| View previous topic :: View next topic | 

| 

| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |  
		| 

| Tangvik |  | 12% | [ 4 ] |  
			  | Mortensen |  | 3% | [ 1 ] |  
			  | M. Ceide |  | 3% | [ 1 ] |  
			  | Volden |  | 45% | [ 14 ] |  
			  | Jenssen |  | 0% | [ 0 ] |  
			  | Väänänen |  | 0% | [ 0 ] |  
			  | Selnæs |  | 3% | [ 1 ] |  
			  | Duris |  | 9% | [ 3 ] |  
			  | Reitan-Sunde |  | 3% | [ 1 ] |  
			  | Islamovic |  | 0% | [ 0 ] |  
			  | E. Ceide |  | 9% | [ 3 ] |  
			  | Reitan |  | 9% | [ 3 ] |  
			  | Nemcik |  | 0% | [ 0 ] |  |  
		| Total Votes : 31 |  
 | 

| Author | Message | 

| quentez Veteran

| 

|  Posted: 29.10.2025 23:09    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Spinnvilt at VAR ikke tar det helt åpenbare frisparket til Sandefjord i forkant av 1-0. Vi har griseflaks som tar med oss ett poeng her. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Pettergomes Rutinert

| 

|  Posted: 29.10.2025 23:09    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Skulle faktisk vært annulert det målet vårt, sjukt. 
 Men er vel random-utdanning personer som sitter i VAR-bussen som vanlig.

Helt standard prosedyre å kunne gå 1 trekk tilbake og annulere pga frispark i England hvertfall.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Maro Veteran

| 

|  Posted: 29.10.2025 23:10    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | Svart og kvitt wrote: |  	  | Reitan Fossum
 Mortensen
 Ulrik Jenssen
 JSR
 M Ceide
 At disse spillerne spiller en stor i Rbk i 2025 er en tragedie. Verste stallen vi har hatt ferdighetsmessig. Kunne hatt med Dino men han scorer mål, helt begredelig han å hvis du ikke tenker på målene
 | 

Stiller meg bak.

| Back to top |  | 

|  | 

| razzle Proff

| 

|  Posted: 29.10.2025 23:12    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Gapestokk for spillerne på torget i morgen, med ris på pung og tatovering av "Attityd" på høyre rumpeball. Kaptein "Skuffende" er førstemann. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Pettergomes Rutinert

| 

|  Posted: 29.10.2025 23:12    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | razzle wrote: |  	  | Gapestokk for spillerne på torget i morgen, med ris på pung og tatovering av "Attityd" på høyre rumpeball. Kaptein "Skuffende" er førstemann. | 

hahahahahahaha. Er bedagelige Iver nr 2?
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| gisp! Legende

| 

|  Posted: 29.10.2025 23:14    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Hvem er humormasochisten som stemte på Reitan som BB.  _________________
 "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| razzle Proff

| 

|  Posted: 29.10.2025 23:14    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | Pettergomes wrote: |  	  |  	  | razzle wrote: |  	  | Gapestokk for spillerne på torget i morgen, med ris på pung og tatovering av "Attityd" på høyre rumpeball. Kaptein "Skuffende" er førstemann. | 

hahahahahahaha. Er bedagelige Iver nr 2?
 | 

Fossum har sett ut som han har kjent noe i 2eren i hele år.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| ErdoganLomas Proff

| 

|  Posted: 29.10.2025 23:18    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Faan meg ingen som prater sammen, ingen kjefter på sidemann, ingen tar ansvar, ingen smiler, alle ser ned i bakken, er sure og oppgitte gjennom 97 fuckings minutter. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Orkdal1 Rutinert

| 

|  Posted: 29.10.2025 23:18    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | gisp! wrote: |  	  | Hvem er humormasochisten som stemte på Reitan som BB.  | 

Haha! Må være Reitan selv.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Svart og kvitt Junior

| 

|  Posted: 29.10.2025 23:21    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Spillere som jeg håper blir i 2026 Emil Ceide
 Volden
 Pereira men gi han en ny konkurent
 Tangvik
 Nemcik gi mannen en rutinert og bra makker.
 Duris
 Witry
 Nordli
 Santeri

Resten er stalfyll som bør roteres på eller bli solgt.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Oppmannen Veteran

| 

|  Posted: 29.10.2025 23:22    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Se et halvår fram i tid. Vi kommer til å stå der 29. April med sånn ett poeng på de tre første kampene og en stall enda mer skrellet for både kvalitet og lederskap enn nå, for hvilken psykisk frisk spiller uten tilknytning til Trondheim vil ønske å signere for Titanic i vinter? Og DA kommer panikkgrepet der et styre ser at også 2026 vil gå til helvete så da sparker de laptopsvensken og enten må ta en som tilfeldigvis er ledig i det norske markedet men som supporterne forakter (som Dag-Eilev el.l) eller RBK-modellen hvor de setter en intern kjegleflytter til å holde fortet i fire måneder mens de skal ha en "bred og grundig prosess". 
 Det har jo ikke vært noen ledelse her på snart et tiår. Bare vikarer, interim, folk som skal lære seg jobbene underveis eller er mette og gamle og med lite ork og korte tidshorisonter. Etter år på år med det og systematisk svekking av både kvaliteter og ambisjoner bit for bit er man nå på det punktet at vi kan bivåne denne parodien på en fotballkamp som heldigvis ikke endte 1-0 likevel.

Og jeg tror ikke syklistene og skiløperne som er satt til å skjøtte denne fotballklubben (som det fortsatt er i navnet) har tatt innover seg at RBK ikke er noe mer "fredet" fra uløkka enn Brann var i 2014 og 2021. Eller Viking 2017, LSK 2019, VIF 2023. Tror vårt 2026 blir stygt og at det er noe sånn der greier det ender med. Så kan det komme noe bra i kjølvannet av det igjen. Men så tappa dette mijøet er for optimisme og harmoni og glede tror jeg nesten det må noe sånt til for at det skal gjenoppstå. Ut fra status og karriere og tilhørighet og sikkert lønnsnivå skal Selnæs være ei ledestjerne utpå der. Jeg mener det han både presterer og utstråler i dag er en klokkeklar stolpe på børsen. 1 av 10. Helt skandale. Emil KC har noen ferdigheter men ingenting annet. Vi har noen forsvarere som egentlig er bang average OBOS at best, og jeg tror som sagt at om det ikke var for Tangvik hadde nedrykksfaren vært akutt og prekær her og nå.

| Back to top |  | 

|  | 

| RBKSandvika Veteran

| 

|  Posted: 29.10.2025 23:22    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Visste da han kom på at det ville bli skjebnesvangert. Han har mistet all timing og forståelse han noensinne har hatt. Alt er følelser og "kampvilje" disse dager.

Kampen var crap, men at vi ikke klarer å være kalde og ri dette av fremfor å gi dem denne muligheten er helt på trynet.

Når det er sagt så skal det IKKE være mulig å slippe inn på innsiden av GK fra den vinkelen. Sjelden blipp av Tangvik.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| angvik Rutinert

| 

|  Posted: 29.10.2025 23:36    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| «Vi har inte hittat nyckeln ännu, men jag tycker vi känner på dörren. Vi måste förstå låset innan vi kan öppna det, och det tar tid. Det är lätt att säga att vi inte gör det vi ska, men det viktiga är att vi fortsätter försöka göra det vi inte riktigt gör ännu. Det är där utvecklingen ligger, i det vi inte gör men försöker göra bättre.» |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| gisp! Legende

| 

|  Posted: 29.10.2025 23:37    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Det eneste som er sikkert er at mikrofonføreren i Rotsekk fortsatt kommer til å dulle og dikke med at Mikkel Ceïde og Dino er så vanvittig gode. Jeg skal laste ned og slette episoden uten å høre den. Mentalhygiene. Resten er usikkert.
 Om Selnæs har selvinnsikt er usikkert.
 Om Fossum ville spilt seg inn på f.eks. HamHam eller KFUM er usikkert.
 Om Alfred klarer å se i statistikken at Dino er årsaken til at Rosenborg har så ufattelig dårlig treffprosent og konverteringsrate på avslutninger innenfor boksen er særdeles usikkert.

Om jeg kommer til å ha med en flaske isvann neste gang jeg er på Lerkendal er forsåvidt ganske sikkert, men hvem som får buksevann er egentlig usikkert. Må prioritere.

| Back to top |  | 

|  | 

| WT62 Veteran

| 

|  Posted: 29.10.2025 23:39    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Dagens dårligste beslutning ,meg selv som dro på kamp, frøys,lunken kaffe i pausen og nedrykksfotball. 4-5-1 og lavt press mot Sandefjord hjemme ! Trodde ikke det jeg så - det er så langt unna RBK som mulig.
 Dorsin har lagt igjen en tidsinnstilt bombe i denne stallen ,spillere som Santi,Fossum ,UYJ, M.Ceide ,Mortensen og JRS er obos nivå . Kombiner dette med AJ som nå viser tydelig at RBK er 10 år og 3 klubber for tidlig for ham så blir dette tynn suppe.
 Jeg har tviholdt på troa på AJ, men nå begynner den tråden å ryke, ser lite håp for å være ærlig.
 Det må ryddes i stallen og det må handles smart i neste vindu .
 Tror dessverre at det må mer penger til enn det i har, storsalgene til tross.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| moomoo Veteran

| 

|  Posted: 29.10.2025 23:57    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Utspilt av SANDEFJORD!!!!! på Hjemmebane >< FLAUT! Håper klubben har en plan B for dette var drita dårlige greier.
 SKAM!

| Neeskens wrote: |  	  | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt | 
  	  | Emilie wrote: |  	  | Neeskens, trenger du å låne en tampong? | 
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| EspN Veteran

| 

|  Posted: 30.10.2025 05:43    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Er så glad dahl reitan forsvinner,forbanna dårlig spiller som er bestandig innblanda i baklengs. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Nåssåladden Veteran

| 

|  Posted: 30.10.2025 07:15    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Det kan godt være at AJ lykkes som trener etterhvert. Men det virker som det har skåret seg helt mellom spillergruppa og AJ. Tilliten er borte og ingen jobber for han lengre. 
 Dette er ikke enkeltspillere som noen hevder her inne. Da kan man ikke ha sett mange kamper i det siste. Mange av de toneangivende spillerne virker å ha gitt opp dette prosjektet.

| Back to top |  | 

|  | 

| Neeskens Veteran

| 

|  Posted: 30.10.2025 08:06    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Etter 2 år og 4 vinduer under ledelse av en svensk Junior trener med laptopen som viktigste arbeidsverktøy har vi prestasjons messige nådd bunnen. 
 Et lag som legger alle man i forsvar på Lerkendal for å redde et poeng mot Sandefjord.
 I tillegg har superettan teamet splittet klubben og skapt frykt kultur i hele klubben.

Nå må ledelse  dvs, de voksne i styret se at spilleren ikke vil dette mere.

| Back to top |  | 

|  | 

| Tordenbukser Junior

| 

|  Posted: 30.10.2025 08:20    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | ErdoganLomas wrote: |  	  | Faan meg ingen som prater sammen, ingen kjefter på sidemann, ingen tar ansvar, ingen smiler, alle ser ned i bakken, er sure og oppgitte gjennom 97 fuckings minutter. | 

Innertier.
 Jeg vil bare tillegge en ting - de kjefter på alle andre. Se etter 72min der EDR får en liten kakk på leggen av Dunsby, tror jeg det er. Ballen er fremdeles i spill, og RBK har den riktignok under kontroll, men i stedet for å fokusere på å orientere seg fremover eller å gjøre se spillbar for lagkamerater STOPPER han opp for kjefte på Sandefjordspilleren.

Det er helt natta. Mentalt er det de done.

Og btw - hvis det var over 9000 på Lerkendal i går, må det ha vært fryktelig trangt på dass.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Vassflua Junior

| 

|  Posted: 30.10.2025 10:49    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | bommel1 wrote: |  	  | hadde kamper vart i 80 minutter hadde vi vært oppe og kjempet om europa. Jeg sitter i allefall med inntrykket at vi har skuslet bort utolig mange poeng derfra og ut. Engasjementet er ikke så stort at jeg orker å gå bakover i tid for å sjekke. | 

Har sortert kamper på dato, ikke runde, da det føles mer relevant, ref:
 https://www.nifs.no/lagka...ountryId=1

01. serierunde: Strømsgodset - RBK, 1-2, stilling etter 80 min: 0-2
 02. serierunde: RBK - Fredrikstad, 1-0, stilling etter 80 min: 1-0
 03. serierunde: VÃ¥lerengen - RBK, 0-2, stilling etter 80 min: 0-2
 04. serierunde: RBK - Molde, 0-0, stilling etter 80 min: 0-0
 17. serierunde: RBK - Kristiansund, 1-1, stilling etter 80 min: 1-0
 05. serierunde: RBK - Bryne, 3-0, stilling etter 80 min: 3-0
 06. serierunde: Brann - RBK, 0-0, stilling etter 80 min: 0-0
 07. serierunde: RBK - Haugesund, 1-0, stilling etter 80 min: 1-0
 08. serierunde: Bodø Glimt - RBK, 4-0, stilling etter 80 min: 4-0
 18. serierunde: Fredrikstad - RBK, 0-2, stilling etter 80 min: 0-2
 09. serierunde: RBK - KFUM, 1-1, stilling etter 80 min: 1-0
 10. serierunde: Kristiansund - RBK, 4-3, stilling etter 80 min: 3-1
 11. serierunde: RBK - Viking, 1-1, stilling etter 80 min: 1-1
 12. serierunde: Sandefjord - RBK, 2-0, stilling etter 80 min: 2-0
 13. serierunde: RBK - HamKam, 2-0, stililng etter 80 min: 2-0
 14. serierunde: Sarpsborg - RBK, 2-2, stilling etter 80 min: 1-2
 15. serierunde: RBK - Tromsø, 4-1, stilling etter 80 min: 3-1
 16. serierunde: KFUM - RBK, 4-1, stilling etter 80 min: 3-1
 20. serierunde: Viking - RBK, 2-1, stilling etter 80 min: 2-0
 21. serierunde: Haugesund - RBK, 0-3, stilling etter 80 min: 3-0
 22. serierunde RBK - Bodø Glimt, 1-1, stilling etter 80 min: 1-1
 23. serierunde: HamKam - RBK, 4-0, stilling etter 80 min: 4-0
 24. serierunde: RBK - Sarpsborg, 2-3, stilling etter 80 min: 1-2
 25. serierunde: Bryne - RBK, 2-2, stilling etter 80 min: 1-1
 26. serierunde, RBK - Brann, 2-3, stilling etter 80 min: 2-3
 19. serierunde, RBK - Sandefjord 1-1, stilling etter 80 min: 1-0

Uthevet i bold er kamper hvor vi har tapt poeng etter spilte 80.

KBK, KFUM, Sarpsborg og Sandefjord har alle utlignet etter 80, så vi har "tapt" åtte poeng på dette.

Ingen av kampene har vi scora mål som endra resultatet etter spilte 80 min, kun noen trøstemål.

I kursiv er det likevel noen kamper som er interessante for dette etterlatte inntrykket.
 I både 24 og 25 serierunde scora vi mål i det 86 minutt som gav oss midlertidig poeng (ledelse mot Bryne, uavgjort mot Sarpsborg) for så å slippe inn mål etter dette igjen. Så om du inkluderer de i tellingen er det tre poeng til tapt.

Og i 26. serierunde, altså mot Brann, hadde vi uavgjort fram til 78 spilleminutt.
 Så om det ene poenget også telles har vi tapt 12 poeng på det siste drøye kvarteret i år, og tjent 0.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Hvit mann som pusher 50 Veteran

| 

|  Posted: 30.10.2025 14:37    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| "Hvis målan' sto på midtban', va det VI som vant!" _________________
 Du och vi, Alfred - du och vi
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Danserud Rutinert

| 

|  Posted: 30.10.2025 14:51    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Kan sikkert kalle det "uflaks" på slutten av kamper, men sannheten er jo at det er et naturlig resultat av at vi alltid blir liggende bakpå. Enten det står til uavgjort eller seier, så er det til enhver tid motstander som presser på for å få målet de trenger, vi ligger alltid bakpå som buss for å forsvare enten ett eller tre poeng mot slutten, og pusher aldri på for å drepe kamp, eller snu uavgjort til seier. Da må det nødvendigvis ryke noen poeng på slutten av og til. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| RBKSandvika Veteran

| 

|  Posted: 30.10.2025 15:37    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Tja, selv om vi har gjort det mange ganger, og denne kapmen var defensiv, var vel heller feilen DISSE siste 10 minuttene at vi ikke la os bakpå og var mer kyniske. 
 Vi hadde 2-3 kontringsforsøk der flere beinet fremover, som så ble brutt og skapte småfarligheter.

Isolert disse ti minuttene skulle jeg gjerne sett at vi klarte å ri dette av, fikk noen innkast høyt i banen og holdt på ball.

SÃ¥ kan vi spille morsom fotball ellers. MÃ¥ kunne ha en dualitet
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| tigerbart Veteran

| 

|  Posted: 30.10.2025 16:55    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | Oppmannen wrote: |  	  | Ut fra status og karriere og tilhørighet og sikkert lønnsnivå skal Selnæs være ei ledestjerne utpå der. Jeg mener det han både presterer og utstråler i dag er en klokkeklar stolpe på børsen. 1 av 10. Helt skandale. Emil KC har noen ferdigheter men ingenting annet. Vi har noen forsvarere som egentlig er bang average OBOS at best, og jeg tror som sagt at om det ikke var for Tangvik hadde nedrykksfaren vært akutt og prekær her og nå. | 

Godt mulig du kan få rett i at vi er i klar nedrykkskamp neste år. Når vi evaluerer stallen kan det være liten tvil om at Tangvik har vært vår store redningsmann over lengre tid. Selnæs har riktignok slitt med sykdom, men heller ikke når han er frisk har han klart å prege oss (og ES) på den måten vi ville forvente. Forsvaret som ble brukt i går har mange mangler, samtidig mener jeg at vi i: Witry, Nemcik, Volden og Pereira, har en firer som kan fungere. På midtbanen og i angrepet er det skralt, men noen spillere kan blomstre i et fornya lag og spill, tenker da på: Bolkan, Duris, E.Ceide, med et lite håp om Sahsa, Sunde...

Det er vanskeligere å evaluere veteranene Selnæs, Dino og Sæter. Vi vet at de har kvaliteter, men de klarer ikke å vise dem jevnt nok, men i sin alder MÅ de stå fram mye mer enn de viser nå. Derfor er det usikkert om de bør satses på videre, også av helsemessige årsaker.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

|  |