|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 15.10.2025 19:48 Post subject: |
|
|
Én Champions League-klubb har fått bud avslått.
En annen Champions League-klubb kommer til Norge denne helga.
Nå har de Ranheims brennhete salgsobjekt på radaren.
Så interessert at de lørdag kommer til Skien for å følge Odd mot Ranheim.
Med et særlig blikk på en superduo fra Ranheim, Seydina Diop og Famara Camara.
Les mer: Jaktes av klubber i Champions League: NÃ¥ kommer de til Norge |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.10.2025 18:44 Post subject: |
|
|
Ranheim IL har brukt spillemidler til bygging av en privat parkeringskjeller under Krafthallen – stikk i strid med bystyrets garantivedtak da kommunen stilte som kausjonist for hallen til 140 millioner kroner.
(...)
Kommunaldirektør for finans i Trondheim, Olaf Løberg, var tydelig i sin ordbruk da han karakteriserte RIL-styrets økonomiske disposisjoner i en intern e-post, sendt til kommunetopper 10. april i år:
«Jeg tror nesten ikke det jeg leser.
Her har vi nettopp hatt møte med styreleder og daglig leder, der de innrømmer å ha benyttet refundert mva. og mottatte spillemidler til investering i et privat parkeringshus, og derved eksponert kommunen unødvendig for om lag 12,5 mill. i garantert lån. Stikk i strid med bystyrets garantivedtak. I møtet ble de utfordret på hvordan de 12,5 skal tilbakebetales, med frist 1.9. Så kommer de nå tilbake med nytt prosjekt der de skal bruke 1,5 mill. av egne midler til noe helt annet enn å rette opp dette, og i tillegg ta opp nytt usikret lån. Min holdning er at vi ikke på noen måte skal understøtte dette prosjektet ift. søknaden om spillemidler».
Les mer: Brukte spillemidler på privat p-hus – stikk i strid med kommunalt garantivedtak |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |