| View previous topic :: View next topic | 

| Author | Message | 

| Neeskens Veteran

| 

|  Posted: 27.10.2025 19:54    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| trenerteam som ikke kan trene angrepsspill, trenere som ikke følger sporstplanen på det spillemessige osv. 
 Dette er vel dagens understatement

| Back to top |  | 

|  | 

| Ratatosk Veteran

| 

|  Posted: 27.10.2025 20:05    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Merkelig at ikke alle synserne og ekspertene i media trener klubber selv. Burde jo være trenere dersom de har fasiten på alt. Om påstandene om at det ulmer i garderobe/klubb stemmer, og folk i podcaster og media sitter med opplysninger om det, så har klubben en stor lojalitets utfordring. Uenigheter løser man ikke i pressen og det offentlig rom. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| josinho Veteran

| 

|  Posted: 27.10.2025 20:16    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| En rekke av kritikerne har god faglig fotballbakgrunn på toppnivå, andre ikke, men disse kan mye om fotball , og er også god til å få fram info. 

Siden 16. mai har Rosenborg tatt 1 poeng i snitt per kamp. Det er tredje dårligst i ES, kun bedre enn Haugesund og Strømsgodset. Hvorfor er det ingen som reagerer?? Burde vært slått alarm for LENGE siden! Er styret for feigt eller har de satt hele sin stolthet og prestisje på spill for å tviholde på svake folk i avd sport.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Duncan Proff

| 

|  Posted: 27.10.2025 20:26    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Holder ikke å være en god trener, man må utmerke seg som en god leder!! Gode og dårlige ledere kommer best til syne i motgang, og nå virker det som at Alfred har støtt fra seg spillergruppa i løpet av sensommeren..

Om vi skulle gå for en sparking ville jeg foretrukket gode ledere som beviselig også har god peiling på å bygge lag over tid! Trenger ikke se lenger enn til Hans Erik Ødegaard eller Johannes Moesgaard!
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| WT62 Veteran

| 

|  Posted: 27.10.2025 20:51    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| For å ta på meg de positive brillene for å finne ut hvor mye som mangler og da er Brannkampen ett godt utgangspunkt. Med attityd i egen boks hadde vi avverget 2 av 3 mål.
 Det går på kommunikasjon og å ha den riktige italienske «die hard» holdning til å ta ut motstander i egen boks.
 Dette kan øves inn, men tror vi mangler en forsvarssjef som setter standarden i alle kamper.
 Pasning siste tredjedel - i går kunne vi straffet Brann knallhardt på overganger mens skusler det bort på feilvalg og dårlige pasninger.
 Emil har ferdigheter til å slå de pasningene , men skusler de bort på to ekstra touch hver gang . Kan trenes bort med riktig coaching.
 De andre er dessverre mangel på individuell kvalitet , det er for mange i laget som ikke er i stand til å åpne ett forsvar med en pasning, spesielt hvis det gjøres i litt tempo. Her bør vi forsterke på midtbanen i vinter.
 Poenget mitt er at det faktisk med ett par riktige kjøp og rett fokus så kan vi være der oppe neste sesong.
 Faren er at vi bommer igjen med spillerlogistikk og at AJ overtenker og tror at å gjøre det enda mer komplisert er løsningen
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| waterfalls Veteran

| 

|  Posted: 27.10.2025 22:40    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | Duncan wrote: |  	  | Holder ikke å være en god trener, man må utmerke seg som en god leder!! Gode og dårlige ledere kommer best til syne i motgang, og nå virker det som at Alfred har støtt fra seg spillergruppa i løpet av sensommeren..

Om vi skulle gå for en sparking ville jeg foretrukket gode ledere som beviselig også har god peiling på å bygge lag over tid! Trenger ikke se lenger enn til Hans Erik Ødegaard eller Johannes Moesgaard!
 | 

Jeg har absolutt ikke inntrykket av at han har støtt fra seg spillergruppa som helhet. Det er garantert spillere som er misfornøyde med ham og det er garantert ting han kunne gjort både annerledes og bedre, men jeg synes det har vært overraskende lite tegn til murring eller misnøye blant spillere generelt sett tatt alt i betraktning. Det har vært få subtile stikk eller misnøye å spore i intervju og de fleste har pekt innover på spillerne selv. Det nærmeste jeg kommer tegn på at han mistet spillergruppa er at spillerne gang på gang ikke gjennomfører det som er avtalt av fokus og planer i kampene, men heller feiger ut og gir fra seg initiativ.

Ellers så har man den TV2-saken, men den peker på at det er enkelte ansatte og spillere som peker på en fryktkultur. Og det er basert på kilder i og rundt klubben. Hadde de ment de hadde dekning for at det gjaldt flere enn enkelte så hadde de skrevet det, men at enkelte opplever det slik kan også være et tegn på at dette er personer som ikke har noe i dagens Rosenborg å gjøre. At dette er personer som ikke er med på å dra lasset i samme retning som resten og som ikke respekterer avgjørelser som de er uenig i.

Det kan være AJ har mistet spillergruppa, men jeg klarer ikke se de tegnene som man normalt sett kan se utenfor banen. Mulig jeg tar feil.

Ellers har vel hverken Hans Erik Ødegaard eller Johannes Moesgaard opplevd så voldsomt til motgang som beviselig tilsier at de er gode ledere på det grunnlaget du hevder å mene viser at Johansson er en dårlig leder. Jeg tror de er gode ledere, men de har stort sett relativt sett opplevd medgang og i alle fall ikke den samme motgangen og presset som Johansson har stått i. Det er utvilsomt spennende navn, men det er umulig å si om de hadde håndtert en lignende situasjon noe bedre eller dårligere enn Johansson basert på deres trenerkarrierer så langt spør du meg.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| AndreasR Veteran

| 

|  Posted: 28.10.2025 08:12    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | waterfalls wrote: |  	  | Ellers så har man den TV2-saken, men den peker på at det er enkelte ansatte og spillere som peker på en fryktkultur. Og det er basert på kilder i og rundt klubben. Hadde de ment de hadde dekning for at det gjaldt flere enn enkelte så hadde de skrevet det, men at enkelte opplever det slik kan også være et tegn på at dette er personer som ikke har noe i dagens Rosenborg å gjøre. At dette er personer som ikke er med på å dra lasset i samme retning som resten og som ikke respekterer avgjørelser som de er uenig i.

| 

Den saken er reell nok den. Og liten tvil om hvor kilden til det problemet sitter. Heldigvis skal problemet på lederutvikling snart.

| Back to top |  | 

|  | 

| AndreasR Veteran

| 

|  Posted: 28.10.2025 08:13    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | Duncan wrote: |  	  | Holder ikke å være en god trener, man må utmerke seg som en god leder!! Gode og dårlige ledere kommer best til syne i motgang, og nå virker det som at Alfred har støtt fra seg spillergruppa i løpet av sensommeren..

| 

Hjelper ikke med ny trener inn, du har fortsatt har en dårlig leder på toppen.

| Back to top |  | 

|  | 

| Neeskens Veteran

| 

|  Posted: 28.10.2025 08:38    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Berdal har 2 år hos Koteng før han ble CEO hos RBK. Før det var an skiløper. Han er etter mitt syn ikke kvalifisert til å være CE0 i en bedrift med så mange ansatte/avdelinger og hundre millioners oms.

Han hadde ikke fått en slik jobb i annet næringsliv med den cv.
 Det er vel derfor han blir sendt på kurs.

Vi har en ceo som øver seg i jobben og en hoved trener som øver seg i jobben

| Back to top |  | 

|  | 

| AndreasR Veteran

| 

|  Posted: 28.10.2025 08:43    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Ja så er det veldig Rosenborg å ha en leder ansatt i flere år før vi finner ut at han kanskje sku hatt noe kurs. _________________
 PÃ¥meldt
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| thomas_katt Rutinert

| 

|  Posted: 28.10.2025 09:23    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Alle gode ledere utvikler seg og utdanner seg hele tiden. Du blir aldri utlært som leder, og det er ikke sånn at du kan gå på kurs for å lære hvordan man skal være leder, om man ikke er en leder type i utgangspunktet. Du kan ha toppkarakterer I ledelse fra de beste universitetene i verden, og likevel være ubrukelig som leder. _________________
 ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Bedreviteren Proff

| 

|  Posted: 28.10.2025 09:57    Post subject: |   |  
				| 
 |  

| 

Støtt fra seg spillergruppen?! Hvor har du egentlig det i fra?

Gjennom artiklene er det tydelig at det er snakk om enkeltspillere. Å ekstrapolere det til å gjelde spillegruppen som helhet er
 useriøst.

I Rosenborg er det et helt annet trykk enn i de mindre
 Klubbene. Du får ikke jobbe i ro og fred slik du får i KFUM osv.

Rosenborg har rotet bort mye penger i trenersparkinger. Håper vi har lært og tørr å stå i det. Så lenge ikke spillerne ønsker han fjernet er det ingen grunn til å sparke treneren
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Ratatosk Veteran

| 

|  Posted: 28.10.2025 10:08    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Arteta hadde fått sparken i de aller fleste klubber med den starten han hadde i Arsenal. Gått ganske bra etter ting fikk satt seg, og troppen ble komplementert. Personlig er jeg sterk motstander av sparkekulturen. Arne Slot brukte et halvt norsk statsbudsjett på nye spillere i sommer. Nå har han 4 tap på rad med klubber som Sunderland foran seg. Bør vel sparkes asap?
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| chroma Senior

| 

|  Posted: 28.10.2025 11:54    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Det jeg synes virker litt rart er at ansvaret støtt og stadig blir lempet over på lederen, mens spillerne bare automagisk skal bli motivert til å sprudle og spille B/G-fotball. 
 Spillere er ansatte, og de er ferske i arbeidslivet som sådan. Gruppedynamikk gjelder like mye i en slik prestasjonsgruppe som på en hvilken som helst annen arbeidsplass. Jeg savner at spillerne får mer ansvar over på seg. Det er greit at en dårlig leder kan frata en hvilken som helst ansatt all motivasjon, men noe av det dummeste jeg hører er at treneren har "mistet garderoben". Da har ikke spillerne gjort sin plikt som arbeidstakere, tenker jeg. Da får de gå ut kontrakten sin og så finne seg en ny arbeidstaker når tiden er ute, hvis de er så misfornøyd med lederen sin at de ikke gidder å gjøre jobben sin, eller ikke gidder å sørge for egenutvikling.

Når backene gang på gang stopper opp, bråsnur og sentrer tilbake, når resten av laget skal være i full fart fremover, da tenker jeg at det sier seg selv. Da må disse spillerne gå i seg selv og gjøre noe med det. Jobbe med seg selv. "Hva skal til for at jeg skal bli så selvsikker i jobben at jeg tør å pælme ballen fremover mot en lagkamerat?". Treneren har selvfølgelig en jobb å gjøre med å hjelpe med å gi de SELVTILLIT, rom for å feile etc, men i slik konkurransepreget miljø så må motivasjonen komme innenfra.

Om det ansettes en person som er konstant negativ, som er "over the top" uten motivasjon til mer selvutvikling, eller en person som bare ikke evner å få til noe, ja da er det headhuntingen som har foregått feil, og rekrutteringen som er problemet. Ikke automatisk treneren som ikke får til å fikse ufiksable folk.

| Back to top |  | 

|  | 

| Ståle Veteran

| 

|  Posted: 28.10.2025 12:08    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | Neeskens wrote: |  	  | Berdal har 2 år hos Koteng før han ble CEO hos RBK. Før det var an skiløper. Han er etter mitt syn ikke kvalifisert til å være CE0 i en bedrift med så mange ansatte/avdelinger og hundre millioners oms.

Han hadde ikke fått en slik jobb i annet næringsliv med den cv.
 Det er vel derfor han blir sendt på kurs.

Vi har en ceo som øver seg i jobben og en hoved trener som øver seg i jobben
 | 

Skjønner ikke hvor denne plutselige negativiteten mot Berdal kommer fra. Har ikke inntrykk av at noe av negativiteten\misnøyen\murringen kommer pga. ham.

Berdal har nok en bedre CV enn daglig ledere i de fleste norske fotballklubber. Han har en solid utdanning fra et av de mest prestisjetunge studieprogrammene i Norge, som også er et av de som utdanner flest ledere. Han var ikke bare skiløper, men drev omtrent alene, hele det langløpslaget til Koteng i flere år, mens han selv var utøver. Deretter ble han håndplukket av Koteng til å drive deler av businessen hans i noen år.

Faktum er vel heller at med den CV'en Berdal har, så skal vi være glad han faktisk er villig til å ta jobben i RBK. Liten tvil om at han kunne tjent mer i det private næringsliv enn han gjør i RBK.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| AndreasR Veteran

| 

|  Posted: 28.10.2025 12:41    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Berdal diskvalifiserte seg selv med tåpelige uttalelser i sommer. Og når det rapporteres om dårlig stemning og trivsel i klubben skyldes slikt i 9/10 tilfeller DL. Enten fordi det er DL som er problemet i utgangspunktet eller fordi vedkommende ikke tar tak i ting. _________________
 PÃ¥meldt
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Neeskens Veteran

| 

|  Posted: 28.10.2025 13:22    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Berdal har ingen leder erfaring før  CEO i RBK. Han har knapt jobbet før det. 2 års erfaring som sjef for et par skiløpere er tynn suppe for å lede RBK.
 Hva andre klubber har er totalt uvesentlig
 Skutle hadde mange års jobberfaring også som ceo. Pluss fotball erfaring
 Helt annet nivå også i en tid hvor det å drive RBK var mye mindre komplekst.

Så helt nødvendig med en erfaren sports direktør

| Back to top |  | 

|  | 

| Neeskens Veteran

| 

|  Posted: 28.10.2025 13:28    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Alle visste Berdal var Kotengs nikkedukke nøye plassert. Men nok om det. Sikkert en fin fyr på alle områder.
 Men ukvalifisert.

| Back to top |  | 

|  | 

| waterfalls Veteran

| 

|  Posted: 28.10.2025 19:59    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | AndreasR wrote: |  	  |  	  | waterfalls wrote: |  	  | Ellers så har man den TV2-saken, men den peker på at det er enkelte ansatte og spillere som peker på en fryktkultur. Og det er basert på kilder i og rundt klubben. Hadde de ment de hadde dekning for at det gjaldt flere enn enkelte så hadde de skrevet det, men at enkelte opplever det slik kan også være et tegn på at dette er personer som ikke har noe i dagens Rosenborg å gjøre. At dette er personer som ikke er med på å dra lasset i samme retning som resten og som ikke respekterer avgjørelser som de er uenig i.

| 

Den saken er reell nok den. Og liten tvil om hvor kilden til det problemet sitter. Heldigvis skal problemet på lederutvikling snart.
 | 

Har du mer info enn de to sakene i VG og TV2? Jeg tviler ikke på at det fins misnøye blant noen, men så langt er ikke mitt innrykk basert på de to sakene at den er enorm eller at vi automatisk har et lederproblem. Det fremstår for meg like sannsynlig at man har et kulturproblem som forsøkes endres på, og det er selvsagt ukomfortabelt for en del som har hatt det kanskje litt for komfortabelt. For det er i alle fall ikke slik at det har vært en strålende kultur i klubben tidligere om man tenker toppidrett og det å være best.

Det er mange som virker å være svært bastante på veldig tynt grunnlag. For alt jeg vet så er Berdal udugelig og har innført en fryktkultur på Brakka altså, men jeg klarer ikke helt å konkludere med det basert på den informasjonen som har kommet frem så langt. Spesielt ikke når man vet klubbens historikk og på generell basis litt for råtne kultur hvor man nok har hatt det litt for komfortabelt og blitt stilt litt for lite krav til kompetanse. Det er også ganske allment kjent at det på generell basis ofte blir misnøye blant de som føler seg litt truet eller ikke liker endringene som innføres av ny ledelse fordi "det er slik vi alltid har gjort det" ikke lenger er en godt nok svar på "hvorfor gjør vi det slik og ikke slik?". Eller når det kommer endringer man ikke liker.

Ellers sliter jeg med å se hvilke av dagens spillere, basert på prestasjoner, skal ha blitt straffet med mindre spilletid for å si i fra. Det må i så fall være Reitan, Sæter, Sandberg typ som ikke har gjort seg fortjent til mer spilletid på sportslig grunnlag gjennom kamp i alle fall. Mulig de føler at de har blitt straffet for å si ifra, om de har sagt i fra, men igjen så har de ikke akkurat levert noe som tilsier at de fortjener å spille mer enn det de har gjort.

Så for meg må det litt mer kjøtt på beina enn "enkelte kilder" for at jeg skal kjøpe at dette er veldig utbredt inntrykk blant et stort flertall i hele klubben. Samtidig kan jeg ikke utelukke at vi har et lederproblem, jeg har bare ikke det inntrykket basert på den informasjonen som har kommet frem i media når det er såpass vagt som "enkelte kilder".

Og når man begynner å snakke om at Berdal diskvalifiserte seg med tåpelige uttalelser i sommer så avslører man vel egentlig at man bare har en veldig stor slagside og ikke noe annet enn hva media skriver. Det er altfor lite til å konkludere med det ene eller andre og i alle fall alt for lite til å være så bastant på at vi har et lederproblem og at det er stor misnøye og fryktkultur og hele pakka.

Og for meg virker det som at Berdal har gjort mange fornuftige grep etter at han tok over som DL, så hvorfor den voldsomme kritikken mot ham skjønner jeg ikke helt heller.

For å summe det opp, jeg mener det er for lite informasjon til å kunne konkludere bastant at det finnes et lederproblem og en fryktkultur og det finnes plausible forklaringer på misnøyen som ikke betyr at problemet sitter på toppen. Samtidig kan det heller ikke utelukkes da jeg på ingen måte har tilgang på noen form for slik informasjon, men av det jeg har lest så tolker jeg det ikke som at det er et stort flertall heller. Hadde TV2 hatt dekning for å skrive noe mer enn enkelte spillere og ansatte og kilder i og rundt klubben hadde de gjort det. Enkelte indikerer at det gjelder et mindretall.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Neeskens Veteran

| 

|  Posted: 28.10.2025 21:13    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Water. Nå må du ta en pause

Du må forstå at detter er en opplevd situasjon av ansatte i RBK
 Du kan ikke sitte uten noen innsikt eller personer tett på klubben og avfeie dette.

Fint at du bidrar med mange lange innleg
 Men er nå du stoppe, dette er virkeligheten

| Back to top |  | 

|  | 

| Aristoteles Veteran

| 

|  Posted: 28.10.2025 22:21    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Du har like lite grunnlag for å påstå at det er virkelighet som andre har for å påstå at det ikke er det. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| waterfalls Veteran

| 

|  Posted: 29.10.2025 07:57    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | Neeskens wrote: |  	  | Water. Nå må du ta en pause

Du må forstå at detter er en opplevd situasjon av ansatte i RBK
 Du kan ikke sitte uten noen innsikt eller personer tett på klubben og avfeie dette.

Fint at du bidrar med mange lange innleg
 Men er nå du stoppe, dette er virkeligheten
 | 

Hvor har jeg sagt at dette de som har rapportert om misnøye snakker usant, slik som du insinuerer her? Jeg har sagt frem til jeg har mer informasjon så virker det som at det er et klart mindretall og jeg har kommet andre mulige forklaringer på hvorfor de opplever denne misnøyen enn at Berdal, Dorsin og Johansson har skapt en fryktkultur og dårlig arbeidsmiljø for hele klubben.

Det er rett og slett lavmål å insinuere at jeg har skrevet ting jeg aldri har sagt.

Jeg forsøker etter beste evne å ikke diskutere med deg, men når du fremmer slike usannheter så må jeg dessverre bite i det sure eple å komme med et tilsvar. Er du en seriøs bruker så beklager du tenker jeg.

Bare så det ikke er noen tvil:

Jeg bestrider ikke at misnøyen er reell hos de som har rapportert det til media og andre.

Jeg er usikker på om det er så veldig mange, ref blant annet TV2 sitt ordvalg om at det "enklete spillere og ansatte" - det indikerer et mindretall.

Jeg har kommet med en mulig forklaring om at det kan skyldes andre ting enn dårlig lederskap.

Jeg har ikke utelukket at det er stor misnøye og en stor fryktkultur og jeg har ikke konkludert bastant, men jeg har sagt hva jeg mener og tror basert på informasjonen som har kommet frem så langt.

Så får andre bare velge å være så bastante de vil, men for de fleste er det jo åpenbart at enkelte ledere i klubben uansett vil bli tolket i verst mulig lys av enkelte her inne uansett hva de gjør og uten forbehold eller være åpen for at de faktisk kan ta feil. De har bestemt seg og da tilpasses all informasjon deres konklusjon.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| AndreasR Veteran

| 

|  Posted: 29.10.2025 08:04    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Hadde det kun vært VG som skreiv om det hadde jeg ikke lagt så mye i det. Men når det kommer fra to ulike som VG og Tv2 velger jeg å tro på det. Og jeg baserer mitt inntrykk av Berdal på hvordan han selv opptrer, ikke hva media skriver. Uttalelsene han kom med var det han selv som sa. _________________
 PÃ¥meldt
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Sliter Veteran

| 

|  Posted: 29.10.2025 09:51    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Hva genererer frykt hos ansatte i en organisasjon? Det som står øverst er ofte jobbsikkerhet. Hvis klubben gjør en analyse av alle ansatte, for så å redusere antall ansatte med 10 personer. Er det da skapt frykt i organisasjonen? Hvis noen av de 10 ikke er enig i vurderingen til klubben, er det da skapt misnøye i organisasjonen? Legg til at de 10 som forsvant ut av klubben har en relasjon til de som er igjen, som kanskje er uenig i resultatet av vurderingen. 
 I tillegg har vi ansatte som er snurt fordi de ikke fikk en gitt stilling(Malen), familiedrama med 2*Henriksen, populær man som ikke fikk fornyet(Strand) som blir erstattet av en ny populær mann(Skjelbred) og 2 spillere som ikke er fornøyd i Reitan og Sæter.

Fort gjort for media å koke suppe på spiker med et par klickbait artikler. Hvorfor har ikke type Adressa og Nidaros kommet med sine artikler om samme emne? Hvorfor er artiklene til VG og TV2 så diffuse? Min vurdering er at VG og TV2 ikke vil bli tatt i løgn eller overdrivelse, så de holder artiklene diffuse i påvente at noen skal tre frem, så det er noen å henge beskyldningene på. Mistenker at denne greia dør ut ganske raskt.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| AndreasR Veteran

| 

|  Posted: 29.10.2025 10:49    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Det som genererer frykt hos ansatte er oftest dårlig ledelse. Enten fordi lederen selv ikke er bra eller fordi ledelsen ikke tar tak i de utfordringene som er og lar det skli for langt. I RBKs tilfelle kan det kanskje være en blanding av de to. _________________
 PÃ¥meldt
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

|  |