| View previous topic :: View next topic | 

| Author | Message | 

| Messi Veteran

| 

|  Posted: 11.10.2025 10:37    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Vel å være "turleder" var vel ikke Roar Strand sitt kall i livet. Han ønsket vel mer en trener jobb i akademiet, å der kommer Per Ciljan Skjelbred inn etter nyttår, ryktes også at de ønsker Levanger-trener Jo Sondre Aas inn. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| waterfalls Veteran

| 

|  Posted: 11.10.2025 19:19    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Skal sies at Jamtfall jobbet i salgs- og markedsavdelingen før han skiftet jobb og at deler av arbeidsoppgavene han hadde som teamleder/manager ble gitt til Kopperud som står oppført som reisekoordinator/materialforvalter på rbk.no sine nettsider. Denne Marco Antonsen 2mas nevner står ikke oppført på rbk sine egne nettsider, men ingen tvil om at han er materialforvalter. 
 Så mest nysgjerrig på om det skjer endringer på hvordan de ser for seg stillingen til Wangberg og om han skal være mer knyttet mot Dorsin for eksempel. Har vel hatt en lignende stilling i Stabæk slik jeg har forstått det selv om tittelen er sportskoordinator (eller lignende), men den tittelen har Grønning i Rosenborg selv om det ikke er helt samme jobb (har vel ansvaret for kontrakter og FIKS og slikt mener jeg?).

Ellers spent på hvilken rolle de ser for seg for Aas om de ønsker å hente ham, mulig de ser for seg RBK2? Naustan har vel en litt annen stilling i år og det er vel Austad som har hatt ansvar for både RBK2 og G19 denne sesongen?
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Akademia Junior

| 

|  Posted: 11.10.2025 19:45    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Stemmer at Austad som har ansvaret for RBK2. RBK2 og G19 er det samme laget, de deltar bare i to ulike serier (nasjonal G19, og 3.div).
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| waterfalls Veteran

| 

|  Posted: 11.10.2025 20:17    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Okei, mente det var Naustan som hadde RBK2 i fjor men mulig Austad hadde G16 da? 
 Uansett usikker på hva slags rolle de ser for seg til Aas om de ønsker ham inn, han er jo hovedtrener for et lag i 2.divisjon så litt overraskende om han takker ja til hvilken som helst stilling i akademiet selv om han kanskje ikke er garantert fornyet tillit i Levanger neste år?
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Akademia Junior

| 

|  Posted: 11.10.2025 20:34    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| I 2024 var Naustan hovedtrener for RBK2, mens Austad hadde G17. Synes det høres merkelig ut at Aas ønsker en slik rolle jeg også.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| waterfalls Veteran

| 

|  Posted: 11.10.2025 20:49    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Ja, så vidt jeg har forstått så har Austad fortsatt noen år igjen på kontrakten sin men mulig Aas skal inn sammen med Austad mens Naustan enten skal ut eller i en enda mer spisset spillerutviklerrolle? Litt usikker på om Naustan er involvert på kampdager for eksempel. 
 På rbk.no står følgende oppført:

Trener G19: Austad og Naustan

Trener G17: Skorstad og Saify

Trener G15: Langmo Karlstrøm og Strand

Keepertrener: Brudalen og Gellein

Toppspillerutvikler: Lian Hansen

Så skal Skjelbred inn for Strand, skal man tippe han starter på g15 å må jobbe seg oppover? Hvis Aas skal inn i akademiet så ser jeg for meg enten toppspillerutvikler sammen med Lian Hansen, men slik jeg har forstått det har Naustan inntatt mer en slik rolle denne sesongen også. Så da må det i så fall være inn på G19/RBK2 Aas eventuelt er mest aktuell da.

Med forbehold om at oversikten er noenlunde presis.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| 2mas Sjef

| 

|  Posted: 12.10.2025 12:13    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Innherred har fra flere ulike kilder fått opplysninger om at Aas er ønsket i en trenerrolle i Rosenborgs ungdomsavdeling. 
 – Det har jeg ingen kommentar til, svarer Aas når Innherred konfronterer ham med ryktet.

Innherred har også vært i kontakt med akademilederi Rosenborg, Christer Basma.

– Ingen kommentar, svarer Basma.

– Har dere lagt kabalen for akademiet?

– Vi jobber med det, sier Basma.

– Når regner dere med å ha ting på plass?

– Vi skal prøve å være tidlig ute, men samtidig vet vi at det er sjelden ting som er klart før i desember-januar, sier Basma.

Les mer: Ryktes til Rosenborg: – Ingen kommentar
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

|  |