English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Mainz
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
1%
 1%  [ 1 ]
Reitan-Sunde
12%
 12%  [ 9 ]
Witry
4%
 4%  [ 3 ]
M. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
1%
 1%  [ 1 ]
Pereira
1%
 1%  [ 1 ]
Väänänen
1%
 1%  [ 1 ]
Selnæs
57%
 57%  [ 40 ]
Nordli
4%
 4%  [ 3 ]
Islamovic
15%
 15%  [ 11 ]
E. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 70

Author Message
andrezinho
Veteran

PostPosted: 21.08.2025 23:52    Post subject: Reply with quote

Oi, my bad, i gledesrusen fikk jeg det for meg at vi hadde sikret oss 7 poeng i år, men det var selvfølgelig altfor godt til å være sant... Da justeres planen noe, med avansement både i år og neste år 😅
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran

PostPosted: 22.08.2025 00:12    Post subject: Reply with quote

Min stemme går til Alfred Johansson, som har begynnt og bli bra på det taktiske, og laget viser fremgang defansivt og offansivt.
Back to top
TBK
Senior

PostPosted: 22.08.2025 03:58    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
Min stemme går til Alfred Johansson, som har begynnt og bli bra på det taktiske, og laget viser fremgang defansivt og offansivt.

"BRA" på det taktiske?! Neutral
Som mange(inkludert meg selv) kommenterte på Adressa chatten så var det VELDIG sent og gjøre bytter. Kunne gått galt motsatt vei. Mye feilpasninger en periode og slitne spillere. Jeg skulle gjerne hatt på Sæter tidligere. Var en periode redd for at vi skulle "safe" in 1-1 resultat, og evt. få en imot mot slutten/overtid.

Synes fortsatt "taktikken" med bytter til AJ i noen kamper er gambling/fraværende. Denne erfaringen kommer forhåpentlig vis med tiden. Idea RBK

Og kanskje han ikke KAN sette ut Sæter så mye lenger, selvom han vist ikke er noen fan av spilleren og "elsker" Dino. Confused
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 22.08.2025 06:23    Post subject: Reply with quote

Sene bytter er jo rett og slett en konsekvens av at vi stort sett alltid bytter oss ned i kvalitet. Kun Sæter i går som ikke nødvendigvis er en nedgradering. Vi har sett gjentatte eksempler på dette tidligere i sesongen og det er nok derfor Alfred venter i det lengste.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 22.08.2025 07:37    Post subject: Reply with quote

TBK wrote:
mirar wrote:

"BRA" på det taktiske?! Neutral
Som mange(inkludert meg selv) kommenterte på Adressa chatten så var det VELDIG sent og gjøre bytter. Kunne gått galt motsatt vei. Mye feilpasninger en periode og slitne spillere. Jeg skulle gjerne hatt på Sæter tidligere. Var en periode redd for at vi skulle "safe" in 1-1 resultat, og evt. få en imot mot slutten/overtid.

Synes fortsatt "taktikken" med bytter til AJ i noen kamper er gambling/fraværende. Denne erfaringen kommer forhåpentlig vis med tiden. Idea RBK

Og kanskje han ikke KAN sette ut Sæter så mye lenger, selvom han vist ikke er noen fan av spilleren og "elsker" Dino. Confused

Han har jo lykkes temmelig bra med måten han har byttet inn Sæter de siste gangene. Hvem skulle han liksom inn for? Toppscoreren vår? Sæter ble fullstendig løpt opp på den siste sjansen så han hadde jo hvertfall ikke hatt særlig med krutt til å spille mye mer.

Last edited by Macha on 22.08.2025 08:40; edited 1 time in total
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 22.08.2025 07:51    Post subject: Reply with quote

Fantastisk kamp mot topp europeisk motstand, det er så kult med disse kampene hvor man har to supportergrupper som lager ramme rundt kampen. Det er så mange positive ting å trekke frem, men vil nevne veldig bra evne til å forsvare egen boks, Selnæs er pur klasse og Islamovic som er et beist.

Adressas tre saker om kampen nå: "Omfattende hærverk etter storkampen", "Lerkendal ble røyklagt" og "Main-fans laget trafikk-kaos". For ei provinsiell møkkaavis.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 22.08.2025 08:14    Post subject: Reply with quote

Adressa har vært spesielt dårlige i sommer. Har vært helt tyst, også dette etter å ha slått Tysklands sjette beste lag i går. Ganske absurd.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 22.08.2025 08:22    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Fantastisk kamp mot topp europeisk motstand, det er så kult med disse kampene hvor man har to supportergrupper som lager ramme rundt kampen. Det er så mange positive ting å trekke frem, men vil nevne veldig bra evne til å forsvare egen boks, Selnæs er pur klasse og Islamovic som er et beist.

Adressas tre saker om kampen nå: "Omfattende hærverk etter storkampen", "Lerkendal ble røyklagt" og "Main-fans laget trafikk-kaos". For ei provinsiell møkkaavis.

Og det var ikke Mainz som skapte kaos i trafikken. Det var det Jørgensen og politiet som gjorde. Igjen.
WT62
Veteran

PostPosted: 22.08.2025 08:26    Post subject: Reply with quote

Synes AJ har utviklet seg taktisk , men kampledelse og da spesielt byttene er ofte litt under middels.
I går så burde det vært byttet 10 min før, spesielt Peireira var på stålet fra 65 og utover og indreløperne hang også i tauene.
De truet mer og mer vår venstreside md en tydelig sliten Peireira og det burde AJ gjort noe med tidligere.
Peireira er ett case for seg selv, han er jo utkjørt i alle kamper fra 70 og utover og sliter med krampe
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 22.08.2025 08:41    Post subject: Reply with quote

Ja.. altså har adressa-journalistene 4-dagersuke? Skjer med dekningen..
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.08.2025 08:42    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Synes AJ har utviklet seg taktisk , men kampledelse og da spesielt byttene er ofte litt under middels.
I går så burde det vært byttet 10 min før, spesielt Peireira var på stålet fra 65 og utover og indreløperne hang også i tauene.
De truet mer og mer vår venstreside md en tydelig sliten Peireira og det burde AJ gjort noe med tidligere.
Peireira er ett case for seg selv, han er jo utkjørt i alle kamper fra 70 og utover og sliter med krampe

Du fikk med deg at vi vant? Tror kanskje Alfred har bedre koll på dette enn deg.

Samme kommentar til TBK
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 22.08.2025 08:48    Post subject: Reply with quote

jfudh wrote:
Socrates wrote:
Hvor mye må vi ut med i bot til UEFA for pyro denne gangen da?

Ingenting når bortefansen fyrer opp, kun hvis vi hadde gjort det.

Nei. Straffen er for dårlig sikkerhetssjekk. Det er absolutt Rosenborgs ansvar når bortefansen klarer å smugle inn pyro.
Back to top
Aspmyra
Proff

PostPosted: 22.08.2025 08:59    Post subject: Reply with quote

Ikke glem at nasjonskoeffisienten også spiller en rolle. Hvis ikke jeg har regnet helt feil så må norske lag plukke til sammen nok poeng til at snittet blir over 7.625, så vil denne også øke.
Hedning
Legende

PostPosted: 22.08.2025 09:05    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal få til det må vel både Brann og RBK gå videre.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 22.08.2025 09:09    Post subject: Reply with quote

Selvsagt morsomt at vi vinner, men denne inngangen til kampene i Europa kommer til å sette et ganske lavt tak for hva det er mulig å oppnå. Mainz var fremdeles på sommerferie og kommer nok til å gå videre ganske greit når de skjerper seg til hjemmekampen. Synd, her hadde vi virkelig muligheten!
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 22.08.2025 09:24    Post subject: Reply with quote

Sitter med en liten følelse av at den bommen til Ole kostet oss Europa.
svein_b
Junior

PostPosted: 22.08.2025 09:30    Post subject: Reply with quote

Forstår veldig godt at det byttes sent. JRS står godt sammen med Witry på siden, og setter man inn på Sæter tidligere risikerer man at Mainz utnytter manglende defensive kvaliteter og setter et trykk på den siden.

Pereira begynte å bli sliten, så han kunne nok vært byttet tidligere, men UYJ er ikke like god på å finne Ceide og Nordli langs siden.

Og Fossum har hverken de offensive bevegelsene til Nordli eller den defensive frekvensen til Vaananen. Mister mye om han skal komme inn for en av de tidligere.

Lett å bli utålmodig når Mainz trykker i andre omgang, men vi har rett og slett ingen på benk som kan komme inn å løfte et slitent lag. Godt mulig Sæter ikke holdt mer enn 5 minutt. Det at Sæter får de to sjansene viser jo at Affe treffer godt.
Back to top
Tordenbukser
Junior

PostPosted: 22.08.2025 10:01    Post subject: Reply with quote

Defensivt synes jeg laget står utrolig godt!
De ligger trygt i posisjoner og slipper både Hammarby og Mainz til veldig få sjanser. Dette kommer de til å vokse voldsomt på!

RBKs superhøst i fjor starta etter et Kåffa-tap. I år virker det å skje igjen.
Kanskje man burde legge litt press på NFF til å legge denne kampen til samme tid hvert år?
Back to top
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 22.08.2025 10:14    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Nei. Straffen er for dårlig sikkerhetssjekk. Det er absolutt Rosenborgs ansvar når bortefansen klarer å smugle inn pyro.

Trodde jeg også, så jeg spurte Berdal i går, og han sa at så lenge de har gjort det som er påkrevd med visitasjon osv, så er det supporternes klubb som får straffen.

Han bekreftet at de i UEFA sine øyne har sitt på det tørre, så da går boten til Tyskland.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 22.08.2025 10:20    Post subject: Reply with quote

Så det var ikke noe krav om at grundig visitasjon? Kun sånn jallaopplegg som vanlig?Smile
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 22.08.2025 10:37    Post subject: Reply with quote

Jeg spurte ikke om detaljene i hva de er påkrevd å gjøre, men uansett hva de gjør er det tydeligvis godt nok.

Selv står jeg på Øvre Øst, og der er visitasjonen om ikke annet blitt mer konsistent med årene. Før var det mye større variasjon mellom vekterne.

De kunne helt sikkert gjort det mer nøye enn de gjør, men du skal jobbe litt for å få inn bluss. Vet ikke hvordan de smugler det inn egentlig. Kanskje de lager rom i sekkeryggen sin eller noe sånt.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.08.2025 10:39    Post subject: Reply with quote

Anus.
Back to top
IDKFA
Junior

PostPosted: 22.08.2025 10:43    Post subject: Reply with quote

De legger det i skoa.
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 22.08.2025 10:47    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi er en høyre indreløper unna å ha ett komplett lag, så får vi håpe at de vi har nå greier å gjenskape prestasjonen mot Mainz om en uke for da går vi videre på en dag med litt marginer.
Back to top
eksilbaill
Senior

PostPosted: 22.08.2025 11:23    Post subject: Reply with quote

Tordenbukser wrote:
RBKs superhøst i fjor starta etter et Kåffa-tap. I år virker det å skje igjen.
Kanskje man burde legge litt press på NFF til å legge denne kampen til samme tid hvert år?

Enda bedre om Kåffa kom som første kamp i sesongen kanskje - så kunne hele resten av sesongen blitt en eneste stor opptur.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
Page 11 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb