English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2025
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 52, 53, 54  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
enojado
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 13:53    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg husker feil, men Sappara var jo en "flakssignering" da vi signerte han. Det var flere "storklubber" som var ute etter han og var etablert på u21-landslaget for Slovakia, men valgte RBK fordi RBK hadde posisjonen vi hadde i Europa, i stedet for å gå til en klubb i større liga hvor man risikerte benk- og b-lagsspill.

Litt samme posisjon som Glimt er i nå.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 13:56    Post subject: Reply with quote

Fusion wrote:
Krysser alt jeg har i håp om at Micke klarer å hanke inn en kvalitetsving før Hammarby.

Det tror jeg mange gjør nå. Vi må ha en høyreving. Både for å redde sesongen og europa neste år og mot Hammarby.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 14:10    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Mulig jeg husker feil, men Sappara var jo en "flakssignering" da vi signerte han. Det var flere "storklubber" som var ute etter han og var etablert på u21-landslaget for Slovakia, men valgte RBK fordi RBK hadde posisjonen vi hadde i Europa, i stedet for å gå til en klubb i større liga hvor man risikerte benk- og b-lagsspill.

Husker ikke helt hvordan det var med Sapara, men Dockal var meget ettertraktet da klubben signerte han. I kamp med flere. Var vel Stig Thorbjørnsen som ordnet ham. Sapara tror jeg ble speidet på av Henriksen eller Skammelsrud. Men mulig jeg tar feil her. Uansett to meget gode RBK kjøp, flaks eller ei. Håper på en høyreving i den klassen.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 14:25    Post subject: Reply with quote

Som vanlig så er det europaspill som er forskjellen på hvilken hylle man kan plukke spillere.

Store talenter som vil ha fast spilletid og et lag som blir et overgangslag vil ha europeisk spill for å kunne vise seg frem for langt mer spennende klubber.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 14:28    Post subject: Reply with quote

yes, det er godt mulig det var mer aggressivt rundt Dockal. Flakssignering er kanskje feil ord da det faktisk ble brukt mye tid på å følge og overbevise både Sappara og Dockal, og vi viste jo sånn ca. hva vi fikk. Tør å påstå at Sappara var kanskje bedre enn forventet, og var rett og slett en klassespiller.

Helt sikker på at det er unge spillere fra Tjekkia, Slovakia, Slovenia osv som er klasse og mulig å få tak i til en god pris.

Jeg gir meg ikke helt på Farji. Ble satt på benken fra start mot Glimt i det nye 3-5-2-systemet (forsøket) fra Fargmo Very Happy
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 14:53    Post subject: Reply with quote

Jeg har også stor tro på at man kan finne mye kvalitet til rimelig penger i disse sentraleuropeiske landene. Sapara/Dockal/Nemcik er tre meget gode eksempler.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 14:55    Post subject: Reply with quote

Vi må ikke glemme at vi var en mye mere attraktiv klubb i 2006 enn hva vi er i dag.

Det betyr ikke at vi skal gi opp. Nemcik er et bevis på det. Men vi som fans må lære oss å kontrolle forventingene våre.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 15:08    Post subject: Reply with quote

På samme måte som at selv om Napoli klarte å hente Maradona på 80-tallet, betyr det ikke at dagens Serie-A-klubber kan hente spillere på samme hylle.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 17:14    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:

Var vel linket til ett par større klubber, men i praksis så stod det vel mellom LSK og Rosenborg?
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 19:00    Post subject: Reply with quote

Nå er det 6 uker og 2 dager siden Broholm ble solgt; det bør være langt mer en god nok tid til å hente inn en ny høyreving; særlig når man i et halvt år har visst at han skulle bli solgt i sommer. Det er bra man ikke handler bare for å handle, men nå begynner det å haste skikkelig...
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 19:47    Post subject: Reply with quote

Det verste tidspunktet å hente en høyreving er når det er en vedtatt sannhet at vi er desperate etter det og har penger. Det blir som når du er dritings 02.15 på byen og har gått ut for å få deg noe. Du kommer kanskje hjem med et eller annet men det er langt nede på lista og kostet mye mer enn det smakte.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 01.08.2025 20:18    Post subject: Reply with quote

Det er helt håpløst at vi fortsatt ikke har en høyreving på plass, nå må vi spille nok en vanskelig kamp uten høyreving fordi vi og Nordic Sky ikke har oversikt over markedet.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 20:22    Post subject: Reply with quote

Det er så gøy å lese her når alle innlegg er det samme sutrete innlegget på repeat.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 20:32    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Nå er det 6 uker og 2 dager siden Broholm ble solgt; det bør være langt mer en god nok tid til å hente inn en ny høyreving; særlig når man i et halvt år har visst at han skulle bli solgt i sommer. Det er bra man ikke handler bare for å handle, men nå begynner det å haste skikkelig...

Som nevnt gjentatte ganger, det er tydelig at spillerne de siktet seg innpå glapp. Deriblant Solbakken. Det er ikke skandaløst. Slikt skjer.

Det er bedre å ha is i magen og passe på at den som hentes er en klar forsterkning og at de ikke går inn i den samme fella som vinteren 22/23.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 01.08.2025 20:37    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Det er så gøy å lese her når alle innlegg er det samme sutrete innlegget på repeat.

Det blir jo sånn når vi utrolig nok ikke klarer å lande en posisjon som alle ser at vi desperat trenger. Svarene på de sutrete innleggene er merkelig nok akkurat de samme som i dagene etter Broholm ble solgt, selv om det nå er svært lenge siden. Robbie har så mye is i magen at han må slite veldig med fordøyelsen.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 20:44    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner at man ser det sånn, men optimalt sett så er jo erstatteren allerede i klubben. Da driver vi godt. Det er veldig populært å avskrive Reitan Sunde, men jeg mener at det er mye mer bærekraftig å ta et steg tilbake nå å gi han tid til å være Broholms erstatter. Det er utopi at vi skal kjempe om seriegull i år og mest sannsynlig klarer vi ikke Europa gruppespill heller.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 20:48    Post subject: Reply with quote

Vi trenger da vitterlig mer enn to vinger
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 20:51    Post subject: Reply with quote

Jeg teller 4 om vi inkluderer Bolkan Nordli.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 01.08.2025 20:51    Post subject: Reply with quote

Det Reitan Sunde viste mot Tromsø var strålende, men vi har sett altfor lite av det til at vi kan satse på det i år. Men det gjør aten kortsiktig løsning med lån ut sesongen er greit nok, men det burde i såfall vært på plass for lengst.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 20:54    Post subject: Reply with quote

Ja ok, jeg kan si meg delvis enig der. Men jeg mener at det er Reitan Sunde og kanskje etterhvert Sahsah som skal ta den plassen. Jeg regner med at Dorsin også tar dette i betraktning og at det gjør jakten mer krevende.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2025 21:08    Post subject: Reply with quote

https://www.moldefk.no/ny...killer-lag

Neutral
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 21:14    Post subject: Reply with quote

Han betalte målleh 40 mill for. Helt fantastisk.
Montana
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 21:17    Post subject: Reply with quote

Spiller jo ingen rolle for Molde hva han kostet.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 01.08.2025 21:21    Post subject: Reply with quote

Passe sikkert bedre i RBK enn i Molde? Drar vel tilbake til Viking
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 01.08.2025 21:33    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Spiller jo ingen rolle for Molde hva han kostet.

Selvsagt gjør det det.

Enklere å sparke en spiller som kostet 2 millioner enn 35.

- Torgeir Børven
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 52, 53, 54  Next
Page 42 of 54

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb