English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sarpsborg - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
4%
 4%  [ 2 ]
Witry
2%
 2%  [ 1 ]
M. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
9%
 9%  [ 4 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Väänänen
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
9%
 9%  [ 4 ]
Zeidan
2%
 2%  [ 1 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Islamovic
4%
 4%  [ 2 ]
E. Ceide
65%
 65%  [ 27 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 41

Author Message
Pirlo
Veteran

PostPosted: 18.07.2025 22:18    Post subject: Reply with quote

Fint om noen kan fortelle trenerteamet at det er ønskelig å spille utviklende angrepsspill i Rosenborg, også når man leder? Om vi først skal avgi poeng kan vi vel gjøre det med stil. En seier på syv kamper er jo ikke all verdens uansett så kunne vel prøvd å angripe.

Men er kanskje ikke mulig når sportslig leder har satt oss i en situasjon hvor Noah Holm (som fikk forlenget kontrakt i vinter btw) må spille ving?
Back to top
View user's profile Send private message
storestorflor
Junior

PostPosted: 18.07.2025 22:53    Post subject: Reply with quote

Hvis vi fortsetter å øve oss på å angripe, selv om vi leder, er det åpenbart mer utviklende for laget på sikt. Det er verdt litt mer risiko for poengtap i enkeltkamper. Enda mer idiotisk blir det når vi i tillegg skal variere formasjon og spillemønster
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.07.2025 00:07    Post subject: Reply with quote

Islamovic så ut til å sikre seieren fire minutter på overtid. Det endte med redning på strek og etter en VAR-sjekk om ballen var inne, ikke med scoring.

– På de bildene vi har ser det virkelig ut som ballen er inne. Vi har snakket om dette med VAR tidligere, der sitter det noen i Oslo som har åpenbart bedre teknikk enn det vi har, sier RBK-sjef Alfred Johansson om siste situasjon.

– De bruker ikke lang tid på å sjekke det. Jeg vet fortsatt ikke om den var inne, sier Islamovic.

Les mer: RBK-sjefen irriterte seg over mer enn dommersituasjoner: – Fryktelig dårlig

siggen1 wrote:
En av de rævhøla som alltid dømmer oss bort Kai Steen fra Askøy sitter fortsatt i VAR-rommet så denne kampen er langt fra over.

Dessverre godt spådd halvveis i kampen. Irriterende at han stadig skal komme i fokus i kamper der han dømmer oss.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TBK
Senior

PostPosted: 19.07.2025 00:50    Post subject: Reply with quote

Veldig rart at VAR bruker lang tid og kan ned på millimeteren avgjøre at Nypan tidligere i år var offside, men kan/vill ikke bruke den samme teknologien til å se om ballen var inne på overtid. Mad Evil Så ganske klart ut på dronebildene... Confused
Back to top
pappabrun
Proff

PostPosted: 19.07.2025 01:08    Post subject: Reply with quote

Skulle virkelig ikke ønske det var nødvendig å spørre. Men sånn bortsett fra absolutt ingenting. Hva er det Noah Holm faktisk bidrar med i løpet av en fotballkamp?
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 19.07.2025 08:24    Post subject: Reply with quote

Har vi fått bedre tilitt til VAR etter kampen her?

Helt usakelig spørsmål fra meg egentlig sålenge Apene som styrer sjiten er inkompetente.

Den saksmappa for bare oss vs VAR begynner å bli temmelig feit...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 19.07.2025 08:41    Post subject: Reply with quote

TBK wrote:
Veldig rart at VAR bruker lang tid og kan ned på millimeteren avgjøre at Nypan tidligere i år var offside, men kan/vill ikke bruke den samme teknologien til å se om ballen var inne på overtid. Mad Evil Så ganske klart ut på dronebildene... Confused

Dette tenkte jeg også. Og i mange situasjoner bruker de minutter på å stirre på rævva bilder og vinkler, men her trengte de kun et par sekunder på å avgjøre at det ikke er mål, på tross av at dronebildene ser ut til å vise at ballen er inne. Finnes det et stillbilde fra dronen? Det hjelper jo ikke stort siden VAR ikke har de bildene, men likevel.

Merket meg forøvrig at i Adressa-intervju før kampen nevner AJ (og Selnæs) kunstgress som forklaring på at vi sliter på bortebane. Til nå har AJ vært god på mantraet om å fokusere på det man kan gjøre noe med, så litt skuffende at denne bortforklaringen har sneket seg inn igjen.
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 19.07.2025 12:41    Post subject: Reply with quote

Jo mer jeg ser situasjonen jo mer ser det ut som mål. Det er jo en ny skandale at de kvittererer ut den som ikke mål på 5 sekunder. Her ble vi virkelig snytt for to poeng av dommerne/VAR.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.07.2025 13:28    Post subject: Reply with quote

Har sendt noen spørsmål til Terje Hauge. Får se om jeg får svar.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 19.07.2025 13:42    Post subject: Reply with quote

Sånne avgjørelser får meg til å mistenke at Norge har et alvorlig kampfiksing-problem.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 19.07.2025 14:06    Post subject: Reply with quote

Blir bare oppgitt og føler på maktesløshet når sånne episoder skjer igjen og igjen. Det er ikke grenser for hvor mye rart dommere, VAR, dommersjef og NFF kan foreta seg, og ingenting får konsekvenser. Uke etter uke er det tragikomishow med episoder, forklaringer og logikk som er hinsides all fornuft, men de står på sitt og slipper unna. Media på sin side er mest opptatt av hva Ole Sæter sier om benketilværelsen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.07.2025 14:07    Post subject: Reply with quote

NFF tar hevn etter Rosenborgs og supporternes VAR-mostand, det kan det ikke lenger være tvil om.

Vet ikke om jeg gidder å følge norsk fotball lenger, VAR ødelegger allerede store deler av kampopplevelsen, og når VAR dommerne og NFF helt tydelig dømmer feil med vilje for å skade klubben, da er det 0 tillit og 0 underholdning igjen.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 19.07.2025 14:17    Post subject: Reply with quote

Mistenker det samme. Tror ikke det er planlagt eller med overlegg, men dommerne tjener fett på denne patetiske TEMU-versjonen av VAR, og sitter nok innerst inne med avsmak mot RBK som gikk i front for å få det avviklet. Da skal det lite til før det som skal være objektivt plutselig blir bittelitt mer subjektivt, så "glemmer man" å sjekke om det skulle vært frispark, eller tenker automatisk at man slipper unna med å ikke sjekke reprisen fordi du kan gjemme deg bak dårlige bilder.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 19.07.2025 14:39    Post subject: Reply with quote

pappabrun wrote:
Skulle virkelig ikke ønske det var nødvendig å spørre. Men sånn bortsett fra absolutt ingenting. Hva er det Noah Holm faktisk bidrar med i løpet av en fotballkamp?

Siden gåten din gjør at jeg ikke kan si ingenting så må jeg nesten tippe på at han bidrar med en utrolig flott og nesten ubrukt drakt i kampene han spiller.
2mas
Sjef

PostPosted: 19.07.2025 14:47    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke mer tro på Kai Erik Steen enn at jeg også tror han glemte å sjekke taklinga til Berget før han kalte Tore Hansen bort til skjermen for å overbevise kollegaen om å dømme straffespark.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 19.07.2025 16:25    Post subject: Reply with quote

Etter å ha tatt turen til Sarpsborg, sitter jeg igjen med en følelse av 2 tapte poeng.
Det vi kan gjøre noe med:

1. Selvtillit - Flere tilfeller i avgjørende situasjoner, hvor man ser at selvtillit er manglende. E.Ceide igjennom 2 ganger, hvor han ikke går for avslutning. Den største hvor han forsøker en tversover til Islamovic. Han hadde bedre avslutningsmulighet selv. Holm ved avslutningen i første. Alt for heit/stresset i avslutningsøyeblikket. M.Ceide og Witry er for avventende ved poleballene til Sarp. de lar ballen sprette før de går i duellen. Begge bør gå i kroppen, så sikringen kan plukke opp nedfallsfrukten.
2. Kvalitet - Vi mangler som kjent kvalitet på høyrevingen og indreløper. hullet er størst på indreløper etter min mening. Vi mangler den spilleren med gjennombruddskraft, som også tar noen sjanser offensivt. Nordli passer i så måte, som erstatter for Nypan.

Det vi ikke kan gjøre noe med:
1. VAR - Det er blitt en fullstendig farse hele greia. Når vi først har fått dritten, kan de leie inn var personale fra Sverige eller Danmark, så vi blir kvitt Biasen fra enkeltelementer i dommerstanden. Mållinje tek må inn.
2. Dommeren - Usedvanlig ukonsekvent dømming. Vet ikke om han ble lurt av sarp spillerne eller om han bare er så dårlig. Virket som om gameplanen til sarp. var å hive seg ned hvis de var på vei til å miste ballen. De fikk frispark bortimot hver gang, både offensivt og defensivt.

Største + i går var Selnæs. den jobben han legger ned og de rommene han dekker. Så et par feilpasninger, men det tilskriver jeg mottakeren som ikke skjønner hvor han skal løpe. God kamp av Selnæs.
Største - i går var kjernen opproperen med rød ropert. Mulig han mente de håndbevegelsene skal bety noe annet, men anbefaler å prøve noe nytt. Bevegelsen det er snakk om ble nylig benyttet av Elon Musk.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 19.07.2025 16:29    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Vet ikke om jeg gidder å følge norsk fotball lenger, VAR ødelegger allerede store deler av kampopplevelsen, og når VAR dommerne og NFF helt tydelig dømmer feil med vilje for å skade klubben, da er det 0 tillit og 0 underholdning igjen.

Det er NFF og dommerne som er problemet. Ikke VAR. Fjerner man VAR sitter vi igjen med akkurat de samme håpløse dommeravgjørelsene. Når det er sagt, er det ingen tvil om at NFF ikke besitter kompetansen til at man kan gi de ansvar for å bruke verktøyet riktig.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 19.07.2025 16:35    Post subject: Reply with quote

@robbie

Tror den mest optimale løsningen er å leie var dommere fra Sverige eller Danmark. Samme om de sitter i Stockholm, Køben eller Oslo. Eneste muligheten til å slippe Bias fra den Norske dommerstanden.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 19.07.2025 16:40    Post subject: Reply with quote

Jeg har tenkt det samme sjøl. Vi kunne f eks leie inn dommere fra tysk eller engelsk andredivisjon mens de har sommerferie hjemme. Så kunne vi evaluert etterpå hva som fungerte og ikke fungerte. Jeg tror det vil åpne øynene til ganske mange og tvinge frem en debatt som kan være ubehagelig for mange.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 19.07.2025 16:48    Post subject: Reply with quote

Kan vel være at noen sutrer over tapte inntekter hvis vi leide inn VAR dommere
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 19.07.2025 17:28    Post subject: Reply with quote

NFF kommer aldri til å godkjenne dette fordi det vil avkle den gjengen fullstendig. Men jeg snakker ikke bare om VAR. Jeg mener å bytte ut hele dommerstanden i en måned.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.07.2025 18:27    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Det er NFF og dommerne som er problemet. Ikke VAR. Fjerner man VAR sitter vi igjen med akkurat de samme håpløse dommeravgjørelsene. Når det er sagt, er det ingen tvil om at NFF ikke besitter kompetansen til at man kan gi de ansvar for å bruke verktøyet riktig.

Hvis jeg skal se bort i fra at VAR (for meg) fjerner øyeblikksgleden, så er norsk VAR definitivt ett av problemene. Det er ekstremt langt unna å kunne levere teknisk på den presisjonen det hevdes - og som der brukes for.

Det gjør at allerede dårlige dommere dropper å ta "skumøe" avgjørelser fordi de forventer at VAR redder dem. Og når resultatet da allikevel ender med feil avgjørelse så rokker det ved fornuft, glede og rettferdighet.

VAR er et problem, norsk VAR er et problem, og VAR gjør dommerne dårligere.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 19.07.2025 19:16    Post subject: Reply with quote

Det var håpløse offside-annuleringer i gamle dager også. Men jeg tror du har rett i at den norske dommerstanden outsourcer vanskelige avgjørelser til VAR.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 19.07.2025 22:11    Post subject: Reply with quote

Santeri har fått mye skryt. Han dekker rom, gjør seg spillbar og sterk i dueller.
Men jeg syns han er for svak teknisk og i pasningsspillet. Ingen x faktor eller boksåpner. Det skapes lite offensivt.
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 21.07.2025 23:43    Post subject: Reply with quote

Synes vi spilte bra i store deler av kampen og fortjente seieren. Dessverre klarer ikke dommerne å gjøre jobben sin, selv om de egentlig skal få hjelp av videodømming. Både å overse frispark i oppspillet til straffen, og å ikke sjekke skåringa på overtid, som ikke ble dømt mål, står egentlig til stryk.

Dette laget er rett og slett for uheldig til å lykkes. Om vi får færre marginer mot, og færre dommeravgjørelser mot, kommer vi til å plukke flere poeng. Vi var klart bedre enn Sarpsborg, særlig i første omgang, men vi har også nokså god kontroll på dem i større deler av andre omgang.

Stakkars Noa Holm vet jeg ikke hva vi skal gjøre med. Fint å se at Dino har kommet i målform. Selnæs er også på vei mot gamle høyder. Vi får satse på marginene med oss resten av sesongen, og at vi slipper å få dommerne og VAR mot oss til en stadighet...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Page 10 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb