| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 24.03.2007 19:42 Post subject: |
|
|
| hehe, for en susete keeper. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.03.2007 19:45 Post subject: |
|
|
| For et genialt forspill av Sapara! Synd det ikke ble mål der. Kypros leder 1-0 med en mann mindre nå. Sapara tar dødballene fra sida "si". |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 24.03.2007 19:46 Post subject: |
|
|
| mm, hadde blitt en deilig assist av Sapi det der. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 24.03.2007 19:52 Post subject: |
|
|
| Gratis ja, flotte greier. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 24.03.2007 20:26 Post subject: |
|
|
| Sapara med nr 7 og greier. 1-2 til slovakia nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 25.03.2007 12:32 Post subject: |
|
|
| UEFA.com: Slovakia were a different proposition after the restart, though, and Vittek hauled them level on 54 minutes by converting Marek Sapara's cross. |
|
| Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 25.03.2007 13:44 Post subject: |
|
|
| Ingeman wrote: | | Jeg synes ikke vi skal tenke slik. Jeg syns vi skal tenke at vi er en stor klubb, som klarer å beholde de virkelig store spillerne. FCK greier jo det, hvorfor ikke oss? |
Fordi FCK er en stor klubb, og ikke minst; de holder til i en stor by! |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 25.03.2007 14:11 Post subject: |
|
|
| RBK har jo supportere over hele landet, da. I Oslo (i hvert fall i området der jeg bor) pleier det å være et par stykker i hver skoleklasse. |
|
| Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 25.03.2007 14:20 Post subject: |
|
|
| Juchmako2 wrote: | | RBK har jo supportere over hele landet, da. I Oslo (i hvert fall i området der jeg bor) pleier det å være et par stykker i hver skoleklasse. |
Det er nok en overdrivelse. Jeg bor også i Oslo og kjenner svært få RBK-tilhengere, bortsett fra dem som er fra trøndelag. RBK er nok stort sett et trønderlag. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.03.2007 14:28 Post subject: |
|
|
Du har ikke gjort leksa di:
730 000 RBK-tilhengere
Fredag presenterte MMI Sponsoring en undersøkelse som ble gjennomført i oktober i fjor. Dette var hyggelig lesning for alle svart-hvite sjeler:
Hele 16 prosent av de spurte heier på RBK. Det vil si at over 730 000 av landets 4,58 millioner innbyggere håper Rosenborg tar sitt 20. seriemesterskap i 2005. Med andre ord har dominansen i norsk fotball og prestasjonene ute i Europa skaffet gullklubben fra Trondheim supportere i alle landsdeler. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 25.03.2007 14:37 Post subject: |
|
|
| Overse "rbk"-copper. Han er bare en smålig, misunnelig bånn-tilhenger. |
|
| Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 25.03.2007 19:13 Post subject: |
|
|
| HVA? Overse meg??? Og hva mener du med bånn-tilhenger? Er ikke alle tilhengere like verdifulle? |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 25.03.2007 19:17 Post subject: |
|
|
| Han mente Brann-tilhenger... |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.03.2007 19:17 Post subject: |
|
|
| brann = bånn, dumbass. Finn deg et annet forum. |
|
| Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 27.03.2007 09:49 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | brann = bånn, dumbass. Finn deg et annet forum. |
Du verden for et storsinn... |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 27.03.2007 10:50 Post subject: |
|
|
| rbk_copper wrote: | | Det er nok en overdrivelse. Jeg bor også i Oslo og kjenner svært få RBK-tilhengere, bortsett fra dem som er fra trøndelag. RBK er nok stort sett et trønderlag. |
Under bortekampen mot Fredrikstad i fjor høst spurte jeg forskjellige folk hvor de kom i fra. De fleste var østlendinger som kom fra Oslo og omegn, og de mente i tillegg at de fleste supporterne som var der kom fra Oslo og omegn. Ja, bortsett fra Fredrikstad-supporterne. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
EvileyeS Rutinert

|
Posted: 27.03.2007 11:21 Post subject: |
|
|
| eivindwb wrote: | | rbk_copper wrote: | | Det er nok en overdrivelse. Jeg bor også i Oslo og kjenner svært få RBK-tilhengere, bortsett fra dem som er fra trøndelag. RBK er nok stort sett et trønderlag. |
Under bortekampen mot Fredrikstad i fjor høst spurte jeg forskjellige folk hvor de kom i fra. De fleste var østlendinger som kom fra Oslo og omegn, og de mente i tillegg at de fleste supporterne som var der kom fra Oslo og omegn. Ja, bortsett fra Fredrikstad-supporterne. |
I Fredrikstad i fjor, satte jeg opp to busser med omtrent 100 deltagere fra Oslo, så du skal ikke se bort i fra at det kan ha vært en liten utløsende faktor. Fra Trondheim kom det forøvrig bare 1 buss, men det var også en del som reiste ned på egenhånd, pga. det var siste seriekamp. _________________ Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 29.03.2007 11:39 Post subject: |
|
|
| Hvordan gikk det med Marek i går? Har sett at Slovakia tapte 1-0 mot Irland, og at Sapara ble byttet ut etter 72 min. Det er vel ikke et alt for godt tegn... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 29.03.2007 11:46 Post subject: |
|
|
Ok, jeg har ikke den kanalen. En liten rapport fra noen som får sett den hadde vært godt mottat Får vel sett noen høydepunkter på eurosport. 6 juni spiller Sapara mot Tyskland. Det blir spennede å se han bryne seg på så kvalifisert motstand! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.03.2007 11:54 Post subject: |
|
|
| Det kan godt ha vært et taktisk valg på stillinga 0-1. Gidder ikke å finne info om erstatteren, men tipper han er spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 29.03.2007 12:07 Post subject: |
|
|
| Jess, Holosko er vist angriper på Manisaspor. |
|
| Back to top |
|
 |
Raem Senior
|
Posted: 29.03.2007 14:09 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Du har ikke gjort leksa di:
730 000 RBK-tilhengere
Fredag presenterte MMI Sponsoring en undersøkelse som ble gjennomført i oktober i fjor. Dette var hyggelig lesning for alle svart-hvite sjeler:
Hele 16 prosent av de spurte heier på RBK. Det vil si at over 730 000 av landets 4,58 millioner innbyggere håper Rosenborg tar sitt 20. seriemesterskap i 2005. Med andre ord har dominansen i norsk fotball og prestasjonene ute i Europa skaffet gullklubben fra Trondheim supportere i alle landsdeler. |
Beklager å gå helt offtopic her(skal ikke gjenta seg Thomas), godt mulig dette antallet stemmer MEN det er stort MEN her...Jeg vil tro at de som sier de heier på RBK som bor andre steder en Trøndelag har en eller annen tilknytning til stedet(Les: kommer opprinnelig derfra selv eller har familie som bor der).
Jeg er selv fra Oslo og kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har møtt noen fra Oslo som heiet på RBK uten at de:
1. Opprinnelig var trønder eller hadde bodd der i en lengre periode
2. Hadde familie derfra(og derfor følte seg "programforpliktet" til å heie på rbk)
Dette gjelder ikke generelt for Oslo men faktisk alle jeg har møtt uavhengig hvor de kommer fra i landet. Jeg tror antallet som heier på rbk uten denne "tilknytingen" er mer eller mindre 0 % tar vi de som er mer en causal interessert i fotball.
Dette gjelder da for Norge.. Hva årsaken til at rbk er så populære utenfor Norge har jeg ingen formening om _________________ Real people do real things...
Play your position
--Shyeim |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 29.03.2007 14:16 Post subject: |
|
|
Jeg er uenig her.
Jeg tror at mange av de som er generelt interessert i fotball - og ikke har noen spesiell tilknytning til et lokalt lag - finner seg et lag å holde med.
Dvs. naturligvis ikke de som er supportere, men de som bare er interessert i fotball, og dem er det veldig mange av.
Rosenborg, gjennom TV3s massive reklamekampanje på 90-tallet (altså: suksessen i CL), ble manges favorittlag. Hadde du ikke et spesielt lag fra før, kunne du godt begynne å holde på dem ettersom RBK banka storlag etter storlag. RBK representerte norske lags kamp mot røkla. RBK representerte deg.
Mange godt voksne har f.eks. et utenlandsk lag de holder med. La oss si det rett ut: et engelsk lag. De har heiet på Arsenal, Liverpool, Man.U, Q.P.R eller hva som helst, men ikke egentlig et lokalt norsk lag. Mange i denne gruppa begynte også å heie på RBK i løpet av 90-tallet. Nettopp fordi TV3 viste RBKs suksesser.
| Raem wrote: | | Jeg tror antallet som heier på rbk uten denne "tilknytingen" er mer eller mindre 0 % tar vi de som er mer en causal interessert i fotball. |
Ok - men da overser du altså den enormt store gruppa som er causal interessert eller mindre. Det er ganske mange hundre tusen.
Sist jeg var på kamp i Fredrikstad møtte jeg f.eks en fyr fra Moss. Han hadde sett RBK på tv, og ville komme og se dem "live". Han syntes det var kjempegøy, og ville gjerne gjøre det flere ganger, uten å være sånn spesielt interessert i noen retning.
Last edited by haavarl on 30.03.2007 07:52; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 29.03.2007 14:18 Post subject: |
|
|
har vært rbk-fan siden jeg var så cupfinalen i 92', var 8 år.. kjenner knapt en eneste trønder og kommer fra Nøtterøy..
tror ikke jeg er den eneste supporteren på østlandet som er glad i RBK.. er nok mange fans fra relativt store steder uten noe eget elitelag, som f.eks en rekke steder i Vestfold.. Tønsberg, Nøtterøy, Larvik osv. |
|
| Back to top |
|
 |
|