| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Fusion Veteran

|
Posted: 17.07.2025 17:50 Post subject: |
|
|
Nypan med avskjed på Instagram nå. Regner med det kommer en bekreftelse av klubb i løpet av kort tid da. Lykke til videre, Sverre  |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 17.07.2025 17:57 Post subject: |
|
|
Guttungen som reddet økonomien til Rosenborg  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.07.2025 18:11 Post subject: |
|
|
Commenting on joining, Nypan said: “I am incredibly happy and proud to have joined Manchester City.
“It’s a dream for any young footballer to become part of this Club and to join such a group of world class talent.
“I am still very young with a lot to learn but the chance to be coached by Pep Guardiola, the best manager in the world, will only help me to become a better player.
“There is already a special connection between Norway and Manchester City through Erling Haaland and Oscar Bobb, and I am very proud to have become the latest Norwegian player to have joined the club.”
Read more: Norwegian midfielder Nypan joins Manchester City
18-åringen forlater dermed Rosenborg etter å ha spilt 70 offisielle kamper for klubben.
- Tiden min i Rosenborg har vært helt magisk, fra start til slutt. Helt siden jeg kom til SalMar akademiet og fikk mine første treninger med A-laget etter kort tid. Siden har det egentlig bare skutt fart og det har vært mange fine øyeblikk med fine folk, som er noe jeg aldri kommer til å glemme. Tiden i Rosenborg er noe jeg setter veldig høyt, sier Nypan i sitt avskjedsintervju med Rosenborg.
Les mer: Sverre Nypan solgt etter rekordavtale
- Jeg vil si at Sverres historie er veldig spesielt. Det skjer ikke veldig ofte i Skandinavia at det går spillere direkte til Premier League. Men samtidig har vi en fin historie i SalMar akademiet og det er fordi det jobbes godt og det jobbes godt i fotballkretsen. Vi har vært enda mer bevisst på å løfte fram de unge talentene. Og har en strategi som gjør at de får muligheter på et A-lag og være med i en tropp. Da vokser det jo fram spillere. Iblant kommer de spesielle casene, som er ekstreme. Iblant kan man måtte gå andre veier. Vårt mål er hele tiden å produsere spillere, som gjør at A-laget leverer. Vi skal være internasjonalt konkurransekraftige og vi skal konkurrere om å være i toppen, sier Dorsin og fortsetter:
- Vi skal utvikles oss og spille en viss fotball som publikum og alle her i Trøndelag kan kjenne at de kjenner igjen og vil komme på Lerkendal. Det bidrar til at de unge spillerne blir bedre, og så kan vi selge dem til større klubber. Og vi får godt betalt, sier Dorsin.
Les mer: - En stor dag for Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 17.07.2025 18:45 Post subject: |
|
|
Her er det bare å hylle Nypan selv alle hans rådgivere og alle i klubben som har vært med i både utvikling og salg.
Så er det slik det må være, unge talenter som blir så gode at de blir interessante for andre klubber skriver kontrakter med klubben men selges videre når budene er gode.
Tusen hjertelig takk for innsatsen Sverre og ønsker deg alt hell og lykke videre.
Dessverre feil Manchester klubb for min del, men satser på videresalg senere  |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4071 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 17.07.2025 18:56 Post subject: |
|
|
Takk for innsatsen!
Helt utrolig og jeg tenker han vil nå langt etter hvert som spiller.
Nå blir det beinhard jobbing i 20 år, mye oppturer og nedturer underveis før han oppnår drømmen om å spille for RBK som pensjonert utenlandsproff. 🤣 _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 17.07.2025 19:04 Post subject: |
|
|
Spennende! Vil bli savnet. Håper å se han i RBK-drakt igjen  |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 17.07.2025 19:12 Post subject: |
|
|
| Takk for fin innsats, Sverre, og takk for at du også bidrar til klubb-økonomien videre. Ønsker deg lykke til på utenlands-eventyret! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.07.2025 19:19 Post subject: |
|
|
Selv om Nypan nå er Manchester City-spiller så kommer han ikke til å spille med Erling Braut Haaland og Oscar Bobb den kommende sesongen. 18-åringen skal lånes ut – men en endelig avgjørelse til hvilken klubb er ikke avklart, får VG opplyst.
Les mer: Bekreftet: Sverre Nypan klar for Manchester City: – Det er kjempestort
Ingenting er avgjort og det står mellom en klubb i England, Spania, Tyskland, Frankrike eller Nederland.
Tyske medier har nevnt Borussia Dortmund hyppig, mens Ajax skal være blant de hetere alternativene i Nederland. Så er spanske Girona høyaktuelt i spansk fotball.
Les mer: Sverre Nypan tar farvel med Rosenborg - drar til Manchester
Såpass mye kaos det (tidvis) er i Ajax, så ville jeg nesten prøvd en sesong i Dortmund og heller bli leid ut til en annen klubb påfølgende sesong om alt skjærer seg i Ruhrområdet - og at han fortsatt er langt unna å være aktuell for spilletid i Premier League.
Verdt å merke seg at eurokursen har gått opp siste forhandlingene var ferdige. Dersom det stemmer at vi får 15 MEUR, så er det nå verdt 180 MEUR.
RBK har i så fall sine ord i behold ettersom kursen da Grønbæk ble solgt for samme eurobeløp, tilsa 176 MNOK.
Håper dog at vi slår rekorden også i eurobeløp. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 17.07.2025 19:31 Post subject: |
|
|
| Herlig! |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 17.07.2025 19:34 Post subject: |
|
|
Enn så bekymret vi var for at dette drøyde ut så tjente vi fem mill på det  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.07.2025 19:35 Post subject: |
|
|
Hehe, kursen er nå bortimot 12 kr, men den var 11,50 12. juni, ja.
VG oppsummerer: Gutten som fintet alle |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 17.07.2025 19:36 Post subject: |
|
|
| Lykke til videre! Gjør godt for økonomien til rbk |
|