| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ronster Junior
|
Posted: 13.07.2025 21:09 Post subject: |
|
|
Som vanlig mye dumt her fra folk som åpenbart ikke har peiling.
Å erstatte Nypan og Broholm med gode nok spillere er selvfølgelig ikke lett. De som er gode nok er andre og mer attraktive klubber enn RBK også klar over. Og vi er neppe rike nå. Mye av disse pengene går vel til å betale gjeld og dekke tidligere store underskudd.
Og man går ikke etter 5-6 valgene sine. Da er det bedre å spare pengene og vente til vi finner riktig spiller som er tilgjengelig til riktig pris. RBK har ikke råd til å bomme på overganger som koster store summer.
Det kommer forøvrig helt sikkert flere spillere, vinduet åpnet i går.
Foreløpig er det sterkt med Ceide og Witry inn for 25 mill(?)! |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 13.07.2025 21:39 Post subject: |
|
|
| Ronster wrote: | | Som vanlig mye dumt her fra folk som åpenbart ikke har peiling. |
Så du har peiling? Det er direkte svakt av klubben å ikke hente erstattere. Vi har visst i 6mnd at Nypan kom til å dra om sommeren, og sannsynligvis Broholm. Klubben og Dorsin har hatt all verdens tid på å finne erstattere. Vi kan fort seile akterut med tanke på 3.plassen.
Last edited by enojado on 13.07.2025 22:48; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 13.07.2025 22:47 Post subject: |
|
|
| Man kunne for eksempel hatt 3-4 afrikanske prøvespillere i vinter, som kunne testes ut i de posisjonene man visste kom til å bli solgt spillere i. Hadde man bare hatt kontroll på det afrikanske markedet. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 13.07.2025 23:06 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | Hadde man bare hatt kontroll på det afrikanske markedet. |
Som jo er et ganske ambisiøst og omfattende krav. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 14.07.2025 01:11 Post subject: |
|
|
| Er faktisk dritt lei at vi alltid ser i Skandinavia. Når det er mye bedre der ute for billig peng. Men klubben er lat og ikke gidder å investere i et speider nettverk. Og Dorsin må ta hatten sin å gå for å ikke ha 2-3 spillere klare 12. juli. Makan til dritt jobb |
|
| Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 14.07.2025 01:11 Post subject: |
|
|
| Er faktisk dritt lei at vi alltid ser i Skandinavia. Når det er mye bedre der ute for billig peng. Men klubben er lat og ikke gidder å investere i et speider nettverk. Og Dorsin må ta hatten sin å gå for å ikke ha 2-3 spillere klare 12. juli. Makan til dritt jobb |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 14.07.2025 03:11 Post subject: |
|
|
Tøffe krev du stiller. Først skal de investere penger man ikke har hatt, og i tillegg har du krav om at han reiser i tid. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.07.2025 07:36 Post subject: |
|
|
| Ingen tvil om at Dorsin har gjort en for dårlig jobb. Vi har visst at det ville bli et stort salg (det ble faktisk to) og da skulle Dorsin ha vært mye bedre forberedt på forhånd, før salgene ble til i sommer. Tror nok Dorsin kvier seg for å hente spillere fra Nordic Sky by og nivå to i Sverige og Danmark etter mye kritikk og en del spillerfiaskoer. |
|
| Back to top |
|
 |
enur81 Senior
|
Posted: 14.07.2025 07:53 Post subject: |
|
|
Som det har blitt nevnt flere ganger, man prøver seg på en annen hylle/pris nå. Da er det gjerne spillere som har interesse fra flere klubber. RBK er ikke det åpenbare valget man tar to uker før markedet åpner (forstå det den som kan ). V.Jensen er på vei ut, der er vi nok med. Om ikke det går gjennom så sitter det en nordmann i Danmark som er spennende! |
|
| Back to top |
|
 |
RBKgutt Senior
|
Posted: 14.07.2025 08:28 Post subject: |
|
|
Victor Jensen hadde vært spennende, men nok en gang skal vi hente en en som har vært her før. Virker litt begrenset det søket til rbk.
Hvem er denne nordmannen i Danmark du nevner?  |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 14.07.2025 09:03 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | blablabla.....Tror nok Dorsin kvier seg for å hente spillere fra Nordic Sky by og nivå to i Sverige og Danmark etter mye kritikk og en del spillerfiaskoer. |
Da tror jeg du trenger en liten realitycheck. Hva du og de 4 andre sutrekoppene skriver påvirker selvfølgelig ikke brakka i det hele tatt. Om de mot formodning engang får det med seg så skal jeg love deg at det sees på som humor fordi det er så ufattelig unyansert, sutrete og rakt ut dumt. Om noe så har dere greid å sørge for en massiv forum flukt av folk som faktisk bryr seg om klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.07.2025 09:19 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | Så forventer vi vel alle spillere inn som erstatninger, og vi vil vel alle ha det så raskt som mulig, men det går an å stikke fingeren i jorda og prøve å ikke være konstant negativ. For det er veldig mye surmaga sutring for tida til tross for at det er mye positivt, og det er ikke forbeholdt RBK, men jeg ser det overalt. |
Jada, og helt generelt er jeg enig i at det er for mye sutring, men akkurat her synes jeg sutringen står på et ganske stødig fundament. Vi skal ut i Europa og ingenting er klart, jeg synes det er for dårlig. Og dette gjentar seg gang på gang. Mulig de sutrer like mye om dette i andre klubber, mitt inntrykk er at vi jevnt over er tregere enn dem. Siste eksemplet fra Molde, som selger Kristoffer Haugen til Viking og deretter drar Birk Risa opp av hatten samme dag. Helt ut av det blå, tilsynelatende, men de har tydeligvis hatt en realistisk plan med det hele.
Selv når vi selger er vi trege. Se på Nypan-sagaen, da! |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 14.07.2025 09:25 Post subject: |
|
|
| Hvordan er det Dorsins feil at City venter med å annonsere en spiller? (som sannsynligvis har å gjøre med at de avventer det juridiske med utlån til La Liga). |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 14.07.2025 09:34 Post subject: |
|
|
| Molde har et ubegrenset overgangsbudsjett. Vi har levd fra hånd til munn og måtte si opp ansatte for å spare penger. Det skulle bare mangle at de er mer frampå. Vi må få orden på økonomien så vi kan fortsette å eksistere og i mellomtiden så må vi bygge med de ressursene vi har. Det er ikke Dorsins skyld at vi har rævkjørt klubben i over et 10 år. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.07.2025 09:38 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Hvordan er det Dorsins feil at City venter med å annonsere en spiller? (som sannsynligvis har å gjøre med at de avventer det juridiske med utlån til La Liga). |
Jeg har ikke sagt at det er Dorsin sin feil. Jeg sier bare at det går treigt, som med alt annet i klubben vår. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.07.2025 09:40 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | josinho wrote: | | blablabla.....Tror nok Dorsin kvier seg for å hente spillere fra Nordic Sky by og nivå to i Sverige og Danmark etter mye kritikk og en del spillerfiaskoer. |
Da tror jeg du trenger en liten realitycheck. Hva du og de 4 andre sutrekoppene skriver påvirker selvfølgelig ikke brakka i det hele tatt. Om de mot formodning engang får det med seg så skal jeg love deg at det sees på som humor fordi det er så ufattelig unyansert, sutrete og rakt ut dumt. Om noe så har dere greid å sørge for en massiv forum flukt av folk som faktisk bryr seg om klubben. | Sover du? Kritikken har kommet i media, inkl podcaster, sosiale medier og ikke bare fra fem personer i Norges land🤡 |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
|
|
| Hedon wrote: |
Jeg har ikke sagt at det er Dorsin sin feil. Jeg sier bare at det går treigt, som med alt annet i klubben vår. |
Hvordan er det relevant når det er utenfor klubbens kontroll?
Last edited by robbie on 14.07.2025 09:42; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
|
|
| Montana wrote: | | Molde har et ubegrenset overgangsbudsjett. Vi har levd fra hånd til munn og måtte si opp ansatte for å spare penger. Det skulle bare mangle at de er mer frampå. |
Jeg tror man kunne ha forutsett at vi vil få ganske godt betalt for Nypan og Broholm, og at de dermed har hatt ganske gode rammer i arbeidet sitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.07.2025 09:44 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Hvordan er det relevant når det er utenfor klubbens kontroll? |
Fordi supportere føler på en treghetsfatigue. Det finnes alltid en forklaring på hvorfor ting går sakte, men faktum er nå uansett at man sitter i månedsvis og venter på ting som man kanskje ville trodd skulle ta dager eller uker. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 14.07.2025 09:47 Post subject: |
|
|
| Greia er at de pengene vi får for Nypan er penger som er til for å sørge for å løfte drifta opp fra grøfta etter tiår med rævkjøring og pandemi. Det er veldig bra at Dorsin og klubben puster med magen og ikke setter igang en ny økonomisk karusell. Jeg tror vi må finne oss i å være tålmodig en god stund til. Vi må skape nye Nypaner og Broholmer selv. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 14.07.2025 09:50 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | treghetsfatigue. Det finnes alltid en forklaring på hvorfor ting går sakte, men faktum er nå uansett at man sitter i månedsvis og venter på ting som man kanskje ville trodd skulle ta dager eller uker. |
Treghetsfatigue? Angående ting du er enig om at ikke er klubbens feil? Du er enig i at dette er ganske irrasjonelt ikke sant? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.07.2025 09:55 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Greia er at de pengene vi får for Nypan er penger som er til for å sørge for å løfte drifta opp fra grøfta etter tiår med rævkjøring og pandemi. Det er veldig bra at Dorsin og klubben puster med magen og ikke setter igang en ny økonomisk karusell. Jeg tror vi må finne oss i å være tålmodig en god stund til. Vi må skape nye Nypaner og Broholmer selv. |
Jeg er helt enig i det du skriver her, men mener likevel vi kunne hatt en høyreving på plass i forrige uke uten at det betyr at vi setter igang en "ny økonomisk karusell". Sarpsborg borte er allerede på fredag, en ekstremt viktig kamp for oss, og uten signering i dag så går også den kampen med Holm eller Reitan Sunde på høyreving. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 14.07.2025 10:00 Post subject: |
|
|
| Ja vi kunne sikkert fått inn en høyreving, men han må være riktig type til riktig pris. Jeg reagerer mest på den overdrevne og hodeløse sutringen som foregår blant en liten gruppe her. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.07.2025 10:08 Post subject: |
|
|
| BTW: kunne ikke Mortensen vært et like godt valg på vingen som Jesper og Noah….? RBK har i vinter/ vår hatt en vingtype i Øst-Europa under lupen. Vet ikke navn, klubb, land osv, men har dette fra noen som har snakket med de rette folka på Brakka. Kanskje kan det være noe på gang på dette sporet når vi nå har penger til noen kjøp…. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 14.07.2025 10:25 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Ingen tvil om at Dorsin har gjort en for dårlig jobb. Vi har visst at det ville bli et stort salg (det ble faktisk to) og da skulle Dorsin ha vært mye bedre forberedt på forhånd, før salgene ble til i sommer. . |
Jeg skjønner ikke helt hva du mener man kunne gjort utenom å kartlegge hvem som er tilgjengelige. Selv om man kan legge inn bud på spillere utenom overgangsvinduer, kan man ikke kjøpe spillere om man ikke har penger. De fleste klubber ville bedt om en bankgaranti som bekrefter at man fysisk har midlene man tilbyr. Da hjelper det lite med å skryte av Nypan garantert kommer til å bli solgt.
Vi vet ikke hva som skjer i kulissene. Om de har identifisert en klar forsterkning men at det tar tid å dra dette i land, er det bedre enn å panikkhandle den første svensken eller islendingen i Nordic Sky-katalogen. |
|
| Back to top |
|
 |
|