English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aslak Fonn Witry
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran

PostPosted: 08.07.2025 16:24    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:
Vi har Reitan og Mortensen.
Samtidig har også Pereira blitt prioritert der enkelte ganger.

Men med dette kjøpet slipper vi å improvisere med Pereira på høyre. Tenk å kunne ha offensive vingbacker på begge sidene, det hadde vært noe.
Back to top
View user's profile Send private message
Ronster
Junior

PostPosted: 08.07.2025 16:26    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært jævlig artig og sett ekspertene her(er noen over 18 år) prøve seg som både sportsdirektør og trener i RBK😂

God signering, sannsynligvis billig, går rett inn på laget og forsterker det kraftig!
Back to top
Zarm93
Veteran

27Sapara wrote:
Sunde har også størst potensiale på høyre-back, og blir også brukt der på landslag.
RBK

* Reitan er på utgående kontrakt og vil ikke signere ny pdd. Ikke er han god nok heller.
* Mortensen kan kanskje bli brukbar på sikt, men holder ikke nivå pdd.
* Pereira er hovedsaklig venstreback, og kommer til å spille der nå som Witry er på plass. Og hvis han uansett skulle ha spilt på høyresiden, så måtte vi ha hentet en venstreback istedet.
* Det er ingenting som tyder på at Alfred tenker at Reitan-Sundet skal spille høyreback pdd. Og han ville brukt lang tid på å spille seg inn der.

Klarer ikke å skjønne hvordan du tenker at den posisjonen ikke skriker etter et kvalitetsmessig løft.

Last edited by Zarm93 on 08.07.2025 16:28; edited 2 times in total
Back to top
Pettergomes
Rutinert

machiavelli wrote:
Ludogorets er Bulgarias beste lag og et lag som spiller europeisk fotball. At ligaen er dårlig rangert fordi de er i særklasse best og ingen andre leverer, gjør ikke Witry til et dårlig kjøp fordi det er fra en "dårligere" liga.

Her snakker vi om et lag som slo Roma i 2022 med Witry på banen. Spilte uavgjort mot Lazio, Lyon og AZ i år og som slo Fenerbache og Nordsjælland ifjor.

Å late som at Ludogorets er et dårlig lag fordi den bulgarske ligaen er svakt er tullete. De har langt sterkere resultater enn RBK i nyere tid og vi henter en spiller som har vært fast inventar i dette laget.

Det jeg prøvde få frem, men ikke evnet formulere Tommel'n opp!
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 08.07.2025 16:27    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:
Sunde har også størst potensiale på høyre-back, og blir også brukt der på landslag.
RBK

Vi har Reitan og Mortensen ja. Som er hele grunnen til at vi desperat trenger en god høyreback.

Mortensen er OBOS per dags dato, Reitan er en ok eliteseriespiller for et lag som kjemper på øvre halvdel, ikke et lag som skal kjempe om gull. Han er god defensivt, og ikke-eksisterende offensivt. Han er også på en utgående kontrakt hos Solbakken agentselskap og vil ikke signere ny kontrakt med mindre han får lønn langt over det han leverer på banen. Så han kommer til å forsvinne.

Da får vi en solid høyreback i Witry, med en Mortensen i backup som kanskje kan bli god nok til å spille mer. I tillegg så kommer Pereira til å bli solgt innen et år. Så vi må planlegge for det også.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 08.07.2025 16:39    Post subject: Reply with quote

Utelukkende positiv - både som spillertype og pondus/erfaring. Egentlig bare Selnæs som har vært med og vunnet ting før hos oss i dag, Witry har seriegull i både Sverige og Bulgaria og plenty e cup erfaring. Ludogorets er det vi aspirerer til å være - har vært fast innslag i mange gruppespill siste årene. Witry-Pereira er lett Eliteseirens beste backpar.
Henri
Legende

PostPosted: 08.07.2025 16:58    Post subject: Reply with quote

Håper og tror dette er en klar oppgradering. Satser på at han er klar på søndag, men typisk om kona (som ifølge Nidaros har termin i dag) føder på søndag slik at han også er utilgjengelig Very Happy
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 08.07.2025 17:12    Post subject: Reply with quote

Kontrakt i nesten fem år til en spiller som er 29 år gammel.

God jul!
Mighty
Senior

PostPosted: 08.07.2025 17:35    Post subject: Reply with quote

Helt klart en forsterkning. Kommer til å være en pilar i laget de neste årene. Godt å få inn erfaring, ferdigheter vi trenger og en som kan være leder på banen. Strålende med lang kontrakt, framfor å kjøpe en ny førstedivisjonsspiller årlig og krysse fingrene.
Back to top
Dr.Ible
Proff

PostPosted: 08.07.2025 18:35    Post subject: Reply with quote

Flott forsterking, og bonus at Reitan forsvinner til Obos der han hører hjemme.
Nå får vi spillesterk, erfaren høyeback og kan bruke Pereira andre steder.
Flott m lang kontrakt, han blir en bærebjelke framover RBK

Velkommen RBK
27Sapara
Proff

PostPosted: 08.07.2025 19:48    Post subject: Reply with quote

Reitan har sine begrensinger offensivt, men er både yngre og bedre enn Witry. Reitan kan også spille stopper og er derfor mer fleksibel. Her holder Dorsin på å tabbe seg ut igjen!
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 08.07.2025 20:23    Post subject: Reply with quote

Det var da voldsomt. Reitan har takket nei til ny kontrakt. Det er helt greit og han står fritt til å gjøre det. Klubben har akseptert at man ikke blir enig og godt videre, med Witry som har akseptert et tilbud.

Det viser jo at Dorsin gjør jobben sin. Hvem som er best av de to vil fremtiden vise. Den som er best for RBK er Witry, da han kan benyttes i 4,5 år, men Reitan kun kan benyttes i 6 mnd.

Den delen med kan benyttes som stopper er et villspor, da vi har bra med stoppere foran han i køen. Tipper vi starter med Racic og Volden mot Hamkam og det med Ceide, Jensen og Nemcic ute.
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 08.07.2025 21:08    Post subject: Reply with quote

Dette er en signering jeg er positiv til.

Jeg føler vi her får energi på backen, det mener jeg og vi får i Mortensen etterhvert. I mellomtiden må Mortensen spille seg varm i trøya slik at Pereira kan flyttes fra venstre back til høyre ving.

Ceide og Yttergård Jensen er for treige og bør være stallfyll.
For Reitan ser det sluttkjørt ut,det gjorde det egentlig den dagen han inngikk samarbeid med KrimJim
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 08.07.2025 21:57    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:
Reitan har sine begrensinger offensivt, men er både yngre og bedre enn Witry. Reitan kan også spille stopper og er derfor mer fleksibel. Her holder Dorsin på å tabbe seg ut igjen!

Troll. Flaut at navnet til legenden Sapara mildt sagt blir misbrukt på det groveste.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 08.07.2025 21:59    Post subject: Reply with quote

Flotters. Blir spennende å se mer av Witry. Jeg håper man også blir enig med Reitan da han er en god spiller og også kan spille stopper. Kan heller kvitte oss med Racic.

Det største problemet er dog fremover på banen. Ceide den eneste som er god nok der.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 08.07.2025 22:29    Post subject: Reply with quote

siggen1 wrote:
I mellomtiden må Mortensen spille seg varm i trøya slik at Pereira kan flyttes fra venstre back til høyre ving.

Skjønner at Pereira kan være god flere steder, men hva med å la han få lov til å være fast som en offensiv venstreback? Du vet, den posisjonen han er vant til?

Så kan vi heller hente en som faktisk er høyreving?
2mas
Sjef

PostPosted: 08.07.2025 23:10    Post subject: Reply with quote

– Det er en familiesituasjon som gjør at det kan passe godt å komme tilbake til Trondheim. Øst-Europa er litt annet. Selv om vi har hatt det fantastisk fint og lært utrolig mye, så er det en annen trygghet, sier Witry.

(...)

– Det er natt og dag i forskjell på den spilleren som dro fra Ranheim. Jeg har blitt en voksen mann med veldig mye erfaring. Jeg har vunnet åtte titler og spilt mye i Europa. Jeg har lært meg å kjempe i både med- og motgang, sier Witry.

Les mer: Hyller kona etter RBK-overgangen: –⁠ Mitt største forbilde

– Det er et prosjekt som lokker veldig. Jeg har følt meg veldig ønsket, og tror det er en rolle i et lag som passer meg veldig godt. Det er utrolig mye spennende og bra som blir gjort her, som jeg har lyst til å ta en del av, sier han.

Les mer: Klar for RBK: - Det har vært utfordrende

– De har lagt et godt fundament. Det er tøft i norsk fotball, det er en konkurransedyktig liga. Jeg syns RBK gjør mye riktig. Jeg tror vi skal trene godt, jeg skal bli god kjent med kameratene og hvordan Alfred vil spille fotball, sier han.

Les mer: Kona har termin i dag: Her gjør han comeback i RBK etter ti år
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
27Sapara
Proff

PostPosted: 09.07.2025 01:42    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
27Sapara wrote:

Troll. Flaut at navnet til legenden Sapara mildt sagt blir misbrukt på det groveste.
Jeg begrunner mine påstander, mens du slenger bare dritt. Ergo er det du som er trollet.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 09.07.2025 09:21    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:

Wintry er en god og billig oppgradering på høyre back. Reitan er klart bak Wintry. Når Reitan har vært så dårlig at man heller flytter venstreback over for å spille høyre back, da oser det ikke kvalitet av Reitan, RBK ble faktisk bedre av dette, da Jenssen er en bedre venstreback enn Reitan er høyre back.
Back to top
27Sapara
Proff

PostPosted: 09.07.2025 09:56    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
27Sapara wrote:

Wintry er en god og billig oppgradering på høyre back. Reitan er klart bak Wintry. Når Reitan har vært så dårlig at man heller flytter venstreback over for å spille høyre back, da oser det ikke kvalitet av Reitan, RBK ble faktisk bedre av dette, da Jenssen er en bedre venstreback enn Reitan er høyre back.
Reitan er undervurdert. Det er de samme som "pisser" på han som mente at Tagseth aldri kom til å bli god nok, og som mente at det var riktig å sparke Kåre.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 09.07.2025 10:10    Post subject: Reply with quote

Er det noen som pisser på Reitan? At det kommer ytringer som trekker kompetansen hans i tvil, når han gjør dårlige involveringer i kamper. Det ca det samme som skjer med alle spillerne.

Fakta er kort og godt at Reitan har VALGT å si NEI til ny kontrakt, og klubben har akseptert dette. Klubben har tross alt tilbydd Reitan ny kontrakt, så hvordan er dette slett arbeid? Klubben har så hentet inn Witry som erstatter.

Virker som noen her tar kontraktsforhandlingene til Reitan personlig, til en grad at jeg lurer på om det er Henriksen jr. som er bak et av nickene. Noen som har spilt høyt med lovnader til spilleren og tapt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Page 10 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb