| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 01.07.2025 15:28 Post subject: |
|
|
| Har meldt inn han tidligere. Var utlånt til dansk toppklubb men lyktes ikke helt der i vår, syns han virker spennende, men blir nok dyr….. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 01.07.2025 15:29 Post subject: |
|
|
| Han bør vurderes om Solbakken glipper iallefall. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 01.07.2025 18:17 Post subject: |
|
|
Mannsverk har blitt nevnt som for dyr, men fryses ut av Ajax og de er desperate etter å bli kvitt han! Vært mest anker, men har bra driv med ball og kan bekle en indreløper; aktuelt?
https://www.vg.no/sport/i...ut-av-ajax |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 01.07.2025 20:18 Post subject: |
|
|
| Å by 6-7 mill euro for en slik type spiller er vel typisk og mulig for nivå 2 i England. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.07.2025 20:27 Post subject: |
|
|
Hva med Birk Risa? Spiller i New York og kontrakten går ut 1 januar. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 02.07.2025 08:10 Post subject: |
|
|
Birk Risa er en jevnt god spiller. Jeg tror aldri jeg har sett ham være dårlig. Men jeg har heller aldri sett ham eie en kamp som Adrian Pereira. Familien flytter hjem til Norge nå i sommer, så jeg regner med Risa kommer etter i januar. Så vidt jeg vet har de kjøpt hus i Oslo-området. Tipper han signerer for LSK.
Mannsverk er en potensiell storspiller. Jeg ser ikke helt at vi har plass til ham så lenge vi har Selnes. Men jeg hadde ikke blitt lei meg om han godtok å være i rotasjon på midten . |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.07.2025 08:46 Post subject: |
|
|
Rotasjonsspiller til 70 mill kr?? Ajax vil ikke selge med noe særlig tap, en spiller av den type kvalitet, helt medium, er avhengig av å havne i klubber som har mye penger og er helt på en ok kvalitet. Ang Risa tjener han ca 8 mill kr i USA. Flere skandinaviske klubber kan gi en slik type spiller ca halvparten av det i lønn, samt signeringsbonus. Neppe god nok for Glimt og de beste danske klubbene, men Molde og de rikeste svenske klubbene bør være aktuelle. Ikke noe for RBK iaf. Vi bør satse på noe ungt og billigere.
Last edited by josinho on 02.07.2025 08:56; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 02.07.2025 08:51 Post subject: |
|
|
| digre wrote: | | Mannsverk er en potensiell storspiller. Jeg ser ikke helt at vi har plass til ham så lenge vi har Selnes. Men jeg hadde ikke blitt lei meg om han godtok å være i rotasjon på midten . |
Om Selnæs ikke kommer opp i pre-virus-form igjen, så tar jeg gjerne Mannsverk som erstatter. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 02.07.2025 08:57 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | Kongsvinger har avslått et bud på 10 millioner kroner fra svenske BK Häcken for Noa Williams. Flere klubber som Molde, Viking og Brann viser interesse men KIL ønsker å beholde nøkkelspilleren i opprykkskampen. Williams har kontrakt med klubben ut 2027, ifølge Nettavisen.
Litt rart at man ikke lukter på han her. |
Er faktisk helt sykt at markedet er kommet dit hvor OBOS-klubber takker nei til 10 millioner for en spiller. Blir ikke akkurat enkelt for RBK å forsterke seg i sommer uten å sprenge banken. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.07.2025 09:01 Post subject: |
|
|
| Akademiet blir stadig viktigere med denne prisgaloppen. Noa Williams er forøvrig veldig opp og ned. Tipper han selges til Allsvenskan etter en liten oppjustering av prisen hvis interessen er skikkelig stor. Lønna hans vil bli mangedoblet da. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3655 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 02.07.2025 09:49 Post subject: |
|
|
Okeke har jo imponert i det siste. Men spørs om det er ett blaff.
Erlien kunne vært ett greit tilskudd.
Men ble vel sagt i en tråd at han ikke kunne se for seg å spille i Rbk.
Fikk vel beskjed som yngre å finne seg ett annet sted å spille |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 02.07.2025 10:25 Post subject: |
|
|
Ja det er høy inflasjon i spillermarkedet. Det er i utgangspunktet ikke et problem, så lenge man gjør forarbeidet godt nok.
Første spørsmålet om obos/superettan spillerne.
Er dette one season wonders? Mange tilfeller hvor dette har vært tilfelle.
Neste er hvordan er mentaliteten til disse spillerne? Er de villig til å gjøre jobben som skal til for å havne øverst. Stor forskjell fra å være kongen på haugen, til å være nederst når laget taes ut.
Regnestykket er innkjøp+sof+lønn = salg/sportslig nytte.
Når vi snakker om Mannsverk og de andre krim-jim klientene, snakker vi om ekstrem sportslig nytte, da disse krever stor overgangssum, høy sof og høy lønn. Jeg personlig tror ikke den sportslige nytten er så høy, kontra Selnæs.
M.Ceide er det flere som vil bytte ut, noe jeg ikke tror skjer med det første. Ja han gjør feil, men det gjør alle andre stoppere også. Tror man at, ny stopper gjør færre feil? Mulig. Går regnestykket opp i forhold til innkjøpskost og lønn?Tvilsomt. M.Ceide blir trolig solgt på ett eller annet tidspunkt for mellom 25-40 mill.
Tror og håper det ikke blir noen kjøpebonanza og at vi heller sikrer færre kjøp, med godt forarbeid. Vi får heller låne litt krydder som type Solbakken. Håper mere på litt ryddebonanza. Racic mot type han prøvespilleren. Fredriksen hvis vi ikke skal benytte han. Isak hvis vi ikke skal benytte han. Aga og sikkert flere. Fjern alle som man ikke har en plan for eller har gitt opp, etter forrige kjøpebonanza. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 02.07.2025 10:53 Post subject: |
|
|
| Støtter få, men gode kjøp. Spillere som tilfører laget noe. Helst i form av hurtighet, målpoeng og kreativitet. Vil påstå det er dette som er de store manglene i troppen. I hvertfall spillere som andre lag må forholde seg til. Spillere med det lille ekstra, som gir laget en fordel i spill. Som Adegbenro og Chibuke, i form av 1v1 ferdigheter, som Dockal og Sapara i form av pasningsføtter, spilleforståelse og målpoeng, som Bendtner, Prica og Iversen på grunn av typer og ferdigheter. Og Mike Jensen i forhold til moral og innstilling. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 03.07.2025 08:31 Post subject: |
|
|
Kan et vindu inn se sånn ut?
Børset, Witry, Midtsjø, Solbakken/Nosa Dahl. Er det i så fall nok? |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 03.07.2025 08:49 Post subject: |
|
|
| Jonathan Lindseth som nå står klubbløs hadde vært solid. 29 år gammel, offensiv midtbane spiller, vært klink fast på CSKA Sofia i tre år, veldig god i Sarpsborg årene før det. Har spilt med Skarsem siste par årene. Ser derimot ut som lønnsnivået i CSKA er en del høyere enn i RBK, så usikker på om RBK har råd til Lindseth. Spørs hva slags interesse det er for han. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.07.2025 09:34 Post subject: |
|
|
| Lord Oakley wrote: | Kan et vindu inn se sånn ut?
Ikke ille det vinduer der, OM det viser seg at Børset holder nivået og Midtsj faktisk har frekvens i føttene enda.
Føler vi bør bygge troppen sånn at vi kan speide og se om vi finner en skikkelig god spiss til neste år om det viser seg at vi (slik det ser ut pr i dag) trenger det. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 03.07.2025 10:31 Post subject: |
|
|
| Lord Oakley wrote: | Kan et vindu inn se sånn ut?
+ spillere tilbake fra skade, så ser ikke det så galt ut. Jeg tror det er flere spillere som også vil "blomstre" utover sensommeren/høsten i takt med bedre prestasjon lagmessig. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 03.07.2025 11:13 Post subject: |
|
|
Børset -
Talent og må veies opp mot Dahl, Volden og Røsten. En av de må ut i tillegg til Racic. Veien for talentene blir for lang, hvis vi skal ha 4 talenter som banker på døren samtidig.
Witry -
Rutinert poengspiller vi har umiddelbart bruk for. Dekker plassen som Reitan etterlater seg. Dekning i Mortensen. Klar sportslig oppside. Passende alder som gir rom for eventuelle talenter fra Salmar. Blokkerer potensielt retur av Jonas Svensson, som har kontrakt 1. år til.
Midtsjø -
Rutinert midtbane balansør. Ikke en typisk poengspiller. Styrker er frekvens, teknikk og plasseringsevne. Hvis kroppen holder er han en meget god forsterkning, da dette er en type spiller vi mangler. Det må i såfall ryddes plass. Naturlig at Zeidan er den som må vike plassen. Det jeg ikke skjønner er hvorfor hentet vi Fossum, når vi viste at Midtsjø var ledig om 6 mnd. Vil blokkere spilletid for nye talenter på vei opp(Slørdal, Sandrød, Borgersen, mf), da vi har flere eldre spillere i midtbaneleddet. Santi vil lide med flere ca 30 åringer. Santi er den på midtbanen med høyest potensiell salgsverdi.
Solbakken -
Klar forsterkning på høyreving. Kortsiktig lån, da spilleren har høy lønn. Hurtighet, godt skudd og teknikk, noe som taler for målpoeng. Avhengig av å avklare situasjonen til Fredriksen, da vi har Reitan-Sunde og Shasha som er i utvikling.
Nosa-Dahl -
Talent straks 22 år. Største spørsmålstegnet av de alle. Spilleren har lykkes en drøy sesong i obos og noen kamper i tippeligaen. Hvor god mentalitet har spilleren? Har han i seg det som trengs for å fortsette utviklingen. Hva tilfører spilleren utover det vi har i stallen med Fredriksen, Shasha og Reitan-Sunde. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 03.07.2025 13:10 Post subject: |
|
|
Selv om dette er en spennende liste, selv om vi ikke har hørt mye rundt Nosa, så er ikke dette godt nok.
Det må jo komme noen som de har speidet på, som ikke nødvendigvis ikke er kjent fra før litt som Nemcik. Vi må virkelig erstatte Nypan og Broholm med kvalitet. Et ungt talent, to skadeutsatte spillere og en høyreback når vi har 2 fra før, holder ikke mål.
Vi mangler jo fortsatt en med mer målpoeng i seg på midten. Midsjø, Ole og Fossum har jo 0 poeng i seg. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 03.07.2025 14:07 Post subject: |
|
|
Utvilsomt blitt en dyktig spiller. 36 kamper i Serie A foregående sesong. Over 100 totalt med ytterligere 124 i Serie B de siste sesongene. Ikke dumt å prøve? _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
| Back to top |
|
 |
tobbis1 Senior
|
Posted: 03.07.2025 15:22 Post subject: |
|
|
| Niang hos Lyn, ung afrikaner på 194cm. Fantastisk steg og god avslutter, kan bli et storsalg om han utvikles av en god trener. Kan sikkert hentes ennå. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 03.07.2025 16:15 Post subject: |
|
|
| everlong wrote: | Mannsverk skal ha fått beskjed om at han ikke er ønsket videre i Ajax leser jeg på 433.no.
Her er det bare å få penger på bordet. Hadde vært en fantatisk signering, om han er mulig å hente. |
Så vi skal blåse hele overgangsbudsjettet på en erstatter for Selnæs? Hvilken vanvittig idiotisk prioritering det ville vært. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 03.07.2025 19:13 Post subject: |
|
|
| Som jeg nevnte tidligere; Ajax fryser Mannsverk fullstendig ut, det er ikke snakk om å få tilbake det de har brukt; de gir han ikke engang tilgang til treningsfasiliteter på dagtid(hørt den før, ref. Helland?). Han må bort fort, og de er villige til å høre på bud; hvem vet, kanskje det er han Viking har jakta?(Høres noe usannsynlig ut, men hvem vet?). |
|
| Back to top |
|
 |
|