View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Rallepus Veteran

|
Posted: 22.06.2025 21:19 Post subject: |
|
|
En gigantisk flopp – og alle så det komme.
Alle unntatt Mikael Dorsin.
Trua på årets sesong forsvant det øyeblikket Adressa knipset bilde av Dino på tribunen mot Sarpsborg i fjor. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.06.2025 21:25 Post subject: |
|
|
Ingen av oss forsto denne signeringen og dessverre hadde vi rett. Har ikke nivået for denne ligaen. Det mest spennende med han er om han klarer å beholde smultring ut sesongen. Ikke umulig. |
|
Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 22.06.2025 21:55 Post subject: |
|
|
Rallepus wrote: | En gigantisk flopp – og alle så det komme.
Alle unntatt Mikael Dorsin.
Trua på årets sesong forsvant det øyeblikket Adressa knipset bilde av Dino på tribunen mot Sarpsborg i fjor. |
AJ som bestemmer hvem som skal spille, så alt handler ikke om Dorsin.
AJ mener tydeligvis at Dino er en mye bedre spiller enn Sæter. Det henger selvsagt ikke på greip. Håper det finnes voksne på kontoret. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 22.06.2025 22:02 Post subject: |
|
|
Nettopp. Og at AJ ikke skulle ha noen slags påvirkning på hvilke spillere som kjøpes faller på sin egen urimelighet. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 22.06.2025 22:16 Post subject: |
|
|
Bedreviteren wrote: | AJ mener tydeligvis at Dino er en mye bedre spiller enn Sæter. Det henger selvsagt ikke på greip. Håper det finnes voksne på kontoret. |
Ikke nødvendigvis. Her må det jo ha skjedd noe mellom Sæter og Johansson, og det minner om da Horneland plasserte Bendtner i fryseboksen. Når Sæter i tillegg er illojal i media, sier det seg selv at han ikke kommer til å spille særlig mye mer for Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 22.06.2025 22:44 Post subject: |
|
|
Tipper AJ synes Sæter er for uprofesjonell totalt sett hvis det har skjedd noe, pluss at han åpenbart har en forkjærlighet for spillertyper som Dino siden han også bruker Noah og Isak foran Sæter.
Problemet er at ingen av disse har noe på kant å gjøre, egentlig ikke Sæter heller men han har i det minste noen egenskaper som kan være brukandes i en skjev kantrolle. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 22.06.2025 23:23 Post subject: |
|
|
Den største feilkjøpet til RBK noensinne. Kom deg ut av klubben din late amatør. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 23.06.2025 01:56 Post subject: |
|
|
Burde aldri vært kjøpt mtp de spillerne man allerede hadde til rådighet. De pengene burde gått på en annen spiss og spisstype. Nå er vi i den situasjonen at man nesten må beholde han en stund fremover og pga det så har de kanskje ikke mulight til å hente en ny spiss nå.
Da må vel nesten både Sæter og Isak selges i sommer. For selv med Sæter ut er det fortsatt 3 spisser igjen. Men for å være ærlig av de spissene man har så ser jeg heller at Isak blir fremfor de andre. |
|
Back to top |
|
 |
Andy Pandy 27 Rutinert
|
Posted: 23.06.2025 07:27 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Den største feilkjøpet til RBK noensinne. Kom deg ut av klubben din late amatør. |
Ikke bare synes han umotivert han har jo mottak på nivå med en bedriftsspiller! "hardere mottak enn skudd" som en TV2-kommentator sa en gang! |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 23.06.2025 13:18 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: | Kjenner jeg er veldig spent på å se Dino i aksjon. Høres og ser ut som han har utviklet seg en del siden han var her sist.
At Alfred er imponert taler også veldig tungt i hans favør. |
Denne har jo modnet fint _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 23.06.2025 14:16 Post subject: |
|
|
Mange advarte jo mot å hente ham tilbake. Dessuten trodde vel knapt nok noen at hans besøk en tid i forveien av at han ble henta, skulle ha noe som helst å gjøre med noen overgang. Jeg sliter veldig med å forstå hele greia rundt Dino 2. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 23.06.2025 20:02 Post subject: |
|
|
Man ante vel at det var snakk om en mulig overgang når han plutselig var på Lerkendal, adressa var vel blant de som skrev at det var derfor han var tilstede også selv om Johansson forsøkte seg på en hvit løgn når han ble konfrontert med det.
Så at knapt noen skjønte at det var snakk om en overgang når han var på besøk er ikke slik jeg husker det i alle fall. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 23.06.2025 20:18 Post subject: |
|
|
SeG wrote: | machiavelli wrote: | Kjenner jeg er veldig spent på å se Dino i aksjon. Høres og ser ut som han har utviklet seg en del siden han var her sist.
At Alfred er imponert taler også veldig tungt i hans favør. |
Denne har jo modnet fint |
Jeg synes ikke Dino har sett så ille ut som enkelte andre skal ha det til. Synes han gjorde en god jobb i rollen sin i begynnelsen av sesongen selv uten mål. Og nå har han vært ute med skade en stund og de siste kampene har vært dårlig av alle. Dino brukes nesten ikke på banen. Ja, det er ikke bra nok, men midtbanen vår er dysfunksjonell og setter ikke opp hverken han eller Noah Holm i noen gode situasjoner.
Håper vi får inn en bedre spiss selvfølgelig, men Dino er ikke hovedproblemet til at vi ikke scorer mål.
Men i motsetning til Holm så prøver han ihvertfall å spille på medspillere når han har ball fremfor å snurre 180 og miste ball til nærmeste spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.06.2025 21:34 Post subject: |
|
|
Jeg klarer ikke å se noe mer opplagt årsak, hvis vi skal peke på én ting, enn at midtspissen vår snart har rundet halve sesongen uten å score en eneste gang. Han scoret jo heller ingenting i starten på sesongen, da vi kom til mange sjanser. Rett og sett terningkast 1 så langt, og det er dessverre ikke overraskende. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 27.06.2025 09:46 Post subject: |
|
|
Sak ute på Adressa om at det var piping på Dino da han ble byttet inn. Lavmål, flaut |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 27.06.2025 09:55 Post subject: |
|
|
Greit nok at Dino og resten av spissene ikke scorer, men noe skyldes jo at vi på død å liv skal spiller med innoverkanter på begge vingene. Blir ikke mange innlegg da. Mulig det blir bedre med Reitan-Sunde på høyre... _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 27.06.2025 10:06 Post subject: |
|
|
Er akkurat det som er poenget. Vi har for få assistspillere og for mange potetspillere. Det var en gang en kar som messet om Godfoten. Dyrk det du er god på, ikke bli så der overalt. Spiss på kant kan fungere i enkelte situasjoner, men som hovedprinsipp nei. Løp, posisjon og ta ut dybde er vidt forskjellig hos en spiss kontra ving. Jeg liker ikke dette Nils Johan Semb opplegget med at, de beste på papiret enkeltspillerne skal spille, uavhengig av posisjonen de er skodd for.
Mer Godfot og mindre Semb. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 27.06.2025 10:44 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | Greit nok at Dino og resten av spissene ikke scorer, men noe skyldes jo at vi på død å liv skal spiller med innoverkanter på begge vingene. Blir ikke mange innlegg da. Mulig det blir bedre med Reitan-Sunde på høyre... |
Ehm.. hvor mange innlegg talte du fra Ceide mot Sarpsborg. Det er ikke der problemet ligger. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 27.06.2025 11:13 Post subject: |
|
|
Hvordan vet AJ at pipingen av ment på Dino og ikke på Zeidan? Eller på noe heeeelt annet?
Jeg registrerte ikke noe piping på egne spillere i det hele tatt, fra der jeg sitter på langsiden iallefall - og ble først oppmerksom på "saken" da AJ klaget på det i avisa.
Personlig har jeg mer tro på at det var piping mot ett eller annet en S08-spiller gjorde. 9 minutter tillegg uten VAR sier litt, så sjansen for at det lå en eller anenn blå fyr i gresset og faket skade er vel rimelig stor.
Eneste jeg kjenner meg igjen i, er at det var større jubel da Sæter ble byttet enn, enn våre andre spillere... Jeg kan være med på at nivået burde vært som da Sæter kom inn på alle bytter - men har jo noe med at stemningen ellers også begynte å bli litt trykket. Man så vel gjerne hvor dette bar. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 27.06.2025 11:13 Post subject: |
|
|
Ceide slo jo vanvittig med inlegg..men spissene er jo så passive i feltet.
Fryktelig vanskelig for kantene våre. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 27.06.2025 11:31 Post subject: |
|
|
Et av problemene er at vi på død og liv skal slå innlegg høyt i boks mot lag som har parkert bussen med 3 stoppere på 2 meter hver. Om du heter Dino, Holm eller Håland for den saks skyld, så er det vanskelig å være angriper inne i feltet når du må krige med 3 stoppere som er etablert, og du selv står i ro inne i feltet.
Vi må slutte å lempe ballen høyt inn i feltet når forsvaret er etablert. Vi må bruke tid på å bearbeide slik at forsvaret (forhåpentligvis) blir trukket ut av posisjoner, før det er noe som helst poeng i å slå innlegg høyt. Dersom fforsvaret er etablert bør ballen enten komme inn lavt foran mål (hvilket Ceide/Pereira ofte gjør) ellers bør man slå ut 45 grader til indreløper som skal ta løp inn i boks. |
|
Back to top |
|
 |
|