| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Tangvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Racic |
|
3% |
[ 2 ] |
| Jenssen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Pereira |
|
22% |
[ 14 ] |
| Zeidan |
|
16% |
[ 10 ] |
| Selnæs |
|
0% |
[ 0 ] |
| Fossum |
|
0% |
[ 0 ] |
| Broholm |
|
44% |
[ 27 ] |
| Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
| Sæter |
|
11% |
[ 7 ] |
|
| Total Votes : 61 |
|
| Author |
Message |
machiavelli Veteran
|
Posted: 18.06.2025 11:16 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | machiavelli wrote: | | Og som jeg påpeker. Det er kun mer alvorlig hvis du ser helt isolert sett den enkelte handlingen og skadepotensiale enn hvis du ser hvor omfattende det er og hvillen konsekvens det har for kampen. . |
Flasken har større potensiell konsekvens for helsen til Selnæs. Det må du da innrømme er verre? |
Det er verre for klubben i form av å svikte sine forpliktelser til sikkerhet og ivareta at kamper er mulig å gjennomføre enn at en person gjør noe dumt på tribunen.
Dere legger veldig tungt vekt på "potensiell skade" som ikke skjedde og ignorerer de økonomiske skadene som var store. I tillegg til å sammenligne handlingen i seg selv i en enkelthendelse vs organisert sabotasje med et formål om å ødelegge kamper.
Så straffen blir selvfølgelig langt mer alvorlig for klubber som ikke klarer å gjennomføre kamper enn de som har sviktet på sikkerhet og opplever en enkelthendelse.
For å ikke nevne at en straff skal ha avskrekkende effekt. Og når så mange supportere viste at de ville fortsette å sabotere kampen og eventuelt fremtidige kamper i organisert protest så må det være tydelig at det får konsekvenser. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 18.06.2025 14:46 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | Det er verre for klubben i form av å svikte sine forpliktelser til sikkerhet og ivareta at kamper er mulig å gjennomføre enn at en person gjør noe dumt på tribunen.
|
"Ã¥ svikte sine forpliktelser til sikkerhet og ivareta liv og helse for spillerne"
er verre enn:
"å svikte sine forpliktelser til sikkerhet og ivareta at kamper er mulig å gjennomføre"
Det burde være ganske enkelt å forstå for alle tenkende mennesker. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 18.06.2025 15:13 Post subject: |
|
|
| Hvis dere klarer å ha mer enn en tanke i hodet samtidig så skjønner dere at den idiotiske forenklingen ikke passer inn i hva som faktisk har skjedd i disse tilfellene. |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 18.06.2025 21:48 Post subject: |
|
|
Kommer jo an på hva man prioriterer og tenker er viktig.
Jeg tenker liv og helse er viktigere enn økonomisk tap. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 18.06.2025 22:52 Post subject: |
|
|
| Votten wrote: | Kommer jo an på hva man prioriterer og tenker er viktig.
Jeg tenker liv og helse er viktigere enn økonomisk tap. |
Nei. Det kommer an på om man klarer å prosessere omfang og konsekvenser av noe eller ikke.
Du snakker om LIV OG HELSE for en situasjon som endte opp med et blåmerke og litt ubehag. I utgangspunktet er konsekvensen for Selnæs lavere enn det han blir påført på banen av andre spillere.
Du skjønner jo ikke at det er klubben som straffes her heller. Og at den straffen er annerledes for enkelthendelse for en person og gjentatte hendelser fra en hel seksjon.
Det var ikke mulig å gjennomføre en fotballkamp. Som betyr over ti tusen mennesker som ikke får tjenesten de har betalt for på stadion. Hundre tusen som ikke får det de har betalt tvprodusenten for. Tv-produsent som ikke får bildene de har betalt for. Annonsører som ikke får reklamen de har betalt for. Alt fordi klubben ikke klarte å sikre at kampen ble gjennomført. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 19.06.2025 09:09 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | Du snakker om LIV OG HELSE for en situasjon som endte opp med et blåmerke og litt ubehag. |
Så om jeg stikker deg med kniv og er heldig og treffer ingen viktige blodårer, og du overlever. Er det ikke så farlig da, ettersom du overlevde?
Å kaste en flaske i hodet på et annet menneske kan potensielt føre til tap av liv.
Er det verre om jeg ramponerer bilen din, enn om jeg stikker deg med kniv? |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 19.06.2025 09:29 Post subject: |
|
|
Denne tråden begynner etter hvert å handle veldig lite om FFK-RBK. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 19.06.2025 09:43 Post subject: |
|
|
| En faktor jeg synes dere alle glemmer her er at enkeltpersonene bak flaskekastingen er utestengt på ubestemt tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 19.06.2025 10:31 Post subject: |
|
|
Jeg personlig er kun glad for at vi er ferdig med Fredrikstad for i år, og kom ut med seier i begge oppgjørene. Er ekle kamper.
Tromsø er igjen av drittlagene, så satser på like gode resultater der. |
|
| Back to top |
|
 |
|