English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emil Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran

PostPosted: 11.11.2024 10:19    Post subject: Reply with quote

Sahsah er også billigere å hente enn Emil, men vi trenger begge to. Begge har vært ute av kampform før de kom til klubben, tar nok litt tid til de er stabile på høyt nivå over 90 min, kamp etter kamp. Men kan en av dem spille på høyrekanten? Broholm kan fort bli indreløper neste år, hvis han forlenger kontrakten da. Viss ikke må han selges i januar..... Håper det ikke blir nødvendig.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 16.12.2024 21:24    Post subject: Reply with quote

Ingvill Konradsen:

Tvillingsønnene mine, Emil og Mikkel, og eldstesønnen min Odin vokste opp i Tromsø. I 2009, da tvillingene var åtte år og Odin var ti år, flyttet vi til Haiti for et år mens jeg jobbet for FN. Der hadde jeg et dårlig arbeidsforhold med sjefen min. Vi hadde veldig dårlig kjemi, og det var en slags mobbekultur på det kontoret. Jeg var helt ifra meg og tenkte at dette orker jeg ikke mer. Så jeg sa opp jobben og tok guttene med tilbake til Tromsø rett før jul. Tre uker etter at vi kom hjem, rammet jordskjelvet Haiti, der nesten 300.000 mennesker omkom. Heldigvis var vi ikke der da. Jeg følte at universet ledet oss ut i tide. Huset vårt på Haiti ble ødelagt, og klokken fem på ettermiddagen, da jordskjelvet traff, ville vanligvis guttene mine vært hjemme alene.

I 2011 flyttet vi tilbake til Haiti, hvor guttene bodde i fire år til, før vi flyttet til Finnsnes i 2014. For Emil og Mikkel var det bare fotball som var tingen. Jeg så tidlig at de var talentfulle, og da vi flyttet tilbake til Norge, ble det klart at de begge ønsket å satse på fotballen. De spiller begge profesjonell fotball i dag. Jeg er veldig stolt, men jeg undrer meg ofte over hvor de har fått talentet sitt fra, fordi det er i hvert fall ikke fra meg eller faren.

Selv om jeg ikke bor på Haiti lenger, lever Haiti videre i meg. Jeg har fortsatt Prosjekt Haiti, og vi driver i dag en barneskole i en landsby med 260 elever. Jeg tenker ofte på hvordan det er å være der, på de vakre strendene, den intense kulturen, og de fargene som er umulig å finne andre steder. Men til tross for alt det, har det vært en lettelse å være tilbake i Norge. Jeg har funnet meg selv igjen. Det har vært tid for meg, tid for å være alene, tid for å være mamma på heltid for guttene mine. Jeg har skrevet en barnebok inspirert av livet mitt på Haiti og mine tvillingsønner. Jeg har alltid hatt en kreativ åre, og å skrive denne boken var noe jeg har hatt lyst til lenge. Det har vært et lite prosjekt, men viktig for meg.

Les mer: «Jeg hadde lenge følt meg mer alene enn sammen med ham»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 07.03.2025 16:26    Post subject: Reply with quote

Finnsnes-gutten er tydelig på hvorfor det stemte det bedre mot Hafnarfjördur.

– Det handler om at jeg har blitt mye skarpere. Trenerne er veldig linke til å sette opp oss i situasjoner der vi øver på å sette ballen i mål, og da blir det lettere i kamp også.

På spørsmål om hvor han selv står, svarer den innlånte Italia-proffen at han sjeldent har følt seg bedre.

– Fysisk føler jeg med veldig bra. Det er lenge siden jeg har følt meg så «fit» som nå. Vi trener veldig hardt og på et veldig høyt nivå. Det har gjort at jeg er bedre trent enn på lenge, så det er jeg veldig fornøyd med.

Les mer: – Han har vært en åpenbaring
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.03.2025 22:51    Post subject: Reply with quote

– Opsjonen er ganske høy. Per dags dato tror jeg det hadde vært vanskelig å få løst ut den. Men ting kan endre seg, mener Dorsin.

Les mer: – Jeg kjenner på det. Klart jeg gjør
Back to top
Sletto
Proff

PostPosted: 01.05.2025 18:52    Post subject: Reply with quote

Noen ganger må man bare bruke penger for å tjene penger, og dagens kampbilde viser bare hvor nødvendig det er å beholde Emil.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 01.05.2025 20:44    Post subject: Reply with quote

Ja, var en avgjørende straffe han laget i dag!
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 02.05.2025 07:27    Post subject: Reply with quote

Alle kan gjøre feil. Han skaper så mye for oss at han må vi beholde.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
moomoo
Veteran

PostPosted: 02.05.2025 09:59    Post subject: Reply with quote

Kan ikke klandre Ceide mye for den straffen imot i går.
Han prøver å klarere (kanskje burde orientert seg litt bedre for å unngå straffen) også treffer han en KBK spiller som kaster seg utover for å få en tå på ballen.

Får vi hentet permanent så bør vi hente permanent!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 02.05.2025 17:04    Post subject: Reply with quote

Enig i at Ceide bør signeres, når vi får penger for Nypan. Var ikke veldig seriøs den straffekommentaren lenger oppe. Ceide gjorde en feilvurdering, men kan nesten ikke klandres da omtrent ingen spillere visste at målet var annullert og at ballen faktisk var i spill. Så i kaoset der, ble det sånn. Straffen er grei, men situasjonen burde aldri oppstått. Dommerteamet får ta resultatet på sin kappe!
Back to top
bommel1
Rutinert

PostPosted: 05.05.2025 14:30    Post subject: Reply with quote

Vil påstå Emil Ceide ha vært vår beste spillere hittil denne sesongen. En fornøyelse å se hvor mye kaos han forårsaker på sin side. Suger motspillere inn mot seg, noe som åpner rom for de rundt ham.

Vi må snart få i stand en avtale.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.05.2025 21:53    Post subject: Reply with quote

- Jeg har ikke snakket med agenten min. Jeg vil ikke ha noen andre tanker i hodet og vil bare fokusere på å gjøre mitt beste for Rosenborg. Jeg tror det er best sånn, sier Ceïde til Dagbladet.

- Frister det ikke med Europaspill med Rosenborg?

- Jo, jo, selvfølgelig. Rosenborg er klubben i mitt hjerte, og det frister selvfølgelig å fortsette her, svarer han og påpeker igjen at det er agenten som styrer dialogen mellom klubbene.

- Jeg vet ikke hva som skjer, legger han til.

Les mer: - Vet ikke hva som skjer

Litt overraskende at Dagbladet av alle plutselig var blant de med best dekning av kampen på Kongsvinger.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 22.05.2025 22:58    Post subject: Reply with quote

Når går lånet ut? 1 juli?

- Torgeir Børven
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 22.05.2025 23:24    Post subject: Reply with quote

Det er helt essensielt at vi får signert denne karen. Får bare gjøre kronerulling hvis klubben ikke har råd. Det er dyrt å havne på 10. plass òg hvilket vi gjør hvis Reitan-Sunde eller Noah Holm blir venstreving resten av sesongen.
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 22.05.2025 23:25    Post subject: Reply with quote

Skulle tro det var noe senere enn 1. juli, gitt kommunikasjonen om lån i ett år fra ish midten av august i fjor.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 23.05.2025 00:33    Post subject: Reply with quote

Med lite spilletid når han var i Sassuolo og med bare 1 år igjen på kontrakten i sommer så burde vel kjøpsopsjonen ikke være forferdelig stor. De kjøpte han vel for 30 mill (+ ekstra for lånet som var før det ble gjort permanent). Så skulle vel tro at en eventuell kjøpsopsjon på han kanskje ligger rundt 8-10 mill muligens.
Back to top
JBH
Senior

PostPosted: 23.05.2025 01:17    Post subject: Reply with quote

Det har tidligere blitt opplyst om at utkjøpsklausulen på Emil ligger mellom 15-20 millioner kr. Jeg håper virkelig ikke vi mister Emil nå i juni. Han er en av de mest sentrale i årets RBK-lag, og det ville vært krise for RBK om han forsvinner.
JBH
Senior

PostPosted: 23.05.2025 01:18    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Med lite spilletid når han var i Sassuolo og med bare 1 år igjen på kontrakten i sommer så burde vel kjøpsopsjonen ikke være forferdelig stor. De kjøpte han vel for 30 mill (+ ekstra for lånet som var før det ble gjort permanent). Så skulle vel tro at en eventuell kjøpsopsjon på han kanskje ligger rundt 8-10 mill muligens.

Det har tidligere blitt opplyst om at utkjøpsklausulen på Emil ligger mellom 15-20 millioner kr. Jeg håper virkelig ikke vi mister Emil nå i juni. Han er en av de mest sentrale i årets RBK-lag, og det ville vært krise for RBK om han forsvinner.
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 23.05.2025 07:20    Post subject: Reply with quote

Wild guess er at et kjøp vil kunne ligge på 9-13MNOK pluss videresalgsprosent. En lavthengende frukt om Nypan selges for 150.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 23.05.2025 07:32    Post subject: Reply with quote

Det er nok ganske sannsynlig ja. Mye av Nypan-pengene vil gå til å dekke gammel moro, men noe bør gå til å signere E Ceide permanent. Utover det tror jeg fort øvrige signeringer blir avhengig av å selge flere spillere.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 23.05.2025 08:00    Post subject: Reply with quote

Helt essensielt å beholde Emil.
Jeg syns vi i tillegg bør se etter flere rene kantspillere. Broholm blir fort neste som går.
Det holder ikke med Jesper R S som backup.
Back to top
Duncan
Proff

PostPosted: 23.05.2025 12:43    Post subject: Reply with quote

Kan virkelig ikke se at økonomi skal være grunnen for at vi ikke lykkes med å benytte utkjøpsklausulen. Bortimot null risiko all den tid vi kan selge han videre om et år eller to med grei profitt! Står nok mer på hvilke andre klubber som melder seg på og kan friste Emil.
Back to top
Duncan
Proff

PostPosted: 23.05.2025 12:43    Post subject: Reply with quote

Kan virkelig ikke se at økonomi skal være grunnen for at vi ikke lykkes med å benytte utkjøpsklausulen. Bortimot null risiko all den tid vi kan selge han videre om et år eller to med grei profitt! Står nok mer på hvilke andre klubber som melder seg på og kan friste Emil.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 23.05.2025 12:44    Post subject: Reply with quote

Hvis vi ikke har penger til å betale vil jeg si at økonomi kan være en grunn til at vi ikke klarer å benytte klausulen.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 23.05.2025 12:49    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Helt essensielt å beholde Emil.
Jeg syns vi i tillegg bør se etter flere rene kantspillere. Broholm blir fort neste som går.
Det holder ikke med Jesper R S som backup.

Støttes. uavhengig av om Ceide blir med videre trenger vi en ny kant som kan brukes på begge sider. Hva om/når Ceide eller broholm blir skadet? Da er det fort kvalitetstap og/eller endel uheldige omrokkeringer i laget
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 23.05.2025 15:13    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
– Opsjonen er ganske høy. Per dags dato tror jeg det hadde vært vanskelig å få løst ut den. Men ting kan endre seg, mener Dorsin.

Les mer: – Jeg kjenner på det. Klart jeg gjør

Ser ut som folk glemmer denne.

- Torgeir Børven
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61  Next
Page 57 of 61

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb