English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Molde
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
1%
 1%  [ 1 ]
Pereira
8%
 8%  [ 5 ]
M. Ceide
10%
 10%  [ 6 ]
Nemcik
39%
 39%  [ 22 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Fossum
5%
 5%  [ 3 ]
Väänänen
10%
 10%  [ 6 ]
Nypan
19%
 19%  [ 11 ]
Broholm
0%
 0%  [ 0 ]
Islamovic
0%
 0%  [ 0 ]
E. Ceide
3%
 3%  [ 2 ]
Total Votes : 56

Author Message
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 28.04.2025 12:47    Post subject: Reply with quote

Klassisk at enkeltspillere avskiltes etter én kamp der laget som helhet skuffer, men det er naturligvis mye lettere enn å analysere kollektivet. Faktum er at vi har et ganske godt og komplett lag, men vi er ekstremt avhengig av vingene våre for å skape noe offensivt. Når Molde (tross alt) gjør en god jobb med å demme opp for dem og generelt ligger kompakt virker vi veldig tamme. Med Selnæs tilbake i form håper jeg vi får mer fart i vendingene på midten, da får vi antagelig oftere oftere overtall og én mot én situasjoner på kantene også.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.04.2025 13:04    Post subject: Reply with quote

Hakkingen på Ceide avslører en sterk bias mer enn fotballkompetanse, den er veldig grei.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Danserud
Rutinert

PostPosted: 28.04.2025 13:14    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Selnæs tilbake i form håper jeg vi får mer fart i vendingene på midten, da får vi antagelig oftere oftere overtall og én mot én situasjoner på kantene også.

Med Selnæs og Zeidan inn fikk vi brått også til å true med å spille oss gjennom sentralt. De to satte f.eks opp en sjanse som Sæter strengt tatt skal kunne sette i mål.

Om vi etterhvert kan være farlige på begge måter vil vi være langt vanskeligere å forsvare oss mot.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 28.04.2025 14:18    Post subject: Reply with quote

Ceide har vært knallgod så langt i år og det har også resten av laget vært. Ett lite steg ned denne kampen for laget, men så er jo også Molde dessverre ett godt lag.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 28.04.2025 14:23    Post subject: Reply with quote

Jeg legger ikke skjul på at jeg er fan av Affe og fotballen han står for. Men i går synes jeg at han må ta en stor del av ansvaret for den dårlige prestasjonen.

Vi begynte kampen med en litt merkelig fasong, hvor formasjonen endret seg fra vanlige 4-3-3 til 3-4-3 med ball. Ulrik trakk innover i banen og laget en stoppertrio med Nemcik og Mikkel C. Väänänen og Fossum dannet en slags dobbelt-pivot mens Broholm og Nypan begge var 10-ere. Pereira og Emil C var dermed de eneste kantspillerne.

Jeg tror tankegangen var å skape overtall på midten for å hindre Molde fra å spille ball, samt å ha tre bak for å stoppe kontringer. Vi gjorde noe lignende borte mot Glimt i fjor.

Jeg synes dette var katastrofalt. Vanligvis er vi veldig gode når f eks Pereira og Broholm skaper overtalle på flanken. I går ble det i stedet tregt og seigt.

I pausen ble formasjonen endret tilbake til vanlig 4-3-3 og vi så umiddelbart mye bedre ut. Men etter min mening hadde skaden allerede skjedd. Emil C og Broholm var dessuten allerede slitne og daffe og fikk til lite. Byttene som skjedde etter 60 minutter endret kampbildet litt, men vi slet fortsatt med at Emil C var den eneste spilleren som kunne løpe litt og strekke moldenserne.

Alt i alt veldig skuffende. Jeg forventer mye mye bedre enn dette. Spesielt fra Affe.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 28.04.2025 14:24    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Hakkingen på Ceide avslører en sterk bias mer enn fotballkompetanse, den er veldig grei.

Minner meg om den samme behandlingen som Tettey fikk da han slo gjennom. Tøv.
kris0stby
Veteran

PostPosted: 28.04.2025 14:49    Post subject: Reply with quote

Ikke den kampen jeg forventet, og tviler på dette er hva laget hadde forberedt seg på. Når var sist MFK spilte en ren defensiv kamp mot oss basert på å gjøre oss dårlige heller enn å prøve å spille eget spill? Er vel en god anledning å dra frem sitatet om "gratulerer, rævvafotball". Er hyggelig for egoet at de innfinner seg med at de er lillebror igjen, men morsom kamp blir det ikke av det.

Ja, her ser vi utfordringer. Når motstander vier kampplanen til å forsvare seg trenger vi å kunne ta bedre høyde for det. Er kamper som dette vi kjenner savnet etter Selnæs mest.

Godt grep å flytte Pereira over på venstre og å sette inn mer målfarlig spiss, men kom litt sent. Burde kunne utnyttet oss bedre av slitne motstandere utover andreomgang. Dino er en mye ryddigere spiller enn sist han var her, men ikke noen bedre avslutter, og i dag ble han usynlig. Høyresiden ble for begrenset når begge åpenbart ville trekke innover. Emil hadde 2-3 motspillere på seg til enhver tid.

Altså mye læring å ta av dette. Blir bedre sjø.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 28.04.2025 16:12    Post subject: Reply with quote

Ceidan gjorde et bra innhopp. Han er boksåpner og kunne kommet inn før. Forsvaret kunne tatt større risiko og raskere spilt opp i mellomrommet.
Reitan blir for enkel på dette nivået.
Molde hadde alltid dobbel sikring på Emil. Kunne vi utnyttet dette på noen måte?
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 28.04.2025 17:08    Post subject: Reply with quote

Synes også Zeidan kom inn og tok tak. Kan jo ha noe med at Molde var sluttkjørte, men vi trengte nok å få inn ballsikre spillere som ikke får hetta av høyt press. Santeri og Fossum er mer løpere som jeg synes strevde å være konstruktive nok til å åpne opp Molde. Det er også et av ankepunktene mot noen av spillerne våre bakover på banen, som f.eks. Ceide. Det blir mye sideveis sakte balltrilling, selv når vi har dårlig tid. Skryt til Nemcik som faktisk tør og evner å ta med seg ballen framover for å skape ubalanse.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 28.04.2025 17:35    Post subject: Reply with quote

Kan man se for seg at en av stopperne er tildelt flere offensive oppgaver enn den andre fra treneren eller er det ikke så nøye med roller og sånt tenker vi.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Page 9 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb