|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
waterfalls Veteran
|
Posted: 18.01.2023 23:32 Post subject: |
|
|
Ifølge Andreas Selliaas på twitter så velges styremedlemmene for fire år om gangen og ikke åtte år som norsk media har skrevet. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.04.2023 18:50 Post subject: |
|
|
Lise Klaveness kunne i dag blitt det første ordinære kvinnelige styremedlemmet i UEFAs historie.
Flertallet på UEFAs kongress i Portugal i dag ville det ikke slik.
- Først må jeg bare gratulere kollegaene som ble valgt. Vi gikk inn i dette vel vitende om at det ville bli krevende å bli valgt inn. Jeg har hatt egne samtaler med om lag 50 fotballpresidenter rundt i Europa de siste ukene. Det har vært mange vanskelige, mange fine, mange lærerike samtaler som jeg ikke ville vært foruten. Jeg følte et stort ansvar for å stille til valg som første kvinnelige president i historien. Jeg gjorde det også fordi jeg vet jeg tåler godt et tap nå, kampanjen har i seg selv bidratt til endring. Jeg vil takke styrekollegaer, NFFs administrasjon og andre hjelpere for den formidable jobben som er lagt ned de siste månedene. Jeg har hatt det beste laget rundt meg. Derfor har jeg også en utrolig god følelse i kroppen. Jeg vet vi har gjort alt vi kunne. Ingen har jobbet hardere enn oss. Vi kjører nå på videre mot neste valg i UEFA ExCo i 2025.
Les mer: Lise Klaveness ikke valgt inn i UEFA-styret |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.01.2024 23:17 Post subject: |
|
|
I dag trakk Uefas` fotballsjef Zvonimir Boban seg i protest mot et nytt president-forslag fra Ceferin.
Forslaget skal ifølge Boban selv, og flere medier, innebære at Ceferin søker å endre lovverket som tillater han en fjerde periode.
Les mer: NFF om Ceferin-forslag: – Har nettopp fått papirene
Skrivefeil av TV2. Det korrekte er naturligvis at Ceferin ønsker gjenvalg sjøl om han egentlig må gi seg. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.06.2024 20:15 Post subject: |
|
|
Brann er straffet to ganger for bannere med «UEFA Mafia» på, mens Danmark nå har fått bot i EM for teksten «Fuck UEFA».
Der bergenserne har gått til full fight mot fotballtoppene, velger danskene den servile linjen.
(...)
I den danske saken ble prisen for fornærmelsen 10,000 euro, eller cirka 112.000 kroner.
I stedet for å ta et prinsipielt oppgjør med sensur av en ytring, velger sjefen for det danske forbundet (DBU) altså å fokusere på å finne de skyldige, slik at regningen kan videresendes dit.
Uttalelsen fra Erik Brøgger Rasmussen tyder ikke akkurat på at ledelsen for dansk fotball er ytringsfrihetens apostler.
Les mer: Norsk mot. Dansk feighet. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.04.2025 22:24 Post subject: |
|
|
I den konteksten ytringene ble fremsatt i, er CAS enig i at bruken av begrepet «UEFA Mafia» må oppfattes som en henvisning til UEFA som en lukket gruppe mennesker som utøver betydelig kontroll over et bestemt samfunnsområde – det vil si, som en satirisk og maktkritisk ytring. CAS er enig med Brann i at dette ikke kan anses som støtende eller provoserende, og derfor ikke kunne rettferdiggjøre bøter mot Brann.
Både avgjørelsene fra UEFAs disiplinærorganer og UEFAs interne ankeorgan settes derfor til side av CAS, og Brann frifinnes for å betale boten til UEFA.
Les mer: «UEFA Mafia»-saken: full seier til Brann i prinsipiell sak om ytringsfrihet på tribunene
 |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |