View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 20.02.2025 20:51 Post subject: |
|
|
€30m er jo faktisk ikke urealistisk å få inn til sommeren om Broholm og Nypan har en god vårsesong. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 20.02.2025 20:55 Post subject: |
|
|
Sportslig er jeg per i dag jaggu usikker på hvem som er mest verdifull av Marius og Sverre. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.02.2025 21:10 Post subject: |
|
|
Det er utvilsomt Sverre, det kan jeg love deg. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 21.02.2025 19:34 Post subject: |
|
|
Tror faktisk laget vil kjenne savnet etter Broholm sterkere enn Nypan. Nypan har potensiale til å nå et høyere nivå, men Broholm har et ferdighetsregister som vi har dårligere dekning på. Men det er relativt uviktig, da begge ser ut til å fange oppmerksomheten til større klubber og ta steget ut. Vi trenger å erstatte begge, enten fra egne rekker eller ved kjøp.
Vi stiller trolig bedre for å fikse høy overgang for Broholm, da team Nypan virker å ha mye større kontroll over overganger enn team(har han et team?) Broholm. Som menneske liker jeg når makten ligger hos arbeidstaker(spiller), som klubbsupporter liker jeg når makten ligger hos arbeidsgiver(klubb). Følelsene er fucked uansett. Savnet vil bli stort uansett.
Nå skal vi være glad det ble signert ny kontrakt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.03.2025 11:17 Post subject: |
|
|
I fjor stoppet han på åtte mål, og null målgivende. Det siste skyver han spøkefullt over på resten av laget.
– Jeg må nesten legge skylda på lagkameratene, ler han.
– Jeg sto med sju i expected assist, så det er et under at jeg endte på null i fjor. Jeg følte meg ranet.
(...)
Den gode fjorårssesongen gjorde at en rekke europeiske klubber fikk øyne opp for Broholm.
– Jeg var ganske informert og visste om klubber som var interessert, men fant ut at jeg hadde lyst å være her et år til.
Les mer: Skråsikker spådom: - Vet at det kommer til å skje |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.04.2025 23:18 Post subject: |
|
|
Johansson:
– Innen Marius har slått skikkelig igjennom, scoret litt mål og viser at han virkelig dominerer i Eliteserien, i alle fall mer enn bare én høst, så tror jeg det kan være lurt for en som ham at han ikke dro i vinter, for eksempel. Det kan være vanskelig å få en sånn plattform andre steder, sier han og fortsetter:
– Jeg overbevist om at Marius er såpass god, at om han bare får ri på denne utviklingsbølgen han har nå, da kommer han potensielt i en situasjon der han kan gå ut og konkurrere om en plass fra start i en storklubb der ute. Kontra om han hadde gått i vinter. Da hadde han muligens blitt kjøpt mer på sitt talent, enn på sine prestasjoner.
Les mer: Kampen mot overmakten |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 23.04.2025 20:40 Post subject: |
|
|
Anderlecht skal være interesserte i Marius Broholm
HLN are reporting that Anderlecht are targeting young Rosenborg winger Marius Broholm. The 20-year-old made his debut for the side at the age of 17 and currently has a contract until the end of the 2026 season. Anderlecht are said to have already scouted Broholm extensively and are now wanting to make a move for the winger. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 23.04.2025 21:57 Post subject: |
|
|
Ser det ble nevnt ein sum på 800000 euro. Da er det ikke vits i å komme til forhandlingsbordet en gang. Får ikke treningsbagen hans for den summen en gang. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.04.2025 22:11 Post subject: |
|
|
Hvor ser du det? Originalkilden nevner bare summen på Transfermarkt:
Het Laatste Nieuws wrote: | Broholm werd al uitvoerig gescout door Anderlecht en die rapporten waren uiterst positief. Hij ligt nog tot eind volgend jaar onder contract bij Rosenborg en zijn marktwaarde wordt op dit moment op 4,5 miljoen euro geschat. |
Har vel følelse av at dette bare er synsing og lite konkret. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 23.04.2025 22:18 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Ser det ble nevnt ein sum på 800000 euro. |
Tipper det mangler en null der. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 24.04.2025 01:45 Post subject: |
|
|
Så det på X.
«Anderlecht has been following Broholm for some time and is now pressing ahead. His contract runs until the end of 2025 and with an estimated value of around €800,000, a transfer seems financially feasible. In addition, he has international experience with four selections and one goal for the Norwegian U21. His versatility, which allows him to play both left and right, makes him attractive to Anderlecht.»
Ser ut til å vere feil kontraktslengde her, så det spiller nok litt inn. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7059 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.04.2025 08:01 Post subject: |
|
|
Mener jeg så at HLN meldte en pris på rundt 4,5M euro, som er markedsverdien på Transfermarkt. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 24.04.2025 08:17 Post subject: |
|
|
Tror ikke noe på dette.
Anderlecht er ikke et stort nok steg for Marius. Prisen virker helt off, de har heller ikke fått med seg at kontrakten er forlenget. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 24.04.2025 08:30 Post subject: |
|
|
Jeg tror isolert sett at en klubb som Anderlecht og en liga som den belgiske fort er ganske ideell for Broholm utviklingsmessig. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 24.04.2025 08:48 Post subject: |
|
|
Det er bare riktig i ett univers hvor Rosenborg trenes av Rekdal eller Maalen og fjorårets fjerdeplass er taket for hvor mye vi kan utvikle oss. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 24.04.2025 08:54 Post subject: |
|
|
La meg legge til et ganske viktig forbehold: Broholm blir hos oss maks ut året. Det er mer eller mindre opplest og vedtatt. Da tror jeg en sånn type overgang vil være gunstig for han. Handler ikke om at han ikke kan utvikle seg videre hos oss, for det kan han definitivt. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 24.04.2025 10:33 Post subject: |
|
|
Overgang til type Belgia eller Nederland gir ikke de store summene i overgang, men muligheten for å tjene en del på videresalgsklausuler er derimot store. Om man storspiller i disse ligaene, blir man fort hentet av lag fra større liga. Derfor er prosenter på videresalg ekstremt viktig. |
|
Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 24.04.2025 11:24 Post subject: |
|
|
Broholm må både ta steg og bevise at han er god nok for en større liga. Den typen dribleving kan fort falle gjennom om steget er for stort. Tror dette er en perfekt overgang. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 24.04.2025 13:15 Post subject: |
|
|
Helt ærlig, så vil Broholm utvikle seg bedre i Rosenborg med Alfred som trener.
For oss vil det også være lite smart rent økonomisk å selge han til Belgia for småpenger nå, når vi heller kan tilby han en god kontraktforlengelse etter at Nypan er solgt og selge han for tresifret antall millioner neste år eller året etter. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 24.04.2025 14:31 Post subject: |
|
|
En liga et nivå opp fra ES er det som passer Broholm best pdd hvis han skal forlate RBk. En topp5-liga har han neppe fysikk nok til akkurat nå, dessuten blir det fort mye benk. Bedre å ta steg for steg. Håper han forlenger kontrakten enda en gang og venter minst ett år med å gå til utlandet. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 24.04.2025 14:46 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Overgang til type Belgia eller Nederland gir ikke de store summene i overgang, men muligheten for å tjene en del på videresalgsklausuler er derimot store. |
Vetlesen gitt til Club Brugge for over 90 mill, så det er mulig å få gode summer ut av Belgiske og Nederlandske klubber. Men videresalgsprosenter blir viktige i en slik overgang. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 24.04.2025 15:12 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | En liga et nivå opp fra ES er det som passer Broholm best pdd hvis han skal forlate RBk. |
Er det et høyere nivå da? Jeg synes ikke at toppklubbene som Brugge, Gent St Gilloise holder noe særlige høyere nivå enn Glimt, Brann og Viking. Siden vi spiller positiv offensiv fotball med et trenerteam som virker å være eksperter på spillerutvikling, ser jeg ikke hva det er å vinne på å gå utenlands.
Joda, toppklubbene i Belgia har mere penger enn norske klubber, inkludert Glimt. Men de pengene får han fort tilbake om han selges direkte til en spansk eller engelsk klubb i løpet av et år eller to. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 24.04.2025 15:30 Post subject: |
|
|
Er så utrolig skeptisk til salg med videresalgsklausul. Føler det er ytterst sjelden at selgende klubb kommer godt ut av en sånn deal. Slik økonomien til Rosenborg er må vi ha mest mulig penger på bordet med en gang.
Aner ikke hva klubber i Belgia osv kan betale for spillere, men kvaliteten og viktigheten av Broholm er mer verdt enn 50 mill _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 24.04.2025 15:34 Post subject: |
|
|
Begiske klubber har betalt over 100 mill for en spiller. Mener Club Brügge betalte 150 mill for en spiller kort tid tilbake?
Broholm vil nok ligge på ca 100 mill utifra kvaliteten han innehar. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.04.2025 22:05 Post subject: |
|
|
– Jeg tenker de også har sett mye på meg. Det er stor interesse når man spiller her, og det er mange klubber som er her for å se. Det er bare gøy, sier Broholm konfrontert med ryktene etter fredagens trening.
– Er det en klubb som kunne være av interesse?
– Det er en stor og bra klubb, sier han kort.
Les mer: Denne klubben følger Broholm tett: – Det er en stor klubb |
|
Back to top |
|
 |
|