View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 20.03.2025 22:17 Post subject: |
|
|
(...) i Fotball-Norge har svensken fått et rykte på seg for å være ekstremt detaljorientert.
Enten det er hvordan kjeglene står plassert på treningsfeltet, eller om det er overskriftene til Rosenborgs klubbkanal på YouTube, blir det sagt at RBK-sjefen har sin mening.
– I Rosenborg heter det i strategidokumentet at vi skal stå for en prsetasjonskultur. Og da er jo hvordan vi kommuniserer med omverden er et ganske viktig parameter, begrunner RBK-sjefen.
Les mer: Skrekkscenarioet som RBK-sjefen tar på alvor: – Vi måtte si opp ti mennesker!
Utdrag fra besøk hos Spiss vinkel. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 21.03.2025 08:27 Post subject: |
|
|
Så snekkerne på Brakka vil lære seg litt av hvert igjen? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.03.2025 20:08 Post subject: |
|
|
Hehe, tenkte på det samme.  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.04.2025 11:56 Post subject: |
|
|
Det er sagt utallige ganger, men fy flate hvor glad jeg er for at vi har en sånn kapasitet som Alfred som trener. Det kunne gått skikkelig til helvete om vi bommet etter Rekdal, men det gjorde vi ikke. Hatten av til CGJ og Dorsin, og de andre involverte, i å lande han. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 04.04.2025 12:07 Post subject: |
|
|
Helt enig. Og det er artig å se Rosenborg spille for tiden. Selv om vi ikke vinner seriegull på en stund, har vi endelig et lag vi kan glede oss til å sette oss ned og se. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7023 Location: South-west coast exile
|
Posted: 04.04.2025 12:19 Post subject: |
|
|
Jeg er så enig, så enig. |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 04.04.2025 13:20 Post subject: |
|
|
Det eneste negative med Alfred er at han har Svorske tendenser. Skjønner at han la om når han var i Danmark, men det er ikke noe behov for det her  |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.04.2025 14:17 Post subject: |
|
|
Har i mange mange år hatt avatar med bilde av trener, men dette er første gangen jeg synes det er litt stas å ha den  |
|
Back to top |
|
 |
jorji Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 04.04.2025 16:44 Post subject: |
|
|
Liker det han sier om å holde det han lover. Håper han ikke gir seg før seriegullet «kommer hjem». Klassetrener og fyr!
Det er jo ganske åpenbart at vi kommer til å måtte si farvel med Affe i nær fremtid, men det som er så deilig er at det virker som vi egentlig har erstatteren klar i Marcus Tjärnberg. Og jo lengre tid han får sammen med Alfred, jo smoothere blir overgangen. Sjelden følelse å ha - at RBK virker å ligge i forkant på trenerfronten! Gleder meg til fortsettelsen. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 04.04.2025 22:48 Post subject: |
|
|
Må jo bare elske den mannen.
Quote: | RBK-trener Alfred Johansson tar derimot ikke av.
– Jeg har fokus på at vi skal bli bedre. Hvor vi ender opp på tabellen vet vi i desember, sier Johansson til VG.
– Hvor mye nærmere er dere Glimt nå enn forrige sesong, slik du ser det?
– To centimeter... |
Mer i VG.
Saken har endret tittel fra "Ole Sæter tror Rosenborg kan ta gullet i Eliteserien" til "Utroper seg selv til gullkandidat: – Bedre enn på veldig lenge" _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.04.2025 08:31 Post subject: |
|
|
Vakker Blomst wrote: | Liker det han sier om å holde det han lover. Håper han ikke gir seg før seriegullet «kommer hjem». Klassetrener og fyr!
Det er jo ganske åpenbart at vi kommer til å måtte si farvel med Affe i nær fremtid, men det som er så deilig er at det virker som vi egentlig har erstatteren klar i Marcus Tjärnberg. Og jo lengre tid han får sammen med Alfred, jo smoothere blir overgangen. Sjelden følelse å ha - at RBK virker å ligge i forkant på trenerfronten! Gleder meg til fortsettelsen. |
Det er naivt å tro at treneroverganger blir smidigere at man får en periode on the job-training sammen med forrige trener. Hvor ofte har det fungert? Det er mye mer avhengig av hva slags person man ansetter. Tjärnberg vet vi lite om og kan fort bli med Alfred til neste jobb. Derimot tror jeg styret nå er i stand til å velge en bedre erstatter enn tidligere. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 05.04.2025 11:20 Post subject: |
|
|
Jeg blir litt svett av diskusjoner om hvem som skal ta over. Om Dorsin, Berdal og Johnsen fortsatt er i stillingene sine når den tid kommer, er det vel lov å håpe at de bruker samme metodikken og leter etter kandidater som er kompatible når det kommer til filosofi i stedet for å lete etter navn? Det fungerte forrige gang, ikke sant? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.04.2025 14:31 Post subject: |
|
|
Drygt två mil från lilla Brålanda ligger nämligen bandynästet Vänersborg, där Martin Falk inledde karriären, som sedan tog honom vidare till Sandviken – och två SM-guld. Men snart var tiden mellan bandystolparna över, trots att han rätt nyligen passerat 20-strecket.
– Jag älskade verkligen att spela bandy, men fotbollen har alltid varit lite av en större dröm, så det blev att jag verkligen satsade på det, säger Martin Falk.
När han nu fått sitt första allsvenska huvudtränarjobb gör han det, trots att han nyss fyllt 30, med gott om erfarenheter i ryggsäcken. Där finns sejourer, med olika uppdragsbeskrivningar, i klubbar som Västerås SK, Sandviken, AIK och nu senast Malmö FF.
(...)
Han har också kontakt med andra unga tränarförmågor som Alfred Johansson (Rosenborg, Norge) och Fabian Hürzeler (Brighton, England).
– Det handlar väl om att alltid söka ny kompetens, och utveckla min egen kompetens. Att reflektera mycket och hela tiden ha höga ambitioner. Jag tror att jag är väldigt driven som person. För att jag har alltid sökt...
Martin Falk letar efter rätt ord.
– Inte nästa steg kanske. Men nästa utvecklingspunkt för mig själv.
Øäs mera: Bandymålvakten blev fotbollsallsvensk huvudtränare – 29 år gammal |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 05.04.2025 19:00 Post subject: |
|
|
Jeg er en av de som har vært mest skeptisk til Alfred. Ingenting er bedre enn at jeg har nå snudd 180 grader. Dette ser ekstremt bra ut. Med denne stallen og treneren kan det bli gull. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 05.04.2025 19:21 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Jeg er en av de som har vært mest skeptisk til Alfred. Blablabla |
Det vet vi. Du så idiotisk ut da sammen med Otto og Mini og det gjør du fortsatt. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 05.04.2025 20:17 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Det er naivt å tro at treneroverganger blir smidigere at man får en periode on the job-training sammen med forrige trener. Hvor ofte har det fungert? Det er mye mer avhengig av hva slags person man ansetter. Tjärnberg vet vi lite om og kan fort bli med Alfred til neste jobb. Derimot tror jeg styret nå er i stand til å velge en bedre erstatter enn tidligere. |
Ikke sikkert, kan anta han tar med seg hele staben sin til neste jobb som han har hentet inn til RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 06.04.2025 13:50 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Bart1 wrote: | Jeg er en av de som har vært mest skeptisk til Alfred. Blablabla |
Det vet vi. Du så idiotisk ut da sammen med Otto og Mini og det gjør du fortsatt. |
Nåja. Å være kritisk til treneransettelser hos oss er vel basert på erfaring - ikke idioti. Jeg tipper for øvrig fjerdeplass i fjor og var like positiv til Alfred i fjor etter de første rundene som nå.
Det som gjør meg mer sikker i år, er at vi virker knallgode, og har fått struktur på laget. Samtidig har vi ikke tatt gullet enda. |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 06.04.2025 14:11 Post subject: |
|
|
Det blir som å være kritisk til en ny Porsche fordi din rustbefengte Opel Kadett ikke helt levde opp til forventningene. Du ser ikke kanelen for all skitten. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 06.04.2025 16:42 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: |
Nåja. Å være kritisk til treneransettelser hos oss er vel basert på erfaring
|
Hvilken erfaring da? Hvor ofte har Rosenborg egentlig gått for spennende trenertalenter med passion og vilje? Jeg føler vi alltid har gjort det stikk motsatte. Gått for kjente navn i eliteserien hvor vi vet AKKURAT hva vi får, og det har feilet gang på gang igjen. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 06.04.2025 17:03 Post subject: |
|
|
Var selv positiv til at vi gikk for noe helt nytt, men basert på erfaringer med ansettelser så er det jo fullt forståelig med skepsis. Var jo ikke akkurat sånn at noen av oss kunne gi fotballfaglige argumenter på hvorfor det var en bra ansettelse, annet enn at det hørtes små-sexy ut å ansette en ung og offensiv trener. Sånn sett kunne det likeså greit vært et nytt desperat forsøk fra samme gjeng som har feilet ansettelser gang på gang. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 06.04.2025 18:51 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Nåja. Å være kritisk til treneransettelser hos oss er vel basert på erfaring - ikke idioti. Jeg tipper for øvrig fjerdeplass i fjor og var like positiv til Alfred i fjor etter de første rundene som nå.
|
I 20 år har vi ansatt trenere med størrelse på navn og pondus some de viktigste kriteriene.
Med Alfred gikk vi for en trener uten hverken navn eller pondus, men hvor vi viste at han sto for 4-3-3, offensiv fotball og moderne press-spill. De aller fleste så at dette var riktig kurs. Bortsett fra deg og Otto Ulseth. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 06.04.2025 21:52 Post subject: |
|
|
Er ingen universal-løsning på dette. Begge deler kan være riktig, både etablerte trenernavn og yngre talenter.
Det som er likheten mellom Eggen, Hamren og Alfred er et voldsomt fokus på detaljer. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 06.04.2025 21:55 Post subject: |
|
|
Det som er riktig er å satse på en trener som har samme filosofi som den klubben ønsker å ha. Det er fasiten. Om det ikke finnes etablerte trenernavn som passer kriteriet må man se på uetablerte navn. Det var det som fungerte og var riktig for oss. |
|
Back to top |
|
 |
|