| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
robbie Veteran

|
Posted: 17.03.2025 17:56 Post subject: |
|
|
| Hva med Mikkel Ceide som anker? |
|
| Back to top |
|
 |
Akademia Junior
|
Posted: 17.03.2025 19:41 Post subject: |
|
|
| Mikkel tror jeg er best med spillet foran seg. Veldig usikker på om han kan bekle 6er rollen. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 17.03.2025 20:37 Post subject: |
|
|
| Hvis Ceide plutselig skulle bli vårt anker, ville det blitt altfor mange balltap. Tagseth taklet rollen fint i fjor. I år mener jeg Zeidan ville vært et naturlig valg. Veldig ballsikker, godt blikk og trygg pasningsfot. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 17.03.2025 21:21 Post subject: |
|
|
| Carl wrote: | | Hvis Ceide plutselig skulle bli vårt anker, ville det blitt altfor mange balltap. Tagseth taklet rollen fint i fjor. I år mener jeg Zeidan ville vært et naturlig valg. Veldig ballsikker, godt blikk og trygg pasningsfot. |
Tviler på at du får oppleve det. Vi har 4 som går foran: Ole, Henry, Santi og Iver. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 17.03.2025 21:42 Post subject: |
|
|
| Har du sikkert rett i. Selnæs er selvsagt nummer en, men bak ham mener jeg det hadde vært interessant å teste ut Zeidan. Tror de tre andre kandidatene mangler for mye til å kunne styre spillet slik vi ønsker. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel1 Rutinert
|
Posted: 18.03.2025 14:44 Post subject: |
|
|
Tror nok det er udervurdert blant en del hvor god Tagseth faktisk var på høsten i fjor.
Vi merket praktisk talt ikke at Selnæs var borte. En litt annen stil enn Selnæs - men bragte fotrapphet, ro med ballen og tilstedeværelse som jeg tror ingen av de andre på midtbanen kan produsere som sentrale i en 3'er. De passer mer som indreløpere hele gjengen. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 18.03.2025 15:33 Post subject: |
|
|
| Tror dette kommer til å utvikle som en "lore" her inne, "folkeminne" evtl "folklore" på norsk. Husker du den høsten hvor Edvard Tagseth var verdensklasse for Rosenborg? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 18.03.2025 16:50 Post subject: |
|
|
| Jeg husker jeg ble nærmest rullet i tjære og fjær da jeg hintet til at Tagseth var undervurdert på sommeren. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 18.03.2025 17:18 Post subject: |
|
|
| Så tidlig i sesongen at Tagseth var på gang. Faktisk allerede i vinterens treningskamper var han merkbart bedre enn tidligere. Synes vi har byttet oss ned i kvalitet på midtbanen. Bak Selnæs er det Zeidan som har best blikk, ro i spillet og best fot, og dermed den som bør bekle den sentrale rollen i Oles fravær. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.03.2025 17:40 Post subject: |
|
|
Mange stusset over at Viking spilte i sine nye lyserosa og hvite bortedrakter mot trønderne. Markedssjef Kjartan Salvesen i Viking forteller at det var litt tilfeldig.
– Rosenborg hadde kun med seg de svarte bortedraktene sine, og spurte oss om vi kunne bruke disse, forteller Salvesen.
Les mer: Derfor spilte Viking i rosa mot RBK
Misforståelse også internt i RBK? Veldig rart ikke å ta i bruk de nye draktene - enten hjemme- eller borteutgaven. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 19.03.2025 03:45 Post subject: |
|
|
| Carl wrote: | | Så tidlig i sesongen at Tagseth var på gang. Faktisk allerede i vinterens treningskamper var han merkbart bedre enn tidligere. Synes vi har byttet oss ned i kvalitet på midtbanen. Bak Selnæs er det Zeidan som har best blikk, ro i spillet og best fot, og dermed den som bør bekle den sentrale rollen i Oles fravær. |
Bare nevner at det ikke var Rosenborgs valg "å bytte" Tagseth. Så lenge du ikke legger spillerne i kjetting vil det dessverre være noe som kan inntreffe, med jevne mellomrom. Ellers ville det vært underholdende å se Zeidan som midlertidig Ole-erstatter, med tanke på svenskens defensive kvaliteter kanskje primært underholdende for motstander. |
|
| Back to top |
|
 |
|