View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 26.02.2025 23:42 Post subject: |
|
|
– Har du bestemt deg for hva du vil gå for?
– Jeg har ikke bestemt meg helt, nei, men jeg er mer klar på dét nå enn jeg var for tre uker eller to måneder siden, forteller han, før han legger til.
– Jeg har mine favoritter selv, det har jeg.
– Er det flere klubber i spill enn de tre klubbene som er blitt snakket om? Det er rapportert at flere klubber kastet seg på da reisen din ble kjent.
– Det er ikke alltid det er lagene som står i avisene som stemmer, da, så ja.
– Så det er flere i spill her nå?
– Det vil jeg ikke si. Det er ikke flere enn tre lag.
– Men det er ikke nødvendigvis de tre spesifikke klubbene som er blitt nevnt?
– Nei, det trenger det ikke være.
Les mer: Kryptisk Nypan: – Jeg har mine favoritter |
|
Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 03.03.2025 17:53 Post subject: |
|
|
på det nærmeste klar for Arsenal for Ca 150K EUR, siest det. Drar til sommeren. https://www.teamtalk.com/...-rosenborg _________________ Deserve Victory! |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.03.2025 18:01 Post subject: |
|
|
Mangler vel en null der vil jeg anta? 150k euro er 17 mill. Jeg antar 170 mill er riktigere. |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 03.03.2025 18:01 Post subject: |
|
|
150k euro  _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 04.03.2025 10:09 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: | Mangler vel en null der vil jeg anta? 150k euro er 17 mill. Jeg antar 170 mill er riktigere. |
150k euro er 1,76 millioner NOK. Men ja  _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.03.2025 00:23 Post subject: |
|
|
Gjest hos Spiss vinkel. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.03.2025 17:29 Post subject: |
|
|
Nå røper Arne Nypan at de helst ønsker en avklaring av sønnens framtid i løpet av kort tid.
– Ideelt sett er det på plass før seriestarten, sier han.
29. mars serieåpner Rosenborg borte mot Strømsgodset.
– Betyr det at Sverre er nær ved å bestemme seg?
– Ja, svarer Arne Nypan.
Les mer: Avslører unike detaljer: Slik var Nypans møter med gigantklubbene
Nypan har en positiv utvikling i minutter på banen, når bare to treningskamper gjenstår før seriestarten mot Strømsgodset borte 29. mars.
– Formen er bra, kunne spilt mer sist. Jeg har en kropp som må justeres litt. Sånn er det bare. Føler meg veldig bra. Kvaliteten er ikke som i høst, men den kommer bare mer og mer, sier Nypan.
(...)
Humøret hans er uansett godt.
Også når han må forklare hvorfor han ikke spilte i egen drakt i 0-0-kampen mot Skeid.
– Den hvite drakta mi var ikke ned, så da måtte jeg låne, sier Nypan og ler.
Les mer: Dette merket er resultat av «Alfred-ønske»: – Det kreves |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.03.2025 09:20 Post subject: |
|
|
Jeg synes dette med at det skal "avklares tidlig" er litt merkelig. Det er ikke normalt å selge en vare, og så bruke den et halvår før du leverer den. Risikabelt økonomisk i hvert fall. Teoretisk sett kan man ikke bare gå glipp av salgssummen men også bli erstatningspliktig. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 12.03.2025 10:21 Post subject: |
|
|
Tenker ikke at det er så rart. Klubbene vi snakker om her er på et nivå der Sverre ikke går inn i første 11 fra dag 1. Da må han uansett utvikles et sted i en periode først.
Ikke veldig merkelig å la ham da fortsette å spille i en klubb og en liga han allerede kjenner. |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 12.03.2025 11:06 Post subject: |
|
|
Det er da en risiko kjøpende klubb er inneforstått med. Samme risiko som ved f.eks utlån. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 12.03.2025 12:40 Post subject: |
|
|
Nypan har bestemt seg, og overgang blir i sommervinduet. Alle involverte hvem den nye klubben er. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.03.2025 12:54 Post subject: |
|
|
Nå er det jo ikke klargjort hvordan dette skal foregå, og det er jo derfor jeg lurer på det.
Ved kjøp + utlån så vil det innebære medisinsk sjekk av spiller, enighet om overføring av midler og formaliserte avtaler for utlånet og hvem som sitter med risikoen. Så det vil ikke være "det samme" som å gjøre en "avtale om å inngå en avtale" (kjøp) på sommeren hvis det er det som er alternativet. En slik avtale vil jo ikke være bindende om noe skulle endre seg i mellomtiden, som for eksempel spillerens fysiske forfatning. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 12.03.2025 13:06 Post subject: |
|
|
Hvorfor snakke om lån, det blir en permantent overgang fra sesongen 2025/26.. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 12.03.2025 13:33 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Nå er det jo ikke klargjort hvordan dette skal foregå, og det er jo derfor jeg lurer på det.
Ved kjøp + utlån så vil det innebære medisinsk sjekk av spiller, enighet om overføring av midler og formaliserte avtaler for utlånet og hvem som sitter med risikoen. Så det vil ikke være "det samme" som å gjøre en "avtale om å inngå en avtale" (kjøp) på sommeren hvis det er det som er alternativet. En slik avtale vil jo ikke være bindende om noe skulle endre seg i mellomtiden, som for eksempel spillerens fysiske forfatning. |
Det kan være så enkelt om at klubb X og RBK har inngått en intensjonsavtale om at et formelt bud vil godkjennes i Juli så lenge kriterie Y og Z er innfridd.
For kjøpende klubb kan dette være verdt risikoen for å hindre at andre klubber hiver seg på. For RBK kan det være verdt risikoen i tilfelle hypen snur og interessen for han faller. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 12.03.2025 14:17 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Hvorfor snakke om lån, det blir en permantent overgang fra sesongen 2025/26.. |
Tror mange av oss vil foretrekke om salget er gjennomført, og alle papirer signert før sesongen starter. Ellers kommer i alle fall jeg til å sitte med hjertet i halsen hver gang Nypan ligger nede frem til salget er formalisert. Er en utrolig risiko å spille med Nypan før et salg er formalisert, spesielt gitt den økonomiske situasjonen til klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 12.03.2025 14:21 Post subject: |
|
|
Det er vel ingenting i veien for å gjennomføre alt det formelle i overgangen nå, signere kontrakt etc, før spillerlisensen overføres så snart overgangsvinduet til kjøpende klubb åpner. Det vil ikke være en "avtale om å gjøre en avtale", men et fullverdig kjøp med utsatt dato for overføring av lisens. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 12.03.2025 15:34 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke vanskeligere enn at Arsenal(skulle det være dem), signerer kjøpsavtale med RBK nå, gjeldende fra når overgangsvinduet åpner; og tilsvarende kontrakt med spiller. Avtalen er satt og bindende og gjennomføres automatisk på tidspunkt avtalt. Uproblematisk og ikke unormalt i litt «unormale caser». Alle som har spilt FM vet hvordan dette fungerer  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.03.2025 22:07 Post subject: |
|
|
Veldig vanlig f.eks. i Tyskland. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 12.03.2025 22:50 Post subject: |
|
|
Regner med at RBK har forsikret seg.. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 13.03.2025 08:31 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Jeg synes dette med at det skal "avklares tidlig" er litt merkelig. Det er ikke normalt å selge en vare, og så bruke den et halvår før du leverer den. Risikabelt økonomisk i hvert fall. Teoretisk sett kan man ikke bare gå glipp av salgssummen men også bli erstatningspliktig. |
Sliter med å se hvordan de skal bli erstatningspliktig med mindre Rosenborg signerer en kjøps/salgskontrakt som gjør de det.
Det som i praksis kjøpes er vel "spillerlisensen" eller "registrerings-rettighetene" er det ikke det da? Så da må Rosenborg eventuelt gjøre noe som gjør at den kjøpende klubben ikke kan bruke denne, som f.eks. en doping-dom som følge av Rosenborgs handlinger.
Det at spillere spiller for sin gamle klubb etter at de har signert for den nye er da noe som skjer hele tiden, både i korte perioder når det er snakk om ett kjøp/salg, men også over lengre perioder når det er snakk om Bosman-overganger. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.03.2025 09:50 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Teoretisk sett kan man ikke bare gå glipp av salgssummen men også bli erstatningspliktig. |
Har vi noen gang i verdenshistorien sett en sak der dette har vært tilfelle? Nærmeste jeg kommer er Emiliano Sala, som døde i en flystyrt før han rakk å komme til Cardiff. Da krevde Cardiff at de slapp å betale den avtalte overgangssummen. Der endte vel saken i et forlik der de betalte halvparten av den avtalte summen. Erstatning andre veien kan jeg ikke huske noen eksempler på. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 13.03.2025 11:30 Post subject: |
|
|
Man blir ikke erstatningspliktig; finnes ingen mulighet i verden for det...Om han brekker foten dagen før kontrakt starter så starter kontrakten likevel dagen etterpå; medisinsk må gjennomføres før avtale signeres, når den er signert er den bindende, uansett. Som nevnt over er Sala-overgangen det drøyeste som er å finne der ute, og der er man heller ikke blitt erstatningspliktig... |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 13.03.2025 12:04 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Hedning wrote: | Teoretisk sett kan man ikke bare gå glipp av salgssummen men også bli erstatningspliktig. |
Har vi noen gang i verdenshistorien sett en sak der dette har vært tilfelle? |
Vi hadde en lignende situasjon her i klubben. Da vi avtalte kjøp av Arild Berg i 1999. Det kollapset da han ble langtidsskadd og vi endte opp med å låne Ørjan i stedet. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.03.2025 12:20 Post subject: |
|
|
Var overgangsavtaler underskrevet i Arild Berg-saken? |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.03.2025 15:27 Post subject: |
|
|
Og Glimt ble vel heller ikke erstatningspliktig overfor oss?
Kom ikke Ørjan Berg på lån for erstatte broren Runar som var ønsket i utlandet? Og Rosenborg ville i utgangspunktet ikke selge, men det ordnet seg når man ble enig om å låne Ørjan?
Eller roter jeg med noe annet her. |
|
Back to top |
|
 |
|