View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
dags Veteran
|
Posted: 01.02.2025 16:22 Post subject: |
|
|
Og dette er jo en helt riktig holdning, bare sørg for at den prisen er på minimum markedspris og det er neppe 150 millioner kroner, heller nærmere 250. Hvis det er tilfellet så har Dorsin gjort jobben sin.
Og hvis f.eks. Arsenal vil ha Nypan er ikke den prisen noen problem, neppe 500 millioner heller hvis de vil ha han sterkt nok. Norske spillere i Eliteserien blir fortsatt ikke priset høyt nok til at det er der det stopper for så store klubber. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 01.02.2025 20:55 Post subject: |
|
|
Var vel omtalt at RBK har startet forhandlinger med Arsenal. Blir sikkert de da, og offisielt ganske snart. SÃ¥ fremt kildene er OK, selvsagt. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 03.02.2025 13:22 Post subject: |
|
|
https://www.nidaros.no/pa...113-678472
"Kommer til å bestemme seg før sommeren" betyr vel fort at de er ganske langt unna å signere noe som helst akkurat nå. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 03.02.2025 16:42 Post subject: |
|
|
dags wrote: | Og dette er jo en helt riktig holdning, bare sørg for at den prisen er på minimum markedspris og det er neppe 150 millioner kroner, heller nærmere 250. Hvis det er tilfellet så har Dorsin gjort jobben sin.
Og hvis f.eks. Arsenal vil ha Nypan er ikke den prisen noen problem, neppe 500 millioner heller hvis de vil ha han sterkt nok. Norske spillere i Eliteserien blir fortsatt ikke priset høyt nok til at det er der det stopper for så store klubber. |
Jeg tipper klubben har kommunisert ut en pris/ramme til team Nypan som de tar med seg til andre klubber når de har vært på besøk og i dialog.
Som sagt så tror jeg noe av grunnen til at Nypan forlenget kontrakten sin høsten 23 (sånn at den varer ut 26) var at han skulle få ganske fritt spillerom til å velge klubb selv mot at Rosenborg skulle få godt betalt men også enighet mellom Nypan og Rosenborg hva som er en fair pris av Rosenborg å kreve slik at de ikke risikerer at det de mener er det beste valget strander fordi Rosenborg krever mer enn hva aktuell klubb er villig til å betale. Når prisen/rammene er presentert på forhånd så er det mye enklere å bli enig og det er også derfor det ikke kommer til å bli en budkrig.
Fordi den klubben Nypan velger vet man er villig til å imøtekommet Rosenborgs krav.
Hadde ikke dette vært avklart tror jeg ikke Nypan hadde forlenget høsten 23 og Rosenborg hadde stilt med mye dårligere kort på hånda. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 04.02.2025 09:52 Post subject: |
|
|
Ser at mange er bekymret for kontraktslengden. Jeg kan ikke se at den skal ha så mye å si for prisen det neste året. De aktuelle klubbene konkurrer med hverandre om Nypan - ikke med Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Kolsås Ultras Junior
|
Posted: 04.02.2025 11:05 Post subject: |
|
|
Artig at bilde av Pappa-Nypan i denne artikkelen er tatt i Molde. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 04.02.2025 13:52 Post subject: |
|
|
Grunnen til at Nypan utsatte avgjørelsen var visst at de nye klubbene som meldte seg, var meget interessante. |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 04.02.2025 19:44 Post subject: |
|
|
Bud fra Nederland på 18-årige Walle Egeli på 15 millioner euro avslått. Nærmer oss faktisk en situasjon der vi kan si at vi får svært dårlig betalt om det ender med 10-12 millioner euro for Nypan. På et åpent marked tipper jeg vi ville nærmet oss 20-25  |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 04.02.2025 20:36 Post subject: |
|
|
Dette må da være tull. Verken Ajax eller de andre toppklubbene i Nederland har råd til å betale slike summer for Egeli. En norsk 20-årig back som spiller på Sandefjord, som attpåtil ikke er i nærheten av den omtalen mht talent som Nypan får. Og Sandefjord har iallfall ikke råd til å si nei til slike summer
edit: ser nå at det er en yngre Egeli i Danmark. okay, men læll |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 04.02.2025 20:41 Post subject: |
|
|
Muligens trolling? Men det er da snakk om Sindre, ikke Vetle.
Edit: Sett og korrigert ja. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 04.02.2025 20:52 Post subject: |
|
|
Ehm..... JO De har råd(men ja, det hadde vært overgangsrekord). De solgte senest i går en angriper for 40 mill euro. Ajax har vel til en hver tid 1-2 milliard på bok, så de har også penger.. |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 04.02.2025 21:16 Post subject: |
|
|
Haha, mye rart man leser. Klart toppklubbene i Nederland har råd til å punge ut slike summer. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 04.02.2025 22:13 Post subject: |
|
|
Klart de har råd til det hvis de er trygge på at det er en investering de ikke går i minus på. 15 mill Euro er langt over det man kan gamble på et prospekt |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Proff
|
Posted: 04.02.2025 22:17 Post subject: |
|
|
Lord Oakley wrote: | Ehm..... JO De har råd(men ja, det hadde vært overgangsrekord). De solgte senest i går en angriper for 40 mill euro. Ajax har vel til en hver tid 1-2 milliard på bok, så de har også penger.. |
Ajax solgte Antony til Man UTD for 700mill NOK + addons for litt siden også |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 05.02.2025 23:45 Post subject: |
|
|
Flabbergast wrote: | Dette må da være tull. Verken Ajax eller de andre toppklubbene i Nederland har råd til å betale slike summer for Egeli. En norsk 20-årig back som spiller på Sandefjord, som attpåtil ikke er i nærheten av den omtalen mht talent som Nypan får.
edit: ser nå at det er en yngre Egeli i Danmark. okay, men læll |
Klubber betaler ikke basert på hvor mye omtale en spiller har fått, men for hvor gode de mener spilleren er og hvordan de tror spilleren vil passe inn i klubben.
Tror det er lurt at Nypan venter til sommeren med å dra. Samtidig får han sjansen til å overbevise klubbene om at han er verdt pengene.
Sindre Walle Egeli kjenner jeg rett og slett ikke nok til å kunne uttale meg om han er verdt 15 mill Euro. Nordsjælland mener åpenbart at han er verdt mer. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 06.02.2025 11:00 Post subject: |
|
|
Ajax er en klubb som er veldig godt drevet. De vet sin plass i næringskjeden. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 06.02.2025 11:05 Post subject: |
|
|
Du er tre år for sent ute med den kommentaren. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 06.02.2025 12:27 Post subject: |
|
|
Jeg ville vurdert de 3 store i Portugal. Noen år der med mye spilletid så en kjempe overgang til PL eller La Liga _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.02.2025 16:54 Post subject: |
|
|
Gironas sportssjef Quique Carce bekrefter at klubben ville hente RBKs Sverre Nypan.
– Det er sant at vi var interesserte, men situasjonen var ikke enkel og det var dyrt. Vi får se hva som skjer i fremtiden. Vi ønsket å signere ham og vi får se til sommeren om vi prøver igjen, sier Carce, ifølge Sofascore.
Les mer: Sportssjefen bekrefter Nypan-interesse
Når Nypan møter pressen i Algarve blir han konfrontert med at sportsdirektøren til Girona har uttalt at Nypan blir for dyr.
– For dyr ja?, spør Nypan før han fortsetter:
– Det ser jeg på som en ære.
Les mer: – Det ser jeg på som en ære
– Det var lærerikt og spennende. Det var mye å ta med seg, det var veldig artig. Det var mest for å se seg rundt og høre hvordan det er, sier Nypan om England-turen.
– Vi diskuterte om det var en passende anledning å dra fra Rosenborg nå, men vi fant ut at det beste for meg er å være her et halvår til. Spesielt når det er såpass bra som det er her. Det er et spennende lag jeg vil spille flere kamper med.
Les mer: Nypan møtte pressen: – Har flere svar enn jeg hadde for to måneder siden |
|
Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 06.02.2025 18:09 Post subject: |
|
|
Syns det e kult at Nypan hold døra åpen for å spill hele sesongen i svart og hvit om Rbk e med å kjempe om gull i sommer. Æ trur det had gikk klubben mer økonomisk avkastning i form av premiepenger, europaspill osv. om det faktisk skjer. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.02.2025 21:16 Post subject: |
|
|
– Det enklere for knærne mine nå å håndtere løp, enn start og stopp som under en kamp. Så tjue minutter var fint for min del. Det kjentes bra ut, sier Nypan selv om «comebacket».
Les mer: – Betydde mer enn seieren
Johansson opplyste vel i fjor høst at Nypan sleit med det ene kneet - eller begge? Får håpe de har god kontroll. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.02.2025 21:46 Post subject: |
|
|
Det er vel fordi han fortsatt vokser. NÃ¥r han slutter med det burde det ordne seg. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 10.02.2025 21:50 Post subject: |
|
|
Så ut som han hadde vokst noen cm ekstra i løpet av vinteren også.. Når han sulle byttes innpå så var han jo nesten et hode høyere en både støtteapparat og 4. dommer. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
|