English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sverre Nypan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 63, 64, 65  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.01.2025 23:09    Post subject: Reply with quote

Frank1 wrote:
Han er ikke i nærheten av god nok en gang, hadde havnet på benken i de fleste klubbene i championship

Det er så labert nivå på kompetansen hos enkelte her inne at hjelp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.01.2025 23:10    Post subject: Reply with quote

Fotballkompetansen hos enkelte her inne er helt sykt lav.
Back to top
Tyholt
Proff

PostPosted: 09.01.2025 23:24    Post subject: Reply with quote

Kontrakt ut 2026, må selges nå eller til sommeren for maksimal uttelling. Rart det ikke er flere rykter
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 10.01.2025 14:13    Post subject: Reply with quote

Jeg vil selge nå, helst i dag, vil ha dette overstått og pengene inn slik at vi kan se fremover. Jeg mener ikke uavhengig av tilbud så klart, men at vi får et bra nok tilbud så raskt som mulig.
Back to top
bommel1
Rutinert

PostPosted: 10.01.2025 15:35    Post subject: Reply with quote

Enig.
Forbeholdt et godt nok tilbud, så ville det vært bedre å selge nå enn til sommeren. Man kan da få muligheten til å jobbe med eventuelle erstattere/nye spillere før sesongen, i stedet for midt i det som kan bli en travel periode på sommeren.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 10.01.2025 15:38    Post subject: Reply with quote

OlsenfraBuran wrote:
Folk må slutte å runke premier league ass.

Kortsiktig, så er vell PL ligaen der vi kan hente største summer, så er ikke rart at det snakkes mye om de. Tenker for så vidt at det ikke hadde vært dumt å selge til en klubb som Leverkusen, Dortmund eller Benfica, hvor vi kan få noen prosenter på videresalg. Det er nok derimot ikke en «risiko» vi kan ta med vår økonomi.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.01.2025 16:24    Post subject: Reply with quote

Enda en man kan sammenligne med Nypan.

Ørjasæter kan være på vei til Celtic for rundt 100 millioner.

- Torgeir Børven
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 11.01.2025 17:58    Post subject: Reply with quote

Han passer best inn i er lag som angriper hurtig føler jeg. Best når han kommer i fart fremover. Han må velge en stabil klubb hvor han får spille og utvikle seg videre . Det rette for han er kansje Tyskland?
OlsenfraBuran
Senior

PostPosted: 11.01.2025 23:37    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Kortsiktig, så er vell PL ligaen der vi kan hente største summer, så er ikke rart at det snakkes mye om de. Tenker for så vidt at det ikke hadde vært dumt å selge til en klubb som Leverkusen, Dortmund eller Benfica, hvor vi kan få noen prosenter på videresalg. Det er nok derimot ikke en «risiko» vi kan ta med vår økonomi.

Var mer en kommentar på at han "ville slitt benken i championship". Så stor nivåforskjell er det ikke på eliteserien og pl. Selger gjerne til pl, hvor jeg tror Nypan kan spille mange kamper for flere av lagene.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 12.01.2025 00:15    Post subject: Reply with quote

Fått logotomering i julegave? Du påstår at det ikke er så stor forskjell på Eliteserien og Premier Leauge, PL er en liga som de fleste kaller verdensbeste liga. Hvilken planet lever du på? Nypan er ikke fast på U21 landslaget en gang, og hvor mange norske er faste i en premier leauge klubb ? Nypan er i storklubbenes øyne et prosjekt som kan slå til.. I mine øyne så er Nypan marginalt bedre enn Midtsjø. Se på hans karriere, å se på hvilke klubber han har vært i, det er et stykke unna topp 5 ligaer..,
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 12.01.2025 00:39    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:

FÃ¥tt logotomering i julegave?

I mine øyne så er Nypan marginalt bedre enn Midtsjø. Se på hans karriere, å se på hvilke klubber han har vært i, det er et stykke unna topp 5 ligaer..,

Ingen benytter "dine øyne" i vurderingen av Nypan. Hverken her inne, eller i toppklubbene ute i Europa. Og det tror jeg er like greit. Med deg sitter det mest i kjeften.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.01.2025 00:55    Post subject: Reply with quote

Logotomert, sjø.
Back to top
Frank1
Proff

PostPosted: 12.01.2025 09:37    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Fått logotomering i julegave? Du påstår at det ikke er så stor forskjell på Eliteserien og Premier Leauge, PL er en liga som de fleste kaller verdensbeste liga. Hvilken planet lever du på? Nypan er ikke fast på U21 landslaget en gang, og hvor mange norske er faste i en premier leauge klubb ? Nypan er i storklubbenes øyne et prosjekt som kan slå til.. I mine øyne så er Nypan marginalt bedre enn Midtsjø. Se på hans karriere, å se på hvilke klubber han har vært i, det er et stykke unna topp 5 ligaer..,

Kunne ikke vært mer enig. Forskjellen på Premier League og Eliteserien er enorm. Det er ikke en eneste av spillerne i dagens RBK stall som hadde gått inn i første-elveren til en Premier League klubb. Nypan og Broholm har potensial til å kunne komme opp på det nivået i fremtiden, men det stopper der. Kjøper en PL klubb Nypan er det for å låne han ut til en klubb på et lavere nivå slik at han kan utvikle seg videre, ikke for å forsterke laget på kort sikt.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 12.01.2025 09:43    Post subject: Reply with quote

Helt annet tempo i Pl. Må ha en kondisjon nypan ikke er i nærheten og ha enda.
Han klarte knapt og holde 60 minutter før han begynte og gi bort ballen i kamper.
Men det er vel mye pga manglende trening og bare kamper.

Blir vel som svensken på tottenham som har enda bedre ballferdigheyer,cupkamper og trening med a-laget om han går til en storklubb.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
jorji
Rutinert

PostPosted: 12.01.2025 11:12    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ vet jeg ikke om det er et legitimt sitat, men div United kontoer hevder at Stian Wahl har sagt at United ikke er med i kampen om Nypan, men at Arsenal fortsatt er det.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 12.01.2025 11:49    Post subject: Reply with quote

Forskjellen er ganske stor ja, men tror folk overdriver den litt. Summen av forskjellene blir selvsagt enorm, men jeg syns de fleste spillerne som har vært i premier league som returnerer til eliteserien skuffer STORT.
Back to top
Frank1
Proff

PostPosted: 12.01.2025 13:48    Post subject: Reply with quote

Hvilke spillere tenker du på da?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 12.01.2025 17:52    Post subject: Reply with quote

jorji wrote:
NÃ¥ vet jeg ikke om det er et legitimt sitat, men div United kontoer hevder at Stian Wahl har sagt at United ikke er med i kampen om Nypan, men at Arsenal fortsatt er det.

Ordrett det han sa på Fotball.tv.
Quote:
Jeg har gjort litt undersøkelser. Det er en litt sånn komplisert greie der har jeg inntrykk av. Ja det ligger en del klubber langflage. Men det er ikke der at det har blitt sånn helt konkret. Fordi sikkert han selv er litt sånn usikker på er det riktig for ham, er klubben riktig, er timingen riktig osv. Det har vært snakk om Manchester United. De er ikke inn i bildet sånn jeg har skjønt det per nå. Arsenal er vel mere der sånn jeg har skjønt det. Han ble vel også trukket frem av The Athletic for et par dager siden som en spiller som Arsenal har et veldig godt øye til. Også er det disse klubbene som har vært der tidligere. Benfica i Portugal, disse Tyske gode klubbene Leipzig, Leverkusen. Jeg vet at det har vært litt i Spania også, at de har blitt litt nysgjerrige på det valget feks Jones El-Abdellaoui gjorde med Celta Vigo. Som er en litt mindre klubb, men hvor man kanskje kan få en stor rolle tidlig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
jorji
Rutinert

PostPosted: 12.01.2025 22:36    Post subject: Reply with quote

Takk Kjello, forsøkte å Google litt men fant det ikke. Hadde foretrukket at Nypan gikk til en tysk klubb, men vi får bare vente å se.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 12.01.2025 23:52    Post subject: Reply with quote

Skal innrømme at jeg først og fremst tenker på Rosenborg her. Jeg vil at han selges til den klubben som betaler mest. Og sånn sett er England det mest trolige alternativet. Og sånn sett synd om Manchester United ikke er på banen. For de er absolutt i den kategorien som fort hadde slengt på 5 millioner pund ekstra.

De Wahl sa for øvrig også at det akkurat nå kanskje virket mest trolig med en overgang til sommeren. Og henviste til at Nypan ikke hadde det travelt siden han fremdeles utvikla seg godt under Alfred.

Personlig håper jeg at han selges nå i januar. Plutselig pådrar han seg en alvorlig kneskade som setter han ut av spill i lang tid. Og det har vi ikke råd til dessverre. Samtidig så er vi mye mer tjent med å kunne forsterke laget før sesongstart. Enn å måtte vente til sommeren.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran

PostPosted: 13.01.2025 10:12    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:

Lobotomering Razz

For øvrig ble Midtsjø (født 1993) først fast på RBK i 2015 etter div utlån. Nypan ligger nok en del år foran Midtsjø angående utvikling. At en U21-trener uten særlig imponerende CV ikke bruker Nypan mer fra start sier mest om denne treneren. En drøss med kompetente folk fra europeiske storklubber som vil hente Nypan har jeg større tiltro til enn denne Jalland.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 13.01.2025 10:26    Post subject: Reply with quote

Denne diskusjonen har sporet av fullstendig. Du har en bruker som mener at Nypan ikke er god nok for å spille for U-21 landslaget og en annen bruker som mener at han ville gått rett inn i første-elleveren hos samtlige PL-lag.

Sannheten ligger selvfølgelig i midten ett sted. Men det som er hevet over en hver tvil er at opptil flere storklubber ser på han som et gedigent talent og er villig til å betale veldig mye penger.

Derfor er mange fans forvirret over at det ikke har kommet inn noen bud etter at han fylte 18. Dette har sannsynligvis mere å gjøre med de spesifikke situasjonene til hver enkelt klubb. Noen er rammet av FFP. Andre er i en situasjon hvor de plutselig må prioritere forsterkninger pga f eks trenersparking eller dårlig form. Dette gjør at det å bruke hundrevis av millioner på et fremtidig prospekt blir skjøvet ut til tidligst Transfer Deadlineday.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.01.2025 11:00    Post subject: Reply with quote

Skal også huske på at vi ikke vet om det er kommet bud. Det er heller ikke veldig vanlig å bruke masse penger i januarvinduet, det er sommervinduet som er vanlig. Januarvinduet brukes som regel for deseperat shopping når man har fått skader eller unngå nedrykk osv, ikke for å kjøpe 18åringer.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 13.01.2025 11:16    Post subject: Reply with quote

Verdien er vel den prisen klubber som ønsker han er villig til å betale. Hvorvidt han ville gått inn i startoppstillingen til et lag, får de nesten bedømme selv, de som kjøper han. Sånn i forhold til talent og ferdigheter så må man i hvert fall sammenligne med spillere i hans aldersgruppe. Nypan er rangert høyt i Europa. Slik prisene er nå, i overgangsmarkedet, så bør prisen ligge rundt 200 mill.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 13.01.2025 12:27    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
en annen bruker som mener at han ville gått rett inn i første-elleveren hos samtlige PL-lag.

Mulig det er meg du refererer til her, i så fall er det en ganske frisk omskriving av det jeg sa. Jeg sa han er god nok til å starte (det betyr ikke det samme som å være førstevalg), på DE FLESTE pl-lagene, litt avhengig av hvilke spillertyper de har behov for.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 63, 64, 65  Next
Page 34 of 65

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb