English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 549, 550, 551, 552  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 04.12.2024 18:05    Post subject: Reply with quote

– Drømmen ble oppnådd ganske tidlig, det var jo overgangen til Rosenborg. Men jeg har hatt et mål om å komme meg utlandet også. Men nåløyet for å komme seg ut der er trangt. Arsenal hadde vært den store klubben. Hvis du skal få en karriere utlandet, må du lykkes i Eliteserien. Jeg som spiss må i hvert fall kanskje score 10–15 mål i Eliteserien for å ta det neste steget ut der. Da skal mye klaffe.

Sellin er nå bosatt i Oslo, hvor han jobber som vernepleier. Det på et avlastningssenter for unger i alderen 3 og 18 år med utviklingshemning.

– Hvor stor plass har fotball i livet ditt i 2024?

– Nå spiller jeg litt på hobbybasis for Manglerud Star. Jeg har ikke klart å legge fra meg fotballen helt. Det er vanskelig å skru av, sier Kjell Rune Sellin.

Les mer: Kjell Rune «Selinaldo»: – Drømmen ble oppnådd ganske tidlig

MacBeth Sibaya has been keeping his private life under wraps, leaving many to guess. However, the rumour mill has it that he has been cashing in from farming.

Reports have it that Sibaya and his wife Nicky have been investing heavily in farming and are focused on forming a bridge between the landowner, farmer, and market.

Read more: Former Bafana Bafana star making a killing in farming?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 04.12.2024 21:31    Post subject: Reply with quote

https://www.eurosport.no/...QrVif0n4Yg

Høgmo kan være på vei tilbake til Häcken.

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 09.12.2024 17:53    Post subject: Reply with quote

Gøran Sørloth:

– Jeg var først på Premier League med TV2. Men det stemmer at det ble trav etter hvert. Da det kom spørsmål om jeg kunne snakke om hest, så sa jeg ja med en gang. Selv om jeg ikke hadde noe grunnlag for det. Så enkelt var det jo ikke. Den første travsendinga jeg hadde var fra Drammen travbane, 800-metersbane med 15 kaldblodshester til start. Jeg kommenterte utgang, siste sving og så kom oppløpet. Det ballet seg for meg da jeg skulle fortelle hvilken hest og kusk som ledet. Det var kaos. Så da sa jeg at «her kommer det en hest, og her kommer det enda flere». Det ble litt sånn «Velkommen tilbake til Flåklypa TV». Så jeg skjønte at jeg måtte lære meg den idretten, sier Sørloth.

Og det gjorde han.

– Hva driver du med i dag, da?

– I Rosenborg er jeg en sånn potet, hvor jeg har ansvaret for arrangementer på Akademiet. Det er litt artig å få følge opp de unge guttene, sier Gøran Sørloth.

Les mer: RBK-helten Gøran: – Da jeg skulle ta trav ble det bare ball
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.12.2024 22:35    Post subject: Reply with quote

Vid årskiftet löper Even Hovlands kontrakt ut. Då går norrmannen och Bollklubben skilda vägar, berättar han för Fotbollskanalen.

- Det är slut för min del i Häcken nu. Jag får respektera deras val och titta efter något annat, säger han.

Har Häcken sagt till dig att det inte blir någon förlängning?

- Ja, det är så som läget har blivit. Det är många mittbackar i Häcken nu, flera har längre kontrakt och de har några yngre som också måste få plats. De har valt den vägen och det måste man acceptera. Då får man titta efter nya projekt och nya lag som man kan hjälpa till resultat och fina upplevelser.

Läs mera: Even Hovlands besked - lämnar BK Häcken: "Det måste man acceptera"

I slutet av augusti fick Per-Mathias Högmo sparken från japanska Urawa Red Diamonds efter att bara ha varit där i ett halvår. Sedan dess har han varit klubblös.

Men nu kan han vara på väg mot ett nytt jobb. Enligt uppgift till Fotbollskanalen är han aktuell som förbundskapten för Island och finns med på deras lista över intressanta namn.

Läs mera: Avslöjar: Högmo aktuell för Island - Häcken riskerar ny smäll

Den tidligere landslagsprofilen Vegard Heggem (49) fortsetter engasjementet for demensforskning.

(...)

Heggem svarer gjerne på hvorfor han har valgt gi hele draktsamlingen sin til formålet:

– Det er på denne måten de kan komme til nytte. Jeg har de siste årene bare hatt de liggende i en bag i boden. Nå kan de havne på veggen til supportere som virkelig kan sette pris på dem. Og så er det selvsagt fint at de kan skaffe inntekter til et veldig godt formål, sier 49-åringen til Nettavisen.

Les mer: Har donert hele samlingen: Gjev Baggio-drakt på auksjon
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.12.2024 22:37    Post subject: Reply with quote

Heggem gir vekk altså ALLE draktene han har fått tak i løpet av karrieren.

Nevnte Baggio drakt gikk for 15 600

Mens en Steffen Iversen Tottenham drakt gikk for 11 000kr.

- Torgeir Børven
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 12.12.2024 20:35    Post subject: Reply with quote

Botheim med scoring mot Galatasaray

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.12.2024 17:18    Post subject: Reply with quote

Kontrakten til Christoffer Aasbak blir ikke fornyet når den går ut ved årsskiftet. Dermed reiser venstrebacken videre etter åtte år i Kristiansund Ballklubb.

– Jeg ønsker å spille mer fotball enn jeg har gjort, og klubben er inne i et generasjonsskifte. Da er det sånn i fotballen at det er en tid for alt. Uansett hvor trist det er, så er det naturlig at veiene skilles nå. Det siste året har jeg tenkt at dette kunne være min siste sesong i KBK, og jeg har på en måte forberedt meg på det, sier Aasbak.

Les mer: Takk til Christoffer Aasbak!

Forrige helg gikk Svensson seirende ut av ett av fotballens største hatoppgjør, da Besiktas slo Fenerbache 1–0.

Da blir det en stor kontrast å tape 2–1 i Bodø.

– Det er litt forskjell mellom Fenerbache hjemme, og å komme hit 12. desember i kulda. Men jeg synes vi virket klar for det. Det er vanskelig å komme hit på kunstgresset, sa han etter kampslutt.

(...)

– Jeg trives veldig godt der jeg er nå. Uten tvil. Med fansene våre og ganske unike opplevelser som å vinne kampen mot Fener (Fenerbache). Det er jeg veldig glad for at jeg får oppleve, svarte Svensson.

– Du utelukker ingen RBK-retur mot tampen av karrieren?

– Det spørsmålet måtte komme ja! Nei, men utelukker jo ingenting. Det er jo som det er, og jeg følger med Rosenborg og synes de har gjort det fantastisk, spesielt i høst. Jeg har veldig troen på den retningen de tar, svarte høyrebacken.

Les mer: Utelukker ikke RBK-retur – men ikke ennå
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.12.2024 11:38    Post subject: Reply with quote

Kjell Fiske og Roar Vikvang blir assistenter til Geir Jenshus når han har overtatt som hovedtrener til herrelaget til Steinkjer FK.

Roar Vikvang har lang erfaring fra Rosenborg, der han har jobbet som sjef for Rosenborg-akademiet og leder sport. Han skal være med én til to av de fire øktene som laget skal ha under Jenshus.

Les mer: [urlhttps://www.steinkjer-avisa.no/dette-blir-trenerne-til-sfk-denne-sesongen-ser-bra-ut/s/5-117-285052]Dette blir trenerne til SFK denne sesongen: – Ser bra ut[/url]
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.12.2024 09:50    Post subject: Reply with quote

AaFK Fortuna er glade for å presentere Karl Oskar Fjørtoft som klubbens nye hovedtrener.

(...)

Før denne sesongen returnerte han til klubben som assistenttrener under daværende hovedtrener Frode Fagermo.

Les mer: Ny hovedtrener på plass
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.12.2024 21:20    Post subject: Reply with quote

Zeno wrote:
Nicki Bille pågrepet igjen

Det fremgår af anklageskriftet, at Nicki Bille skulle have hevet fat i kraven på en ungarbejder og hevet en anden ung mand ind til sig og sagt:

»Jeg brækker kæben på dig, så du skal spise yoghurt i seks uger,« fremgår det af tiltalen mod den tidligere landsholdsspiller.

I alt er Nicki Bille tiltalt for tre forhold. Sagens andet forhold går på, at han under røveriet skulle have sagt til ungarbejderen, som angiveligt ville politianmelde Nicki Bille:

»Din stikker, jeg fanger dig, når du har fri.«

(...)

Sagens sidste forhold mod Nicki Bille involverer også en 32-årig kvinde.

Ifølge sagens anklageskrift skulle de to efter forudgående aftale og forståelse have aftalt, at den 32-årige kvinde skulle opsøge de to ansatte i Coop 365, der stoppede Nicki Bille.

For 14 dage senere skulle kvinden være gået ind i supermarkedet klokken 9.00. Her skulle hun have sagt ledt efter de to unge mænd, men da de ikke var til stede henvendte hun sig til en tredje medarbejder.

»I har fucked Nicki Bille op og gjort ham til grin,« skulle den 32-årige kvinde have sagt, inden hun havde ifølge politiet skulle have sagt: »Hvor dit personale henne, jeg skal fucking have fat i dem.«

Læs mere: Nicki Bille og kvinde tiltalt: 'I har fucked Nicki Bille op og gjort ham til grin'
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.12.2024 23:18    Post subject: Reply with quote

(...) la dirigencia de Gimnasia viene siguiendo de cerca a Renzo Giampaoli, actualmente en Defensor Sporting de Uruguay y que debe regresar a Boca.

El defensor de 24 años tuvo una buena temporada en el elenco uruguayo, siendo una fija en el equipo y donde se dio el gusto de marcar 3 goles y jugar Copa Libertadores. En diciembre de este 2024 finaliza su préstamo en Defensor Sporting que no hará uso de la opción de compra a cambio de 1 millón de dólares por el 50%, por lo que deberá regresar a Boca.

Renzo Giampaoli, el defensor central que busca Gimnasia en este mercado de pases

Google-oversetteren wrote:
(...) the Gimnasia leadership has been closely following Renzo Giampaoli , currently at Defensor Sporting of Uruguay and who should return to Boca .

The 24-year-old defender had a good season in the Uruguayan team, being a regular in the team and where he had the pleasure of scoring 3 goals and playing in the Copa Libertadores . In December 2024, his loan at Defensor Sporting ends, which will not make use of the purchase option in exchange for 1 million dollars for 50%, so he will have to return to Boca.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 19.12.2024 14:40    Post subject: Reply with quote

kai88 wrote:
Håper for guds skyld vi ikke punger ut en totalpakke på nærmere 10 mill for Dino. Feil nok å hente han en gang.

moomoo wrote:
det kommer vi selvsagt aldri til å gjøre kai88 Laughing

... Rolling Eyes
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 20.12.2024 01:27    Post subject: Reply with quote

Tror kanskje moomoo mente at vi aldri kom til å punge ut 10 millioner for Islamovic en gang til, ikke at vi ikke kom til å hente han en gang til...

Det er vel heller ingen ting som tyder på at han overgangssummen noen gang kommer til å nærme seg 10 millioner.
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 20.12.2024 10:51    Post subject: Reply with quote

Bekreftet: Eirik Horneland klar for Saint-Étienne

Eirik Horneland og Hassan El Fakiri er Saint-Étiennes nye trenere.

– Det er en stor ære å ta over en stor klubb som Saint-Étienne. Ikke bare på grunn av historien og ryktet, men spesielt for rollen klubben betyr for hele byen, sier Eirik Horneland i klubbens pressemelding.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 20.12.2024 10:55    Post subject: Reply with quote

Skal han lære seg å snakke fransk nå?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 20.12.2024 10:56    Post subject: Reply with quote

Sikkert gått i lære hos El Fakiri.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 20.12.2024 12:20    Post subject: Reply with quote

Jeg ser El Fakiri skal være assistent så han fungerer sikkert som tolk. Sadisten i meg skulle ønske han tok med seg Emberland i stedet.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 20.12.2024 12:29    Post subject: Reply with quote

Det kan selvfølgelig gå bra, men i utgangspunktet kan jeg knapt tenke meg en større kulturkrasj enn Horneland og St. Etienne.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 20.12.2024 12:46    Post subject: Reply with quote

Enig der. Jeg liker Horneland godt, men jeg klarer ikke å se hvordan dette skal bli en suksess.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.12.2024 18:47    Post subject: Reply with quote

Siste kamp med Punjab for tre dager siden ble svært emosjonell.

– Jeg brøt jo sammen. Da dommer blåste, kom de siste 18 årene på overflaten, sier Bakenga til TV 2.

– Det var brutalt, men også et endelig farvel til fotballen for min del, sier han.

Spissen forteller at han så vidt klarte å stå på beina, og måtte ta en haug med smertestillende for å få det til.

Les mer: Brøt sammen: – Brutalt
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 20.12.2024 19:02    Post subject: Reply with quote

Hadde alle forutsetninger for å bli en av de store godeste Bakenga, han ble en parantes. Om sånne ting som innsats og lojalitet var halvparten av egoet hadde det kanskje lignet på noe.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 20.12.2024 19:43    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Spissen forteller at han så vidt klarte å stå på beina, og måtte ta en haug med smertestillende for å få det til.

Les mer: Brøt sammen: – Brutalt

Haha, er det mulig Very Happy
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 20.12.2024 19:56    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Tror kanskje moomoo mente at vi aldri kom til å punge ut 10 millioner for Islamovic en gang til, ikke at vi ikke kom til å hente han en gang til...

Det er vel heller ingen ting som tyder på at han overgangssummen noen gang kommer til å nærme seg 10 millioner.

Totalpakke. Overgangssum, lønn, signonfee. Han fikk heldigvis ikke 4 års kontrakt.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 21.12.2024 10:19    Post subject: Reply with quote

Jeg nekter fremdeles å tro at vi ender opp med 10mill i kostnad totalt på den kontrakten, iallefall om man ser på grunnlønn.

Men ja, i utgangspunktet tenkte jeg på overgangssum og det stemmer selvsagt at vi aldri ville gjort, trenger ikke hjerteflimmer før jul RBK
2mas
Sjef

PostPosted: 21.12.2024 11:36    Post subject: Reply with quote

– Det er noe helt annet enn jeg er vant med i Norge. Man merker at det er et steg opp i alt. Vi overnatter på hotell dagen før kamp, enten det er hjemme eller borte. Det er veldig proft, sier Gaustad.

– På trening er de glad i øvelser med mye tenking. Fire lag, fire farger, plutselig bytter man midt i økta. Øvelser jeg aldri har vært borti, mye syke ting, sier han og ler.

Nå kjemper han om seriegull på Kypros.

– Jeg tror det er mulig. Vi er med i hvert fall og få poeng skiller, så det er absolutt mulig. Så har vi ikke snakket om forlengelse av kontrakten enda, sier Gaustad.

Les mer: Fikk «sykt mange meldinger» etter dette: – Jævlig deilig
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 549, 550, 551, 552  Next
Page 550 of 552

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb