View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Maro Veteran

|
Posted: 18.12.2024 18:54 Post subject: |
|
|
JBH wrote: | Når toppscoreren i RBK står med knappe 10 mål etter sesongen,
synes jeg det er urolig mye negativitet blant enkelte her inne over en spiller som faktisk er kapabel til å score det dobbelte av det sæter og Noah Holm gjør for oss.
Jeg bor i Sverige , og ser en god del kamper i allsvenskan. Personlig mener jeg det Dino presterte for Kalmar i årets Allsvenskan var veldig bra.
12 mål på 29 kamper, for et lag som slet i bunnen av ligaen gjennom hele sesongen, er faktisk meget godt prestert.
Det er lett å bli historieløse, men Dino scoret faktisk 29 mål på 59 kamper for RBK. Før dere fortsetter å spy ut negativitet om spilleren, fortell først, hvem andre i RBK ( foruten Tengstedt) kan vise til bedre målform de siste årene.
I hvert fall ikke Ole Sæter og Noah Holm. En annen ting er at Dino nesten aldri er skadet, i motsetning til våre to nåværende spisser.
Dino er en billig mann for oss å hente. Han sprenger ikke akkurat budsjettene på brakka. Jeg synes dette er en positiv signering for oss. |
1. Du kjenner ikke til hvor mye han kommer til å koste oss.
2. Han hadde sine perioder med skader når han var her han også.
3. Han er spiss og skårer 12 mål for et nedrykkslag. Og du tar av? Kan du sette deg litt mer inn i hans og lagets totale statistikk. Og hva får deg til å tro at det går automatikk i gode prestasjoner for RBK på bakgrunn av 12 nettkjenninger i svensk liga?
4. Han har -0- videresalgspotensiale. Rutine er en ting, men nå skal vi igjen bruke tid og energi på en spiller som ikke kan gi noe igjen til klubben økonomisk. Ja, han kan gi igjen til klubben økonomisk ved f.eks. viktige skåringer som gjør at vi går videre i CFL eller lignende - men det kunne også et spennende spisstalent eller lignende gjort. Bendtner skapte også markedsinntekter for oss igjennom stor interesse for han, trøyesalg osv. Men en 30 år gammel Islamovic gir oss null nada.
5. Vi går baklengs igjen i fremtiden igjen, etter et år hvor vi har vist at vi virkelig evner å fornye måten vi jobber på. Men dette blir et kraftig gufs fra fortiden. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover
Last edited by Maro on 18.12.2024 19:02; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 18.12.2024 18:55 Post subject: |
|
|
dags wrote: | Vi er først og fremst kritiske til jobben som gjøres på speidersiden i klubben og at dette bidrar til den dårlige klubbdriften. Nå forsvant det en haug med mediokre spillere, Tagseth frikjent, på free transfer etter denne sesongen.
Så skal vi hente og lønne en 31 årig svenske som aldri har vært noen goalgetter, og hvis han skulle score 15-20 mål kan han fortsatt ikke selges med bra fortjeneste.
Skal vi få en sunn klubbdrift kan vi ikke drive slik. Hvis Noah Holm ikke vil skrive ny kontrakt skal klubben ha en fortløpende oppdatert liste med 20-25 år gamle spisser som erstatte han. Er det enkelt? Nei, men det er derfor man skal bruke penger på dedikerte speidere som kan faget sitt og har god oversikt og gode forbindelser i sitt område. Om det er Oslo, Norden, Øst-Europa, Afrika eller Sør-Amerika er ikke så farlig, men vi har ingen av delene.
|
Fasit. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 18.12.2024 18:57 Post subject: |
|
|
Så enig, så enig.
Jeg forsto det slik at vi skulle hente han gratis, men nå skal vi visst fader meg betale overgangssum for han også? Dette blir bare verre og verre. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 18.12.2024 18:57 Post subject: |
|
|
Dino Islamovic? Hadde håpet Dorsin hadde mistet lista si med avdankede svensker men her henter han tilbake en spiller som hadde høye albuer som sitt eneste pre. Hva er det han driver på med? |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 18.12.2024 18:58 Post subject: |
|
|
Jeg foreslår at vi henter tilbake Jamie Alas. Han er rutinert, billig og vi får bredde. Kjøøøh Eller hva med Boti Goa? _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
eksilbaill Junior
|
Posted: 18.12.2024 18:58 Post subject: |
|
|
JBH wrote: | .. det Dino presterte for Kalmar i årets Allsvenskan var veldig bra.
12 mål på 29 kamper, for et lag som slet i bunnen av ligaen gjennom hele sesongen, er faktisk meget godt prestert.
Det er lett å bli historieløse, men Dino scoret faktisk 29 mål på 59 kamper for RBK. |
Jeg velger å tro at Alfred kan få til mye av det samme som KK og Glimt har klart med diverse gråstein de siste åra. Ikke sikkert det var så mange av Glimt-fansen som jubla da de signerte Botheim heller.. |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 18.12.2024 19:01 Post subject: |
|
|
Botheim hadde jeg jubla over om jeg var Glimt supporter. Han presterte godt for oss men fikk aldri en fair sjanse. Et stort talent så lenge han var her. Genialt av Glimt og hente han - utvikle - selge. Akkurat det vi burde gjort også, finne spillere - utvikle - selge. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 18.12.2024 19:08 Post subject: |
|
|
WT62 wrote: | Dino Islamovic? Hadde håpet Dorsin hadde mistet lista si med avdankede svensker men her henter han tilbake en spiller som hadde høye albuer som sitt eneste pre. Hva er det han driver på med? |
Se på statistikken etter han tok over som sportslig leder. Og nei, ikke kom å fortell meg at det var trenerne som hentet alle spillere før Dorsin fikk mer makt på papiret. Mange spillere ble hentet fra hans agent selskap osv, ikke tilfeldig. Tilbake til statistikken, hvor mange er kjøpt og hvor mange ok salg har vi fått ut av disse spillerne? Det er et stort fåtall! Så traff vi godt med Tengstedt men det skulle bare mangle at man treffer minst 1/1000 ganger. All denne elendige jobbinga på overgangsmarkedet har faktisk ødelagt økonomien i klubben og kostet i fjor en haug av folk jobben. Glad for at mange ser at Dorsin i sin veldig sentrale rolle i klubben gjør en alt alt alt alt for dårlig jobb - og at det allerede har kostet oss dyrt. La det bare ikke fortsette. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 18.12.2024 19:27 Post subject: |
|
|
Hei Maro Les deg opp på fakta Se hva har prestert, ikke bare 12 goller; det er faktisk ganske bra det. Men det er ikke det som er det beste med han i år, han virker rett og slett mye mer kvikk og bedre trent; ikke bare en target-spiss; men har faktisk tatt løp inn i bakrom og putta. Han hentes ikke uten at Alfred sier ja og han besitter sinnsykt mye mer kompetanse enn deg; selv om du sikkert har vanvittig mye du også. Basert på hvordan han var her sist så er det ikke noe WOW, absolutt ikke; men han leverte bedre da en mange andre vi har hatt i ettertid med bedre rykte. Dino er traust og kjedelig for oss supportere. Men en som har levert stabilt bra, ser ut som han er i sitt livs form og levert veldig gode stats(ikke bare på mål, men ellers), han kommer for knapt noe som helst og kjenner klubben. Liten risiko, og en som sjelden er skadet..
Skulle gjerne kjøpt noe gøyere, men det er der vi er nå. Og har trua på at Alfred kan gjøre gull av gråstein igjen... Har større forventninger til Dino enn jeg hadde til Ulrik og Mikkel før denne sesongen... |
|
Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 18.12.2024 19:41 Post subject: |
|
|
Så lenge han ikke får for høy lønn og samtidig får tyggis-forbud, er jeg ikke udelt negativ. Tror ikke han er forespeilet en startpris, og vi skal forhåpentligvis spille en del kampe til året, så da trenger vi noen som har vært ute en vinterdag før. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 18.12.2024 20:32 Post subject: |
|
|
Maro wrote: | 1. Du kjenner ikke til hvor mye han kommer til å koste oss.
2. Han hadde sine perioder med skader når han var her han også.
3. Han er spiss og skårer 12 mål for et nedrykkslag. Og du tar av? Kan du sette deg litt mer inn i hans og lagets totale statistikk. Og hva får deg til å tro at det går automatikk i gode prestasjoner for RBK på bakgrunn av 12 nettkjenninger i svensk liga?
4. Han har -0- videresalgspotensiale. Rutine er en ting, men nå skal vi igjen bruke tid og energi på en spiller som ikke kan gi noe igjen til klubben økonomisk. Ja, han kan gi igjen til klubben økonomisk ved f.eks. viktige skåringer som gjør at vi går videre i CFL eller lignende - men det kunne også et spennende spisstalent eller lignende gjort. Bendtner skapte også markedsinntekter for oss igjennom stor interesse for han, trøyesalg osv. Men en 30 år gammel Islamovic gir oss null nada.
5. Vi går baklengs igjen i fremtiden igjen, etter et år hvor vi har vist at vi virkelig evner å fornye måten vi jobber på. Men dette blir et kraftig gufs fra fortiden. |
Ikke alle spillerne i klubben og startelleveren kan være spennende talenter som skal selges for store penger. Rutine er viktig når snittalderen på de talentene vi allerede har er 19 år. |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 18.12.2024 21:37 Post subject: |
|
|
Har jeg påstått at alle skal være unge eller talenter? Kan ikke se det selv, men mulig jeg skrev en linje som man må bruke UV lys for å lese. Men man kan også hente spillere i 26-27-28 års alderen og få videresalg på disse. Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg huet. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 18.12.2024 22:46 Post subject: |
|
|
Han er vel ganske lik islendingen men har enda mindre fart og dårligere teknikk.
Dette må være en spøk?
En gammel dags spiss uten finesse. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 19.12.2024 00:44 Post subject: |
|
|
JBH wrote: |
Det er lett å bli historieløse, men Dino scoret faktisk 29 mål på 59 kamper for RBK. Før dere fortsetter å spy ut negativitet om spilleren, fortell først, hvem andre i RBK ( foruten Tengstedt) kan vise til bedre målform de siste årene.
I hvert fall ikke Ole Sæter [...] |
Ole Sæter: 32 mål på 56 ligakamper for RBK.
Du oppsummerte vel egentlig greit selv: Det er lett å bli historieløs. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7002 Location: South-west coast exile
|
Posted: 19.12.2024 07:00 Post subject: |
|
|
Og hvor ofte er han tilgjengelig? |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 19.12.2024 12:51 Post subject: |
|
|
Regner nå med iom er så og si signert at Isak eller Holm forsvinner? |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 19.12.2024 13:27 Post subject: |
|
|
Huff. Ikke en signering man hopper i taket av. Og jeg så frem til å se Isak spille under Alfred. Med Dino inn, frykter jeg han ut.
Husker ikke mye fra Dino, men husker jeg var fornøyd med at vi solgte han. Mulig han har endret seg de siste årene og under Alfred vil han være enorm, men har mine tvil.
Men, In Alfred we Trust! _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.12.2024 14:19 Post subject: |
|
|
Folk må ta det litt med ro og stole på Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 19.12.2024 14:38 Post subject: |
|
|
Nyttig spiller når han brukes riktig. Og denne gangen er jeg ikke i tvil om at vi har en trener som kommer til å sørge for at vi gjør nettopp det. _________________ Sesongkortholder. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 19.12.2024 14:39 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Folk må ta det litt med ro og stole på Alfred. |
Sportslig leder som har ansvar for kjøp. Dorsin. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 19.12.2024 14:50 Post subject: |
|
|
Ja, for det er en kjent suksessfaktor at sportsdirektør/styreleder kjøper inn spiller som treneren ikke vil ha.
Det er vel lite som tilsier at Aldred ikke er blitt spurt og at Dorsin kjører eget løp. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
JER Senior
|
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 19.12.2024 15:23 Post subject: |
|
|
JBH wrote: | Det er lett å bli historieløse, men Dino scoret faktisk 29 mål på 59 kamper for RBK. Før dere fortsetter å spy ut negativitet om spilleren, fortell først, hvem andre i RBK ( foruten Tengstedt) kan vise til bedre målform de siste årene. |
I serien ble det 18 mål på 48 kamper, ikke dårlig det heller, men så bidro han veldig litt utenom målene. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
|