English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sverre Nypan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 62, 63, 64  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.10.2024 19:39    Post subject: Reply with quote

Nypan har vel ansatt dyktig representasjon så vil anta at de vil legge en plan for å kunne bygge hans sportslige utvikling, tviler på det vil innebære Manchester United i hvert fall ikke som første stopp etter Rosenborg. Selv om for RBK hadde salg til United nok vært svært lukrativ. Tipper vi ser en av toppklubbene i Nederland, RB Salzburg, Brighton eller noe sånn som første stopp.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran

PostPosted: 13.11.2024 23:16    Post subject: Reply with quote

https://www.nettavisen.no...95-2122365

Hvor lang tid går det før.han forsvinner?
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 13.11.2024 23:29    Post subject: Reply with quote

Nypan selges til Man U el, og leies kanskje ut til RBK eller en klubb i en noe bedre liga enn ES en god stund, vil jeg anta.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 14.11.2024 04:04    Post subject: Reply with quote

Var vel snakk om å fullføre skolegangen i norge før han flytter noe sted. Er vel kanskje også en vurdering å ankomme ny klubb om sommeren utenfor sesong enn å komme inn midt i en sesong. Regner altså med han spiller i hvitt og svart frem til sommeren.

Men nå har han en lang vinterpause der det trolig passer å sondere terrenget, så får han noen mnd på seg til å tenke seg om og ta en beslutning. Som vanlig fremstår familien Nypan som reflekterte tålmodige folk.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 14.11.2024 09:43    Post subject: Reply with quote

I følge Stefffen Iversen så verserer det rykter i agentkretser om at avtalen er gjort..
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 14.11.2024 09:55    Post subject: Reply with quote

Det var vel mye oppstandelse og debatt da Steffen Iversen gikk til Tottenham. Kun 20 år... altfor tidlig å forlate norsk fotball. Steffen valgte å forlate RBK i svært ung alder. Og så kommer Nypan og kanskje forlater klubben som 18-åring...(!!). Greit nok at tider forandrer seg, men dette er jo bare trist... Så kan man selvsagt diskutere for og imot, hvorvidt Nypan burde ventet et par år til. Det er selvsagt argumenter på begge sider. Nypan skal ikke ha all skyld, hvis han går i vinter. Men trist, det er det på mange måter.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 14.11.2024 10:05    Post subject: Reply with quote

Nypan burde sikkert ved et salg bli lånt tilbake minst i et halvt år, for så gå på lån til en samarbeidsklubb. Ta litt mindre steg enn å gå rett til PL feks.

For RBK sin del så håper jeg mye mer på et salg til feks United enn en klubb i Nederland eller noe. Gi meg mest mulig penger nå, uten alle de klausulene. Det å vente på penger etter antall kamper, videresalg osv er jo et sjansespill
Macha
Veteran

PostPosted: 14.11.2024 10:11    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
I følge Stefffen Iversen så verserer det rykter i agentkretser om at avtalen er gjort..

Det har jo Nypan selv skutt ned ganske klart, gjøres også i den artikkelen der. Steffen sier jo selv at det er ting han har hørt fra agenter osv, og ikke fra noen med tilknytning til klubben. Virker jo kun som spekulasjon.
Back to top
pappabrun
Proff

PostPosted: 14.11.2024 10:14    Post subject: Reply with quote

Fosningen wrote:
Det var vel mye oppstandelse og debatt da Steffen Iversen gikk til Tottenham. Kun 20 år... altfor tidlig å forlate norsk fotball. Steffen valgte å forlate RBK i svært ung alder. Og så kommer Nypan og kanskje forlater klubben som 18-åring...(!!). Greit nok at tider forandrer seg, men dette er jo bare trist... Så kan man selvsagt diskutere for og imot, hvorvidt Nypan burde ventet et par år til. Det er selvsagt argumenter på begge sider. Nypan skal ikke ha all skyld, hvis han går i vinter. Men trist, det er det på mange måter.

Selv om man skulle gjerne beholdt Nypan, så er nok summene man snakker om såpass store at det er mye mer verdt for klubben å selge mtp. situasjonen vi er i nå.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 14.11.2024 10:17    Post subject: Reply with quote

Som du sier så har tidene forandret seg, og Nypan er kanskje enda bedre for sin alder enn det Iversen var. Sportslig så er ikke Nypan for god for RBK helt enda, men de store klubbene rundt omkring er mer og mer interessert i å skaffe seg spillere tidlig nok til at de kan registreres som egenutviklede og dermed bidra til å fylle en viktig kvote. UEFA-turneringer krever at minimum 8 av 25 spillere er "locally trained" eller "association-trained", altså at de har vært registrert i klubben eller forbundet sammenhengende i minst tre sesonger før fylte 21 år. Hvis en klubb ikke har nok av disse spillerne blir det fratrekk i antall spillere de kan registrere, eksempelvis hvis de kun har 4 spillere som møter kravet så kan de kun registrere 21 spillere for spill i CL. Derfor er gode (og relativt billige) U18-spillere ekstremt ettertraktet. I tillegg har man jo videresalgspotensialet som gjør det ofte til god butikk på bruke 10-12 mill euro på et megatalent og enten få en "egenutviklet" nøkkelspiller etter noen år eller selge han for mer penger enn de har brukt. Det er en kynisk bransje i disse dager, men Nypan virker å være jordnær og fornuftig. Vi har hatt unge talenter tidligere i RBK som har fått stjerner i øya og hoppet på det første og beste straks de har en håndfull gode kamper på Lerkendalgresset *host*Bakenga*host*. Det har ikke nødvendigvis vært det beste for karrieren på lang sikt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.11.2024 20:02    Post subject: Reply with quote

Om jeg hadde vært Nypan, hadde jeg før inngåelse av kontrakt med storklubb krevd en (intensjons)avtale om umiddelbart utleie til RBK eller klubb i en mindre liga for å være sikret spilletid første halve eller halvannen sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 19.11.2024 22:01    Post subject: Reply with quote

På direkte spørsmål om en tur til England og Premier League-klubber er aktuelt etter sesongen er Nypan kortfattet, men også litt kryptisk.

– Altså, vi får se, sier han.

– Det er fortsatt to kamper igjen av sesongen her, så den praten gidder jeg ikke å ta ennå, legger 17-åringen til.

– Det er ikke umulig at det kan bli besøk til klubber i England?

– Jeg vet ikke, vi får se, sier han igjen.

Les mer: Kryptisk Nypan om Premier League-spekulasjonene: – Vi får se
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 23.11.2024 14:40    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Om jeg hadde vært Nypan, hadde jeg før inngåelse av kontrakt med storklubb krevd en (intensjons)avtale om umiddelbart utleie til RBK eller klubb i en mindre liga for å være sikret spilletid første halve eller halvannen sesongen.

Hvis jeg hadde vært Nypan, så hadde jeg vært i RBK til U-20VM, som er et brukbart utstillingsvindu..
Back to top
Duncan
Proff

PostPosted: 23.11.2024 15:29    Post subject: Reply with quote

Det er fryktelig lett å si. Nypan kan brekke foten på hver jævla trening, og utenlandsdrømmen ryker..
Tror ingen av oss hadde sagt nei til en PL-klubb i januar, og hvert fall ikke nei til United om det skulle være en seriøs mulighet Surprised
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 24.11.2024 18:25    Post subject: Reply with quote

Nypan er 17 år. Er kanskje litt tidlig å snakke om "utenlandsdrømmen som ryker", hvis han må vente et år eller to. Det mest naturlige er å bli i RBK i et par år til. Men skjønner at det er fristende å hive seg på muligheten så raskt som mulig. JA Riise var vel på samme alder, da han dro ut rekordtidlig til Monaco. Det kan jo slå begge veier mtp karrieren, på samme måte hvis han blir i Rosenborg. Og da snakker vi kun om Nypans utvikling og karriere, og i så måte ingenting om lojalitet og forpliktelser overfor RBK.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 24.11.2024 21:41    Post subject: Reply with quote

Langt i fra god nok til og spille i en tøffere liga,der du må prestere hele tiden for og ikke havne i kulden.
Når du ikke klarer og score mål på sjansene han fikk mot sarpsborg viser det store mangler.
Ja, han er bare 17,men skal han bli god må han bli mye mer effektiv.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 24.11.2024 22:24    Post subject: Reply with quote

Han er 17 (SØTTEN) år gammel.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.11.2024 19:49    Post subject: Reply with quote

- Jeg har fått mye spilletid og spilt mye kamper. Jeg er i vekstperioden, som jeg har snakket mye om, men jeg føler at jeg har klart å utvikle meg selv om jeg har trent altfor lite, vurderer Nypan overfor rbkweb.no.

- Hva syns du om dine egne prestasjoner?

- I de siste kampene har jeg vært veldig bra. Jeg er veldig fornøyd med kampene som jeg har spilt, og jeg skal avslutte enda bedre i Kristiansund!

Les mer: - Har utviklet meg selv om jeg har trent lite

Han og faren dessuten gjester i Rotsekk.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 03.12.2024 00:30    Post subject: Reply with quote

Årets unge spiller for andre år på rad. Vel fortjent etter måten han har løfta seg tilbake fra en litt trøblete vårsesong. Og gutten er fremdeles bare 17 år!
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 03.12.2024 18:18    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Langt i fra god nok til og spille i en tøffere liga,der du må prestere hele tiden for og ikke havne i kulden.
Når du ikke klarer og score mål på sjansene han fikk mot sarpsborg viser det store mangler.
Ja, han er bare 17,men skal han bli god må han bli mye mer effektiv.

Det er klart han må det, men det er vel det han er i ferd med å bli? Det vil svinge litt fortsatt, men han er jo tydelig på vei framover og oppover! Men det er sikkert best for alle parter at han fortsetter hos oss i alle fall ut i 2025, så får vi se om han er stabilt god fra første spark i april.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.12.2024 21:47    Post subject: Reply with quote

– Tidligere i sesongen, så hadde jeg tanken om at jeg måtte spille bra fordi økonomien i Rosenborg var dårlig, og at jeg liksom var redningen til det.

(...)

– Går det ræva, så går det ræva. Går det bra, så går det bra. Prisen på meg, den får bli som den blir. Og når jeg drar, eller om jeg drar, det får bli som det blir det også. Det er ikke noen vits i å gå rundt og tenke på det. Jeg får bare tenke på det jeg skal gjøre på i fotballen. Neste kamp og neste trening er det som faktisk betyr noe.

(...)

– Det er ikke min jobb å fikse økonomien i klubben. Hvis jeg har lyst til å være her, så blir jeg det. Det er ikke sånn at jeg må ut, men vi får se.

Les mer: Nypan avslører: Ble tynget av presset om å redde RBK-økonomien
Back to top
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 05.12.2024 22:25    Post subject: Reply with quote

Rykte fra Twitter:

Det meldes fra folk tett på United at Nypan er muntlig enig med United, og det meldes at de regner med å sikre seg han for rundt €10m. Han skal til Carrington i løpet av neste uke som sagt tidligere.

https://x.com/rosenborgry...3pHVzmeMqA

10 millioner euro kan da umulig stemme? Til og med Transfermarkt verdsetter ham til 11 millioner euro, så hvis United fra Premier League er så keen må de da minst betale 15 millioner euro?

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.12.2024 22:37    Post subject: Reply with quote

Uavhengig av hva Transfermarkt gjetter på, så er jeg enig i at 10 MEUR ville ha vært litt skuffende.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2024 22:52    Post subject: Reply with quote

Har denne kontoen Rosenborgrykter noen sinne komme med noe som helst som gir kontoen tyngde eller troverdighet? Svaret er nei. Den treffer på ting som allerede er omtalt i media, bommer på alt annet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Rallepus
Veteran

PostPosted: 05.12.2024 23:49    Post subject: Reply with quote

Helt useriøs kilde, ja.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 62, 63, 64  Next
Page 28 of 64

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb