| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
siggen1 Proff
|
Posted: 20.11.2024 19:55 Post subject: |
|
|
| Dårlig gjort av Tagset,men fra spøk til revolver så tror jeg amerikansk liga vil være en dårlig match for en kortvokst spiller med relativt dårlig fysikk. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.11.2024 20:31 Post subject: |
|
|
Apropos småvokste:
Klubb-byttet fører også til at «Frostas Messi» kan få muligheten til å spille mot selveste Lionel Messi i USA. Sistnevnte spiller for Inter Miami – i samme liga som Nashville.
– Jeg må være ærlig å si at jeg har tenkt tanken. Det blir mange store opplevelser, og jeg håper jeg får muligheten til å spille mot Messi.
Les mer: Nå skal de møtes! |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 21.11.2024 09:25 Post subject: |
|
|
| siggen1 wrote: | | Dårlig gjort av Tagset,men fra spøk til revolver så tror jeg amerikansk liga vil være en dårlig match for en kortvokst spiller med relativt dårlig fysikk. |
Da passer nok ligaen dårlig også for de veldig mange andre med spesielt søramerikansk hærkomst som spiller der.
(og selv om Tagseth ikke er så høy så er han ganske hard og sterk) |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 21.11.2024 10:37 Post subject: |
|
|
| MLS er en liga med spillere som i gjennomsnitt har et litt høyere teknisk nivå enn ES, men det taktiske og fysiske nivået er bedre i ES. Sportslig ligger MLS ikke over ES, heller litt under. Pengene er derimot større i MLS. Spillerne i Nashville har ca 8 mill kr i snittlønn. Skjønner Eddie drar dit for pengene, men opplevelsene der som sikkert er interessante trumfer ikke det å være med på et RBK i stor framgang. Eddie har vært i RBK i 5,5 år og har en halv god sesong, noe som skyldes en fantastisk bra Alfred. Vi kan fort ha spillere med større potensial som kan overta for Eddie i den posisjonen, som Zeidan og Broholm, og muligens Sletsjøe er et scoop. Min spådom er at Eddie vil tilbake til RBK etter et par halvgode år i USA, men da spørs det om RBK har bruk for ham.... |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 21.11.2024 12:46 Post subject: |
|
|
8 mill bare? hahahaha.." må sikre framtiden" faen er jo ingenting i dag det.
Snakk om og selge rævva si for ingenting. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.11.2024 12:48 Post subject: |
|
|
| Nei, 8 millioner er virkelig ingenting. Er jo ca. bare 12 ganger gjennomsnittslønna i Norge i dag. Småpenger det. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.11.2024 12:51 Post subject: |
|
|
| Hva slags syk trolling er dette hvor 8 millioner er ingenting. Det er 13 år med normal lønn per år det. 2 år i USA utgjør altså med høyde for redusert skatt antageligvis over et halvt normalt aktivt arbeidsliv. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.11.2024 13:16 Post subject: |
|
|
| Jeg tror oppriktig at det ikke er trolling, men uvitenhet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.11.2024 13:22 Post subject: |
|
|
| Ja man kan lure. Uansett, selge ræva si? Barnslig. Er vel neppe Frosta-anus de først og fremst betaler for der borte. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.11.2024 15:30 Post subject: |
|
|
4x så mye som han har fått tilbud om i RBK (antar jeg), i tillegg til gunstige skatteordninger og en fet opplevelse.
Det er ikke vanskelig i det hele tatt å forstå valget han har tatt. Det finnes en grense for hvor mye man vil ofre for en slags innbilt lojalitet. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.11.2024 16:52 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | 8 mill bare? hahahaha.." må sikre framtiden" faen er jo ingenting i dag det.
Snakk om og selge rævva si for ingenting. |
Kom tilbake når du har kommet deg i arbeid og har kjerring og unger å forsørge. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 21.11.2024 17:37 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Min spådom er at Eddie vil tilbake til RBK etter et par halvgode år i USA, men da spørs det om RBK har bruk for ham.... |
Det kan hende du får rett i det. Mye ser lovende ut hos oss nå om dagen, med gradvis spillemessig framgang, og en del gode resultater, samt en mulig tabellplassering jeg mener ligger foran skjema. Det er svært gledelig. Tagseth kan være uheldig med timing her, litt som ED Reitan var det da han forlot Glimt like før de slo ut i blomst. |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 239 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 21.11.2024 20:16 Post subject: |
|
|
… eller at Tagseth etter noen halvgode år i USA, blir hentet av en medioker Tyrkisk klubb, så vandrer han rundt der mellom noen tyrkiske klubber i 4-5 år , ala det Jonas Svensson har gjort etter han var i Nederland. Da er han allerede for gammel for retur til RBK. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.11.2024 20:50 Post subject: |
|
|
– Bra betalt? Jeg må jo si det. Det høres jo ikke bra ut om jeg sier nei til det. Det finner dere jo ut snart uansett, sier Tagseth og smiler.
Spillerforeningen i Major League Soccer har nemlig en offentlig liste over lønningene i ligaen, så hvor mye salt Tagseth får på maten blir offentlig mat om en stund.
(...)
Nå venter kanskje møter med Messi.
I så fall også mye besøk fra Norge.
– Jeg gleder meg til terminlista kommer, den skal henges på veggen. Det er en del som har meldt interesse for den kampen, så jeg må nok godsnakke med klubben for å få noen billetter, sier han smilende.
Les mer: Lønningen til RBK-profilen blir avslørt: – Det er bare sånn de gjør det |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 22.11.2024 09:30 Post subject: |
|
|
| JBH wrote: | | vandrer han rundt der mellom noen tyrkiske klubber i 4-5 år , ala det Jonas Svensson har gjor |
Svensson har tre sesonger for Adana Demirspor før overgang til Besiktas i år. Ikke akkurat noen voldsom vandring. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 01.12.2024 22:26 Post subject: |
|
|
Avslutte RBK-karrièren (for denne gang) med kapteinsbind og stupheading Mini-style, det må være godkjent! _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 01.12.2024 22:49 Post subject: |
|
|
| Kjøpte meg trøye med hans navn på etter et mentalt løfte med meg selv om at neste drakt skulle ble matchvinner i Molde-kampen hvis vi vant. Litt bittert selvsagt at han forsvant bort, og enda gratis. rett etterpå. Men med den avslutningen, og med litt tårer og greier på slutten så føles det definitivt som en verdig avskjed. Han kan dra til Nashville med hevet hode, og jeg kan ta på meg en posete Tagseth-drakt fremover også uten å kjenne at det blir feil på noen som helst måte |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.12.2024 20:39 Post subject: |
|
|
Bra forside i Trønder-Avisa i dag:
 |
|