View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
machiavelli Veteran
|
Posted: 12.11.2024 15:36 Post subject: |
|
|
Nå er vel FYRVERKERI noe nytt idiotskap de har tatt inn, så om det er "det samme i tråd etter tråd" kan diskuteres, men at det skal være et negativt fokus på sånt idioti er jo helt åpenbart.
NÃ¥r det er sagt:
Er det virkelig ingen på RBKweb som vanker i samme miljøer, som er på kamp, som står i nærheten av disse, som kan påvirke de gruppene som faktisk gjør dette eller lar det skje? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.11.2024 15:41 Post subject: |
|
|
Det er ingenting nytt med fyrverkeri, og vi har en pågående debatt om akkurat dette i "Pyro på tribunene"-tråden - der Hedning har skrevet om de samme tankene i flere runder. Også etter denne kampen.
Det kan sikkert finnes noen som vanker i de samme miljøene, men de som er primus motor på pyro er den yngre generasjonen på tribunen, og de vet knapt at RBKweb finnes. Sitter vel noen eldre gubber fra Ultras Nidaros og leser her inne nå og da, men nå tror jeg ikke noen av disse har holdt i et bluss på noen gode år, og jeg vet heller ikke om anonyme gubber på RBKweb får dem til å løpe tilbake og be de yungre på tribunen om å slutte.
Poenget er: Diskuter gjerne misnøye med pyro, men man trenger ikke bruke kamptråden til det når vi har aktive tråder satt av til akkurat dette tema. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.11.2024 16:10 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Det er ingenting nytt med fyrverkeri, og vi har en pågående debatt om akkurat dette i "Pyro på tribunene"-tråden - der Hedning har skrevet om de samme tankene i flere runder. Også etter denne kampen.
|
Tror ikke jeg har skrevet om fyrverkeri før. Skriver om og svarer på det som diskuteres på forumet.Er ikke jeg som tar opp idiotoppførsel gang på gang, men det er nå en gang slik at den stadig får nye utløp som gjør at andre her på forumet tar dette opp. Om det diskuteres i flere tråder bruker jeg trådene der det diskuteres. Det er ikke mitt ansvar, det får moderatorer ordne opp i.
Skjønner ikke hvorfor du har et korstog mot meg for dette. Å beskrive mine poster som jamring finner jeg utidig, og du poster selv i flere tråder om akkurat samme tema. Hver gang og i hver tråd det kommer opp så poster du om at dette kan ikke supportergrupperingene gjøre noe med, egentlig så er det bra for rbk, og dessuten er det NFF sin feil. Du klarer ikke en gang å fordømme fyrverkeri i tette folkemengder med stort skadepotensiale. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.11.2024 16:33 Post subject: |
|
|
Moderatorer sitt ansvar at du skriver i riktig tråd? For de fleste holder det å få beskjed, men hvis du mener jeg skal slette innleggene dine istedet så kan jeg godt gjøre det. Dette er ingen barnehage. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.11.2024 17:19 Post subject: |
|
|
Du kan gjøre akkurat hva du vil for min del. Hvis det får deg til å føle deg bedre må du gjerne slette hele brukeren min.
Tydelig at jeg har truffet en nerve i hvert fall.
Last edited by Hedning on 12.11.2024 18:09; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 12.11.2024 17:55 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Det er ingenting nytt med fyrverkeri, og vi har en pågående debatt om akkurat dette i "Pyro på tribunene"-tråden - der Hedning har skrevet om de samme tankene i flere runder. Også etter denne kampen.
...
Poenget er: Diskuter gjerne misnøye med pyro, men man trenger ikke bruke kamptråden til det når vi har aktive tråder satt av til akkurat dette tema. |
Vel, vi har pågående tråder for å diskutere enkeltspillere også, likevel så diskuteres de i kamptråden fordi de er relevant til nettopp kampen, likeledes er pyrobruk i denne kampen relevant til nettopp denne kampen.
Greit nok å ikke gli ut i lange generelle diskusjoner, men at folk med rette er oppgitt i en kamptråd over at en fantastisk prestasjon delvis blir overskygget av fyrverkeribruk og påfølgende varslede storbøter må da være innafor, selv om du har sterke meninger om emnet og kaller det "jamring" å være bekymret for ukontrollert pyrobruk. |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 12.11.2024 17:57 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Det har iallefall fint liten hensikt å sitte her inne og jamre om det samme i tråd etter tråd, for det er ikke 50-åringene på RBKweb som fyrer raketter på Hamar. Apropos ting som ikke fungerer. |
Var denne rettet mot meg?
1) Ting som skjer i og rundt kampen bør åpenbart kunne diskuteres i kamptråden.
2) Visste ikke at det fantes en egen tråd for pyro før nå.
3) Jeg håper noen av de som har med Kjernens indre anliggende å gjøre også leser her. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.11.2024 18:11 Post subject: |
|
|
Nei den var rettet mot meg. Jeg svarer i flere tråder når samme tema blir diskutert i flere tråder, fordi det kan være brukere som deg som ikke er klar over de andre trådene. Hvis moderator ber om at diskusjonen fortsetter et annet sted, så blir alle klar over det og det har aldri vært et problem på de 20(?) årene jeg har vært her. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.11.2024 19:17 Post subject: |
|
|
Ja, for diskusjonen var "ferdig" i denne tråden og siste aktivitet handlet om Broholm, da du dro det i gang igjen (når du vet veldig godt at diskusjonen hadde fortsatt i Pyro-tråden). Og nei, at jeg poengterer dette betyr ikke at du har truffet noen nerve, dette er logikk fra helvete. Jeg mener bare at pyro-diskusjonen passer hundre ganger bedre på Sidelinje-delen av forumet. Det er delt inn i Sportslig og Sidelinje for en grunn, men det er jo ingen som har giddet å moderere forumet på noen år - så kanskje ikke så rart om ikke alle har fått det med seg. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.11.2024 19:30 Post subject: |
|
|
Der Kaiser wrote: |
Var denne rettet mot meg?
1) Ting som skjer i og rundt kampen bør åpenbart kunne diskuteres i kamptråden.
2) Visste ikke at det fantes en egen tråd for pyro før nå.
3) Jeg håper noen av de som har med Kjernens indre anliggende å gjøre også leser her. |
Nei, den var ikke rettet mot deg.
1. Åpenbart, kamptråd er helt fritt vilt for hva som helst på kampdag. De har aldri blitt moderert. Det er derimot en del tema som har egne tråder som går utenfor selve kampen, og pyro er en mye mer prinsipiell diskusjon enn bare denne kampen - og har en egen tråd som har vært aktiv de siste dagene pga denne kampen. Hedning har vært aktiv i den diskusjonen og er klar over dette.
2. Da vet du det nå. Tema relatert til tribunekultur, økonomi og diverse kuriosa finnes i Sidelinjen-delen av forumet.
3. Kjernens anliggende ligger litt utenfor akkurat dette. Det er en slags paraplyorganisasjon for fans, de driver ikke med mye initiativ på tribunen direkte. De setter opp turer og legger til rette for at andre interessegrupper får blomstre på Øvre Øst. Når det gjelder pyro og endel andre tribuneaktiviteter har ledelsen i Kjernen omtrent like lite med det å gjøre som meg og deg. De har heller ikke mandat til å sanksjonere noen, annet enn å ta fra dem et symbolsk støttemedlemsskap.
Enkelte mener visst at jeg forsvarer at unger får blåst ørene av seg for å påpeke dette, men det er ikke bare en liten detalj. Det et faktisk litt greit at folk som slakter Kjernen får litt forståelse for hvordan dette fungerer.
De grupperinger som er mest aktive med pyro er langt mer "anonyme" og driver ikke noe særlig åpen debatt på forum som rbkweb. Mulig de leser her, men de er nok sånn cirka en milliard ganger mer opptatt av hva sidemannen på ØØ mener, enn oss aldrende sofaslitere på rbkweb mener.
Edit: kommer til å flytte denne meta-diskusjonen til tråden "Oppførsel på forumet" når alle har fått sagt sitt (dvs når jeg er på PC). |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 12.11.2024 20:19 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Ja, for diskusjonen var "ferdig" i denne tråden. |
Det er da vel ikke opp til deg å bestemme når diskusjonen er ferdig? Det fremstår som et billig forsøk på å kneble folk som har et ulikt syn enn du har. |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 12.11.2024 20:24 Post subject: |
|
|
Å henvise til en egen tråd for temaet er å kneble folk med et annet syn?
Bortimot den villeste påstanden jeg har lest på dette forumet. Og det sier mye. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.11.2024 20:35 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Hedon wrote: | Ja, for diskusjonen var "ferdig" i denne tråden. |
Det er da vel ikke opp til deg å bestemme når diskusjonen er ferdig? Det fremstår som et billig forsøk på å kneble folk som har et ulikt syn enn du har. |
Ferdig, i hermetegn. Og jo, det hadde gått nesten et døgn siden forrige post om temaet, som hadde forflyttet seg til en annen tråd. Hvis du mener at jeg forsøker å "kneble" noen for å påpeke dette, så snakker vi faktisk hårsår i Rino Thue-klassen. Vi har ikke ulikt syn på det saken gjelder, en gang. Har bare en litt ulik approach til problemet, og det er virkelig uproblematisk.
Denne knebleren har for øvrig slettet 0 brukere på 15 år som forumsjef, har slettet maks 20 innlegg på samme tid som ikke har vært tilknyttet bots. Burde kalt meg Nord Korea, si. |
|
Back to top |
|
 |
|