View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef
|
Posted: 29.02.2024 23:14 Post subject: |
|
|
Berdal til RBKweb wrote: | - At det er et potensial i partnerinntektene er det ingen tvil om. Etter fusjonen så har vi ikke greid å ta ut potensialet som ligger der på en god nok måte. Så der har vi en jobb å gjøre. Det ligger et potensial som vi er nødt til å bli bedre på å kommersialisere, innrømmer den daglige lederen.
- Det er noe som dere tenker å jobbe med i år?
- Vi kommer til å endre hele innretninga vår på den kommersielle sida. Vi jobber med forretningsutvikling og det å utnytte stadion vår mer enn det vi gjør i dag. Åge-konsertene er et eksempel på et aktivt valg. Også shoppen vår har kommersielle muligheter som vi ikke har utnyttet. |
|
|
Back to top |
|
|
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 01.03.2024 14:00 Post subject: |
|
|
Hva slags "potensial" av partnerinntekter er det de ser for seg at fusjonen skulle utløse? _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 01.03.2024 21:38 Post subject: |
|
|
Skal prate nærmere med Berdal om dette senere. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 23.04.2024 20:28 Post subject: |
|
|
Fikk endelig bekreftet at Vintervoll-avtalen bare inkluderer draktreklame denne sesongen, sjøl om den gjelder i tre år. |
|
Back to top |
|
|
Huber Veteran
|
Posted: 24.04.2024 05:51 Post subject: |
|
|
Berdal til RBKweb wrote: | Også shoppen vår har kommersielle muligheter som vi ikke har utnyttet. |
Er det ikke en 3. part som driver shoppen da? |
|
Back to top |
|
|
OrionPax Forumsjef
|
|
Back to top |
|
|
Huber Veteran
|
Posted: 24.04.2024 14:21 Post subject: |
|
|
|
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 17.10.2024 17:20 Post subject: |
|
|
Coop Midt-Norge har vært sponsor i Rosenborg i ti år. Torsdag ble det underskrevet en ny fireårsavtale. Den gir mer penger til klubben totalt - og spesielt til kvinnelaget.
– Det er snakk om et tosifret antall millioner kroner i året, hvor et betydelig millionbeløp er øremerket kvinnelaget. På damesiden vil dette bety en firedobling av den forrige avtalen vi hadde, sier Coop Midt-Norge-direktør Torbjørn Skei til Adresseavisen.
Les mer: RBK med ny storavtale: - Over ti millioner i året
|
|
Back to top |
|
|
EspN Veteran
|
Posted: 17.10.2024 17:59 Post subject: |
|
|
ti millioner i året er jo ingenting om kvinnelaget skal ha halvparten. |
|
Back to top |
|
|
håpløs Veteran
|
Posted: 17.10.2024 18:37 Post subject: |
|
|
-småpenger for jentene som stikker av fra trønder-været uansett (!)
Forskjellen blir kAnskje at de ikke blir subsidiert av herrelaget mer.
Spm om det er første steg mot kunstgress.., eller om det blir hybrid.
Alternativet kan jo være at damene evt spiller på Salmar første/siste kamper også setter de opp noen tribuner der.
«All fokus må ligge på laget» -naeggen- |
|
Back to top |
|
|
netrom84 Senior
|
Posted: 17.10.2024 21:24 Post subject: |
|
|
Mulig jeg leser dette som fanden leser bibelen, men har noen tanker.
Hvem sitt ønske var det å øremerke midler til kvinnelaget?
Hvordan har de sikret at herrelaget sin del er riktig i forhold til markedet?
Poenget er at når man kjører en felles avtale som dette så blir det fort spekulasjoner om det er andre motiver bak enn å få synliggjort de virkelige verdiene i de ulike lagene.
Hadde COOP stått for den øremerkede delen til kvinnelaget om ikke herrelaget også lå i pakken?
Kan dette være RBK's svar på at årsmøte kutta kvinnenes budsjett? Nå øremerkes pengene så dette er ikke midler årsmøtet kan flytte på. Vil det bli en ny standard i alle sponsoravtaler fremover? |
|
Back to top |
|
|
Danserud Rutinert
|
Posted: 17.10.2024 22:54 Post subject: |
|
|
Jaja, ny fireårig sponsoravtale, og vi skal faenmeg klare å vri det til noe negativt dette også. |
|
Back to top |
|
|
superduplex Senior
|
Posted: 17.10.2024 23:32 Post subject: |
|
|
Jeg vil gjerne vite om avtalen er god for herrelaget jeg. Hva får vi ift forrige avtale? |
|
Back to top |
|
|
superduplex Senior
|
Posted: 17.10.2024 23:34 Post subject: |
|
|
Danserud wrote: | Jaja, ny fireårig sponsoravtale, og vi skal faenmeg klare å vri det til noe negativt dette også. |
SÃ¥ kriteriene dine for at det er en bra avtale er:
1. Er ny avtale.
2. Er avtale for flere år. |
|
Back to top |
|
|
ola. Veteran
|
Posted: 18.10.2024 05:54 Post subject: |
|
|
superduplex wrote: | Jeg vil gjerne vite om avtalen er god for herrelaget jeg. Hva får vi ift forrige avtale? | [list=]
Jeg tolker det som at vi får omtrent det samme. Til tross for at produktet har vist seg dårligere enn Coop kunne anta da forrige avtale ble inngått. Den positive utviklingen i år reddet sikkert litt inn for herrelagets del.[/list] |
|
Back to top |
|
|
netrom84 Senior
|
Posted: 18.10.2024 09:09 Post subject: |
|
|
Danserud wrote: | Jaja, ny fireårig sponsoravtale, og vi skal faenmeg klare å vri det til noe negativt dette også. |
Hvor har jeg sagt at det er noe negativ med ny avtale?
Det å stille spørsmål til en avtale er da ikke samme som å si at den er negativ?
Mitt poeng er at når man lager en totalavtale som dette. Så vil det komme betimelige spørsmål rundt verdsettingen av herrelag vs kvinnelag. Det er spesielt at man ser seg nødt til å øremerke pengene til kvinnelaget.
Hvem som har ønsket en øremerking kan vi spekulere i, men det er jo betimelig for et styre/ledelsen med en øremerking slik at man kan komme med slike uttalelser:
"- Vi har lenge snakket om den kommersielle verdien rundt damelaget. Nå vises det, også."
Jeg ser veldig frem til den dagen vi slutter å snakke om Rosenborg Kvinner. Ser at de skal endre navn til Rosenborg som er helt på sin plass. Usikker på om øremerkingen forsvinner da? |
|
Back to top |
|
|
vegran Veteran
|
Posted: 18.10.2024 09:49 Post subject: |
|
|
netrom84 wrote: | Jeg ser veldig frem til den dagen vi slutter å snakke om Rosenborg Kvinner. Ser at de skal endre navn til Rosenborg som er helt på sin plass. Usikker på om øremerkingen forsvinner da? |
Evt. at de blir Byåsen igjen... |
|
Back to top |
|
|
netrom84 Senior
|
Posted: 18.10.2024 09:56 Post subject: |
|
|
Ser det kom litt feil ut. Men om vi faktisk mener alvor med fusjonen så bør vi snakket om ett Rosenborg.
Til info: Rosenborg Kvinner var tidligere Trondheims-Ørn... |
|
Back to top |
|
|
EspN Veteran
|
Posted: 18.10.2024 11:45 Post subject: |
|
|
Og ha ET RBK kommer aldri til og fungere..så mye inntekt har vi ikke. Alle vet at herrelaget selger mest og får inn mest penger.. Hva skjer da med pengene? Deler de dem?
Synes det er alt for lite informasjon til oss medlemmer.
Ser at kvinnelaget maser om og få spille på lerkendal de også..gressmatten tåler absolutt ikke flere kamper om vi skal ha europa i tillegg. |
|
Back to top |
|
|
netrom84 Senior
|
Posted: 18.10.2024 12:13 Post subject: |
|
|
Altså. Det er det som ble vedtatt ved fusjon. En klubb, ett regnskap, en ledelse.
Det betyr jo ikke at kvinnesatsingen og herresatsningen får like mye penger i budsjettene. Poenget mitt er at vi ikke kan late som vi er fusjonert og samtidig opprettholde to klubber der det passer klubben. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
|
Back to top |
|
|
|