| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Tangvik |
|
71% |
[ 69 ] |
| Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
| M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
| Nemcik |
|
1% |
[ 1 ] |
| Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Zeidan |
|
12% |
[ 12 ] |
| Tagseth |
|
6% |
[ 6 ] |
| Nypan |
|
2% |
[ 2 ] |
| Pereira |
|
6% |
[ 6 ] |
| Broholm |
|
1% |
[ 1 ] |
| E. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 97 |
|
| Author |
Message |
vegran Veteran

|
Posted: 29.10.2024 20:36 Post subject: |
|
|
| Making til sutrelag! HÃ¥per Brann tar det. |
|
| Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 29.10.2024 22:15 Post subject: |
|
|
Sist jeg sjekket representerte ikke journalister Glimt, spesielt ikke tv2. Rosenborg spilte en imponerende kamp i går. Jevnspilt stort sett, men effektiviteten er og har vært Glimts verste fiende i mange kamper, og da taper man til slutt. _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 30.10.2024 08:07 Post subject: |
|
|
Dere lider kanskje under mangel av en topp spiss i år? Så jo at Glimt var hakket vassere i angrep enn RBK, men samtidig spratt ballen litt Glimt sin vei i de klabb og babb situasjonene. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 30.10.2024 08:23 Post subject: |
|
|
| Dere har vel 10 mål mere enn xG tilsier, så så utrolig ineffektive er dere ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 30.10.2024 08:38 Post subject: |
|
|
| God kamp av RBK, men folk virker å "glemme" litt hvor nær vi egentlig var tap. Ja mange her har erkjent og skrytt av Tangvik, men hadde ikke vært noe å si på at kampen hadde endt 4-2. Så trillet det vår vei denne gangen. Etter en slik kamp hadde jeg også vært frustrert om jeg var BG-supporter og selv om situasjonen det vises til ble håndtert korrekt av dommerne kan jeg glatt se for meg at mange ville reagert her inne også - frem til vi fikk en forklaring. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.10.2024 09:36 Post subject: |
|
|
| Dette kunne fort blitt 4-2 tap. Men det kunne fort blitt storseier for RBK og 0 mål på Glimt også, de 2 målene de scoret var tross alt klabb og babb og et resultat av at 20ish 50/50-baller spratt deres vei i feltet før scoring. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 30.10.2024 10:00 Post subject: |
|
|
| Holdt på å klikke over hvor mye ballen spratt glimt sin vei til tider. Spesielt det andre målet er jo helt vilt. Likevel godt utnyttet av glimt, dog. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.10.2024 10:08 Post subject: |
|
|
| De hadde oss jo under press i perioder og hvis man ofte nok skaper kaos i feltet så vil jo ballen tilslutt tilfeldigvis gi deg en god situasjon. Vi hadde marginer, det var en litt heldig seier, men det var jo langt fra et ran. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 30.10.2024 11:14 Post subject: |
|
|
| Bananskrue wrote: | | Holdt på å klikke over hvor mye ballen spratt glimt sin vei til tider. Spesielt det andre målet er jo helt vilt. |
I tilfellet med det andre målet handler det jo også veldig mye om det voldsomme presspillet til Glimt, hvor de pakker inn ballfører med pressende spillere fra alle kanter. Det er vel snakk om 4-5 dueller på rappen hvor vår spiller kunne ha klarert, men en spiller i gult pirker ballen videre fremover hver gang. Selvsagt litt flaks også, men mest godt terrier-spill. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
ajax1 Senior
|
Posted: 30.10.2024 11:28 Post subject: |
|
|
Kan vi ikke bare si det som det er.
God kamp av begge lag og litt tilfeldigheter gjør at vi kommer seirende ut.
Dette tar ikke bort noe ifra at det var en god prestasjon.
At Yttergård Jensen/Reitan skulle være til hinder for synet til Haikin er "bull" han er 2,5-3m fra Haikin og på vei ut av offside, ikke involvert på noen måte.
Men det viser jo at frispark redningen til Tangvik er desto mer imponerende, da synsvinkelen hans var mye mer redusert og de sto nærmere, som gir kortere reaksjonstid.
Btw.
Zeidan, som nevnt, utrolig god i andre omgang.
Men i første, tar han oppstilling i midtforsvaret og slipper mannen sin, blir stående forvirret å se på og B/G scorer.
Jeg undret på hvorfor han var der (på de fleste dødballer)og ikke Reitan...
For Zeidan jukser mye defensivt også når han mister ball i angrep.
Håper dette blir bedret, for det skaper uro i bakre rekker. Fremover viser han jo teknikk og intelligens og viste i andre et helt nytt nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 30.10.2024 12:48 Post subject: |
|
|
| Jeg tenker at bare det faktum at vi er gode nok til å sette oss i en situasjon hvor litt marginer vår vei er det som skal til for å vinne en slik kamp, er et stort steg i riktig retning sammenlignet med ståa for et år siden. |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 30.10.2024 13:09 Post subject: |
|
|
| ajax1 wrote: |
At Yttergård Jensen/Reitan skulle være til hinder for synet til Haikin er "bull" han er 2,5-3m fra Haikin og på vei ut av offside, ikke involvert på noen måte.. |
Kan du virkelig se på dette og påstå at han ikke står mellom keeper og der skuddet går? Denne er minimum diskutabel, og jeg mener vi er ganske heldige med at det ikke blir dømt offside her. Å kalle det "bull" er i alle fall helt på villspor.
 |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.10.2024 13:14 Post subject: |
|
|
| Veldig vanskelig å vurdere når bildet er tatt fra så skrå vinkel. Ser ut som han står klin bak siste Glimtspiller, så han dekker ikke keeper noe mer enn egen spiller. Hadde vi hatt bildet nøyaktig bak Tagseth eller keeper så tipper jeg man vil se at han ikke dekker noe mer enn Glimtspillerne gjør(?) |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 30.10.2024 13:34 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Ser ut som han står klin bak siste Glimtspiller, så han dekker ikke keeper noe mer enn egen spiller. |
Potensielt interessant regelteknisk diskusjon der. Hindrer ikke sikten til keeper fordi den også er hindret av forsvarsspillere? Kanskje et godt argument. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.10.2024 13:57 Post subject: |
|
|
Kunne blitt annulert den der ja, men det er nok elementer i situasjonen som tilsier at dommeren gjorde rett.
Det er nesten så man tenker at tolkningen av veldig mange situasjoner i fotball er ganske subjektive, at det sjeldent er klokkeklart hva som er den riktige vurderingen. Da kan man ende opp med den konklusjonen at det teknokratiske forsøket på å gjøre fotballen "rettferdig" med å vurdere alle situasjoner med TV-bilder fra ulike vinkler vil ha lite for seg, eller i det minste at gevinsten ikke er så stor i forhold til kostnaden ved at det ødelegger "øyeblikket". Men det er nok gammeldags, konservativt og gubbete tenkt av meg. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 30.10.2024 16:24 Post subject: |
|
|
Dette er da vel ikke offside i dagens regelverk? Man må være aktivt med i spill for å være offside. At keeperen kan se deg er ikke nok.
https://www.thefa.com/foo...---offside |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 30.10.2024 16:52 Post subject: |
|
|
| Henri wrote: | | Da kan man ende opp med den konklusjonen at det teknokratiske forsøket på å gjøre fotballen "rettferdig" med å vurdere alle situasjoner med TV-bilder fra ulike vinkler vil ha lite for seg, eller i det minste at gevinsten ikke er så stor i forhold til kostnaden ved at det ødelegger "øyeblikket". Men det er nok gammeldags, konservativt og gubbete tenkt av meg. |
Nei, tenker at du har mye rett i dette. I noen grad kan man bruke disse bildene og vinklene, men kun i de mest åpenbare tilfellene. Jeg håper bruken av VAR og teknologi generelt vil foregå med moderasjon. Det gjelder å finne en gyllen middelvei, og stadig jobbe for å begrense tidsbruk men øke presisjon. Da får vi forhåpentligvis tatt tilbake øyeblikket mer enn i dag, der det er mye surr og lang tidsbruk. |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 30.10.2024 18:39 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | Dette er da vel ikke offside i dagens regelverk? Man må være aktivt med i spill for å være offside. At keeperen kan se deg er ikke nok.
https://www.thefa.com/foo...---offside |
Hindrer man keepers syn mot ballen kan det absolutt være straffbar offside. Det hadde jo vært en ide å i det minste lese hele teksten som du selv lenker til.
| Quote: |
A player in an offside position at the moment the ball is played or touched* by a team-mate is only penalised on becoming involved in active play by:
(...)
interfering with an opponent by:
preventing an opponent from playing or being able to play the ball by clearly obstructing the opponent’s line of vision or |
|
|
| Back to top |
|
 |
|