View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
nin Rutinert
|
Posted: 01.02.2024 10:34 Post subject: |
|
|
HÃ¥per han kommer en tur til Utleirahallen og ser litt futsal da  |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 01.02.2024 13:12 Post subject: |
|
|
Jordi er en veldig interessant mann, som er veldig fink til å kommunisere, men jeg vil ikke anbefale noen å lide seg gjennom dette på grunn av alt Rotsekk-miget man får med på kjøpet. |
|
Back to top |
|
 |
vænstrebænk Junior
|
Posted: 01.02.2024 13:41 Post subject: |
|
|
Har hørt både "Rasmus & Saga" og Rotsekk.
Det han sier er musikk i mine ører i hvert fall.
Som sagt tidligere, vi får glede oss mens vi har dette teamet. Håper vi greier å beholde de ut sesongen.
Er nok større fisker som får med seg det som skjer.
Imo er Alfred for god for en eliteserie-klubb allerede. Nyter mens jeg kan. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7152 Location: South-west coast exile
|
Posted: 01.02.2024 13:48 Post subject: |
|
|
Haha, helt enig. Det fins ikke en eneste gjest i verden jeg er villig til å pine meg gjennom den podcasten for. |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 01.02.2024 14:13 Post subject: |
|
|
vænstrebænk wrote: |
Imo er Alfred for god for en eliteserie-klubb allerede. |
Altså, jeg er også optimistisk, men vi bør vel i det minste få sett laget i et par tellende kamper før vi opphøyer mannen til noen guddom. |
|
Back to top |
|
 |
vænstrebænk Junior
|
Posted: 01.02.2024 15:05 Post subject: |
|
|
Innrømmer min begeistring, men trenger vel ikke akkurat å være Gud for å være trener for en liga bedre enn den norske. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 01.02.2024 15:57 Post subject: |
|
|
Horneland snakket også veldig godt for seg i intervjuer i starten før han falt totalt gjennom. Det har lite for seg å begynne å hause opp ting i den fasen de er i nå. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 01.02.2024 16:00 Post subject: |
|
|
Jordi er en beautiful human being.
Men enig med innlegg over. De fleste trenere er faktisk gode til å snakke for seg. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7152 Location: South-west coast exile
|
Posted: 01.02.2024 16:10 Post subject: |
|
|
Tror ikke vi skal begeistre oss for mye over akkurat den delen, nei. Samtidig så virker de å ha et fornuftig fokus, innstilling og ser ut til å ha gjort noen gode grep allerede. |
|
Back to top |
|
 |
vænstrebænk Junior
|
Posted: 01.02.2024 16:27 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Horneland snakket også veldig godt for seg i intervjuer i starten før han falt totalt gjennom. Det har lite for seg å begynne å hause opp ting i den fasen de er i nå. |
Kan ikke sammenliknes med det vi ser på trening, og det vi ser i "treningskampene" så langt.
Det som vises så langt er langt fra bare snakk. |
|
Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 01.02.2024 16:49 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Horneland snakket også veldig godt for seg i intervjuer i starten før han falt totalt gjennom. Det har lite for seg å begynne å hause opp ting i den fasen de er i nå. |
var det "tester trenger vi ikke, det tar jeg på øyemål" som imponerte deg? |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 01.02.2024 18:35 Post subject: |
|
|
Det er jo bare å lese seg bakover i Horneland tråden, eller Maalen for den del. Dette går ofte igjen med nye trenere, de fleste kan å prate for seg og spesielt i fasen man er i nå hvor alt er nytt og usett i praksis. At treningene har blitt bedre er også en gjenganger. Jeg sa heller ikke at de bare har det i kjeften, men det er jo helt tullete å drive å snakke om at de er for gode for eliteserien og whatnot før de engang har hatt en sesong, eller ordentlig kamp for den del, og jeg ser ikke vitsen med en sånn opphausing der vi står. |
|
Back to top |
|
 |
vænstrebænk Junior
|
Posted: 01.02.2024 20:06 Post subject: |
|
|
Er på ingen måte uenig i det du skriver.
Men det jeg ser og hører som foregår nå, er på et helt annet nivå enn før.
Det er mer enn "vi trener med høyere intensitet enn før" og "vi tar en joggetur på morgenkvisten".
Vi snakker om en ekstremt talentfull trener, som vi har til låns. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 01.02.2024 20:27 Post subject: |
|
|
Ok, jeg så "trening-kampene" og har hørt intervjuer også. Har sett på youtube at de pratet med Nelson på engelsk. Er avventende positiv og nysgjerrig, men på relativt tynt grunnlag. Vi får se hvordan dette funker i en liga som vi har slitt i med den samme troppen vi har nå i tellende kamper. Hva er det du har sett og hørt som gjør at du allerede har mistet de mentalt til større ligaer? |
|
Back to top |
|
 |
vænstrebænk Junior
|
Posted: 01.02.2024 23:35 Post subject: |
|
|
Det at trenere prater med spillere og instruerer på et språk de forstår tar jeg som en selvfølge uansett hvem som er trener. At det har vært mangelvare tidligere er bare flaut og uprofesjonelt i mine øyne.
Det som gjør at jeg mener RBK allerede nå må ha klare kandidater til å overta er summen av flere ting.
Kunnskap om moderne fotball, holdning, utstråling, pedagogiske evner, krav, øye for detaljer og den profesjonaliteten som jeg opplever via alt jeg finner av stoff på nettet om Alfred utgjør min mening. Jeg har nok brukt i overkant mange timer på å sette meg inn i hva det er vi får.
Anbefaler spesielt podcastene til "Bakrommet" der de går mer i dybden både på hva Alfred står for, og det som utrettes på feltet og i """kampene""".
Men det er klart, "alle er gode på Youtube". Så langt vil jeg si at all den informasjonen jeg har sugd til meg stemmer, og pessimisten i meg er redd dette blir kortvarig.
Ikke det at jeg tror det blir gull (eller medalje), men at vi vil se en utvikling og et spill som vil bli lagt merke til av lag litt høyere opp enn 143. plass i Europa. |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 13.02.2024 21:01 Post subject: |
|
|
Fin innsiden episode om Jordi:
https://www.youtube.com/w...jH27S1PnA0
Jeg kan ikke komme på å ha sett sånn detaljcoaching på mange mange år.
Har skikkelig trua! |
|
Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 13.02.2024 23:14 Post subject: |
|
|
Herlig innslag!
Fantastisk fyr, lidenskapelig engasjement på inn og utpust. Jobber aktivt med detaljer for å utvikle enkeltspillera og laget.
Liker spesielt at det terpes med Jadon som kan bli en svært god spiller med riktig coaching. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.10.2024 09:14 Post subject: |
|
|
Min største frykt om dagen er at AJ forsvinner for tidlig, vil ikke bli sjokkert om han får et for fristende tilbud allerede i januar (FCK sliter, tapte hjemme for Jagiellonia Bialystok i går, et lag som var sjanseløse mot Glimt). Hvis han ikke tar med seg Jordi, kan han være aktuell som hovedtrener? Hører lite fra/om han. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.10.2024 09:36 Post subject: |
|
|
Det er vel nesten 100% sikkert at han også tar med seg Jordi den dagen han forsvinner. Virker som de to har en helt spesiell connection og utfyller hverandre perfekt.
Blir nok noen måneder med trenerkaos før vi lander en Johannes Moesgaard fire dager før første serierunde. Glede seg! |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 04.10.2024 09:44 Post subject: |
|
|
Heldigvis har jo Dorsin overtatt excel-arket med skyggelag fra Bjørnebye så det blir suksess det. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 04.10.2024 09:55 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Blir nok noen måneder med trenerkaos før vi lander en Johannes Moesgaard fire dager før første serierunde. Glede seg! |
Funny cause it's true. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 04.10.2024 11:54 Post subject: |
|
|
Om det stemmer at man har begynt å tenke med hodet heller enn ræva, noe det faktisk virker som at man gjør nå, så sitter Dorsin allerede og kartlegger unge og lovende 4-3-3-trenere slik at man unngår 6 måneder med interim-trener før man lander på en trener med stikk motsatt spillestil, som har vært den tradisjonelle RBK-metoden |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 04.10.2024 13:01 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Blir nok noen måneder med trenerkaos før vi lander en Johannes Moesgaard fire dager før første serierunde. Glede seg! |
Haha.. håper vi har kommet oss videre fra sånn vingling. Kan ikke bli tatt på senga igjen og igjen. Om ikke alt skulle gå i stå for Johanson framover, så må vi forvente at han blir satt under lupe de neste årene.. kan jo også være noen midt-på-treet-klubber i Nederland eller Tyskland som vil oppdage en "Nagelsmann-type" før de store slår kloa i ham. Jeg forventer at vi har oversikt over markedet når den dagen kommer.. |
|
Back to top |
|
 |
Bukowski Proff

|
Posted: 04.10.2024 13:04 Post subject: |
|
|
Burde ikke klubben være nærmest forpliktet til å bruke det samme "rekrutteringsbyrået" som kom opp med Alfred da? |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 04.10.2024 13:07 Post subject: |
|
|
Alfred var på blokka før One Nexus ble involvert. Ref. siste artikkelserie om RBKs fall på Adressa. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
|