View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 26.09.2024 20:01 Post subject: |
|
|
Blir vel «enklere» for Trond å scoute spillere når Markus ikke er i klubben lengre…. Henry har vel Alfred og Dorsin scouta på etter tips gjennom sine kontakter i Sverige. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 26.09.2024 22:49 Post subject: |
|
|
Vil tro vi bruker interne ressurser til å "kvalitetssikre", mens vi nok bruker dataverktøy ala WyScout (?) og agenter i startfasen. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 26.09.2024 23:31 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Noen som vet noe om han? |
Per - ikke Pär, Pelle, Perry, Poppe.
Henry - Ikke Henrik, Henke, Henka, Hempis eller Harry.
Namnet Henry har också varit ett populärt namn i Sverige. Enligt SCB (Statistiska Centralbyrån) är det ett av de 500 mest använda förnamnen i Sverige idag.
Karl - Ikke Kalle, ikke Carl og slett ikke Gustaf.
Karl är troligen ett nordiskt (samgermanskt) namn, identiskt med substantivet karl ’fri man’, ursprungligen troligen ett binamn.
Från slutet av 1800-talet fram till 1925 var Karl det vanligaste mansnamnet i Sverige. Nu ligger det på tredje plats.
Karldagen, eller Karl-dagen, infaller den 28 januari varje år i Sverige. Denna dag har historiskt sett varit en viktig märkesdag i den folkliga kalendern, särskilt i Norrland. Det sägs att vädret på Karldagen kan förutsäga vädret för de kommande sju veckorna.
Sletsjøe - Stedsnavnet “Sletsjø” eller “Sletsjøe” har sannsynligvis en opprinnelse knyttet til geografiske og språklige elementer. Navnet kan deles opp i to deler: “Slet” og “sjø” (eller “sjøe”).
“Slet”: Dette kan komme fra det norrøne ordet “sletta”, som betyr en flat eller jevn slette. Det kan indikere at området rundt Sletsjø er flatt eller har åpne landskap.
“Sjø”: Dette er det norske ordet for innsjø eller vann, som indikerer at stedet ligger ved eller nær en innsjø.
Sammensetningen av disse to delene antyder at Sletsjø(e) kan bety “den flate innsjøen” eller "innsjøen ved sletten"
Tenker på de første menneskene som oppdaget den første flate innsjøen.
- Hei, gutter, jeg fant jeg fant.
- Hva fant du nå da?
- En flat innsjø!
- Hva i alle dager? Går det virkelig an. Helt flat altså. Ikke bare om vinteren, men flat om sommeren også. Hva i all verden skal vi kalle den? Sletsjøe, ja det lyder fint. Vi kaller den Sletsjøe.
Arne Bernhard Sletsjøe (født 8. april 1960 i Oslo) er en norsk matematiker og padler. Sletsjøe er førsteamanuensis ved Matematisk institutt ved Universitetet i Oslo. Han vant VM-gull i kajakk i 1987.
Anna Margrete Sletsjøe (født 22. desember 1997) er en norsk padler som representerer Strand Kajakk-Klubb.
Hun vant 19 NM-gull og 46 NM-medaljer i perioden 2012–2021. Hun er datter av Arne B. Sletsjøe og Ingeborg Rasmussen, som begge er tidligere padlere.
Karl Anders Sletsjøe (født 12. november 1993) er en norsk padler som representerer Strand Kajakk-Klubb. Han vant VM-gull i K2 junior i Singapore i 2011. Er kajakk-trener på Wang Toppidrett.
Hvordan i all verden en med padlernavnet Sletsjøe er havnet i ROsenborg spekulerer jeg fælt på. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.09.2024 23:57 Post subject: |
|
|
Mye usikkert når det gjelder midtbanespillere for neste sesong: Markus gir seg, forlenger Eddie og Zeidan? Blir Nypan solgt? En backup for Selnæs må vi ha. Henry er sikkert derfor en fornuftig investering.Men Ivar Sletsjøe var ikke padler😂: https://no.m.wikipedia.or...tsj%C3%B8e |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 27.09.2024 00:31 Post subject: |
|
|
Skøyteløper Sletsjøe, typisk en som gikk på Sletsjøe om vinteren.
Ellers: Per Henry Karl har en Toyota Rav4, bruktimportert, EU-godkjent 7. mars 2024.
Bor i Sandhamnsgatan 34, andre etasje, andre dør til venstre.
Sverige er et merkelig land. Surstrømming og svensk tolkning av personvern er to mysterier. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 27.09.2024 16:16 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke en dritt av den signeringa her. Men jeg er klar for å bli overrasket  _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.09.2024 14:49 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Ifølge svenske skattelister det definitivt norsk ø, ikke svensk ö. Han må ha norsk opphav av noe slag. | Rotsekk hevder at Henry også har et norsk statsborgerskap. Gunstig angående utlendingskvota, som er på ni spillere i ES, som Henry dermed ikke er med å fylle opp. |
|
Back to top |
|
 |
DavidWatts Junior
|
Posted: 28.09.2024 23:39 Post subject: |
|
|
Mulig jeg dummer meg ut nå, men det har vel ingenting å si for utenlandskvota, vel? Er det ikke hvilket land (og klubb) spilleren har tilbrakt ungdomsårene som teller? _________________ I wish I could be like David Watts, fafafafafafafafa. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 29.09.2024 02:24 Post subject: |
|
|
Jo. Må ha tilbrakt minst tre sesonger i Norge til og med den sesongen han ble 21 år. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.09.2024 08:45 Post subject: |
|
|
Norsk statsborgerskap trumfer slike særregler i NFF som blir nevnt angående tre år i klubb osv. Statsborgerskap har uansett høyest rang juridisk sett. At man har dobbelt statsborgerskap har ingen ting å si så lenge det ene statsborgerskapet er norsk. At man skal ha et visst antall lokalt utviklede spillere i 25-mannstroppen og disse må ha vært i klubben i minst 36 mnd før en viss alder, er en annen sak. |
|
Back to top |
|
 |
Toilling Rutinert
|
Posted: 29.09.2024 10:05 Post subject: |
|
|
Ser ikke så værst ut på skrytevideon men det er lite å bero seg på. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 29.09.2024 11:23 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Norsk statsborgerskap trumfer slike særregler i NFF som blir nevnt angående tre år i klubb osv. Statsborgerskap har uansett høyest rang juridisk sett. At man har dobbelt statsborgerskap har ingen ting å si så lenge det ene statsborgerskapet er norsk. At man skal ha et visst antall lokalt utviklede spillere i 25-mannstroppen og disse må ha vært i klubben i minst 36 mnd før en viss alder, er en annen sak. |
Skjønner ikke helt hva du mener her?
For statsborgerskap er jo egentlig irrelevant når det kommer til registrering av spillere i troppen? Det er hvilke(t) land og klubb de har spilt fotball i frem til en hvis alder som er av betydning for å holde seg innenfor regelverket. Som du er inne på i siste del av ditt innlegg.
Så kalles den frie kvoten for utlendingskvoten blant folk og media fordi det som regel er utenlandske spillere som registreres på den kvoten og spillere med norsk statsborgerskap som regel havner innenfor kategorien lokalt utviklet spiller i enten klubb eller nasjon.
Dette er vel forøvrig heller ikke noe særegent for NFF, men et ganske standard regelverk og noe lignende benyttes vel også i UEFA sine konkurranser blant annet mener jeg. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.09.2024 13:02 Post subject: |
|
|
Har lest reglene nå. Det ser ut som om statsborgerskap ikke har noe å si hvis spilleren har vært tre år i Norge, belaster ikke «fri spiller-kvoten» lengre da. En norsk statsborger som er oppvokst i utlandet vil bli regnet som «fri spiller» og vil derfor belaste det som på folkemunne kalles utlendingskvota når denne kommer til norsk fotball. Jeg tok altså feil. Augustinsson regnes nå ikke som en « fri spiller» pga hans lange opphold i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 29.09.2024 13:07 Post subject: |
|
|
Jonis har ikke vært tre fulle sesonger i Norge i «perioden fra 1.januar sesongen spilleren fylte 12 år til 31.desember sesongen spilleren fylte 21 år.» så nei _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 05.10.2024 09:43 Post subject: |
|
|
Så en oversikt fra Superettan at Henry kom på tredjeplass en mnd angående løpte meter per kamp. Snittet var på ca 10750 meter. Er vel kun indreløperne og sidebacker som er på det nivået i RBK. Henry er vel oftest sentral midtbane i 442 i Brage tipper jeg, 442 er vel fortsatt populært der borte…? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.11.2024 01:22 Post subject: |
|
|
- Jag hoppas att jag har representerat IK Brage på ett sätt som ligger i linje med vad folk förväntar sig av en Bragespelare och jag kommer följa klubben framöver med intresse.
Läs mera: Lycka till Henry Sletsjøe
Sletsjøe [har] under sin tid i Brage presterat på en nivå som bör ta honom ett snäpp uppåt i karriären. Inte minst under årets säsong, då mittfältaren fick en friare roll och därmed bättre utväxling på sina offensiva färdigheter som tvåvägsmittfältare.
Läs mera: ”Känslan är att det är dags för nästa steg” |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 13.11.2024 11:41 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Så en oversikt fra Superettan at Henry kom på tredjeplass en mnd angående løpte meter per kamp. Snittet var på ca 10750 meter. Er vel kun indreløperne og sidebacker som er på det nivået i RBK. Henry er vel oftest sentral midtbane i 442 i Brage tipper jeg, 442 er vel fortsatt populært der borte…? |
Her er en kjempedigresjon. Jeg mener det var under RBK—Real Madrid i 05 jeg første gang la merke til at grafikken opplyste løpte meter i en fotballkamp. Guti var vel den som hadde løpt mest, med 12 000. Etterfulgt av Stand og Tettey på andre og tredje på mellom 9- og 10 000, deromkring. Tettey kom inn for Strand i pausen. _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7152 Location: South-west coast exile
|
Posted: 13.11.2024 11:48 Post subject: |
|
|
Fra IK Brage-saken:
Quote: | Som en virvelvind med håret på ända och en fladdrande rock bullrade han in på sportkontoret för cirka tre år sedan och gav oss alla en varm kram |
Jeg går ut i fra at dette betyr noe annet på svensk enn det gjør på norsk... |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 13.11.2024 13:24 Post subject: |
|
|
Kram = klem. Men vet ikke helt hva mener det skal bety å norsk her  |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7152 Location: South-west coast exile
|
Posted: 13.11.2024 13:29 Post subject: |
|
|
Legger du litt godvilje til tror jeg det kommer til å åpenbare seg ganske raskt. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.11.2024 15:36 Post subject: |
|
|
Sletsjøe tror jeg kan både spille sentralt og som indreløper. God ballvinner, stor løpskraft, gode pasninger. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 13.11.2024 19:14 Post subject: |
|
|
Enig i det. Synes også det ser ut som han har bra hurtighet. I vår formasjon tror jeg han passer like godt om ikke bedre som indreløper, selv om han sikkert kan vikariere for Selnæs sentralt innimellom. En mye mer dynamisk spillertype enn Selnæs.
Spent på hvordan han tar nivået, men jeg tar sjansen på å melde han som årets store overraskelse i Eliteserien neste år. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 13.11.2024 20:21 Post subject: |
|
|
8 gule kort både denne og forrige sesong. Sklir altså rett inn i laget 👌🏻 |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 13.11.2024 22:39 Post subject: |
|
|
Tagseth ut gratis, da er det greit å få inn en mann gratis. Og lønnsmessig er vel heller ikke Sletsjøe en som er for dyr i drift. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 14.11.2024 13:58 Post subject: |
|
|
Lukter brukbar stallspiller for veldig lite penger. Blir 25 år gammel før seriestart 2025, har startet alt (så lenge han ikke har karantene) og blir svært sjelden byttet ut for et middels svensk lag i Superettan. Er nok klar for en ny utfordring og kommer sannsynligvis til å være helt OK, kanskje også OK+ hvis han tar steget. |
|
Back to top |
|
 |
|