View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 09.09.2024 10:01 Post subject: |
|
|
Duncan wrote: | Helt enig.. og bør man ikke forvente at en landslagstrener tar ut ulike spillere med tanke på å muligheten til å bruke forskjellige spillere utifra kampbilde?!
Mener i fullt alvor at ingen sentrale midtbanespillere med norsk pass er bedre enn Selnæs mot motstandere som ligger lavt og hvor han kan få tid på ball. Skulle ønske en journalist hadde hatt guts til å spurt Ståle ord dette på en pressekonferanse. | '
Når Norge sliter med å bryte ned Kasakhstan så er det mer fundamentale problemer enn hvem som spiller på sentral midtbane. |
|
Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 09.09.2024 12:07 Post subject: |
|
|
Det gjør meg ingenting at spillerne våre ikke blir tatt ut på landslaget. Økt belastning, økt skaderisiko og få, om noen, positive effekter for Rosenborg. Legger du til belastningen på familien, så begynner det nesten å bli ufint med x antall landslagstrener i tillegg.
Jeg mener at Selnæs åpenbart er eliteseriens beste spiller. Og nå begynner han å få et lag rundt seg som får ham til å vise det fram. Da vil jeg heller ha gode treningsperiode i landslagspausen.
Edit: Fikset skrivefeil. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 09.09.2024 14:00 Post subject: |
|
|
Landslaget har jo konsekvent tatt ut feil spillere fra Eliteserien de siste årene. At ikke Pellegrino, Wolff Eikrem og nå Selnæs er blitt tatt ut, er bortenfor min fotballrelaterte fatteevne. I stedet fullt av masse gråtasser med et eller annet uklart "potensial". _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 09.09.2024 15:47 Post subject: |
|
|
late luksusspillere som er svake defensivt er ikke oppskriften på mesterskap |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 09.09.2024 15:51 Post subject: |
|
|
Ja, for vi har vært i så mange mesterskap de siste årene. Så hvorfor prøve noe annet. |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 09.09.2024 17:53 Post subject: |
|
|
Brødsmula wrote: | late luksusspillere som er svake defensivt er ikke oppskriften på mesterskap |
Selnæs er ikke svak defensivt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.09.2024 21:21 Post subject: |
|
|
Han forteller i Papir-Adressa at det er streptokokker som han har slitt med. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 18.10.2024 13:30 Post subject: |
|
|
Ute både mot Brann og Glimt da, kjempe bra _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.10.2024 17:13 Post subject: |
|
|
RBK-treneren sier at viruset ligner på et vanlig forkjølelsesvirus.
– Men det har satt seg litt ekstra hardt på Ole, sier han.
– Han trenger noen uker til før vi kan få han tilbake på trening, dessverre.
Les mer: RBK-profilen ute i to uker |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.11.2024 17:13 Post subject: |
|
|
- Jeg vet at jeg sa minimum to uker, men det er på ubestemt tid, opplyser treneren.
- Er han på bedringens vei?
- Han er bedre nå, men han er ikke nær å komme tilbake på trening.
Les mer: - Han kan ikke anstrenge seg |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.11.2024 21:56 Post subject: |
|
|
Når Johansson 19. november får spørsmål om viruset, ønsker han ikke gå i detalj på hva slags virus.
– Jeg sier ikke mer enn at det er et virus. Fordi jeg syns det er hans sak å prate om dette, dersom han ønsker å prate om det.
(...)
– Trener han noe i det hele tatt nå?
– Nei, svarer RBK-treneren.
– Har du noe særlig kontakt med ham?
– Jeg prater med Ole, og han er innom for å spise med laget.
(...)
– Er dere bekymret for at dette skal plage ham også etter nyttår?
– Nei, svarer Johansson kontant.
Les mer: Fortsatt helt ute av trening: - Det er tøft for ham |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.12.2024 22:25 Post subject: |
|
|
En conclusion, Ole Selnæs ne manque pas l'occasion de saluer les supporters de l'ASSE qui ont marqué le milieu de terrain norvégien :
"Jouer devant vous me manque beaucoup ! Des supporters incroyables, de loin les meilleurs en France à mon avis. Ce n'était pas la fin que je voulais, surtout avec tous les mensonges que le club a racontés aux médias à l'époque. Je vous souhaite le meilleur !"
Ole Selnæs valide Horneland et le choix de l'ASSE !
Google-oversetteren wrote: | In conclusion, Ole Selnæs did not miss the opportunity to salute the ASSE supporters who left their mark on the Norwegian midfielder:
" I miss playing in front of you a lot! Incredible supporters, by far the best in France in my opinion. It was not the end I wanted, especially with all the lies the club told the media at the time. I wish you the best!" |
Tydeligvis ikke helt ferdig med styret rundt overgangen til Shenzhen. |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3645 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 17.01.2025 13:04 Post subject: |
|
|
Ole er vår nye kaptein.
Følte det var ett ganske naturlig valg |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.01.2025 21:56 Post subject: |
|
|
– Jeg er fortsatt ikke der at jeg kan trene hundre prosent ennå. Så jeg får benytte meg av den lange oppkjøringen vi har. Det passer bra.
(...)
– Jeg var klassisk syk. Hadde vondt i hodet og hadde lite energi. Det er noe alle har hatt, men som regel går det over etter en ukes tid. For meg gikk det også bedre etter hvert, men det kom tilbake hvis jeg prøvde å pushe kroppen.
(...)
Han bar kapteinsbindet i en rekke kamper også i fjor, men var da visekaptein bak Markus Henriksen. Når Henriksen nå er ferdig i klubben, er det altså Selnæs som tar over.
– Hvordan ser du på å ha den rollen?
– Det er jo selvfølgelig stort. Men jeg føler ikke at det forandrer noe særlig på min væremåte eller mine tanker. Jeg kommer ikke til å forandre meg på noen måte, men er klar over at det medfører et ansvar både på og utenfor banen.
Les mer: Sykdommen holdt ham ute i flere måneder
– Det er ikke sikkert han spiller kamper i Portugal. La oss se, han må komme i gang, sier Johansson til Nidaros.
Det er ikke noe som stresser svensken.
– Med sin historie, sin erfaring og sitt nivå, er ikke Ole en spiller jeg er stresset over. Han må ikke i gang raskt, han skal ikke utvikles og må ikke prestere nå, sier Johansson og fortsetter:
– Han må få tid til å komme tilbake. Jeg har steintro på at han er på et bra sted når Eliteserien starter, sier RBK-sjefen.
Les mer: RBK-kapteinen kan miste kamper: – Han må få tid
Spesielt at Adressa har "oversatt" trønderske "lågge" til "lugget" og ikke "ligget". Gjelder altså poenget til Selnæs om at han ikke bare har ligget på sofaen i høst. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.01.2025 16:53 Post subject: |
|
|
RBK-lege Julie Nesheim bekrefter til TV 2 at Selnæs har hatt infeksjon med Cytomegalovirus (CMV), et virus 60 prosent av befolkningen har blitt utsatt for innen de er 40 år, ifølge Norsk Helseinformatikk.
Vanligvis forløper infeksjonene uten symptomer.
For RBK-kapteinens del har det nå gått tre måneder siden sist han spilte fotball.
Les mer: Syk i tre måneder: – Tatt det som kan tas av tester
Altså ikke streptokokker, som først meldt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.01.2025 17:03 Post subject: |
|
|
Vanligvis uten symptomer, men kan i noen tilfeller utvikle seg til mononukleose, altså kyssesyke. Det holder gjerne idrettsutøvere på sidelinjen et halvt år (referanse: et par lagkamerater som hadde det på G11). |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.01.2025 17:10 Post subject: |
|
|
Oi!
Han hadde uoppdaget kyssesyke i 2011. Ser at det er svært sjeldent å få kyssesyken to ganger.
Når det gjelder telleferdighetene til TV2 vil jeg hevde det er fire måneder siden slutten av september - evt. nærmere fem måneder siden han ble syk etter Molde-kampen 1. september. |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 25.01.2025 17:22 Post subject: |
|
|
Men det er ikke samme virus. EBV er vanlig kyssesykevirus og CMV kan gi et lignende bilde. Tipper førat og fremst at han har blitt unormalt slapp, evt. at han i tillegg har fått forstørret milt som gjør at man ikke bør drive kontaktidrett i minst 3 mnd. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 25.01.2025 17:51 Post subject: |
|
|
Men er det framgang og kan Ole gradvis trene mer allerede nå?
Last edited by josinho on 25.01.2025 21:18; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 25.01.2025 19:09 Post subject: |
|
|
Er ingen lege men synes dette høres urovekkende ut. Kan ikke slike virus være forløpere/triggere til kronisk utmattelsessyndrom og ME? _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.01.2025 20:02 Post subject: |
|
|
Det er vel grunnen til at det er viktig å ta det med ro lenge nok. Får nesten tro de har kontroll. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 25.01.2025 20:08 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Er ingen lege men synes dette høres urovekkende ut. Kan ikke slike virus være forløpere/triggere til kronisk utmattelsessyndrom og ME? |
Slapp av. Det går nok bra. |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 25.01.2025 20:49 Post subject: |
|
|
Man kan få langvarig fatigue osv ja. Men det går over så lenge man ikke søker seg bort i ME-foreningens råd for slappe personer. Tror Ole Selnæs greit klarer å unngå dem. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 25.01.2025 22:12 Post subject: |
|
|
Tror det kan være greit å holde seg til ting man har peiling på Pokie. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.02.2025 22:12 Post subject: |
|
|
– Jeg har fått høre at hvis du starter for tidlig med et virus som dette, så blir det bare verre. Da kan du få utmattelsessyndrom og det som verre er.
Selnæs har derfor trent alternativt under hele den 17 dager lange treningsleiren på Algarve-kysten.
(...)
Selnæs håper at det ikke er lenge til han kan trene med laget.
– Vi har han plan vi følger, men har ikke noen eksakt dato. Vi håper at jeg skal være med i ganske nær framtid. Jeg gleder meg utrolig mye til den dagen jeg bare kan kaste alt av bremser.
Samtidig mener han ikke det er noen vits å spå hva slags form han er i ved seriestart 29. mars.
– Både planen og målet er absolutt at jeg skal være med der, sier Selnæs.
Les mer: – Det er kjedelig. Jeg blir jo lei av det
Personlig vil jeg si at han bør trene som normalt 1. mars dersom han skal være aktuell fra start mot Strømsgodset. |
|
Back to top |
|
 |
|