| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.08.2024 09:30 Post subject: |
|
|
| Er så sprøtt å snakke om at et talent har stagnert bare fordi han som 17-åring har hatt noen middels gode måneder, i en periode der ingenting flyter for laget. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 13.08.2024 11:38 Post subject: |
|
|
Kan omformulere litt da.. Sier jo at det kan forklares med vekst og at han tilsynelatende har jobbet med fysikk, men jeg tror ikke det baste for Nypans utvikling er å fortsette her.. Han vil ha bedre av å komme til en klubb i litt medvind hvor de tilsynelatende får til noe av det som jobbes med på trening.. RBK får ikke til noen ting! Knapt en pasning som går dit den skal, og om den gjør det er mottakene elendige. Lite produktiv samhandling- jeg sliter med å se hva de prøver på.. Det er ikke de beste utviklingskår! Da stagnerer man- uten at det betyr at det ikke vil bli noe av han til slutt.. Tror det beste er å selge (både for Nypans del og RBK sin).. _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Rutinert
|
Posted: 20.08.2024 11:15 Post subject: |
|
|
Sladder-alert!
Kollega av meg kunne melde at datteren hans (som er russ) hadde møtt Sverre Nypan og en annen spiller fra samme kull (gjetter Volden) på russefest i helga. Fort mulig det er andre grunner enn "kampbelastning" som gjorde at Sverre ikke startet på søndag. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 20.08.2024 14:08 Post subject: |
|
|
Han bør kanskje snakke mindre med agenten sin og mer med beina. Har stagnert synes jeg _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.08.2024 15:22 Post subject: |
|
|
| Vakker Blomst wrote: | Sladder-alert!
Kollega av meg kunne melde at datteren hans (som er russ) hadde møtt Sverre Nypan og en annen spiller fra samme kull (gjetter Volden) på russefest i helga. Fort mulig det er andre grunner enn "kampbelastning" som gjorde at Sverre ikke startet på søndag. |
Volden er ikke russ til våren. Jesper er vel det, og han starta kampen. Helt ok å dra på russefest, være edru og dra tidlig heim. |
|
| Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Rutinert
|
Posted: 20.08.2024 16:14 Post subject: |
|
|
Det var visstnok «en ainna 06-er som har blitt bænka». Passer jo Volden..
For min del kan han dra på så mange russefester han vil, men om det var litt «off the record» kan det jo hende Alfred ser litt annerledes på det. Ren spekulasjon da 😄
Uansett; observert på russefest. Good on ya, Sverre!  |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 20.08.2024 18:20 Post subject: |
|
|
| Mye fra hofta her nå, men når denne sesongen starta kjente jeg nesten ikke igjen Nypan. Syns han så et hodet høyere ut enn i fjor. I tillegg hadde han blitt litt mer keitete og mindre slepen. Mulig det er ren innbilning fra min side. Råtalentet er jo fortsatt utvilsomt der, men jeg skjønner at det er vanskelig å ha konstant utvikling når kroppen er i endring. Han er fortsatt kanllgod til 17åring å være. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 20.08.2024 18:48 Post subject: |
|
|
I år har prestasjonene til Nypan vært ganske så sort-hvit. Han ligger på rundt 80% feilpasninger som skal være nøkkelpasning eller gjennombruddspasning. Han har ikke fått det, som gav han x-faktoren i fjor, til i år. Helt ok med ballen i beina, klarer å holde på den, utfører noen driblinger, men virker litt rotete og seig. Kort- og langpasninger på generelt banespill ligger han over 90%, men det er dette med at han slurver voldsomt når han skal tre gjennom disse stikkerne. Ikke i nærheten av nivået han viste i fjor hvor han nærmest var en Ødegaard- lightversjon da jeg mener han hadde 3 nøkkelpasninger i hver kamp i snitt.
Han har vært ustabil i år, men husk han er ung da. Fyller 18 i des. kommer til å bli steingod om han fortsetter jobben på treningsfeltet, for det er bra! |
|
| Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 20.08.2024 19:05 Post subject: |
|
|
| Så må vi huske at utviklingen aldri er lineær! Vekst og mye som skjer, men også veldig vanlig at det går tyngre/litt tilbake i perioder før man tar nye steg! Om han skulle fortsatt samme utvikling i år som i fjorårssesongen ville han vel nesten allerede vært på topp europaklasse! |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 21.08.2024 21:27 Post subject: |
|
|
Tidenes yngste spiller med hattrick for RBK.
Altså foran stjerner som Iversen x 2.
Generasjonstalent. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 22.08.2024 00:50 Post subject: |
|
|
«Stagnert..»  |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 22.08.2024 08:51 Post subject: |
|
|
| Er dette det perfekte tidspunktet å selge på? |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 22.08.2024 08:56 Post subject: |
|
|
| Nei, men det er det perfekte tidspunktet å hylle en 17åring som kommer til å bli en av de beste spillerne klubben har oppfostret! |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 22.08.2024 10:38 Post subject: |
|
|
Isolert sett svært nice at unge Nypan scorer hatrick, men mer gledelig at RBK endelig spiller god fotball med høy aggresjon og press-spill! Bevegelser og pasninger sitter bedre og da er set nok enklere for en ung spiller i utvikling å prestere.. Vil ikke ta cred fra Nypan- alltid imponerende å få til et hat-trick, uten at dette var det mest imponerende rent prestasjonsmessig (!)
Jeg synes personlig RBK hadde hatt best av å selge Nypan nå, for så å bruke Frederiksen på høyre og Broholm mer sentralt, men den kombinasjonen synes lite sannsynlig under Alfred uansett:/ I tillegg har vi tilsynelatende hentet inn flere spillere nå som styrker både lag og tropp, uten at jeg vet hvor kostbart alt blir å gjøre permanent når div lån går ut!? Men dersom RBK som lag begynner å prestere jevnt over tid er det nok bedre for Nypan å være her videre. _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 27.08.2024 12:02 Post subject: |
|
|
Sogndal selger altså en 18åring til Salzburg for 50 millioner.
Da bør man spørre seg hvor mye man kan få for Nypan som herjer i divisjonen over som er 17. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 27.08.2024 13:20 Post subject: |
|
|
Kommer helt an på tilbud og etterspørsel.
Hvis man ser bort fra Haaland, Sørloth og Ødegaard, så har det ikke vært så mange norske spillere som har slått virkelig tili Europa, i de site 20 år. Spillere fra Ghana har historisk sett vært bedre spillere enn norske.
Det smarte er å ikke selge skinnet før bjørnen er skutt. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 27.08.2024 14:20 Post subject: |
|
|
Hvis en ser bort fra dem som har slått til, så er det ikke så mange som har slått til, nei. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.08.2024 14:22 Post subject: |
|
|
| Hvis vi ser bort i fra de som ikke har slått til, så har samtlige norske spillere solgt til utlandet slått til. Det er ekstremt sterkt. |
|
| Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 27.08.2024 14:41 Post subject: |
|
|
| 15 millioner euro + bonuser er nok minimum for Nypan. Siden det er så stille nå tipper jeg en intensjonsavtale allerede er inngått, med overgang på januar etter han er fylt 18! |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 27.08.2024 21:27 Post subject: |
|
|
Nypan har hatt en litt ujevn sesong. Voksesmerter, naturlige tilbakesteg og så videre. Leker seg likevel når han er i slag.
Planen bør være å beholde ham for alt det er verdt ut neste sesong, forhåpentligvis med europaspill.
Kommer til å bli helt skummelt god når han får litt mer flyt og stabilitet i spillet sitt, som jeg regner med skjer til neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.08.2024 07:55 Post subject: |
|
|
Det å bruke sånne kilder blir litt som å lese hjemmesiden til KRF for fotballnyheter. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 28.08.2024 08:25 Post subject: |
|
|
Latterlig lavt estimat, selv fra en side som det der..
Tipper 150 mill + 25+ sell-on, med mindre han virkelig tar av i tiden fremover i serien. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.08.2024 21:06 Post subject: |
|
|
Arne Nypan:
- Om det ikke skulle komme noe på oppløpssida som RBK ikke kan si nei til, så blir Sverre blir værende i Rosenborg. Ingenting tyder på det, og det har heller aldri vært en del av planen at han skulle dra i sommer, sier han.
Les mer: Overgangsvinduet: - Blir i Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 29.08.2024 11:48 Post subject: |
|
|
Tysk nettsted med sak om Nypan.
https://www.fussball.news...68519.html
Google translate på hele saken.
Sverre Nypan er et av Norges største talenter. Manchester United har friet til 17-åringen i lang tid. Men kommer Arsenal i veien?
Manchester - Sverre Nypan har kommet i forgrunnen igjen hos Rosenborg BK de siste ukene. Etter 19 seriekamper har 17-åringen allerede innkassert fem mål og seks målgivende pasninger. Senest avgjorde Nypan Lillestrøm-duellen (4-0) med hat-trick. Manchester United har hatt øye på "juvelen" i lang tid. fussball.news rapporterte først 22. april i år.
Nylig fulgte imidlertid ikke lenger de røde djevlene sporet intensivt. Dette ville ha åpnet døren for å signere den talentfulle offensive mannen tidlig og muligens jobbe med en låneavtale. Siden Nypan ennå ikke er 18 år, er en umiddelbar avtale ikke mulig. Kan en annen klubb komme i veien hvis Manchester ikke passer på?
I følge eksklusiv informasjon fra fussball.news ønsker Arsenal å komme inn i poker. The Gunners har et lysende eksempel i Martin Odegaard i sine rekker de tror Nypan kan oppnå en lignende utvikling og lokker med gode utsikter. Etter endt overgangsperiode tar de ansvarlige sikte på samtaler med Rosenborg de ønsker å hente ham inn i januar 2025.
Men Manchester har fortsatt foten innenfor døren. Klubbens appell er enorm takket være navnet til klubblegenden Ole Gunnar Solskjær alene. Far og sønn er ivrige fans av klubben. Nypan bekreftet rapporten fra fussball.news den gang: «Det ville vært en drøm som gikk i oppfyllelse for meg hvis jeg fikk lov til å spille for Manchester United. Jeg vet at klubben har uttrykt interesse.» Kommer veiene sammen på det nye året? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
|