English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 63, 64, 65  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ballbingen
Veteran

PostPosted: 09.07.2024 22:22    Post subject: Reply with quote

Det er vel strengt tatt ingen seriøse som snakker om å bytte ut AJ i det hele tatt. De som har dette som ridehest befinner seg nok langt ute på kanten .på normalkurven. Det er meninger som fungerer greit som en slags merkelapp.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 11.08.2024 21:01    Post subject: Reply with quote

Jeg har fortsatt trua på AJ, men jeg er ikke lenger overbevist om at det vil bli bra tilslutt, noe jeg har vært til nå. Og jeg tror absolutt ikke vi plutselig kommer til å dra inn en lang serie med tre-poengere i høst som mange optimister har sett for seg. Jeg tror resten av sesongen kommer til å være akkurat like ujevn som det har vært frem til nå. Tipper vi ender på 10. plass.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 04:51    Post subject: Reply with quote

Det Alfred får ut av laget er langt unna godt nok. Om det ikke blir radikale forbedringer er han dessverre feil mann for jobben.
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 12.08.2024 13:03    Post subject: Reply with quote

Jeg har trua på prosjektet, samtidig er det ekstremt krevende å snakke om utvikling der alle andre er opptatt av resultater.
Mortenlj77
Rutinert

PostPosted: 12.08.2024 13:09    Post subject: Reply with quote

Jeg har også trua på prosjektet 👍😊 dette kommer til å snu og så lenge vi ikke rykker ned eller er i stor fare for å gjøre det tipper jeg at AJ kommer til å fortsette.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 13:17    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vi presterer omtrent søk forventet i år.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 13:18    Post subject: Reply with quote

Er jo mye morsommere å se RBK i år enn i fjor selv om resultatene er like dårligere. Prosesser tar tid. Tror veldig mange mister tro, håp og kjærlighet om styret sparker treneren igjen.

Men utrolig synd at vi endelig har fått en god trenger samtidig som vi er blakk. Begrenset hva han får til av stilendring uten å kunne hente litt flere spillere som passer inn. Er vel derfor han prøver seg på et par gamle kjenninger nå som skjønner hvordan vi skal spille.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.08.2024 13:36    Post subject: Reply with quote

Jeg var bombesikker på at AJ kom til å lykkes stort hos oss. Jeg har fortsatt stor tro, men vi er nødt til å begynne å plukke poeng, ellers blir presset ulevelig utover høsten.

Dette føles som en sesong hvor absolutt alt som kan gå galt, går galt.

Ny trener kombinert med en elendig stall og mystisk utur både på banen og med VAR har hittil gitt oss en forferdelig sesong. Som jeg fortsatt underholdes mer av å se på enn de siste par sesongene.
Back to top
eksilbaill
Junior

PostPosted: 12.08.2024 13:38    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
Men utrolig synd at vi endelig har fått en god trenger samtidig som vi er blakk.

Samtidig hadde vi kanskje ikke endt opp med en så spennende treneransettelse om vi ikke var så blakke som vi er?
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 13:57    Post subject: Reply with quote

Det er sant. Tror det beste er om vi selger Nypan og kan bruke 50-60 millioner på spillerkjøp (halvparten).
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 13:59    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke å forstå de som mener at vi er så underholdende i år. Jeg kan knapt huske en sesong hvor så mange av våre kamper er dørgende kjedelige å se på. Hadde vi tapt kamper fordi vi var altfor offensive eller naive, og vi fikk mange baklengs fordi vi tømmer oss offensivt så kunne det vært akseptabelt. Men i mange av tapene våre i år har vi under 1 i xG, og med få unntak og kun glimtvis i en og annen kamp, mangler vi totalt et grunnspill, og det er ikke forståelig hva vi egentlig prøver på. I går prøvde vi gang på gang å rulle fra ving til ving for å skape bevegelse, men pasningene er både for softe og upresise at KFUM spillerne knapt trenger å røre seg for å bli med på rullen. Når vi til slutt innså at det ikke fungerte så gikk vi over til lange, høye innlegg fra bak i banen som, med unntak av Holm sin store sjanse, stort sett bare ble stanget ut av forsvaret eller plukket av keeper.

Mange av målene vi slipper inn kommer jo som en direkte konsekvens av at vi fremstår dårlig organiserte, har store avstander og personlige feil. Også er jeg klar over at ikke alt dette er AJs feil, men han må jo også prøve å legge opp til en spillestil som står i stil til troppens ferdigheter og nivå. Spillere som Nypan, Selnæs og Nelson f.eks. er spillere som innehar høyt teknisk nivå og har ferdigheter som burde komme frem i spillestilen vår. Men altfor ofte er de helt anonyme, eller havner aldri i posisjoner hvor de får brukt styrkene sine. Rettvendt og i fart er Nypan en av ligaens beste indreløpere, men han ble nesten aldri satt opp i riktige situasjoner mot KFUM.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.08.2024 14:07    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok en stor grunn til at jeg syns det er mer underholdende og spennende å følge laget nå, er fordi vi har så mange veldig unge spillere å følge. Det gir meg en optimisme å ha både en unge talentfull trener, og at halve stallen er under 22 år og i rivende utvikling.

Noe sånn som 16/25 spillere i troppen er 23 eller yngre. Er jo helt vill forskjell fra tidligere.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 14:24    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Jeg klarer ikke å forstå de som mener at vi er så underholdende i år. Jeg kan knapt huske en sesong hvor så mange av våre kamper er dørgende kjedelige å se på.

Helt enig, spillet vårt denne sesongen er like planløst og kjedelig som (argumenterbart kjedeligere enn) under Rekdal og Hareide, i hvert fall mot lag som ligger lavt.

Så er det på det rene at vi har hatt en del uflaks i år. I følge sofascore ligger Rosenborg på 4. plass i antall store sjanser skapt (44). Men er det bærekraftig i lengden med et trenerapparat som ikke kan defensiv organisering? Vil de "lære seg" dette av å stå i jobben over lengre tid? Vil spillergruppen beholde troen hvis poengfangsten fortsetter som den har vært gjennom høsten?
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 14:25    Post subject: Reply with quote

Helt enig.

Jeg må virkelig uttrykke min dype beundring for hvordan han har klart å få maksimalt ut av spillere som Pereira, Selnæs, Sæter, Nypan, Nelson, og Noah Holm. De har virkelig slått til og overpresterer rett og slett. De spiller alle "sin livs fotball".

Dette er spesielt imponerende når man sammenligner med de åpenbart underpresterende stjernespillerne fra gigantklubben KFUM.

At vi nesten klarte uavgjort til tross for at vi spilte med bare én mann mer, sier mye om overpresteringen vår. Når man i tillegg ser hvor tett vi ligger på KFUM på tabellen, viser det virkelig hvilken mester han er i å utnytte begrensede ressurser, i motsetning til trenere som Moesgaard og KFUM som stort sett har hentet fra høyeste hylle og har stadion og støtteapparat som vi bare kan drømme om

Da har jeg ikke engang nevnt all uflaksen vi har hatt med blant annet motvind i samtlige omganger.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.08.2024 14:27    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke trenerteamet er landets beste på defensiv organisering, for all del.

Men forsvarsspillerne våre tilgjengelig gjennom sesongen har stort sett vært av nedrykkskvalitet. Tror ikke det er mange - om noen lag i ligaen, som har så dårlige defensive kvaliteter i troppen som oss.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 14:32    Post subject: Reply with quote

Ja, og vi har vært uheldige med skader i bakre firer (Pereira skadet da han begynte å finne toppformen, Henriksen skadet etter noen solide prestasjoner, Nemcik skadet tidlig etter en sterk start). Så må det sies at det tok trenerteamet noen uker å forstå at Henriksen ikke burde spille på midtbanen, men som midtstopper.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 14:43    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
Det er sant. Tror det beste er om vi selger Nypan og kan bruke 50-60 millioner på spillerkjøp (halvparten).

Det kommer ikke til å skje.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 14:52    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Jeg klarer ikke å forstå de som mener at vi er så underholdende i år. Jeg kan knapt huske en sesong hvor så mange av våre kamper er dørgende kjedelige å se på.

Syns omtrent samtlige kamper under Hareide og Rekdal- regimene var kjipere å se på enn det vi har fått servert i år. Siste 1,5 året under Kåre var heller ikke gøy selv om vi vant kamper.
Back to top
Sobchak
Proff

PostPosted: 12.08.2024 15:00    Post subject: Reply with quote

Det virker som mange ikke tar innover seg at det er en voldsomt stor overgang å gå fra Rekdals stil til Alfreds mye mer komplekse stil, og når man i tillegg har en stall som passer bedre til prosjekt Rekdal, og ikke noe særlig midler til å forandre på det, blir det utfordrende. Ideelt sett skulle vi kanskje tatt en mer gradvis overgang, som sikkert ville gitt bedre resultater, men da ville det nok også tatt en del mer tid å komme dit vi vil være, både med tanke på resultater og prestasjon. Og da er det ikke sikkert vi hadde fått Alfred.

Det er hinsides håpløst å begynne å sammenligne med Moesgaard osv., som spiller en helt annen, mye mer primitiv, og ikke minst destruktiv, stil, og har hatt mange av spillerne sine i flere år. Antakelig har de også spilt samme uambisiøse stil i flere år, uten at jeg har peiling på det.

Det vi er i ferd med å gjennomføre nå er en revolusjon. Mye skal læres og avlæres, relasjoner og samhandling må oppstå. Og man må gradvis kvitte seg med de spillerne som ikke passer så godt inn, og hente de som gjør det. Det er også et generasjonsskifte på gang i spillergruppa. Unge spillere er gjerne mindre jevne i prestasjonene og kanskje ikke alltid så sterke mentalt.

På kort sikt vil det være mye frustrasjon og tunge stunder, og både resultater og prestasjoner vil svinge. Trolig resten av sesongen, og kanskje også deler av neste. Men når vi kommer ut i den andre enden av tunnelen, vil vi være sterkere enn på mange år. Så får dere som heller ville hatt Rekdal, Kåre, Fagermo og Moesgaard gjerne finne på noe annet i mellomtida.
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 20:53    Post subject: Reply with quote

Enig i det, Sobchak! Tror vi må besinne oss nå og innse at det er ek skute langt ute av kurs som må manøvreres, og at det vil ta tid. Jeg har stor tro på Alfred Johanson, men han må også få et material å jobbe med. Hestesport med flodhest er ikke helt det samme...
Back to top
superduplex
Senior

PostPosted: 12.08.2024 21:13    Post subject: Reply with quote

For min del så var jeg forberedt på at det ikke ble bra i år. Og vi visste jo at det måtte selges for å kjøpes. Og Nypan ble ikke solgt. Så føler jeg i tillegg da at vi ikke har fått de poengene vi har fortjent. Delvis pga. spillermaterialet og delvis pga. stenger og dommere osv. Men uansett, vi kom aldri til å kjempe om noen medaljer i år. Problemet er bare at vi får ingen medalje neste år heller uten noen bra forsterkninger. Så det beste hadde vel vært om vi fikk solgt Nypan snart. Samme hvor trasig jævlig det er. Håper i alle fall at de vi får inn nå er godt scoutet og slår til.
Back to top
Ronster
Junior

PostPosted: 12.08.2024 21:51    Post subject: Reply with quote

Å selge Nypan gjør ingenting. Nypan skal selges før eller siden uansett han, han blir ikke i RBK karrieren ut, heller ikke til han er så god så vi får 200-300 mill. Så lenge vi får nok for han så kunne han gjerne blitt solgt allerede i dette vinduet eller neste. Så lenge minst 50 mill av salgssummen går til spillerkjøp og ikke til å betale gjeld. Nypan dominerer ikke på dette laget, å erstatte han med 3 klassespillere vil kun gjøre RBK bedre.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 13.08.2024 09:30    Post subject: Reply with quote

Synes AJ bør få god tid til å bygge lag og stall etter det spillesystemet han ønsker å spille. Regner med at det blir noen utskiftninger for hvert vindu. Viktig at man forbedrer brikkene for hvert trekk, som Magnus Carlsen sier, og da må kanskje noen ofres..
Back to top
lillegutt
Junior

PostPosted: 13.08.2024 11:40    Post subject: Reply with quote

Jeg fatter rett og slett ikke den optimismen som manger har til AJ. Vi spiller sørgelig kjedelig drittfotball som heller ikke gir resultater.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 13.08.2024 12:22    Post subject: Reply with quote

Dessverre enig med deg lillegutt. Det som presteres er langt i fra bra nok. Skjønner godt at vi ikke kjemper om seriegullet, men jeg forventer bedre enn dette.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 63, 64, 65  Next
Page 49 of 65

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb