View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Neeskens Veteran
|
Posted: 10.07.2024 13:10 Post subject: |
|
|
Vi må ha noen rutinerte spillere. Men usikker på om Henriksen er en av dem!
Ikke mange som har vunnet noe i dagens RBK så mulig det kan være viktig å ha en sånn en i stallen _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
|
Frank1 Senior
|
Posted: 10.07.2024 13:23 Post subject: |
|
|
Vi har hverken økonomi eller er attraktive nok lenger til å få tak i noen bedre spiller enn Markus Henriksen. Bare å få signert hvis det er mulig å komme til enighet |
|
Back to top |
|
|
RÃ¥nny Legende
|
Posted: 10.07.2024 13:47 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Henriksen sier til Nidaros at han har fått tilbud om ny kontrakt, men vil ikke svare på om han har avvist tilbudet eller ikke. Påstår også at han har andre tilbud. Jeg synes han er for mye skadet til at vi bør strekke oss særlig langt her. |
Dersom han faktisk har fått et nytt tilbud, så må han jo bare finne ut av en ting.
1: Skal han prioritere barnas oppvekst i gode omgivelser i hjembyen sammen med besteforeldrene.
Eller 2: Tjene mest mulig slik at barna får en større arv når den tid kommer. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 10.07.2024 18:08 Post subject: |
|
|
Nytt og nytt:
Tilbudet om å forlenge kontrakten kom etter sesongstart og Henriksen ønsker ikke å røpe om det er besvart med et «nei» eller om det rett og slett står ubesvart.
– Vi har i hvert fall ikke signert, sier Henriksen.
– Hvorfor ikke?
– Det er mange forskjellige grunner til det. Jeg har fokus på det jeg kan gjøre noe med og det er å prestere på banen. Så får vi ta det når den tid kommer, sier RBK-kapteinen.
Les mer: Fikk RBK-tilbud i vår: Nå har kapteinen fått henvendelser fra annen klubb |
|
Back to top |
|
|
josinho Veteran
|
Posted: 10.07.2024 18:41 Post subject: |
|
|
Markus til Brann for å erstatte Sivert H-N😃 ? Tidligere har en eller flere svenske klubber snust på Markus. Ellers så ønsker jo Saudi og rekruttere spillere til sine ligaer på 2., 3. og 4. nivå …. Tipper det er svensk klubb med en stor, skattegunstig sign on fee. |
|
Back to top |
|
|
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 10.07.2024 18:50 Post subject: |
|
|
Tror dette er å regne som et forhandlingsutspill.. PCS gjorde det samme, men har vel sagt senere at det aldri var aktuelt å reise ut igjen. Derav Ranheim istede for Tyskland.
Mulig jeg tar feil, men tror ikke Henriksen ønsker å reise bort fra familien eller ta de med til en annen by....
Synes jeg vi bør beholde han ja, men til riktig pris gitt klubbens økonomi også kan han ta et bedre tilbud en annen plass om det ikke er akseptabelt. Fritt for begge parter. |
|
Back to top |
|
|
josinho Veteran
|
Posted: 10.07.2024 23:26 Post subject: |
|
|
Et argument i mot ny kontrakt er at Markus har blitt en kjeks etter fylte 30 år. Et annet argument er at han står i veien for yngre utviklingsbare stoppere. Dessuten er det risky å stå høyt og presse med en så treg stopper. Tror det beste er å la ham gå, Markus vil ikke være stallfyll. |
|
Back to top |
|
|
Messi Veteran
|
Posted: 11.07.2024 11:44 Post subject: |
|
|
Ingen av de yngre stopperne vil bli bedre enn Henriksen. De er bare unge.. Hadde Volden vært skikkelig god, så hadde han vært med til U19-EM. Røsten har spilt seg ut av U19 -landslaget, og har blitt benkvarmer.. |
|
Back to top |
|
|
josinho Veteran
|
Posted: 13.07.2024 00:17 Post subject: |
|
|
Alt for tidlig å avskrive Røsten og ikke minst Volden. Sistnevnte er jo langt fra fysisk ferdig utviklet, han vokser jo fortsatt. |
|
Back to top |
|
|
fatslick Rutinert
|
Posted: 15.07.2024 16:44 Post subject: |
|
|
Så rapporterer RBK.no at Henriksen må belage seg på å være ute med skade. Det skal visst ikke være en alvorlig skade, men målsetningen er å få med seg det meste av høstsesongen. Hva nå det innebærer. Veldig uklart og diffust.
Sorry og si Henriksen, som sikkert er en hyggelig fyr, men det vil være uansvarlig å gi han kontraktsforlengelse. Henriksen opplever det mange aldrende forsvarspillere gjerne gjør, skademareritt. Kroppen taler sitt tydelige språk om at den tåler ikke fotball på dette nivået lenger
Tror ikke løsningen er Ranheim heller. For der har de Skjelbreid som ikke lenger klarer å stå en hel kamp i adecco-dassen. Hvis han fortsatt vil være i fotballen, så kan jo alternativet være en satsende trøndersk klubb i postnord-ligaen, hvor han kan bli spillende manager. Han driver visst allerede å "fusker" litt faget som trener
2 eks-rbk'ere førte postnord-laget LFK til adecco. Og har storspilt i cupen. Det ene eliteserielaget etter det andre har blitt slått på Moan. Så de har ørliten mulighet til å stå igjen med hans majestets pokal |
|
Back to top |
|
|
Bart1 Veteran
|
Posted: 15.07.2024 16:52 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Henri wrote: | Henriksen sier til Nidaros at han har fått tilbud om ny kontrakt, men vil ikke svare på om han har avvist tilbudet eller ikke. Påstår også at han har andre tilbud. Jeg synes han er for mye skadet til at vi bør strekke oss særlig langt her. |
Dersom han faktisk har fått et nytt tilbud, så må han jo bare finne ut av en ting.
1: Skal han prioritere barnas oppvekst i gode omgivelser i hjembyen sammen med besteforeldrene.
Eller 2: Tjene mest mulig slik at barna får en større arv når den tid kommer. |
Jeg tviler sterkt på at det er noen som er villige til å betale mer enn oss for Henriksen. De som er interessert er det på grunn av prisen.
Samtidig mener jeg at vi bør beholde spillere med rutine, da vi er et svært ungt lag. Henriksen er mer en god nok for en ettårskontrakt. |
|
Back to top |
|
|
Henri Legende
|
Posted: 15.07.2024 17:19 Post subject: |
|
|
Ute på ubestemt tid. |
|
Back to top |
|
|
1972 Miami Dolphins Legende
|
Posted: 15.07.2024 17:30 Post subject: |
|
|
Om han vil godta en kontrakt rundt 800k basis og opp mot 1.5 avhengig av hvor mye han spiller samt sportslig suksess, ok.
Men han blir oftere og oftere skadd, og han er ikke en spiller som er for god forlaget eller ligaen lenger. Så det blir for å ha rutine i troppen i så fall. |
|
Back to top |
|
|
josinho Veteran
|
Posted: 15.07.2024 17:37 Post subject: |
|
|
Dette var dråpen som rant over glasset! Nok er nok nå. Ikke forny noen avtale med Markus. Kroppen er heit ferdig etter 15 sesonger med seniorfotball på proffnivå. |
|
Back to top |
|
|
Bananskrue Veteran
|
Posted: 15.07.2024 18:07 Post subject: |
|
|
Trist i grunn, vi er langt mer ustabile uten Henriksen syns jeg. Og vi er ustabile nok MED han. |
|
Back to top |
|
|
RÃ¥nny Legende
|
Posted: 07.08.2024 21:13 Post subject: |
|
|
https://www.adressa.no/sp...legger-opp
Henriksens kontrakt går ut ved årsskiftet, og kapteinen sier han fikk et tilbud om forlengelse fra RBK for en stund tilbake. Og at han har «fått noe konkret» fra utlandet. Samtidig er ingenting avklart.
Slik svarer han på spørsmålet om hvorfor det drøyer:
– Jeg har en ærlig og god dialog med Rosenborg, og har sagt at akkurat per nå så kan ikke jeg ta noe valg. Målet og fokuset mitt er å komme tilbake og være i så god tilstand at jeg gjør det bra og at laget gjør det bra når jeg er tilbake.
– Hva betyr det at du ikke kan ta noe valg akkurat nå?
– At jeg har ikke bestemt meg for hva jeg vil. Jeg kan fortsette å være RBK-spiller, jeg kan spille en annen plass, eller så kan jeg ikke spille fotball mer.
– Er det siste et reelt alternativ? At du legger opp?
– Det får vi nå se.
– Det var du selv som listet det opp som et alternativ?
– Det er et alternativ. Om det blir slik får tiden vise, men det er en mulighet, sier han. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
|
josinho Veteran
|
Posted: 07.08.2024 23:37 Post subject: |
|
|
Naturlig at Markus opererer med disse tre alternativene. Uansett har han ikke mer enn maks to sesonger til i kroppen med proff-fotball, kanskje mindre. Lykkes det RBK å finne en bra høyrestopper i vinter blir Markus fort overflødig. Dessuten opererer RBK med trange budsjettrammer. |
|
Back to top |
|
|
Danserud Rutinert
|
Posted: 08.08.2024 10:30 Post subject: |
|
|
Regner med at han har fått et tilbud som er betydelig mindre økonomisk lukrativt enn kontrakten han sitter på i dag, og da er det ganske naturlig at han nøler litt. |
|
Back to top |
|
|
Snabeltann Veteran
|
Posted: 08.08.2024 14:22 Post subject: |
|
|
Er vel ikke noen sensasjon at han enten spiller fotball her, spiller fotball et annet sted eller ikke spiller fotball. Skal lete lenge etter noen andre alternativer enn de tre. Det ligger i kortene at han må ned i lønn for å bli i RBK, så spørs det hva prioriteringene er. Økonomi vs familieliv/klubblojalitet. Ingen kan forvente at Henriksen spiller "gratis" for RBK når han har tilbud fra andre steder, men av det jeg har hørt fra Henriksen i intervjuer og podcaster er at han vekter familieliv veldig tungt. Tipper han signerer ny kontrakt for to år, kanskje med en Ciljan/Tettey-klausul om plass i klubben etter han er ferdig som spiller. |
|
Back to top |
|
|
Aristoteles Veteran
|
Posted: 08.08.2024 15:01 Post subject: |
|
|
Henriksen er meget god, men i det siste har han jo vært mer skadet enn på banen. Hjelper så lite at han er god da. Om han krever høy lønn er det kanskje best at han drar. Håper dog han aksepterer en ok lønn og blir i klubben. |
|
Back to top |
|
|
Ståle Veteran
|
Posted: 08.08.2024 15:15 Post subject: |
|
|
Blir vel som med Skjelbred, at han må MYE ned i lønn, for at det skal bli aktuelt å forlenge. Han har nok økonomisk bedre tilbud andre steder, men det hadde han da han kom hjem sist også. Blir et valg mellom penger of familie-idyll dette. |
|
Back to top |
|
|
RÃ¥nny Legende
|
Posted: 08.08.2024 16:02 Post subject: |
|
|
Danserud wrote: | Regner med at han har fått et tilbud som er betydelig mindre økonomisk lukrativt enn kontrakten han sitter på i dag, og da er det ganske naturlig at han nøler litt. |
Absolutt. Ville rett og slett vært dumt av han å signere nå vs det å signere 1 januar. Vil jo tape en del penger på det. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 08.08.2024 16:45 Post subject: |
|
|
Kan vel signere kontrakt med lønnsregulering 1. januar? |
|
Back to top |
|
|
josinho Veteran
|
Posted: 08.08.2024 19:23 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke helt hvilken rolle Markus skal ha i 2025. Cover for Selnæs og den nye høyrestopperen….? |
|
Back to top |
|
|
Kom_igjen_troillan Rutinert
|
Posted: 16.08.2024 13:55 Post subject: |
|
|
Noen som vet noe mer om hvordan det går med kneskaden til Markus? _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE |
|
Back to top |
|
|
|