|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7326 Location: South-west coast exile
|
Posted: 18.06.2024 09:10 Post subject: |
|
|
| Anbefaler virkelig Gode Vibber-serien om Krimjim. Og podcasten generelt. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 06.08.2024 21:22 Post subject: |
|
|
Nå lager Solbakken trøbbel i Sverige også.
" – Jag kan säga som så att han är den typ av agent som vi aldrig mer kommer att prata med. Han har ljugit om allt från början till slut, säger Larsson.
Vad kan du säga om att han menar att ni brutit avtalet och att du inte svarat i telefonen på en vecka?
– Skitsnack. Han ljuger om det också. Jag har alltid svarat eller ringt upp när det hört av sig. "
https://www.aftonbladet.s...dium=share _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 07.08.2024 07:50 Post subject: |
|
|
| Vet ikke, blir skeptisk til muntlige avtaler, men her får jeg følelsen av at det er Mjällby som har driti seg litt ut. Uansett, flott om vi kan få med flere klubber på boikott JimKrim-toget. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.08.2025 10:17 Post subject: |
|
|
En svensk fotbollsagent pressas på pengar efter att en spelare har bytt klubb, enligt Sportbladets källor.
Nu har två skott avlossats mot en bostad som han har anknytning till.
– Det här är en härva, säger ex-polisen Fredrik Gårdare, som är expert på idrott och kriminalitet.
Läs mera: Skjutning i Stockholm riktad mot fotbollsagent
Snakk om at det er Hasan Cetinkaya, som er agenten til Gyökeres. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.12.2025 17:51 Post subject: |
|
|
Tidigare i höstas häktades Masireh Jadama, misstänkt för grov ekonomisk brottslighet. Jadama arbetade tidigare för agenturen Universal, som samarbetade med AIK. Bland annat var han involverad i en 17-årig Isaks övergång till Dortmund.
Vad tänker du kring det som hänt?
– Inte så mycket. Jag är en outsider och reagerar på saker och ting på samma sätt som alla andra som läser. Jag har inte någon inblick i saker och ting överhuvudtaget. Den viktigaste delen för mig i hela det här har varit min agent.
Vlado Lemić?
– Exakt. Det är den enda som jag från mitt perspektiv har jobbat nära, som varit den som på något sätt har burit något ansvar i min karriär och mina steg och sånt. Det är lite det som är syftet med en agent. (Han ska) ta dig till en klubb och hjälpa dig ta steg i din karriär. Sen, som fotbollsspelare på min nivå, så behövs de inte för så mycket mer.
Pratar ni spelare om det här? Det är en oreglerad bransch i mångt och mycket, samtidigt som agenten är den kanske viktigaste personen i era yrkesliv. Hur kan man vara säker? Hur vet man vem man kan lita på?
– Sånt får man lära sig. Alla spelare är i olika situationer, men jag tror att som min karriär har varit så har jag inte behövt så mycket hjälp från någon annan. Jag har inte behövt att man löser så mycket eller gör något väldigt komplicerat. Jag har inte använt så mycket hjälp.
Många av dina lagkamrater i landslaget som har Hasan Çetinkaya som agent har pratat om hur viktig han varit med karriärsplanering, med att bygga självförtroende och så. Men för dig har relationen till din agent mer handlat om konkreta saker, klubbyten och så?
– Exakt. Det är egentligen det som är bäst. Alla har olika sorters relation, men det är fotboll.
Man kan invända att agentfrågan är en fråga för hela fotbollsbranschen, att den borde reglera och ställa krav, mer än att man kräver det av en femtonåring.
– Inte av någon fotbollsspelare egentligen. Det är inte vi som styr här ute. Vi vill bara spela fotboll, vi vill ta oss till bättre platser. Vi jagar en bra karriär, jag tycker inte att vi bär ett ansvar för hur folk agerar, för andra personers situationer.
Läs mera: ”Ringde familjen direkt” |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |