English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jayden Nelson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 19, 20, 21  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 02.08.2024 13:22    Post subject: Reply with quote

Jeg mener Nelson har et stort potensiale og at han kunne/kan bli veldig god for oss. Samtidig som jeg derfor blir skuffet hvis vi selger han digger jeg at sportslig ikke er redde for å ta harde avgjørelser hvis de ser at det er det beste for å sette sammen et velspillende lag.
bommel1
Rutinert

PostPosted: 02.08.2024 14:14    Post subject: Reply with quote

Føyer seg vel inn i en lang rekke av spillere med det lille ekstra som blir ofret på alteret for det kollektive. Et kollektiv som forresten aldri viser seg å bli bedre uten de.. Dette til bred enighet blant en del rosenborgsupportere. Forstå det den som kan. Men så var dette klubben som trommet ut Dockal, Adegbenro, Botheim, Sørloth osv for en slikk og ingenting

21/22 år, vår beste ving i fjor. Potensielt toppnivå langt over det våre andre vinger har. Avskiltet.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 02.08.2024 14:17    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingen av betydning som har avskilta han enda? Han må derimot tåle å stå litt i dritten en periode. Han har vært skada, og at han ikke kastes rett inn på laget bør ikke være et problem. Om han er villig til å legge ned jobben som kreves blir han veldig god for oss, ingen tvil om det.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 02.08.2024 14:55    Post subject: Reply with quote

Får nok en del mill kr for Nelson, men burde ha starta noen kamper først nå utover noen uker for prisen sin del.Får håpe han har en god agent. Gutten vil jo bort og har noen holdningsproblemer, bla døgnrytme, og han virker også ikke som en humørspreder.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 02.08.2024 17:49    Post subject: Reply with quote

bommel1 wrote:
Avskiltet.

Avskiltet, faktisk Very Happy
Back to top
Votten
Proff

PostPosted: 02.08.2024 21:59    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Får nok en del mill kr for Nelson, men burde ha starta noen kamper først nå utover noen uker for prisen sin del.Får håpe han har en god agent. Gutten vil jo bort og har noen holdningsproblemer, bla døgnrytme, og han virker også ikke som en humørspreder.

Døgnrytme? Sover han ikke?
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 02.08.2024 22:09    Post subject: Reply with quote

Sover på feil tid. Muligens noe med sosial omgang via nettet med venner i Canada som har kveld når vi har natt. Forsover seg…. Uproft.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 03.08.2024 06:53    Post subject: Reply with quote

Kanskje en spiller bør få litt mer tid på seg. Virker som han er en tids instillt bombe.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bart1
Veteran

PostPosted: 03.08.2024 12:19    Post subject: Reply with quote

Det føles som om nesten alle spillere som kommer til klubben vår, har problemer med å vise sitt fulle potensial. Når vi ser på verdien av spillerstallen vår sammenlignet med de fleste andre klubbene i Eliteserien, er vår stall verdt mye mer. Likevel klarer vi ikke å få ut det beste i spillerne våre, som for eksempel Nelson.

Spillerne våre viser glimt av fantastisk spill, men det blir ofte fulgt opp av middelmådig eller dårlig prestasjon. Dette er det største problemet i klubben akkurat nå.

Det er derfor ikke så smart å fortsette å kjøpe gode spillere hvis de ikke lykkes hos oss. Vi må finne ut hvorfor spillerne ikke utvikler seg som forventet, og sørge for at vi har det som trengs for å få frem det beste i dem. Det betyr bedre trening, mentalt støtteapparat og en spillestil som passer spillerne (Gofot-teorien). Først da kan vi forsvare investeringene våre og begynne å konkurrere på det nivået vi burde.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 03.08.2024 12:26    Post subject: Reply with quote

Vi har mange unge, lette teknikere som trenger et lag med voksne mannfolk og toppatleter rundt seg for å skinne. Når vi har en overrepresentasjon av slike spillere lider alle sv mangel på støtte rundt seg. Spillet Alfred implementerer er supert - vi trenger bare den riktige balanserte stallen for at det skal lykkes.

I mange kamper har vi hatt et spillemessig overtak men likevel blitt tatt på fysikk (les: Sarpsborgkampen, og FFK-kampen). Jeg tror vi er nærme å bikke terskelen til å vinne slike kamper og da tror jeg vi blir et topplag. Tror likevel vi må gjennom en vond andre halvdel av sesongen før vi er der.
Back to top
TomBoy
Proff

PostPosted: 03.08.2024 12:39    Post subject: Reply with quote

Nelson var ingen poengsanker i Toronto, han gjør det vesentlig bedre i RBK.

Siste sesong ga 1 mål og 2 assist på 31 kamper hjemme.

Selv i kaossesongen ifjor fikk han 4 mål og 5 ass på 24 kamper her.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bart1
Veteran

PostPosted: 03.08.2024 13:33    Post subject: Reply with quote

Potensialet til Nelson er skyhøyt - noe vi har sett ved flere anledninger. Dette gjelder flere av de andre spillerne vi også har. Problemet er at vi som klubb ikke klarer å få dette ut.

Vi har jo også eksempler fra i år - Bjørlo som ble frosset ut av AJ - og ønsket vekk, fremstår som en av eliteseriens beste spillere. Jeg tror ikke han hadde vært like god om han hadde spilt for oss.

Samtidig ser vi at FCK som er spillerstilen vi etterligner (First-Price RCK), heller ikke lykkes. Det er vel åpenbart for envher at spillestilen vår etterlater for store rom og gjør oss alt for sårbare bakover? - Vi ligger ett poeng bak direkte nedrykk og har sluppet inn flere mål enn noensinne.. Vi kan ikke bare si at dette går veldig bra - "til neste år vil alt endre seg"...

For å få ut potensialet til spillerne våre må vi ha et system og spillestil med defensiv sikkerhet - ikke defensiv hawaifotball..
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 03.08.2024 14:08    Post subject: Reply with quote

Får Nelson på plass defensiv innsats, og bedre fotballforståelse så er det en klassespiller. Akkurat nå er han en futsalspiller fra VIF. Det finnes grenser for hvor lenge vi skal vente på en spiller utvikler seg. Nesten så jeg håper at Sunde blir solgt nå slik at klubben får penger og gi Nelson en siste mulighet. Kanskje blir han en ny pellegrino...sent utviklet.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 03.08.2024 15:51    Post subject: Reply with quote

Det skal ikke mye til for å få bedre spilleforståelse enn Nelson, for den er omtrent lik null. Og det er nettopp det som hemmer han, og laget når han spiller.

Det finnes ikke håp for Nelson, før han selv innser at han ikke er "Ronaldinho" og forenkler spillet sitt. Til tross for stor fart, tekniske ferdigheter og et register av fancy finter, så det er det svært lite effektivt. Det er ikke mange ganger man ser Nelson klarer å utforde og komme rundt motstanderen på kanten.

Dribleraidene hans skjer som oftest innover i banen, på tvers av 16-meteren. Eller på tvers av banen, rett ved midtsirkelsen, som flere ganger har endt med stygge balltap.

Jeg synes det er gøy med fancy finter, men det må ha et mål og en mening.
Få på plass det essensielle først, så går det an å krydre med noe lekre detaljer etter hvert.
Back to top
HupOranje
Senior

PostPosted: 03.08.2024 17:24    Post subject: Reply with quote

Jeg tror en stor grunn til at Rosenborg har mange spillerkjøp som ikke har slått til er at vi alt for ofte har kjøpt spillere uten å ha tanke for hvordan de passer inn på laget og i det systemet som laget spiller. Jeg tror, og håper, at klubben har tenkt å bruke ca følgende metodikk fremover og det tror jeg vil fungere bedre:

- Vit hvordan vi skal spille som lag
- Vit hvilke spillertyper som trengs i systemet vi skal spille og hvilke egenskaper disse spillerne helst skal ha
- Kjøp best mulig spillere som passer best mulig inn i rollebeskrivelsen til plassen de skal spille på
- Gjøre taktiske små-justeringer for å få mest mulig ut av hver enkelt spiller
Back to top
staaleaf
Junior

PostPosted: 04.08.2024 12:28    Post subject: Reply with quote

Amen og halleluja!

Vi har i alle år hentet «trener med gode resultater» med alle mulige slags spillestiler, i tillegg til at i hvert fall de siste trenerne har hatt alt for stor påvirkning på kjøp. Når vi bytter trenere hvert per år blir stallen et sammensurium. «Alt» må byttes ut hver gang siden ny trener vil ha nye leker. Dette har vi til dels hatt råd til, men nå er vi blakke….

Oppryddingen og ansvarsfordeling som har skjedd nå er det viktigste klubben har gjort på mange år. Klubbstyrt, ikke trenerstyrt. Mange mindre klubber har klart seg veldig godt med punktene til HupOranje her (Brighton kan være et eksempel). Det er ikke garanti for suksess, men for å få mest ut av hver krone, som RBK må, øker sjansene i alle fall.

Så får vi se om Alfred får dette til, men når han en dag skal skiftes ut, regner jeg med at klubben ikke ansetter en trener som har ok resultater med defensiv knokkelball, men ser etter noen som spiller som vi faktisk ønsker å spille.

Det er tungt om dagen, men håper vi får litt avstand til OBOS-streken utover høsten.

Og når det gjelder Nelson, så håper jeg det går an å få ham til å fungere. Moldekampen var en fryd, så potensialet er jo der.
Back to top
HupOranje
Senior

PostPosted: 04.08.2024 17:57    Post subject: Reply with quote

Nei, garanti for suksess finnes ikke, men man legger det så mye bedre til rette for suksess hvis man gjør det på denne måten. Og det vil komme dårlige perioder, men man har allerede lagt til rette for å snu til positiv utvikling ved å gjøre det på denne måten.

Man kan også nevne at Ajax er ikke gode hele tiden, men de kommer jevnlig tilbake til gode perioder. De vet hvem de er som klubb og da er det lettere for dem å ha suksess med å hente spillere, hente trenere, utvikle spillere, utvikle trenere, etc som passer inn med hvem de er som klubb og hvordan de ønsker å spille. Når de gjør det på denne måten så er veien tilbake mye kortere hvis en god årgang blir kjøpt i stykker av større klubber, eller om de ansetter en trener som ikke fungerer så godt likevel, eller om akademiet har en dårlig årgang, etc, etc.

Jeg håper også at Nelson slår til. Jeg tror ikke at han blir værende lenge hvis han gjør det, men da blir det forhåpentligvis etterlengtede kroner i klubbkassa.
Back to top
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 04.08.2024 23:09    Post subject: Reply with quote

Gi gutten en VHS med Jan Derek Sørensen på repeat Tommel'n opp!
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 06:59    Post subject: Reply with quote

Er da vel knapt noen som har VHS lenger Razz
Henri
Legende

PostPosted: 05.08.2024 10:46    Post subject: Reply with quote

Nidaros skriver at vi har mottatt bud (fra Belgia) på Nelson som har blitt avvist. Vanskelig case, han kan jo bli så bra for oss hvis han bare skjønner samspill bedre, men er ikke helt trygg på at det plutselig vil falle på plass.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 10:52    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke gitt opp Nelson enda, har får mere tid fra meg. Nå har han gått skadet og ikke spilt på ganske lenge. Han er muligens den spilleren som har størst forbedringspotensiale under AJ, men det skjer selvsagt ikke uten spilletid.

Så jeg håper han får spille så mye som mulig (dvs ikke på bekostning av de sportslige resultatene, men rikelig med innhopp) for å få spilt på seg litt selvtillit utover høsten.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 10:54    Post subject: Reply with quote

Får vi god nok pris selger vi nok. Stort hvis så klart.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 11:01    Post subject: Reply with quote

For meg demonstrerte Nelson i går at han ikke ønsker å være her lenger. Han spilte kun for seg selv, og for sine egne sjanser. Var vel to ganger han førte ball i en overtallssituasjon, og for meg var det tydelig at han ikke engang så etter pasningsmulighetene, og var fast bestemt på å avslutte selv. Dette signaliserer vel at han ikke bryr seg så mye om lagets beste, men ønsker å vise seg frem, slik at han blir solgt. Synes dette er trist, da han har enormt spennende ferdigheter som dette laget kunne ka trengt offensivt.

Disclaimer: Mulig jeg leser alt for mye ut av kampen i går Smile
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 11:41    Post subject: Reply with quote

Ser ut som det allerede har kommet bud på Nelson, men avvist? har ikke tilgang til saken.

https://www.nidaros.no/av...113-615493
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 11:45    Post subject: Reply with quote

Nelson ville ikke.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 19, 20, 21  Next
Page 16 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb