View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
2% |
[ 2 ] |
Tagseth |
|
9% |
[ 9 ] |
M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Nemcik |
|
11% |
[ 11 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
36% |
[ 34 ] |
Nypan |
|
37% |
[ 35 ] |
Broholm |
|
1% |
[ 1 ] |
Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan-Sunde |
|
1% |
[ 1 ] |
Zeidan |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 93 |
|
Author |
Message |
ODN Rutinert
|
Posted: 23.07.2024 15:46 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Altså jeg synes dere bør være voksne nok til å stå rakrygget og ta denne kritikken. You laid your bed, now lay in it. |
Kritikk for hva? Hvem er ‘dere’? Poenget her er jo ikke ikke å si at det var riktig gjort, men foranledningen til hva som har ført saken til dit man er i dag. Det faktum at enkelte ikke klarer å skille personer som ikke har noe som helst med aksjonen, og de som faktisk har det, må nesten være på deres kappe. Vet ikke hvor mange ganger det må gjentas her inne. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 23.07.2024 15:52 Post subject: |
|
|
Votten wrote: |
Nå har jeg aldri hevdet at jeg er plettfri, men du kan gjerne sitere meg om du har noe du ønsker å ta meg på. |
Nei, men det er noe ironisk med å be om et bedre ordskifte når du selv sier at folk sitter høye og mektige på sin hvite hest, eller påstår at motparten ser på seg selv som om de er moralsk overlegne. Det er kanskje ikke like elegant som å si rett ut at noen er en idiot, men det er likefullt en form for drittslenging mot motparten sine menneskelige verdier.
Så er uansett ingenting her inne i nærheten av det som har vært den største drittslengingen - som er den dritten deler av Øvre Øst kastet i fleisen på klubben og resten av supporterne. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 23.07.2024 15:55 Post subject: |
|
|
Kan 2mas, Hedon eller noen ta og låse denne tråden nå? Denne diskusjonen kommer ingen vei uansett _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 23.07.2024 15:57 Post subject: |
|
|
Kampen er jo ikke spilt ferdig enda...?  |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 23.07.2024 15:58 Post subject: |
|
|
Går an å låse opp tråden igjen når/viss omkampen blir beramma  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 23.07.2024 16:10 Post subject: |
|
|
Hvit mann som pusher 50 wrote: | Kan 2mas, Hedon eller noen ta og låse denne tråden nå? Denne diskusjonen kommer ingen vei uansett |
Kunne ikke vært mer enig, |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 23.07.2024 16:11 Post subject: |
|
|
Zarm93 wrote: | Votten wrote: |
Nå har jeg aldri hevdet at jeg er plettfri, men du kan gjerne sitere meg om du har noe du ønsker å ta meg på. |
Nei, men det er noe ironisk med å be om et bedre ordskifte når du selv sier at folk sitter høye og mektige på sin hvite hest, eller påstår at motparten ser på seg selv som om de er moralsk overlegne. Det er kanskje ikke like elegant som å si rett ut at noen er en idiot, men det er likefullt en form for drittslenging mot motparten sine menneskelige verdier.
Så er uansett ingenting her inne i nærheten av det som har vært den største drittslengingen - som er den dritten deler av Øvre Øst kastet i fleisen på klubben og resten av supporterne. |
At flere av motparten ser på seg selv som moralsk overlegne er et faktum. Det er bare å lese tråden selv. Det gjelder selvfølgelig ikke alle.
Det har blitt trukket paralleller mot terror, ekstremisme, nazisme, osv. Motdebatanter er noen nedsnødde idioter som fortjener all drittslenging de mottar.
Heller enn å reagere på disse kommentarene, så reagerer du på at jeg tar opp problemet. Det synes jeg er meget spesielt. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 23.07.2024 16:23 Post subject: |
|
|
Fordi jeg mener at det må man kunne forvente og tåle, og at folk skal få lov til å få utslipp for sine følelser nå.
Så da synes jeg at det er spesielt at skal stikke hånda di inn i vepsebolet, for å så klage over at du har blitt stukket.
Ja, du er jo en av de som har sett på deg selv som moralsk overlegen. Det er et faktum. Det er bare å lese kommentarene dine.
Så synes jeg at det er spesielt at du er mer opptatt av det enn de mange tusen som fikk kampen sin ødelagt og led økonomiske tap. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 23.07.2024 16:30 Post subject: |
|
|
Om slik retorikk er noe man må kunne forvente så er det intet annet enn trist.
Ingen som hadde "stukket meg" eller kalt meg noe. Jeg reagerte på den generelle retorikken fra en god del brukere her.
Takk for diskusjonen Zarm. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 23.07.2024 16:42 Post subject: |
|
|
Du må jo selvfølgelig se ting i lys av hva som faktisk har skjedd. Etter en slik hendelse, så må man faktisk forvente det. Det er urealistisk å forvente at alle skal kunne besinne seg etter dette. At du ikke klarer å forstå det er trist.
Ja, så da er den metaforen passende til deg også - selv om du ikke skjønte det.
Lykke til videre. Man så igjen hva fokuset ditt var på. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 23.07.2024 17:21 Post subject: |
|
|
Det er ingen grunn til å kalle andre for idioter, pakk, nesnødd osv. Det holder å si at man synes aksjonen i seg selv var idiotisk. Jeg forstår ikke hvordan mange virker å tro at det er greit å slenge dritt til andre kun fordi man er uenig i en sak. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 23.07.2024 17:40 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | ola. wrote: | Jeg kaller de som saboterer kampen for påståtte supportere, ja. At de er dårlige supportere, tror jeg et overveldende flertall sv RBK-supportere er enige med meg i. Jeg sier jo ikke at alle i Kjernen eller på ØØ er det. Du havner jo innafor definisjonen min da, dessverre. Så lenge du har forståelse for handlinger som dette.
Tragikomisk at du i samme åndedrag prøver å være den som maner til forsoning og fordømmer boikott og drittslenging … det er jo ikke troverdig fra deg for fem flate øre. |
Da kan vi fastslå at årevis med støtte både utenfor og på banen - både hjemme og borte - fører til at man er påståtte supportere basert på én aksjon. Du kan si hva du vil om aksjonen, men å kalle de påståtte supportere er bare flåsete.
|
Ja, det er gjerne slik det henger sammen. Om du lever lovlydig i 50 år, og deretter raner en bank, blir du - og forblir du en kriminell.. Da hjelper de første 50 årene lite.. _________________ mvh HeXX
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 23.07.2024 17:53 Post subject: |
|
|
HeXX wrote: | Ja, det er gjerne slik det henger sammen. Om du lever lovlydig i 50 år, og deretter raner en bank, blir du - og forblir du en kriminell.. Da hjelper de første 50 årene lite.. |
La oss si at en 18-åring kaster en fiskekake på banen, da er altså vedkommende en dårlig supporter ut livet. Angret du deg og la deg helt flat? Niks. Prøve å gjøre det godt igjen på noen måte? Ja du kan bare prøve, men du er fortsatt en ræva supporter(!). Bra sammenligning av situasjoner. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.07.2024 18:25 Post subject: |
|
|
ØØ består av en håndfull tusen unike personer, vi andre som er RBK-fans utgjør et sekssifret antall mennesker. Alle på ØØ var nok ikke for disse pøbelstrekene. Ser på avstemninger, kommentarfelt og i artikler med folk som er RBK-ansatte pluss styre, at ØØ ikke får noen støtte. ØØ/Kjernen bør nå ta det økonomiske ansvaret og betale alle ekstrautgifter som RBK har og vil pådra seg pga dette kampavbruddet. Enkelte langveisfarende bør også ØL og Kjernen dekke utgiftene til. Ta ansvar!!! |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 23.07.2024 18:35 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | HeXX wrote: | Ja, det er gjerne slik det henger sammen. Om du lever lovlydig i 50 år, og deretter raner en bank, blir du - og forblir du en kriminell.. Da hjelper de første 50 årene lite.. |
La oss si at en 18-åring kaster en fiskekake på banen, da er altså vedkommende en dårlig supporter ut livet. Angret du deg og la deg helt flat? Niks. Prøve å gjøre det godt igjen på noen måte? Ja du kan bare prøve, men du er fortsatt en ræva supporter(!). Bra sammenligning av situasjoner. |
Ja, det var en dårlig sammenligning du kom med. En 18 åring har sjelden fulgt klubben i årevis, ei heller levd lovlydig eller vært en god supporter I 50 år først... En 18 åring er det kanskje håp for, men samtidig er det den alderen samfunnet har definert enhver som voksen, og det betyr også at de må ta konsekvensen av sine handlinger, gjennomtenkt eller ikke.
Så er det selvsagt mulig å vokse opp og ta til fornuften, særlig for 18 åringer, men det fordrer en vilje til endring, og så langt er det lite som tyder på at bermen har kommet dit, verken de på på 18 eller de nærmere 50.. _________________ mvh HeXX
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 23.07.2024 18:39 Post subject: |
|
|
"Søndagens avbrytelse får også økonomiske konsekvenser for Rosenborg. Trønderne forventer blant annet en bot fra NFF, i tillegg må klubben arrangere en ekstra kamp.
Ifølge TV 2s opplysninger kan det fort bety opp mot en halv million kroner ut av en allerede slunken klubbkasse på Lerkendal.
– Det blir et økonomisk tap. Vi har andre ting vi heller skulle ha brukt pengene på enn å bruke det på akkurat dette. Det som skjer går også på omdømmet til Rosenborg og det er noen effekter med den vanlige langsidesupporteren som vi er usikker på hvordan vil slå ut på publikumssnittet fremover, sier daglig leder Tore Berdal til TV 2.
– Det kommer ikke godt med for noen, så det er fryktelig unødvendig. Det er mye konsekvenser, både økonomisk, for folk som har reist langt for å se på og sånne ting. Det er synd, sier Selnæs.
RBKs svenske sjef kaller det «forkastelig».
– Finnes det en stor negativ nedside her for oss som klubb, så er det helt forkastelig at vi selv setter oss i denne situasjonen som rosenborgere, er det klare beskjeden fra 33-åringen. "
https://www.tv2.no/sport/.../16863519/
Det er bare å starte kronerulling på Øvre Øst. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.07.2024 19:59 Post subject: |
|
|
Er det noen her som vet noe om hva som foregår i kjernen / ultras Nidaros / tt nå? Hvorfor er det knusk stille? Har de ikke tenkt å uttale seg? |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.07.2024 20:04 Post subject: |
|
|
Denne halvmillionen får syndebukkene bare cashe ut |
|
Back to top |
|
 |
Burglar Senior
|
Posted: 23.07.2024 20:22 Post subject: |
|
|
HeXX wrote: | ODN wrote: | HeXX wrote: | Ja, det er gjerne slik det henger sammen. Om du lever lovlydig i 50 år, og deretter raner en bank, blir du - og forblir du en kriminell.. Da hjelper de første 50 årene lite.. |
Ja, det var en dårlig sammenligning du kom med. En 18 åring har sjelden fulgt klubben i årevis, ei heller levd lovlydig eller vært en god supporter I 50 år først... En 18 åring er det kanskje håp for, men samtidig er det den alderen samfunnet har definert enhver som voksen, og det betyr også at de må ta konsekvensen av sine handlinger, gjennomtenkt eller ikke.
Så er det selvsagt mulig å vokse opp og ta til fornuften, særlig for 18 åringer, men det fordrer en vilje til endring, og så langt er det lite som tyder på at bermen har kommet dit, verken de på på 18 eller de nærmere 50.. |
Du feiler jo med din egen logikk. Denne 18-åringen er jo, og forblir en dårlig supporter i følge den logikken? Generelt sett forøvrig en skummel tankegang, og gjenspeiler ikke det samfunnet vi lever i idag i det hele tatt. Folk gjør feiltagelser. Fullstendig menneskelig.
Last edited by Burglar on 24.07.2024 01:12; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 23.07.2024 20:39 Post subject: |
|
|
Men slutt å forsvare og forklare oppførselen. Beklag! Så klart kan en dårlig supporter bli en god supporter igjen, nesten like fort som man kan bli en dårlig en. Det avhenger helt hva man gjør.
Når tror jeg alle forventer kronerulling fra ØØ. Jeg forventer at supporterledere tar initiativ, og at alle som forsvarer sabotasjen, bidrar.
Det er kvalmt å lese hvordan NSA og enkelte capsgutter uttaler seg om sabotasjen som noe supportere stiller seg bak – uten å presisere at de med sikkerhet kun kan si at de representerer et mindretall.
Betal klubben tilbake! |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 23.07.2024 20:51 Post subject: |
|
|
Støttes.
Betal klubben, si unnskyld for oppførslen og utesteng synderne i 2-3 kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 23.07.2024 22:31 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Er det noen her som vet noe om hva som foregår i kjernen / ultras Nidaros / tt nå? Hvorfor er det knusk stille? Har de ikke tenkt å uttale seg? |
|
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 23.07.2024 23:05 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Hedning wrote: | Er det noen her som vet noe om hva som foregår i kjernen / ultras Nidaros / tt nå? Hvorfor er det knusk stille? Har de ikke tenkt å uttale seg? |
|
Kanskje de er anbefalt å være stille av juridisk hjelp?
Vill jo ikke være overraskende eller feil om Rosenborg BK saksøker Kjernen for den halvmillionen som sabotasjen mot LSK vil koste klubben. Pluss andre inntektstap og merutgifter som f eks at flere vil holde seg hjemme i påvente av nye aksjoner fra sabotørene.
Send regninga til Kjernen. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 24.07.2024 03:19 Post subject: |
|
|
Burglar wrote: | Du feiler jo med din egen logikk. Denne 18-åringen er jo, og forblir en dårlig supporter i følge den logikken? Generelt sett forøvrig en skummel tankegang, og gjenspeiler ikke det samfunnet vi lever i idag i det hele tatt. Folk gjør feiltagelser. Fullstendig menneskelig. |
Det er jo søtt av deg å forsøke å fremstå som logisk og rasjonell, samtidig som du forsvarer fiskekaker og sivil ulydighet med hud og hår. Og det er jo gjerne litt symptomatisk for dere som støtter bermen at dere sliter litt med grunnleggende leseforståelse.
Så jeg foreslår du heller bruker kreftene dine på å bidra til å bistå klubben økonomisk,slik resten av ØØ nå har en sterk moralsk plikt til å gjøre. 500 000 er en liten side av dette. De reelle kostnadene er langt høyere, flere millioner, og der får en bare håpe noen av de direkte berørte tar initiativ til et gruppesøksmål mot Kjernen, Ultras osv for å få dekket sine kostnader. _________________ mvh HeXX
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 24.07.2024 07:14 Post subject: |
|
|
Disse folka på ØØ/i Kjernen hadde vel ikke tenkt så langt ang økonomisk (og poengmessige) konsekvenser før de ødela kampen…. Heldigvis slapp vi et potensielt poengtrekk, men fattige RBK taper store beløp på kampstoppen. Nå har det gått en halv uke siden kampen og ingen fra dette miljøet har kommet med løsninger eller uttalelser om å rydde opp i dette økonomiske uføret. Er denne gjengen internt uenige, eller gir dem blaffen, i å gjøre opp for seg? Vi er mange som venter på svar fra dette miljøet, som klubben forøvrig har gitt veldige rabatterte billetter…. |
|
Back to top |
|
 |
|