English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 48, 49, 50  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
2%
 2%  [ 2 ]
Tagseth
9%
 9%  [ 9 ]
M. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
11%
 11%  [ 11 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Väänänen
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
36%
 36%  [ 34 ]
Nypan
37%
 37%  [ 35 ]
Broholm
1%
 1%  [ 1 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan-Sunde
1%
 1%  [ 1 ]
Zeidan
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 93

Author Message
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 23.07.2024 10:16    Post subject: Reply with quote

Som sagt; det er mye verre å slenge fiskekaker på en fotballbane enn å slenge dritt på et nettforum. Pussig nok synes dette vanskelig å forstå.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 23.07.2024 10:35    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke enig i at VAR tar bort spontaniteten i jublingen. Jeg jubler uansett, og skulle det bli mål mot/ for pga VAR, jubler jeg en gang til. Det gir dobbelt så mye spontan jubling fra min side RBK
Er det sånn at de som ikke klarer å juble for mål ved bruk av VAR, heller ikke jubler for mål uten VAR før de har sett både på linjedommeren og dommeren? Det vil jo også ta bort spontaniteten med et par sekunder…
I min verden jubles det når ballen er i nettmaska, så får det heller bli en skuffelse etterpå, eller et nytt jubelbrus.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 23.07.2024 10:41    Post subject: Reply with quote

Enig. Når VAR bruker 2 minutter på å sjekke en situasjon, irriterer jeg meg over VAR i 5 min etterpå. Når vi får straffe imot for en hands på 20 meter irriterer jeg meg i dagesvis.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 23.07.2024 10:53    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
ODN wrote:
Man kan så klart være uenige, men boikott og usaklig drittslenging hjelper ikke til noe annet enn økt polarisering - i en tid hvor klubben virkelig må være samlet. La oss heller se fremover, håpe at det endelig blir åpnet en konstruktiv dialog med forbundet, og fortsette å støtte laget i en vanskeligstilt tid.

Dette er riktig. Men svært spesielt at det kommer fra en som forsvarer den aller mest polariserende handlingen utført av påståtte RBK-fans noensinne: en faktisk sabotasje av en fotballkamp.

Når det kommer til boikott av eget lag, så tenker jeg personlig at det ville vært uaktuelt - uansett sportslig tilstand og hva enn annet som måtte foregå i klubben.

Forsvarer og forsvarer, nå er det ikke akkurat sånn at jeg har vært med i denne aksjonen (slik enkelte prøver å mene for å støtte egne argument), men jeg har stor forståelse for hvorfor dette ble resultatet over lengre tid - noe jeg har forsøkt å poengtere med den faktiske situasjonen og hvorfor man er kommet dit man har. Det er sunt for en diskusjon å prøve å sette seg inn i andre synspunkt, og da har den usaklige drittslengingen absolutt ingen nytte å tilføre, annet enn økt polarisering og null konstruktivitet.

Regner med du forstår at øvrige kommentar ikke var rettet mot deg, men å kalle de som står for all organisering av liv på tribunen, og de som bruker store deler av både fritid og penger på å støtte laget både av og utenfor banen, for «påståtte supportere» blir bare feil. Som sagt har jeg ingenting med dette å gjøre, og man må kunne forholde seg til hverandre uten en slik «dialog» som man nå ser.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 23.07.2024 10:58    Post subject: Reply with quote

NÃ¥erdetnok wrote:
Som sagt; det er mye verre å slenge fiskekaker på en fotballbane enn å slenge dritt på et nettforum. Pussig nok synes dette vanskelig å forstå.

Ikke en eneste person her inne har sagt det du nettopp skriver. Slutt å tilegne andres setninger betydninger som de ikke har. Ironisk at de samme personene som er så gode på å bruke negative superlativer om motparten, også faktisk er den eneste parten som driver med det. Det at andre har forskjellige meninger, betyr ikke at du sitter på noen moralsk trone som gir deg makt til å oppføre deg som en liten unge.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 23.07.2024 11:11    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Enig. Når VAR bruker 2 minutter på å sjekke en situasjon, irriterer jeg meg over VAR i 5 min etterpå. Når vi får straffe imot for en hands på 20 meter irriterer jeg meg i dagesvis.

Er det da teknologien, eller dommerstandens nivå som er problemet?
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 23.07.2024 11:22    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
ola. wrote:
ODN wrote:
Man kan så klart være uenige, men boikott og usaklig drittslenging hjelper ikke til noe annet enn økt polarisering - i en tid hvor klubben virkelig må være samlet. La oss heller se fremover, håpe at det endelig blir åpnet en konstruktiv dialog med forbundet, og fortsette å støtte laget i en vanskeligstilt tid.

Dette er riktig. Men svært spesielt at det kommer fra en som forsvarer den aller mest polariserende handlingen utført av påståtte RBK-fans noensinne: en faktisk sabotasje av en fotballkamp.

Når det kommer til boikott av eget lag, så tenker jeg personlig at det ville vært uaktuelt - uansett sportslig tilstand og hva enn annet som måtte foregå i klubben.

Forsvarer og forsvarer, nå er det ikke akkurat sånn at jeg har vært med i denne aksjonen (slik enkelte prøver å mene for å støtte egne argument), men jeg har stor forståelse for hvorfor dette ble resultatet over lengre tid - noe jeg har forsøkt å poengtere med den faktiske situasjonen og hvorfor man er kommet dit man har. Det er sunt for en diskusjon å prøve å sette seg inn i andre synspunkt, og da har den usaklige drittslengingen absolutt ingen nytte å tilføre, annet enn økt polarisering og null konstruktivitet.

Regner med du forstår at øvrige kommentar ikke var rettet mot deg, men å kalle de som står for all organisering av liv på tribunen, og de som bruker store deler av både fritid og penger på å støtte laget både av og utenfor banen, for «påståtte supportere» blir bare feil. Som sagt har jeg ingenting med dette å gjøre, og man må kunne forholde seg til hverandre uten en slik «dialog» som man nå ser.

Jeg kaller de som saboterer kampen for påståtte supportere, ja. At de er dårlige supportere, tror jeg et overveldende flertall sv RBK-supportere er enige med meg i. Jeg sier jo ikke at alle i Kjernen eller på ØØ er det. Du havner jo innafor definisjonen min da, dessverre. Så lenge du har forståelse for handlinger som dette.

Tragikomisk at du i samme åndedrag prøver å være den som maner til forsoning og fordømmer boikott og drittslenging … det er jo ikke troverdig fra deg for fem flate øre.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 23.07.2024 11:37    Post subject: Reply with quote

Når man med viten og vilje påfører klubben mange millioner i tap på grunn av sine egne korstog er man ikke supporter. Det er ikke noe å snakke om en gang. Supporter betyr en som støtter klubben. Om disse folka synger og lager tifoer resten av livet vil det aldri betale tilbake det de har kostet klubben.

De er ikke supportere, de er hatere. De møter opp for å hate.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 23.07.2024 11:53    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Jeg kaller de som saboterer kampen for påståtte supportere, ja. At de er dårlige supportere, tror jeg et overveldende flertall sv RBK-supportere er enige med meg i. Jeg sier jo ikke at alle i Kjernen eller på ØØ er det. Du havner jo innafor definisjonen min da, dessverre. Så lenge du har forståelse for handlinger som dette.

Tragikomisk at du i samme åndedrag prøver å være den som maner til forsoning og fordømmer boikott og drittslenging … det er jo ikke troverdig fra deg for fem flate øre.

Da kan vi fastslå at årevis med støtte både utenfor og på banen - både hjemme og borte - fører til at man er påståtte supportere basert på én aksjon. Du kan si hva du vil om aksjonen, men å kalle de påståtte supportere er bare flåsete.

Er jeg som ikke engang hadde mulighet til å dra på kampen engang, en påstått supporter også - fordi at jeg har forståelse for en handling? Blir jo nesten komisk dette. Skal bli mer egosentristisk jeg også, så jeg kan dra på kamper som en ‘ordentlig’ supporter igjen.

Så du vil ha en splittet klubb med boikott og drittslenging? Er det måten du har tenkt å fortsette diskusjonen, så trekker jeg meg i alle fall ut. Sett deg inn i situasjonen og hva som har ført til aksjonen, så forstår du at det ikke er en impulsiv reaksjon som skjedde basert på en nylig foranledning. Hvorvidt du er enig i aksjonen er en annen ting, men sett deg i det minste inn i den.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 23.07.2024 12:03    Post subject: Reply with quote

Du er jo en tapt sak. Nesten en ekstremist å regne. Å forsvare handlinger som du gjør, er å splitte klubben. Det er en aktiv handling som fører til splittelse. Det jeg gjør er å reagere på motbydelige handlinger, og det må nesten få være forståelig. I etterkant å stå for kampsabotasjen fører også bare til mer splittelse. At du ikke evner å se det, forteller hvor lite som rører seg oppe i topplokket til både deg og andre som står for det. Motbydelig, er det!

Dette er påståtte supportere. Punktum. At de har vært gode supportere tidligere betyr ikke at de ikke kan endre seg og senere bli dårlige supportere. Det er faktum nå. Tidligere støtte forsvarer ikke disse handlingene. De er hva de er, ikke hva de var. Det gjelder deg også.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 23.07.2024 12:11    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Ståle wrote:

Er det da teknologien, eller dommerstandens nivå som er problemet?

Er enige i at om dommerne blir gode nok, så er det ikke noe behov for VAR. Men uansett nivå på dommerne, så har man ikke alltid vinkelen til å se hva som skjer. Et alternativ kunne jo være å gå over til 2 dommere? Hadde jo et prøveprosjekt med ekstra dommere bak mål for en del år siden, uten at det så ut til å hjelpe. Mest fordi disse dommerne aldri greip inn på noe som helst. Automatisk offside detektering kommer innen få år, på lik linje med mållinjeteknologi.
Back to top
Votten
Proff

PostPosted: 23.07.2024 12:16    Post subject: Reply with quote

Er ikke måte på hvor svart/hvitt denne diskusjonen skal bli. Enten så er du med oss, eller så er du mot oss. Sitter høy og mektig på sin moralske hest og slenger dritt mot andre som om det er helt normal oppførsel.
Back to top
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 23.07.2024 12:29    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Dette er påståtte supportere. Punktum. At de har vært gode supportere tidligere betyr ikke at de ikke kan endre seg og senere bli dårlige supportere. Det er faktum nå. Tidligere støtte forsvarer ikke disse handlingene. De er hva de er, ikke hva de var. Det gjelder deg også.

Enig. Det hjelper ikke å ha vært en evig og tro supporter dersom du støtter eller deltar i aksjoner med slike utfall. Men, som alt annet kan det rettes opp i ved å innrømme at dette ble helt feil. Ingen supportere på ØØ er større en klubben eller andre hverdagslige supportere. Dersom noen har den innstillingen er det naivt å tro at det ikke vil bli sunget og laget flere tifoer på Lerkendal. Selvfølgelig vil det det.
Back to top
machiavelli
Veteran

Votten wrote:
Er ikke måte på hvor svart/hvitt denne diskusjonen skal bli. Enten så er du med oss, eller så er du mot oss. Sitter høy og mektig på sin moralske hest og slenger dritt mot andre som om det er helt normal oppførsel.

SÃ¥ enkelt er det faktisk.

Støtter man sabotasje mot klubben og laget sitt som fører til at kamper blir avbrutt så er jeg faktisk mot dere. Dere koster et lag som allerede sliter økonomisk, mye penger. Et lag som sliter sportslig, bryter dere opp flyt og potensielt poeng . Og dere ødelegger renomméet til RBK som en seriøs klubb.

Last edited by machiavelli on 23.07.2024 12:30; edited 1 time in total
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

Ja for det er jo normal oppførsel å sabotere idrettsarrangementer.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 23.07.2024 12:31    Post subject: Reply with quote

Forbanna idioter - kom dere ut av klubben!

https://www.vg.no/sport/i...e-tribuner
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 23.07.2024 12:31    Post subject: Reply with quote

Votten wrote:

Er du overrasket over at folk er forbanna?
Votten
Proff

PostPosted: 23.07.2024 12:33    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Votten wrote:

Støtter man sabotasje mot klubben og laget sitt som fører til at kamper blir avbrutt så er jeg faktisk mot dere. Dere koster et lag som allerede sliter økonomisk, mye penger. Et lag som sliter sportslig, bryter dere opp flyt og potensielt poeng . Og dere ødelegger renomméet til RBK som en seriøs klubb.

Du har fullt lov til å være uenig, det har jeg ingen problemer med. Det er drittslengingen jeg reagerer på.
Back to top
Votten
Proff

PostPosted: 23.07.2024 12:34    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Votten wrote:

Voksne mennesker skal klare å være forbanna uten å ta til drittslenging. Man har god tid til å tenke seg om der man sitter ved tastaturet to dager etter kampen.
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 23.07.2024 12:35    Post subject: Reply with quote

Utesteng pakket på livstid. Få det bort!
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 23.07.2024 12:40    Post subject: Reply with quote

Votten wrote:
machiavelli wrote:
Votten wrote:

Du har fullt lov til å være uenig, det har jeg ingen problemer med. Det er drittslengingen jeg reagerer på.

Så dere skal ha full mulighet til å ødelegge for klubben, laget og andre supportere, men være immun for kritikk?

Noen ganger må man kalle en spade for en spade. Og den samlede intelligensen på ØØ i øyeblikket man kastet de siste ballene på banen hadde slitt med å få firkant inn i firkant og trekant inn i trekant på barneleker.

Komplett idioti. Det er heller ingen som har lagt seg langflate for oppførselen. Tvert om er de stolte av den. De føler seg som tanksmannen fra Tianaman Square der de har stått opp mot urett. Det er patetisk.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 23.07.2024 12:42    Post subject: Reply with quote

Votten wrote:
Zarm93 wrote:
Votten wrote:

Voksne mennesker skal klare å være forbanna uten å ta til drittslenging. Man har god tid til å tenke seg om der man sitter ved tastaturet to dager etter kampen.

Å forsvare det som har skjedd og samtidig være så tynnhudet og hårsår er en fryktelig dårlig kombinasjon.
ODN
Veteran

PostPosted: 23.07.2024 12:42    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Du er jo en tapt sak. Nesten en ekstremist å regne. Å forsvare handlinger som du gjør, er å splitte klubben. Det er en aktiv handling som fører til splittelse. Det jeg gjør er å reagere på motbydelige handlinger, og det må nesten få være forståelig. I etterkant å stå for kampsabotasjen fører også bare til mer splittelse. At du ikke evner å se det, forteller hvor lite som rører seg oppe i topplokket til både deg og andre som står for det. Motbydelig, er det!

Det å bli dårlige supportere krever nok mer enn én menneskelig tabbe. Du får selvsagt lov til å reagere, det er det ingen som har sagt at du ikke skal. For ordens skyld så har jeg blant annet skrevet at jeg ikke var på kampen, og at en avsluttet kamp er kjedelig for alle parter. Du må gjerne konspirere med at dette var meningen, men da velger du å ikke høre på de andre partene. Det er en vesentlig forskjell på å stå for noe, og det å forklare hvorfor en situasjon har blitt som den har blitt. Aner ikke hvor mye jeg må banke akkurat det inn med teskje, men når du enda ikke har forstått det, og det eneste du klarer å komme med er usaklige stikk, så kan vi avslutte vår diskusjon der.
Back to top
Votten
Proff

PostPosted: 23.07.2024 12:46    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Så dere skal ha full mulighet til å ødelegge for klubben, laget og andre supportere, men være immun for kritikk?

Noen ganger må man kalle en spade for en spade. Og den samlede intelligensen på ØØ i øyeblikket man kastet de siste ballene på banen hadde slitt med å få firkant inn i firkant og trekant inn i trekant på barneleker.

Komplett idioti. Det er heller ingen som har lagt seg langflate for oppførselen. Tvert om er de stolte av den. De føler seg som tanksmannen fra Tianaman Square der de har stått opp mot urett. Det er patetisk.

Kan du sitere meg på at vi skal være immune for kritikk? "Drittslenging" er ikke et synonym for "kritikk".
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 23.07.2024 12:47    Post subject: Reply with quote

Dere må tåle begge deler faktisk. Når man oppfører seg så blåst.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 48, 49, 50  Next
Page 23 of 50

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb