| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Tangvik |
|
2% |
[ 2 ] |
| Tagseth |
|
9% |
[ 9 ] |
| M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
| Nemcik |
|
11% |
[ 11 ] |
| Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Väänänen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Selnæs |
|
36% |
[ 34 ] |
| Nypan |
|
37% |
[ 35 ] |
| Broholm |
|
1% |
[ 1 ] |
| Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reitan-Sunde |
|
1% |
[ 1 ] |
| Zeidan |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 93 |
|
| Author |
Message |
Carl Veteran
|
Posted: 22.07.2024 15:54 Post subject: |
|
|
Godt oppsummert, Bart1. Vi kan ikke ha en klubb hvor et lite mindretall dikterer. Folk på Øvre Øst må følge spillereglene. De er verken viktigere eller mer verdt enn en hvilken som helst annen supporter på stadion.
Så får vi inderlig håpe at dette ikke blir kostbart i kampen om å beholde plassen. Dersom vi ikke slår LSK når kampen spilles til høsten, samt at vi rykker ned, er det bare å sende takkebrev til Øvre Øst. |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 22.07.2024 16:09 Post subject: |
|
|
| Carl wrote: | | Så får vi inderlig håpe at dette ikke blir kostbart i kampen om å beholde plassen. Dersom vi ikke slår LSK når kampen spilles til høsten, samt at vi rykker ned, er det bare å sende takkebrev til Øvre Øst. |
Du tror at resultatet i kampen om den spilles nå, eller senere vil være ensbetydende i forhold til om man rykker ned eller ikke? Veldig konstruktiv måte å lede en diskusjon på. Atmosfæren de gir spiller vell heller ingen rolle på det sportslige. |
|
| Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 22.07.2024 16:09 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Bart1 wrote: | Jeg har nå meldt meg ut av Kjernen.
Samtidig forlanger jeg å få vite hvor mange som har meldt seg inn i Kjernen etter dette, og hvor mange som har meldt seg ut.
Videre ber jeg Kjernen redegjøre for hvordan de vil håndtere denne situasjonen – om de vil beklage dette, eller om de vil skylde på andre. |
Hvis du har meldt deg ut så står du vel ikke i posisjon til å forlange og kreve. |
Haha, akkurat!! Når det er et demokratisk flertall for VAR, er det heller ingen i caps som kan forlange og kreve at VAR avvikles ved å avlyse fotballkamper. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 22.07.2024 16:11 Post subject: |
|
|
Å tro at en slik «aksjon» (fortjener ikke benevnelsen, er mer vandalisme) fungerer til noe annet enn å irritere og ødelegge en mulig dialog er bra idiotisk.
Dette er på linje med fjolsa i «just stop oil». Trodde ikke kjernen hadde så mye begrensede medlemmer, men det har den tydeligvis.
Hvis disse folka er så stolte over dette kan de skrive under på at de har gjort det og samtidig bli utestengt for en sesongs tid.
Dersom de mener noe må gjøres med VAR så får de aksjonere på en annen måte. Uten å hindre oss fra å se laget vi elsker og å aktivt sabotere inntekt og poengfangst. «Fans» meg i r… |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 22.07.2024 16:16 Post subject: |
|
|
| ErdoganLomas wrote: |
Haha, akkurat!! Når det er et demokratisk flertall for VAR, er det heller ingen i caps som kan forlange og kreve at VAR avvikles ved å avlyse fotballkamper. |
Hvilket demokratisk flertall? Ingen har stemt for å innføre VAR i Norge. Det skjedde bak lukkede dører. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 22.07.2024 16:26 Post subject: |
|
|
Alle klubbene i eliteserien og mange i OBOS stemte over VAR før årets sesong og konklusjonen var at kun et mindretall var imot var.
Og det etter at noen få radikale elementer i mange av klubbene kuppet årsmøtene for å få gjennom VAR-motstanden sin. |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 22.07.2024 16:37 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: |
Alle klubbene i eliteserien og mange i OBOS stemte over VAR før årets sesong og konklusjonen var at kun et mindretall var imot var.
Og det etter at noen få radikale elementer i mange av klubbene kuppet årsmøtene for å få gjennom VAR-motstanden sin. |
10 klubber stemte for å aktivt motarbeide VAR.
11 klubber stemte mot å aktivt motarbeide VAR.
11 klubber hadde ikke saken opp til votering.
Men så må man holde tunga rett i munn. Klubbene har ikke stemt over noe som helst. Medlemmene stemte over hva klubben skal mene. VAR har ikke vært oppe til votering noen som helst plass. Hva disse 11 klubbene som ikke har tatt et standpunkt mener kan vi ikke bare konkludere med "de som tier samtykker".
Og, radikale elementer kuppet årsmøtene? Litt sånn som Molde hvor G19-laget hadde fått instruks om å stemme mot forslaget eller? Du høres ikke akkurat ut som en som godtar en demokratisk beslutning når det er noe du er uenig i, da er det radikalt og kupp. |
|
| Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 22.07.2024 16:38 Post subject: |
|
|
Innføringen av VAR er en annen diskusjon som kunne vært løst bedre ja, men om så er tilfelle at det ble innført under bordet på bekostning av demokratiet, er det «bare» å bruke demokratiet til å avvikle det.
Problemet til capsgutta er jo at av de 32 klubbene i Eliteserien og OBOS i 2024, er det kun 10 som er mot VAR. Altså et demoktatisk flertall for å ikke avvikle VAR. 22 mot 10.
Dette oppstyret minner meg om en bortskjemt drittunge som er i trassalderen. Får ikke jeg viljen min, skal jeg i alle fall ødlegge for alle andre.
Jeg nekter å tro at flertallet på ØØ faktisk ønsker å dra streken så langt, men er med på leken fordi sidemannen er med. Her er det bare å renske opp ved roten, så skal du se at det ikke er så mange som er villige til å ødelegge for egen klubb og supportere når alt kommer til stykke. Bruk heller varslede protester og vær en seriøs stemme for å avvikle var, i tråd med klubbens vedtak. Dette blir for dumt.
Last edited by ErdoganLomas on 22.07.2024 17:59; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 22.07.2024 16:48 Post subject: |
|
|
| Votten wrote: | | machiavelli wrote: |
10 klubber stemte for å aktivt motarbeide VAR.
11 klubber stemte mot å aktivt motarbeide VAR.
11 klubber hadde ikke saken opp til votering.
Men så må man holde tunga rett i munn. Klubbene har ikke stemt over noe som helst. Medlemmene stemte over hva klubben skal mene. VAR har ikke vært oppe til votering noen som helst plass. Hva disse 11 klubbene som ikke har tatt et standpunkt mener kan vi ikke bare konkludere med "de som tier samtykker".
Og, radikale elementer kuppet årsmøtene? Litt sånn som Molde hvor G19-laget hadde fått instruks om å stemme mot forslaget eller? Du høres ikke akkurat ut som en som godtar en demokratisk beslutning når det er noe du er uenig i, da er det radikalt og kupp. |
Hvis man ikke løfter saken og stiller seg negativt til noe som har blitt innført så har man godtatt det. Er slik det fungerer. Selvfølgelig er det slik at tier man så samtykker man.
Vel. Nå er mindretallet imot å motarbeide VAR og så har akkurat gjengen som ikke fikk vilja si sabotert en fotballkamp. Så hvem som er radikale og ikke godtar en demokratisk beslutning de er uenig i her er jo åpenbart.
Jeg bare synes det er morsomt at det er så sykt udemokratisk at klubbene ber lagene sine stemme på en viss måte men når en gjeng fanatiske supportere registrer seg og kupper et årsmøte da er det demokratisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.07.2024 17:03 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | Jeg bare synes det er morsomt at det er så sykt udemokratisk at klubbene ber lagene sine stemme på en viss måte men når en gjeng fanatiske supportere registrer seg og kupper et årsmøte da er det demokratisk. |
For min del er jeg usikker på om jeg synes det er morsomt eller trist at du ikke ser forskjell på a) en gjeng juniorspillere blir instruert av treneren sin om hvordan de skal stemme og b) supportere melder seg frivillig inn i klubben og stemmer etter egen overbevisning. |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 22.07.2024 17:07 Post subject: |
|
|
Hvis man ikke løfter saken og stiller seg negativt til noe som har blitt innført så har man godtatt det. Er slik det fungerer. Selvfølgelig er det slik at tier man så samtykker man.
Vel. Nå er mindretallet imot å motarbeide VAR og så har akkurat gjengen som ikke fikk vilja si sabotert en fotballkamp. Så hvem som er radikale og ikke godtar en demokratisk beslutning de er uenig i her er jo åpenbart.
Jeg bare synes det er morsomt at det er så sykt udemokratisk at klubbene ber lagene sine stemme på en viss måte men når en gjeng fanatiske supportere registrer seg og kupper et årsmøte da er det demokratisk. |
Hvorfor skal de løfte saken og ytre seg negativt i det daglige? De påvirkes ikke av VAR, da de ikke har VAR i obos. Det betyr ikke at de hadde stemt for å beholde det om det hadde kommet opp til votering.
En trener instruerer laget sitt om å stemme mot det innkomne forslaget. Hvordan kan du mene det ikke er udemokratisk at en trener, som er i maktposisjon over deg, instruerer deg om hva du skal stemme for? En tenåring føyer seg fort for en slik autoritet i frykt for konsekvensene om han ikke gjør det.
Du avslører deg selv når du fortsetter å omtale årsmøtet som et kupp, fordi du er uenig i utfallet. En samtale med deg er null verdt. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 22.07.2024 17:09 Post subject: |
|
|
| Henri wrote: | | machiavelli wrote: | | Jeg bare synes det er morsomt at det er så sykt udemokratisk at klubbene ber lagene sine stemme på en viss måte men når en gjeng fanatiske supportere registrer seg og kupper et årsmøte da er det demokratisk. |
For min del er jeg usikker på om jeg synes det er morsomt eller trist at du ikke ser forskjell på a) en gjeng juniorspillere blir instruert av treneren sin om hvordan de skal stemme og b) supportere melder seg frivillig inn i klubben og stemmer etter egen overbevisning. |
Det ene er klubben som ønsker å fremme det de mener er positivt for klubben, det andre er en gjeng egoister som mener at deres opplevelse skal trumfe alle andres så de mobiliserer for å kuppe et årsmøte. Det ene er bedre enn det andre.
At klubben mobiliserer er for øvrig nettopp for å hindre kupp. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.07.2024 17:14 Post subject: |
|
|
Hvor kommer egentlig denne ideen om at det var masseinnmelding for å kuppe dette årsmøtet fra ? Realiteten er jo at listen over påmeldte medlemmer til årsmøtet i år ikke avviket nevneverdig fra tidligere årsmøter med profilerte saker og høyt oppmøte (eksempelvis året Koteng ble benket mot Gjersvold).
Og hva gjelder demokrati, så er det faktisk bare for hvem som helst å melde seg inn i klubben og avgi stemme ved neste årsmøte. Om de fleste RBK-supporterne er for VAR, som enkelte påstår her, uten noe som helst faktagrunnlag, så kan de jo i bunn og grunn bare takke seg selv for at de ikke bryr seg nok til å gidde å delta i medlemsdemokratiet. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 22.07.2024 17:14 Post subject: |
|
|
| Votten wrote: | Hvorfor skal de løfte saken og ytre seg negativt i det daglige? De påvirkes ikke av VAR, da de ikke har VAR i obos. Det betyr ikke at de hadde stemt for å beholde det om det hadde kommet opp til votering.
En trener instruerer laget sitt om å stemme mot det innkomne forslaget. Hvordan kan du mene det ikke er udemokratisk at en trener, som er i maktposisjon over deg, instruerer deg om hva du skal stemme for? En tenåring føyer seg fort for en slik autoritet i frykt for konsekvensene om han ikke gjør det.
Du avslører deg selv når du fortsetter å omtale årsmøtet som et kupp, fordi du er uenig i utfallet. En samtale med deg er null verdt. |
Fordi er de imot VAR så burde de det? Av de 10 klubbene som stemte for å motarbeide VAR er 3 av de i OBOS og vi bør vel strengt talt ikke regne de med lengere da?
Det som er avslørende er at folk støtter sabotasje og ødelegge fotballen fordi de ikke får medhold i demokratiske kanaler. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 22.07.2024 17:17 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | Hvor kommer egentlig denne ideen om at det var masseinnmelding for å kuppe dette årsmøtet fra ? Realiteten er jo at listen over påmeldte medlemmer til årsmøtet i år ikke avviket nevneverdig fra tidligere årsmøter med profilerte saker og høyt oppmøte (eksempelvis året Koteng ble benket mot Gjersvold).
Og hva gjelder demokrati, så er det faktisk bare for hvem som helst å melde seg inn i klubben og avgi stemme ved neste årsmøte. Om de fleste RBK-supporterne er for VAR, som enkelte påstår her, uten noe som helst faktagrunnlag, så kan de jo i bunn og grunn bare takke seg selv for at de ikke bryr seg nok til å gidde å delta i medlemsdemokratiet. |
Problemet er jo ikke lokaldemokratiet i RBK. De var stemt for å motarbeide VAR. Men siden det ikke er nok klubber som støtter å motarbeide VAR så har man bestemt seg for at man skal sabotere fotballkamper frem til man får vilja si. |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 22.07.2024 17:20 Post subject: |
|
|
Fordi er de imot VAR så burde de det? Av de 10 klubbene som stemte for å motarbeide VAR er 3 av de i OBOS og vi bør vel strengt talt ikke regne de med lengere da?
Det som er avslørende er at folk støtter sabotasje og ødelegge fotballen fordi de ikke får medhold i demokratiske kanaler. |
Mange ting i samfunnet jeg er i mot. Men jeg går ikke rundt og gauler om det i hverdagen. Jeg venter til det er valg og avgir min stemme.
Betyr det at jeg ikke er mot eller for noe? |
|
| Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 22.07.2024 17:20 Post subject: |
|
|
| Henri wrote: | | machiavelli wrote: | | Jeg bare synes det er morsomt at det er så sykt udemokratisk at klubbene ber lagene sine stemme på en viss måte men når en gjeng fanatiske supportere registrer seg og kupper et årsmøte da er det demokratisk. |
Det morsomme er at de som har meldt seg inn og «kuppet» et årsmøte har provosert så mye nå, at det fort kan komme «9000» nye medlemmer som «kupper» motsatt vei ved neste korsvei. Vedtaket er vedtatt pga av at noen har engasjert seg, og det er bra. Men nå tror jeg en stor del av supporterne faktisk kommer til å engasjere seg for eller mot VAR. Da får vi se hvordan demokratiet fungerer. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 22.07.2024 17:25 Post subject: |
|
|
Mange ting i samfunnet jeg er i mot. Men jeg går ikke rundt og gauler om det i hverdagen. Jeg venter til det er valg og avgir min stemme.
Betyr det at jeg ikke er mot eller for noe? |
Nå nekta jo disse supporterne å vente på neste valg da. Nå snakker vi ikke om å gaule i hverdagen, vi snakker om å ta opp motstand mot VAR i de arenaene som medlemsstyrte klubber har. Der det ikke er nok motstand i klubbene til å jobbe for å avvikle VAR. Det er et lite utvalg klubber som har gått imot. Responsen til de som ikke fikk vilja si var å ødelegge for alle andre. |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 22.07.2024 17:28 Post subject: |
|
|
Problemet er jo ikke lokaldemokratiet i RBK. De var stemt for å motarbeide VAR. Men siden det ikke er nok klubber som støtter å motarbeide VAR så har man bestemt seg for at man skal sabotere fotballkamper frem til man får vilja si. |
Problemet er Cato Haug, styreleder i Norsk Toppfotball, som har uttalt at et flertall mot VAR ikke nødvendigvis resulterer i at VAR forsvinner. Med slike uttalelser mister folk tro på de demokratiske prosessene, og disse protestene er en konsekvens av det. |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 22.07.2024 17:31 Post subject: |
|
|
Nå nekta jo disse supporterne å vente på neste valg da. Nå snakker vi ikke om å gaule i hverdagen, vi snakker om å ta opp motstand mot VAR i de arenaene som medlemsstyrte klubber har. Der det ikke er nok motstand i klubbene til å jobbe for å avvikle VAR. Det er et lite utvalg klubber som har gått imot. Responsen til de som ikke fikk vilja si var å ødelegge for alle andre. |
Nå snakket vi om de 11 OBOS-klubbene som ikke har tatt et standpunkt, hvor du mener at de har det ved å ikke ytre seg offentlig eller stemme over det. |
|
| Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 22.07.2024 17:33 Post subject: |
|
|
| Da får heller Cato Haug få hagen full av fiskekaker. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.07.2024 17:35 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | Henri wrote: | | machiavelli wrote: | | Jeg bare synes det er morsomt at det er så sykt udemokratisk at klubbene ber lagene sine stemme på en viss måte men når en gjeng fanatiske supportere registrer seg og kupper et årsmøte da er det demokratisk. |
Det ene er klubben som ønsker å fremme det de mener er positivt for klubben, det andre er en gjeng egoister som mener at deres opplevelse skal trumfe alle andres så de mobiliserer for å kuppe et årsmøte. Det ene er bedre enn det andre.
At klubben mobiliserer er for øvrig nettopp for å hindre kupp. |
Hehe, det er morsomt og ikke trist, det er jo ingen logikk i surret ditt. |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 22.07.2024 17:35 Post subject: |
|
|
| ErdoganLomas wrote: | | Da får heller Cato Haug få hagen full av fiskekaker. |
Den flotte gaven kan han få om han gjør det klart at han vil jobbe for det et eventuelt flertall av toppklubbene beslutter. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 22.07.2024 17:40 Post subject: |
|
|
Cato Haug ville nok gitt etter for press han også, men aksjonen i går virker mot sin hensikt, og skaper frustrasjon og sinne mot aksjonistene. Hadde man kjørt en mer tålmodig linje, med mindre aksjoner som ikke fører til avlyste kamper, ville sympatien økt og oppmerksomheten vedvart.
Det virker for øvrig som ingen kan svare på at å få kampen avlyst var planlagt. Heller ser det mer ut som om dette var noe som skjedde i kampens hete. Ikke noe godt tegn, i så fall. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 22.07.2024 17:49 Post subject: |
|
|
Nå snakket vi om de 11 OBOS-klubbene som ikke har tatt et standpunkt, hvor du mener at de har det ved å ikke ytre seg offentlig eller stemme over det. |
De klubbene som er involvert kan si sin mening om noe. Hvis de ikke sier ifra så har de implisitt gitt støtte til handlingene som gjøres. Det er sånn valgt lederskap og demokrati fungerer. |
|
| Back to top |
|
 |
|