View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
17% |
[ 5 ] |
Cornic |
|
3% |
[ 1 ] |
Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Jenssen |
|
3% |
[ 1 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
6% |
[ 2 ] |
Selnæs |
|
3% |
[ 1 ] |
Nypan |
|
13% |
[ 4 ] |
Broholm |
|
20% |
[ 6 ] |
Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan-Sunde |
|
6% |
[ 2 ] |
Frederiksen |
|
0% |
[ 0 ] |
Sæter |
|
24% |
[ 7 ] |
Holte |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 29 |
|
Author |
Message |
WT62 Veteran
|
Posted: 12.07.2024 22:33 Post subject: |
|
|
andrezinho wrote: | Tror AJ er riktig mann for RBK, bare synd vi har så mange menn som ikke er riktig for AJ. |
Problemet oppsummert presist i en setning.
Vi er fysisk og mentalt svake og det går dessverre ikke bra i Eliteserien |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 12.07.2024 22:45 Post subject: |
|
|
Bekymret for denne ungdomsgjengen i en nedrykkskrig mot rutinerte nedrykkskandidater som Haugesund, Hamkam, sandefjord etc. blir fort gutter mot menn. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.07.2024 22:47 Post subject: |
|
|
andrezinho wrote: | Tror AJ er riktig mann for RBK, bare synd vi har så mange menn som ikke er riktig for AJ. |
Fasit.
Synd at svakt kvalifiserte Dorsin har fått leke sportsdirektør og i årevis har gitt for høye lønninger til spillere som er for dårlige til å fortjene den lønna, slik at vi blir sittende igjen med det usalgbare bunnslammet i hvert vindu inntil de går gratis. Det vil ta tid å få ryddet opp i stallen her, men jeg har trua på Rosenborg og Alfred. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 12.07.2024 22:50 Post subject: |
|
|
Enig i at stallen hverken matcher nåværende team eller er gode nok individuelt. Men, det er stort disse spillerne vi kommer til å stille med i overkommelig fremtid. Vi har ikke penger til en revolusjon av stallen. De siste vinduene viser at vi heller ikke greier å rotere mange spillere ved å selge godt. Så om dagens trenerteam ikke greier å få prestasjoner ut av de spillerne vi med all sansynlighet kommer til å ha et par år frem i tid, ja da har vi et skikkelig problem. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 13.07.2024 03:04 Post subject: |
|
|
I manglel på gode kandidater blir det ingen stemme i pollen fra meg denne runden. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 13.07.2024 04:05 Post subject: |
|
|
Jeg så ikke kampen. Men vi må uansett bare stå i det og fortsette å prøve spille fotball.
Men vi må kunne være litt mere direkte innimellom.
Rykker vi ned så må vi fortsette på samme linje
Se på Brann _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 13.07.2024 08:17 Post subject: |
|
|
Hadde vi hatt en forsvar og keeper på et bra nivå hadde vi vært et bra lag.
Men at ceide får spill er faen meg helt utrolig.
Tangvik gjør nok ikke feilene igjen,men må begynne og lære nå.
Dette er toppidrett. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 13.07.2024 08:22 Post subject: |
|
|
Pettergomes wrote: | Bananskrue wrote: | Finnes det noen sider som har xG-statistikk fra eliteserien? Kunne tenkt meg å se vurderingen fra denne. |
Fotmob. Sarp 08 1,93 xG, RBK 1,39 xG. |
Tror du må sjekke igjen,Rbk har en XG PÅ 3,56..Helt sjukehus hvor mye vi sløser og lette mål vi slipper inn. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 13.07.2024 10:58 Post subject: |
|
|
3,56 og ett mål er ganske latterlig ja, mens S08 scorer 4 mål på sine 2.5. Litt som i B/G-kampen hvor de scoret 3 mål på 1 xG. Det ligger mye udyktighet bak disse tallene. |
|
Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 13.07.2024 11:35 Post subject: |
|
|
Første målet er Tangvik ene og alene. Han fikk en hodemist, som ikke er uvanlig med uerfarne keepere.
Derimot målet hvor Tangvik rusher ut, og det vil jo se dumt ut, så ønsker jeg å forsvare Tangvik. For alternativet er at motstanderen ville komme alene mot Tangvik. Her ser en forskjell på himmel og helvete. Hadde han rukket ut og spilt bort ballen, så ville alle sagt godt keeperspill
Jeg ser forøvrig at endel er veldig opptatt av "ballinnehav". Hvordan kan egentlig RBK tape med så mye ballinnehav. Svaret er enkelt: Ballinnehav forteller ingenting. Vil en ha bevis sjekk Lecester da de vant seriegull. En bør gå i dybden på stats for å finne svar. Det en kan si er at Sarp var ekstremt overrepresentert når det gjelder mål m.t.p sjanser
Noah Holm bommet på en målsjanse som er så ekstrem at han trolig kan unnskylde seg med at han så xxx vs Enga tidligee på dagen, hvor 2 xxx-spillere nærmest konkurrerte om å sette ballen i åpen mål, hvor det endte opp i stanga
Det verste RBK kan gjøre nå er å sette ut Tangvik. Håper at AJ tar en samtale under 4 øyne hvor AJ opployser at han vil starte Tangvik. Men samtidig vektlegger at Tangvik reflekterer over hvordan gjøre ting bedre |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 13.07.2024 11:37 Post subject: |
|
|
En ting er at Tangvik dummet seg ut,men det står da to RBK spillere der stumme som østers når Meister nærmer seg bakfra.
Ceide står jo vendt mot Tangvik og kunne ropt at han måtte spille ballen nå eller advart, men de lar det bare skje. Hadde jeg vært Tangvik ville jeg ha vært forbannet på stopperne mine, han burde ikke brukt så mye tid, men det er faktisk rimelig å forvente at du får hjelp verbalt også.
Det er en merkelig «jeg har nok med meg selv» holdning i laget som jeg ikke liker. |
|
Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 13.07.2024 11:49 Post subject: |
|
|
En ting som er positivt i det negative er at AJ, gjennom valg av troppen, ga klar beskjed til Sadiku om at han ikke har fremtid.
Det hadde vært lykka i livet om Sadiku ble tatt ut til troppen i showkampen mot Manu og kom inn og scoret etpar mål
Hvis United stiller med Onana så må vel Sadiku kunne score mål på innhopp.
For øvrig, den godeste Nypan vil signere for United i forbindelse med showkampen. Just a hunch |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 13.07.2024 11:52 Post subject: |
|
|
Jeg støtter satsingen på AJ, og mener han bør få tid. Men det er samtidig fascinerende hvor lite ansvar mange legger på treneren. Nå er det bare "spillerne er for dårlige". Tidligere var det som oftest "treneren er for dårlig". Ingen nyanser. Maalen måtte gå. Hva ville han fått til på samme tid som AJ? Det hadde neppe vært verre. Men så lenge vi spiller "moderne fotball" er det ingen grenser for tålmodigheten. Lurer på hva Maalen tenker nå. |
|
Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 13.07.2024 12:26 Post subject: |
|
|
Støtter alle de nyeste, gode, realistiske innleggene her. Vi trenger tid, og må bygge et lag fra bånn! Heia Alfred &co  _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 13.07.2024 12:47 Post subject: |
|
|
Det forundrer meg at flere så raskt går på treneren igjen. Dette har vi holdt på med i mange år, og vi har ikke kommet oss videre. Nå må vi stå i det. Sarpsborg skårer på to enorme keepertabber, og så har de to småpene spillemål der vi er på etterskudd. Xg er likevel ganske jevn, så uten tabbene hadde vi vunnet xg klart. 4-1 lyver veldig. Vi har hatt en del uflaks i år, men det vil jevne seg ut over tid. Nå må vi holde hodet kaldt og tenke utvikling og prestasjon.
Når det er sagt trenger vi å gradvis oppgradere spillermaterialet, men da må vi også gjøre en god jobb med speiding. Vi har ikke råd til flere bomkjøp nå. Johanson fortjener et relevant material å jobbe med, ellers blir det umulig å gjenreise klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 13.07.2024 12:54 Post subject: |
|
|
Håper virkelig Alfred er riktig mann men det han får ut av laget akkurat nå er langt fra godt nok og med mindre han får mer ut av spillerne enn han klarer per nå er det ingen vits i å holde på han. |
|
Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 13.07.2024 13:20 Post subject: |
|
|
tigerbart wrote: | Det forundrer meg at flere så raskt går på treneren igjen. Dette har vi holdt på med i mange år, og vi har ikke kommet oss videre. |
Helt enig. Vi har et lag med mange spillere som er uerfarne på dette nivået. Det tar tid å bygge lag, og det vi trenger nå er trenere med erfaring fra lagbygging på ungdomsnivå.
Jeg kan forstå at media tjener på å hause opp presset og sette spørsmålstegn ved jobben hans etter en halv sesong - men at vi som fans gjør det er trist. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 13.07.2024 13:29 Post subject: |
|
|
Folk som går rett på treneren nå igjen, etter 20 år med dette (med unntak av to små perioder med Hamrén og Ingebrigtsen), ser dere ikke selv hvor dumt det er? Tror dere virkelig Maalen eller Fagermo ville klart dette noe bedre?
Gå heller på Dorsin, om dere må gå på noen i klubben som har delvis ansvar for situasjonen i dag. Det største kortsiktige problemet som er umulig å rette opp kortsiktig uten å blø, er spillerlogistikken – ikke treneren.
Det neste dere kan gjøre er å gi klubben de verktøyene den trenger i årene fremover for å stabilisere deg i toppen i en moderne fotballverden. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 13.07.2024 14:30 Post subject: |
|
|
Mulig jeg er stein stokke dum, men jeg klarer ikke på noen som heldst måte å klandre Dorsin for spillerlogistikken med tanke på hvordan fordelingen var tidligere.
Kanskje burde han ha nektet å være med på den modellen og gått av, men det MÅ være noe jeg ikke fatter siden det skrives omtrendt dagelig om at Dorsin fortjener fyken og suger balle.
Kan noen hjelpe meg å forstå? _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
staaleaf Junior
|
Posted: 13.07.2024 15:20 Post subject: |
|
|
ola. wrote: |
Gå heller på Dorsin, om dere må gå på noen i klubben som har delvis ansvar for situasjonen i dag. Det største kortsiktige problemet som er umulig å rette opp kortsiktig uten å blø, er spillerlogistikken – ikke treneren. |
Problemet har vel frem til nå nylig vært at treneren, som skiftes ut hele tiden, har hatt ansvaret for filosofi og spillerlogistikk. Snur opp ned på alt i hop hver gang det kommer ny trener. Ikke rart troppen totalt sett ikke henger sammen. Endelig har dette blitt et klubbansvar, så får man hente trenere som passer inn med det klubben vil på lang sikt. Endelig har klubben ryddet og lagt en plan!
La treneren være i fred, panikkbytter og pengesløsing har vi da prøvd nok. Har brukt SÅ mye penger, men med så mye surr så er vi der vi er nå. Må bare stå i det, og forhåpentligvis etablere et eget spill som på dikt kan dra oss oppover. Knutsen brukte mer enn noen mnd i Glimt han også. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 13.07.2024 15:44 Post subject: |
|
|
Knutsen brukte et år, men det ble murret i Glimt på høsten det året. Glimt lå vel rundt samme tabellplassering som RBK kan havne på etter denne runden.
Man kan prøve å være superoptimistisk på at det samme skjer her, selvsagt … altså, utviklingen. |
|
Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 13.07.2024 16:30 Post subject: |
|
|
Et fiffig triks som Tangvik bør preppe på litt etter trening er såledragning. Hvis det blir preppet, så vil det kunne gå automatisk, hvis keeperen får hodemist.
Og såledragninger ser kult ut
Enhver forelder som trener de minste lagene i tråd med at fotball skal være gøy,gi de mulighet til å lære såledragning. Kan kke tenke meg mer lystbetont fotball |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 13.07.2024 16:47 Post subject: |
|
|
Snodig det der at siden noen mener at vi har byttet trener for ofte før så skal den vi har nå få sitte uansett resultater og mangel på utvikling. Kontinuitet for kontinuitetens skyld er idioti. Og som om uansett hvor tydelig det er at det er feil mann skal det visstnok være en fordel å sitte med han uansett. Vi har byttet trener før så det hjelper ikke er en merkelig logikk. Jeg synes ikke vi skal sparke Alfred enda men nekter å frede han utelukkende på grunn av at noen mener vi har sparket trenere for tidlig før. Bør vurdere utvikling og sannsynlighet for om den sittende treneren kommer til å få det til bedre i fremtiden. Akkurat nå ser det ikke lovende ut for Alfred og han må få mer ut av laget enn det han klarer per nå. Forventer ikke en gang medalje, men det som leveres er langt unna godt nok å må bli bedre om han skal fortsette i jobben. |
|
Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 13.07.2024 18:49 Post subject: |
|
|
Aristoteles wrote: | Jeg synes ikke vi skal sparke Alfred enda men nekter å frede han utelukkende på grunn av at noen mener vi har sparket trenere for tidlig før. |
Der er de fleste av oss enige med deg.
Men det å begynne, etter én halvspilt sesong, med dette laget, å gå på trenerteamet - blir litt for kort-tenkt. |
|
Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 13.07.2024 19:27 Post subject: |
|
|
Dette var nok en meget svak bortekamp, hva er det som skjer så fort vi beveger oss bort fra Lerkendal???
Vi ligger helt sist på borte tabellen og har sluppet inn 18 mål, utrolige 18 mål på 7 kamper, det er helt krise. Nest dårligst er Sandefjord som har sluppet inn 14, og de har en kamp mer spilt.
Dette "prosjektet" fungere dessverre ikke, og det er lite som tyder på at det kommer til å bli så mye bedre heller. Jeg orker ikke hive meg inn i diskusjonen på om AJ må byttes ut eller ikke, for det kommer ikke til å skje, da må samtidig styret si takk for seg, og det kommer de aldri til å gjøre.
Det jeg håper AJ snart innser er at vi må legge om systemet, vi er så svake bak, at forsvaret må få mer hjelp fra midtbanen. 4-2-1-3 hadde trolig passet bedre med dagens stall. Bjørkeeiet og Selnæs som defensive og Nypan bak spissen hadde vært spennende å prøvd ut. Bjørkeeiet må inn i laget, han er meget god på å rydde unna i egen boks på defensive dødball, og vil bidra med en fysikk vi mangler i laget. |
|
Back to top |
|
 |
|