English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sverre Nypan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran

PostPosted: 24.06.2024 18:32    Post subject: Reply with quote

Sikkert noe sånt ja. Uansett er det markedet som bestemmer. Hvis mange klubber kjemper om signaturen til Nypan vil nok prisen bli over 100 mill kr hvis det er snakk om et lag fra toppen av La Liga eller PL.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran

PostPosted: 24.06.2024 19:04    Post subject: Reply with quote

Tror du noen bruker 150 millioner på noe de kan bruke 67 millioner på? Det blir ingen budrunde mellom Chelsea og Bayern for Nypan, det kan jeg garantere, nivået på klubbene er vel heller AZ og Gent… Stor klubbene Barcelona og Real Madrid har vrakgods på B-laget, som mange overgår Nypan.

I norske aviser så ble Tagseth sett på som et stortalent i Liverpool, skulle bli den neste Ødegård, men minner vel mer om en blek Fredrik Winsnes… Få opp øynene..
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.06.2024 19:34    Post subject: Reply with quote

Så i ditt hode har alle talenter en utkjøpsklausul på 67 mill da.faen til negativitet, slutt. Vi har et kjempetalent som vi forhåpentligvis får sportslig utbytte av og masse oenger ved salg.

Skjønner ikke behovet for å måtte snakke ned egne talenter.

De aller fleste talenter blir aldri toppspillere, allikevel brules det enorme summer på talenter.

100-150 mill for europeiske klubber er noe helt annet idag enn bare for etpar år siden. Det er vanlig at nærmest uprøvde talenter går for den summen.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 24.06.2024 21:32    Post subject: Reply with quote

Han er ikke et kjempetalent i verdensmålestokk, kun et middels talent.
Back to top
pappabrun
Senior

PostPosted: 24.06.2024 21:33    Post subject: Reply with quote

Se på de fleste lister over de 50 største talentene i Europa. Du finner Nypan der på flere enn du ikke finner han på.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 24.06.2024 21:55    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Skjerp deg!!! Ståle S vurderer ham også for Norge A hørte jeg ham si på en pod i vår. Grønbæk, 23 år, som er langt unna Danmarks landslag har det kommet bud på 110-120 mill kr på. Hjelper med noen kamper ecup-nivå tre, men Nypan har bedre tid til å utvikle seg enn dansken.
Back to top
fatslick
Proff

PostPosted: 25.06.2024 00:06    Post subject: Reply with quote

Nå må du ta noen viktige forholdsregler: I utlandet så står dansk liga vesentlig høyere enn norsk liga. Og når det gjelder landslag: Danmark spiller i EM, det gjør ikke Norge

Sånn sunnasumarum, så vil jeg sette verdien på Nypan til 100 millioner. Men jeg vil tilføye at jeg mener at han ikke har hatt den sesongen hvor han har vært dominerende. Men alt er ikke hans feil. Nypan er ikke på Messi-nivå at han kan bryte inn i forsvaret dra av back og midtopper og chippe ballen over keeper. Han har ikke hatt spillere som har vært på hans nivå

Personlig vil jeg mene at Sunde har hatt større utvikling vurdert kun 2024-sesongen enn Nypan.

Transermarkt setter verdien på Sverre Nypan til 9 millioner Euro. Det er vel rundt 110 mill. Sunde er verdsatt til 1 million euro.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 25.06.2024 00:23    Post subject: Reply with quote

Den norske ligaen er av UEFA ranket på plassen over den danske ligaen, og den svenske er vel fire plasser lengre ned. Tror nok interessen og trolig prisen for norske spillere øker når vi har en del spillere som gjør det ekstremt bra ute i den store verden. Viktig å skaffe seg de mest løfterike spillerne uansett hvilket land dem kommer fra. Yazbek selges for over 30 mill kr til MLS fra ES, en dusinvare av en stopper i vår liga. Har 31 ES-kamper for Viking, denne gutten fra Australia. Da vil langt rikere klubber bruke mange ganger så mye penger på Nypan. Dog er det ikke sikkert Nypan velger å gå til PL eller La Liga med en gang, kanskje vil gutten ta et mellomsteg først. Faren hans nevnte det for noen dager siden, tror det var i podden "fotballfamilien".
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 25.06.2024 09:46    Post subject: Reply with quote

Nytter ikke bare å se på "verdi", når det gjelder salg av spillere. Vel så viktig er selgende klubbs evner til å forhandle. Norsk fotball kan takke Bodø/Glimt og Molde for at utlandet anerkjenner norske spillere mer enn tidligere. Dette kommer først og fremst Glimt og Molde til gode, men også andre lag. Stigende priser på kontinentet og danske lag i Europa gjorde at prisene på danske spillere gikk i været. Også fordi klubbene var dyktige i forhandlingene. De kjente sin verdi, og krevde det de ønsket. Motsatt har norske lag i stedet bedt om autografen til motparten, og solgt spilleren for halve prisen.

Priser skaper presendens, og legger lista for fremtidige salg fra ligaen. Det er akkurat dette som har skjedd i Danmark. At Grønbæk ryktes for store penger, og Glimt har fått gode penger for andre spillere, er bare positivt for alle norske lag. Så lenge RBK håndterer et Nypan-salg godt, er jeg overbevist om at de kan presse prisen høyt.

Jeg tror Nypan går for 140 millioner kroner.
Back to top
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 25.06.2024 14:02    Post subject: Reply with quote

vi må stikke fingern i jorda å innse at vi ligger midt på tabellen. 30-40 mill for nypan er bra. eller 20 mill til Glimt men da får vi med gode videresalgsprosenter.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 25.06.2024 14:11    Post subject: Reply with quote

Nå har du nok stukket mer enn bare fingern i jorda. Opererer jo med summer som kanskje var akseptable på 90-tallet her. 30-40 millioner er tilnærmet gratis for alle utenlandske klubber som Nypan selv kan være interessert i å gå til og ingen som sitter på Brakka kommer seriøst til å selge Nypan til Glimt for 20 mill uansett videresalgsprosenter.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 25.06.2024 14:25    Post subject: Reply with quote

Når Nypan går fra Rosenborg blir han nok den desidert dyreste spilleren vi har solgt. Hvis ikke, er det tjenesteforsømmelse på Brakka!
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 25.06.2024 14:43    Post subject: Reply with quote

Brødsmula wrote:
vi må stikke fingern i jorda å innse at vi ligger midt på tabellen. 30-40 mill for nypan er bra. eller 20 mill til Glimt men da får vi med gode videresalgsprosenter.

Hvorfor i alle dager skulle vi selge han til Glimt for mindre enn til andre klubber? Det må være et trolleinnlegg...
Back to top
fatslick
Proff

PostPosted: 25.06.2024 16:41    Post subject: Reply with quote

Brødsmula wrote:

Nypan har en verdi hos transermarkt på 9 millioner euro. Det er vel rundt 110-120 millioner kroner. Så en skal selge for under 2 millioner euro til en konkurrent. Latterlig, uansett videresalgsklausuler
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 25.06.2024 20:11    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Messi wrote:
Skjerp deg!!! Ståle S vurderer ham også for Norge A hørte jeg ham si på en pod i vår. Grønbæk, 23 år, som er langt unna Danmarks landslag har det kommet bud på 110-120 mill kr på. Hjelper med noen kamper ecup-nivå tre, men Nypan har bedre tid til å utvikle seg enn dansken.
Ståle Stil har mer troverdighet enn Ståle Solbakken, som for hver dag ligner mer og mer på Irak’s komiske Ali fra Irak-krigen i ‘91.. Hele La Masia er bedre enn Nypan..
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 26.06.2024 01:16    Post subject: Reply with quote

Tror Ståle ikke tuller ang Nypan for Norge A. At alle spillerne i Barca sitt akademi er bedre enn Nypan er dumt å si, inkompetent uttalelse, Moldefan du, eller??? Barca ville forøvrig ha Martin Ø når han var 16 år…
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.06.2024 09:59    Post subject: Reply with quote

Man trenger bare å svippe innom siden i fem minutter for å bli påminnet hvorfor man sjelden gidder å være her noe mer. Denne diskusjonen en ren brainrot.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
mirar
Veteran

PostPosted: 26.06.2024 10:04    Post subject: Reply with quote

Tja, om forumet sakte dør ut, og blir lite relevant pga lite aktivitet så det synd. Aktive forum er bra og føler ikke at dette forumet så veldig aktivt utenom rundt kampdager men ikke mange tråder blir brukt da heller.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 02.07.2024 23:17    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Tror Ståle ikke tuller ang Nypan for Norge A. At alle spillerne i Barca sitt akademi er bedre enn Nypan er dumt å si, inkompetent uttalelse, Moldefan du, eller??? Barca ville forøvrig ha Martin Ø når han var 16 år…

Nypan er i dag Marginalt bedre enn Tagseth, på nivå med Skjelbred da han var på samme alder, men langt bak Ødegaard. Ståle Solbakken sin jobb er å snakke opp norske spillere, sånn at de kommer seg bort fra bakgårdsligaen Eliteserien.
Back to top
fatslick
Proff

PostPosted: 03.07.2024 11:12    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde at Nypan skulle "ta" ligaen og overbevise, men det har han ikke gjort. Husker da Ødegaard fikk spilletid, seier eller tap, så satte han sitt stempel på kampene.

Jeg mener at Sunde har hatt mer talentutvikling enn Nypan kun sett på denne sesongen
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 03.07.2024 15:12    Post subject: Reply with quote

Nypan har slitt med både sykdom og skader ( inkl voksesmerter) i år. Blir gutten i skikkelig i «good shape» nå snart, vil vi få en av ligaens beste spillere i Nypan i høst.
Back to top
fatslick
Proff

PostPosted: 03.07.2024 15:52    Post subject: Reply with quote

Jeg ser det er en mulighet for at Nypan vil "rushe" fremgang og økt kraftig på treningsdosene. Det er et kjent begrep fra langreennsporten: "overtrent". Det kan faktisk være karriereavsluttende. Jeg hevder ikke at det har skjedd med Nypan. Men når du er 17 år og du kan lese i veldig respekterte fotballmagasiner at du er blant de 50 beste talenter, så er det en sjanse for at det går til hue. En kan også tilføye at det har ikke vært gunstig for Nypan at han har blitt brukt som spiss. Det er liksom umulig å være den som slår boksåpner-pasningen og samtidig være mottaker..

En annen ulempe er at Nypan's lagkamerater er ikke i nærheten av hans ferdighetsnivå. Han er ikke Messi som kan gjøre jobben sjøl. Selv ikke verdens beste midtbanespiller Kevin De Bruyne er kapabel til det
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 04.07.2024 23:40    Post subject: Reply with quote

Til dem som ikke tror vi kan få over 100 mill kr for Nypan: IFK Gøteborg selger denne spilleren for drøyt 100 mill kr til Brighton, har en scoring og null assist på 11 kamper i Allsvenskan. Sentral midtbane, O5- modell. https://www.transfermarkt...er/1178758

Nypan regnes vel som ca en topp 50-spiller i verden i sin årsklase, det gjør vel ikke denne afrikanske gutten som Brighton henter fra Sverige.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.07.2024 20:24    Post subject: Reply with quote

- Det er veldig deilig å slå til etter sykdom og skade! Jeg har brukt ferien til å jobbe meg opp igjen. Jeg har vært litt sjanglete, men nå føler jeg at jeg er på god vei tilbake, forteller Nypan.

- Er du skuffet over effekten ved å ta mandlene?

- Jeg tror kanskje at det tar litt tid før effekten virkelig slår til. Jeg håper at jeg ikke blir så mye syk framover.

- Hvilken type skade har plaget deg?

- Det er litt typisk når du har vært syk og kommer tilbake at kroppen ikke er helt klar. Så jeg har kjent det litt her og der. Jeg vil si at det har vært mer vondter enn skade.

Les mer: - Det er veldig deilig!

– Jeg føler heldigvis at jeg ikke er satt noe særlig tilbake, og føler meg bra igjen nå. Det er kanskje greit at man ikke spiller alt av kamper også.

(...)

Alfred Johansson forteller om hvordan trenerteamet har jobbet med unggutten underveis i oppholdet:

– Vi forsøker jo bare å støtte de som er ute av ulike grunner. Mitt fokus blir å støtte dem, samtidig som hovedfokuset mitt naturligvis er på de som kan spille. Det er derfor vi også har et stort støtteapparat, som har ulike oppgaver, forteller han til Nettavisen.

Les mer: RBK-talentets mystiske «forsvinning»: – Tøff påkjenning
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mortenlj77
Rutinert

PostPosted: 10.07.2024 09:28    Post subject: Reply with quote

Jeg drømte i natt at Glimt kvalifiserte seg til CL, solgte Grønbæk og kjøpte Nypan for litt av pengene de fikk, fy faen håper ikke at jeg blir sanndrømt.

De verste er jo at det kan skje på ordentlig også. Rollene er helt byttet om på glimt og RBK nå ift for noen år siden.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next
Page 20 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb