| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
spamannen Junior
|
Posted: 19.06.2024 15:18 Post subject: |
|
|
| Han blir jo brukt feil til tider, er god i riktig posisjon |
|
| Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 19.06.2024 15:26 Post subject: |
|
|
Middelmådig at best, når han først er skadefri og får spille. Det er poenget også, han er ofte småskadet og tilbyr lite sammenlignet med andre som kan ta hans plass i troppen _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Proff
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 250 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 19.06.2024 18:04 Post subject: |
|
|
Edvart Tagseth er kanskje ikke RBKs beste spiller, men likevel da.. jeg har aldri sett en supportergjeng som slenger mer dritt om egne spillere enn RBKsupporterene.
Dette gjelder ikke bare Edvart. Det er flere RBK spillere som har fått «passet påskrevet» av RBK-supporterne. Til Tagseth forsvar, så har han tidvis blitt brukt helt feil.. spesielt under Reka og Maalen,
Men Ed har også levert gode kamper når han har fått spille i favorittposisjonen sin.
Det er greit å uttrykke misnøye med spill og prestasjoner, men man kan vel prøve å vise litt folkeskikk når man omtaler RBK spillerne, eller andre for den saks skyld. Man behøver ikke alltid bruke nedsettende ord og karakteristikker om andre mennesker, slik det ofte gjøres her på forumet. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 19.06.2024 18:36 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 19.06.2024 20:23 Post subject: |
|
|
Usikker på om du sikter til mitt innlegg. Men jeg kan ikke se noe annet enn saklig argumentasjon fra min side som omhandler kost vs nytte og ferdigheter. Det er langt fra drittslenging. Er mange spillere i troppen jeg kan si positive ting om, men man kan da ikke skryte av spillere som er for dårlig i ens egne øyne. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 19.06.2024 20:34 Post subject: |
|
|
| JBH wrote: | | Edvart Tagseth er kanskje ikke RBKs beste spiller, men likevel da.. jeg har aldri sett en supportergjeng som slenger mer dritt om egne spillere enn RBKsupporterene. |
Sånn har RBKWeb framstått i mange år, er nok et slags resultat av misnøye mot klubben tror jeg... Man blir gjerne ekstra utsatt for dette hvis man skulle være trønder. |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Proff
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 250 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 19.06.2024 21:20 Post subject: |
|
|
| Driblevækk wrote: | | Usikker på om du sikter til mitt innlegg. Men jeg kan ikke se noe annet enn saklig argumentasjon fra min side som omhandler kost vs nytte og ferdigheter. Det er langt fra drittslenging. Er mange spillere i troppen jeg kan si positive ting om, men man kan da ikke skryte av spillere som er for dårlig i ens egne øyne. |
Mitt innlegg var ikke spesielt mynta på deg Driblevækk , men mere ment som en «peak» mot endel kommentarer her inne som ofte er langt over streken for hva som er ok når man omtaler RBK spillerne , eller andre fotballpersoner. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 20.06.2024 10:17 Post subject: |
|
|
Tagseth er en fattigmanns Skjelbred.
Løper mye, produserer svært lite målpoeng. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 20.06.2024 10:33 Post subject: |
|
|
| Og så? Vi må bedømme kvalitetene til spillerne på det de er gode på. Det er ingen som kritiserer Messi for å være dårlig på hodet. Tagseth er en veldig god ballvinner. Det er hans godfot, hans spissferdighet. Da blir det tøvete å klage over at han produserer lite målpoeng. Da må vi gi han en rolle hvor han ikke behøver å produsere målpoeng. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.06.2024 10:55 Post subject: |
|
|
| En indreløper i RBK skal være målfarlig, ferdig snakka. Venstreback vil han ikke spille, sentralt er han helt uaktuell. |
|
| Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 20.06.2024 11:05 Post subject: |
|
|
Rbk må bestemme seg fort om de vil sikre seg Tagset videre. For etter 30.juni så er han overgangsmessig null verdt
At Tagset er god nok eliteseriespiller er klart. Men er han god nok for å løfte laget mot tidligere høyder? Der er juryen ute
Henriksen vil være overgangsmessig null verdt etter 30.juni. Han er fortsatt god nok for eliteserien, men nå fra midten nedover. Tror med tilfellet Henriksen at han med forholdsvis kraftig lønnsreduksjon, kan få rollen som rotasjonspiller. Tror Henriksen kan ha en nyttig rolle som supersub defensivt siste 20 minutter av kampen.
Alternativet er at Henriksen gjør som Litj-Per og går til Ranheim |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 20.06.2024 11:20 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | En indreløper i RBK skal være målfarlig, ferdig snakka. |
Nei. Vi er ikke ferdig snakket. Jeg synes det er deprimerende hvordan folk har glømt arven etter Eggen og fullstendig misforstår hva RBK-fotball er. Eggen pleide å bygge lag ved å bruke spillernes godfotferdigheter for å spille hverandre gode. Derfor ble Skammelsrud flyttet dypere og fikk en annen rolle enn Brandhaug. Derfor ble Brattbakk innoverving, mens Mini var utoverving. Winsnes, som var ganske lik Tagseth som spillertype produserte lite målpoeng, men bidro til at vi dominerte banespill mot f eks PSG og Dortmund.
Når Tagseth spiller, blir Selnæs bedre. Selnæs mangler løpskapasitet, og Tagseth dekker rommene som Selnæs ikke klarer å dekke. Laget som helhet er bedre når Tagseth og Vänanen spiller på sidene. |
|
| Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 20.06.2024 12:24 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Og så? Vi må bedømme kvalitetene til spillerne på det de er gode på. Det er ingen som kritiserer Messi for å være dårlig på hodet. Tagseth er en veldig god ballvinner. Det er hans godfot, hans spissferdighet. Da blir det tøvete å klage over at han produserer lite målpoeng. Da må vi gi han en rolle hvor han ikke behøver å produsere målpoeng. |
Da er det vel bare å sende han videre, kun venstreback som kan være aktuelt og der vil han ikke spille |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.06.2024 12:40 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Nei. Vi er ikke ferdig snakket. Jeg synes det er deprimerende hvordan folk har glømt arven etter Eggen og fullstendig misforstår hva RBK-fotball er. |
Det var jo mye å trekke ut i fra den lille linja, men whatever. Winsnes hadde 80 målpoeng i karrieren sin. Edvard står på 15 nå (6 av dem i cupens tidlige runder). Fredrik Winsnes bidro mye mer offensivt enn det Tagseth gjør. Tagseth sine styrker og bidrag er rett og slett ikke gode og store nok. Det finnes spillere som både kan være support for Selnæs, og samtidig bidra fremover (selv om vi kanskje ikke har dem i stallen akkurat nå). At du mener vi er bedre med Tagseth enn Nypan får du jo bare mene. |
|
| Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 20.06.2024 19:42 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Hedon wrote: | | En indreløper i RBK skal være målfarlig, ferdig snakka. |
Nei. Vi er ikke ferdig snakket. Jeg synes det er deprimerende hvordan folk har glømt arven etter Eggen og fullstendig misforstår hva RBK-fotball er. Eggen pleide å bygge lag ved å bruke spillernes godfotferdigheter for å spille hverandre gode. Derfor ble Skammelsrud flyttet dypere og fikk en annen rolle enn Brandhaug. Derfor ble Brattbakk innoverving, mens Mini var utoverving. Winsnes, som var ganske lik Tagseth som spillertype produserte lite målpoeng, men bidro til at vi dominerte banespill mot f eks PSG og Dortmund.
Når Tagseth spiller, blir Selnæs bedre. Selnæs mangler løpskapasitet, og Tagseth dekker rommene som Selnæs ikke klarer å dekke. Laget som helhet er bedre når Tagseth og Vänanen spiller på sidene. |
Mener du dette seriøst?? I alle årgangene til Eggen var det minimum en, ofte to indreløpere som hadde mange mål poeng sesong etter sesong. Han hadde aldri satset på Tagseth og finnen samtidig, å velge begge de foran Sverre Nypan er bare latterlig.
Winses var en god internasjonal spiller med mange cl kamper og landskamper for Norge, å sammenligne han med Tagseth som er en helt ok eliteseriespiller blir veldig spesielt, blir som å sammenligne Carew med Kjell Roar Kaasa |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 20.06.2024 21:13 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: | Tagseth er en fattigmanns Skjelbred.
Løper mye, produserer svært lite målpoeng. |
🎯 |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 20.06.2024 22:09 Post subject: |
|
|
| Hele fotball-Norge ler av denne Rosenborg-stallen. Jeg kaller en spade en spade,hadde vi vært så veldig gode så hadde vi også levert de resultatene som forventes. Angående Tagseth så er manglene så mange og markante han en utvannet utgave av Skjelbreid,en mye dårligere spiller til tross for at det er 20 år siden Skjeldbreid var god. |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 21.06.2024 07:05 Post subject: |
|
|
| Godt vi har deg til å dele av din unike innsikt. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 21.06.2024 08:24 Post subject: |
|
|
At klubben gjennom en årrekke har solgt seg ned på kvalitet er vel ingen nyhet. _________________ «Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...» |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.07.2024 19:38 Post subject: |
|
|
– Jeg har kontrakt ut året, så i mitt hodet er det «fristen», om vi skal kalle det for det. I morgen er det 1. juli, men det gjør ingenting med hodet mitt, sa Tagseth etter Viking-kampen søndag.
(...)
– Er du litt nysgjerrig på hvilke muligheter du har, nå som du kan snakke med andre klubber?
– Nei, jeg er ikke så veldig nysgjerrig av meg, og jeg har flinke folk som jobber for meg der. Jeg har også et godt hode for å kunne jobbe på trening og gjøre det beste jeg kan her, sier Tagseth, som slettes ikke har utelukket at han kontrakten med RBK kan bli fornyet dersom det riktige tilbudet kommer.
Les mer: Står fritt til å forhandle med andre klubber: – Har flinke folk som jobber for meg |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.07.2024 09:41 Post subject: |
|
|
Lønnsnivået på midtbanespillere som ligger godt over Tagseth på NTB-børsen:
- Gard Simenstad - en skillingsbolle og to glass melk pluss kaffeavtale på Cirkle K? (Gikk fra Raufoss til Hamkam i januar).
- Joe Bell 1 076 000
- Sondre Ørjasæter?
- Morten Bjørlo?
- Robin Rasch?
RBK kan høyne med en kaffeavtale til Tagseth så blir det et spleiselag.
Klubben betaler lønna, jeg sponser kaffeavtalen, men da må Tagseth klippe av litt hår slik at han lettere får oversikt og ikke går seg fast. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 05.07.2024 21:24 Post subject: |
|
|
| Spørs om Eddie venter en stund utpå høsten til å bestemme seg. En gratis overgang i januar gir en bedre sign on fee..... Er visst klubber i både Sverige og Nederland, muligens også Belgia, som er interessert i ham. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 06.07.2024 09:37 Post subject: |
|
|
| Tagseth har gått som bosman en gang før, og vil gjøre det igjen nå.. Jeg synes ikke at det er noe tap. Jeg ser det som en fordel at stallen tynes ut på midtbanen til fordel for unge talenter på tur opp. Jeg er spent på når Holmen slår igjenom, men han foretrekker plassen til Selnes. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 06.07.2024 11:05 Post subject: |
|
|
| Egentlig bør han helst ikke spille mer før han signerer. Blir litt som Auklend i Viking, vi bør fokusere på å utvikle spillere som vil bære her neste år. Han har takket nei til 4 (FIRE!) kontraktstilbud. På tide å sette hardt mot hardt å si at han ikke spiller før han signerer. Hver god kamp han spiller nå uten ny kontrakt, gjør han mer attraktiv for andre og reduserer dermed sansynligheten for at han resignerer |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 06.07.2024 12:51 Post subject: |
|
|
Fordelen med å ikke la han spille er at han skaffer seg ny klubb raskere, og vi kan få 1-2 mill for å slippe han tidligere _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
|