View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 18.06.2024 12:38 Post subject: |
|
|
Maciej Soboczynski fra Brønnøysund signerer for RBK G17. Noen som har litt informasjon? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 18.06.2024 22:11 Post subject: |
|
|
Han bør vel være kandidat til opptak til A-stallen allerede denne sesongen? Har scoret brutalt mye på seniornivå allerede. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 18.06.2024 22:19 Post subject: |
|
|
Gjør ikke RBK2 det dårlig? Sikkert for og hjelpe de på kort sikt og det litt deretter. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 19.06.2024 09:29 Post subject: |
|
|
Ja, han er garantert hentet for å hjelpe RBK2 på kort sikt  |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 19.06.2024 10:01 Post subject: |
|
|
Når en Brønnøyværing velger RBK foran Glimt i disse dager så sier det svært mye om ståa på spillerutviklingen i Bodø om dagen  |
|
Back to top |
|
 |
Akademia Junior
|
Posted: 19.06.2024 10:37 Post subject: |
|
|
Spent på å se nivået. Han har scoret mye, men det meste av det er i 5.div.
Nivået i 3.div har blitt veldig bra, så blir spennende å se hvordan han klarer seg der. Ser han har vært å trent med både B/G og Molde.
Kan det bety at Holte skal på et utlån? Vi har jo en 2007-modell som spiss i Daniel Thorstensen også. Synes han har sett ganske spennende ut i når jeg har sett han. |
|
Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 19.06.2024 19:23 Post subject: |
|
|
Nordlys wrote: | Når en Brønnøyværing velger RBK foran Glimt i disse dager så sier det svært mye om ståa på spillerutviklingen i Bodø om dagen  |
Det var vel en som skrev på forumet om at BG ser først til utlandet, dernest til Norge og langt bakom der så er det talenter
Den butikken som BG driver med går rundt så lenge de sikrer europa-cash til å finansiere driften. Men etpar åt uten, da er det blåmandag |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.06.2024 13:48 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Han bør vel være kandidat til opptak til A-stallen allerede denne sesongen? Har scoret brutalt mye på seniornivå allerede. |
RBK hentet 2 spillere før sesongen, riktignok 2005 modeller og ikke 2007. Men to som har bøttet inn mål på 4 div nivå i Kjølhammer og Killi Olsen. Men ingen av de har bidratt noe særlig enda på RBK 2. Kjølhammer har 1 mål på 8 mens Killi Olsen har bare vært på banen 1 kamp.
Men kan håpe at denne karen som er 2 år yngre kan bidra mer fremover. |
|
Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 20.06.2024 14:52 Post subject: |
|
|
Det betyr at de var 18 når de kom. Rbk burde stilt spørsmålet, gitt scenarioet at de beste juniorer som skulle være med i 2024, hadde spilt i divisjonen under, hvordan hadde de prestert.
En kan si at 3.div er øverste rendyrkede amatørliga. 3.div består av voksne spillere som har full jobb ved siden av eller juniorspillere for 2.lag som studerer. Divisjonen under kan vel best beskrives som hobbyliga.
Men hvem vet? Det kan være en norsk Jamie Vardy der ute. Ser ut som Kåffa prøver seg. De hentet en spiller fra nivå 5. Da snakker en virkelig buljongliga. Han var riktig en massiv storscorer. Men utfra tall til fotball.no så har han behersket overgangen til 3.div med sine 9 mål på 5 kamper.
I følge samme fotball.no så har Agon Sadiku spilt 3 kamper for RBK2. Han står med 0 mål. Var det 8 mill som RBK betalte der. Det var trolig en kostbar feilvurdering |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.06.2024 18:22 Post subject: |
|
|
Skal nok litt til for at de eldre som blir hentet inn slår til, men jeg er fullt for å gi spillere mot slutten av juniortiden sin en sjanse om de har vist seg frem for andre lag. For det er liten risiko og selv om man bare treffer på 1 av 10 feks så vil det fortsatt være verdt det. |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 21.06.2024 10:56 Post subject: |
|
|
fatslick wrote: |
Det var vel en som skrev på forumet om at BG ser først til utlandet, dernest til Norge og langt bakom der så er det talenter
Den butikken som BG driver med går rundt så lenge de sikrer europa-cash til å finansiere driften. Men etpar åt uten, da er det blåmandag |
Ja, og det er frustrerende å være vitne til. Som så ofte før så ser man at klubber slacker av når de oppnår suksess. Jeg håper de får justert kursen i tide, men det kan bli et aldri så lite mageplask den dagen cashflowen ikke er den samme lenger ja. Det er ingen lokale talenter i sikte neste fem årene med et mulig enkeltunntak |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.06.2024 17:37 Post subject: |
|
|
Som målgarantist på alle nivå over flere år, havnet han naturlig nok på radaren til flere storklubber. Bodø/Glimt, Molde og Rosenborg har alle hatt ham på treningsbesøk.
(...)
Maciej – som flyttet hit fra den lille polske landsbyen Gardyny som åtteåring – gleder seg stort til å fortsette fotballkarrieren i trøndelags hovedstad.
Totalpakken ble avgjørende for ungguttens valg:
- Jeg valgte Rosenborg fordi jeg liker treningsmiljøet, medspillere og trenerne der veldig godt. Jeg tror også at Rosenborg er det beste stedet for min videre utvikling, og håper jeg kan realisere potensialet mitt der, sier han til bilfotball.no.
Les mer: Maciej blir Rosenborg-spiller |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.06.2024 15:15 Post subject: |
|
|
Kan kanskje nevne at Blessings Mkyombwe er med på enkelte treninger med A-laget. Er vel først og fremst når Jamne ikke kan delta - sånn som i formiddag, i forkant av RBK2 - Nardo. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.07.2024 23:10 Post subject: |
|
|
Sanderød [sic] har vært en del av SalMar Akademiet, og i 2023 skrev han proffkontrakt med RBK. Han blir motivert av å se at flere unge spillere i klubben tar steget opp, og griper sjansen på førstelaget. Han ser selv fram mot å skape seg flere muligheter under Alfred Johanssons ledelse.
– Jeg har min hovedarena i tredje divisjon, så det er egentlig bare å ta steg og vise at jeg kan dominere enkelte kamper der, og holde fast på å få trene jevnt inne på A-laget. Så neste sesong får vi se, jeg håper å få trent mer med førstelaget, og kanskje på noen sjanser under kamp også, sier han.
Les mer: Elias (17) fikk gladbeskjeden søndag: – Det var utrolig deilig
Han heter altså Sandrød. |
|
Back to top |
|
 |
MichaelScarn Senior
|
Posted: 21.07.2024 17:45 Post subject: |
|
|
Keeper Blessings Mkyombwe (19) er gått over til Tiller og spilte sin første kamp der i dag. Forøvrig en sterk 2-1-seier over Nardo. Da blir det vel en av 2006-modellene som tar andrekeeper-plassen i RBK2s høstsesong. Av dem er vel Håkon Sørum mest kjent, han sto de siste 20 minuttene av treningskampen mot Nardo mandag. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 25.07.2024 22:17 Post subject: |
|
|
MichaelScarn wrote: | Keeper Blessings Mkyombwe (19) er gått over til Tiller og spilte sin første kamp der i dag. Forøvrig en sterk 2-1-seier over Nardo. Da blir det vel en av 2006-modellene som tar andrekeeper-plassen i RBK2s høstsesong. Av dem er vel Håkon Sørum mest kjent, han sto de siste 20 minuttene av treningskampen mot Nardo mandag. |
Utfra stats som jeg elsker å sjekke, så vil jeg fastslå at denne keeperen må ha tatt gedigne skritt på et år. Han spilte 9 kamper for et lag i divisjonen under i fjor. Og antall innslupne mål er skrekkelige, til i år gå rett over til en divisjonskollega få debuten mot et sterkt lag
Hvis Blessings bruker sesongen utenom RBK og storspiller, så kan det være at 2.div-klubber og muligens klubber i adecco-dassen vil ha han på prøvespill. Det ville jo vært ironisk at 1.keeper på RBK2 sto uten kontrakt etter sesongen, mens det som var hans reserve signerer kontrakt med Ranheim |
|
Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 25.07.2024 23:26 Post subject: |
|
|
Hadde jeg hatt mulighet til å gi et råd til de gjenværende keepere hvis Jamne blir sett på i kategorien "late bloomer", så gå ut av RBK-systemet.
Når jeg ser på målscoren til endel av angrepspillerne som blir seniorspillere neste år, så bør det være kort prosess for RBK. Hvis en spiller er sisteårs junior og ikke scorer særlig mål for rbk2 i 3.div, hvordan skal de begynne å finne mål når de er senior. Det er øvrig en god del spillere som blir senior neste år.
Mitt eget lag har gjort veldig til opprydning i kategorien Junior Elite. Det er i virkeligheten stammen i 2-laget og juniorlaget. Det er en god del veldig unge spillere som har fått skikkelig voksenopplæring i 2.div. Formålet med den tøffe skolen er at de blir herdet og kan stå greit i divisjonen under fortsatt som 17 og 18-åringer |
|
Back to top |
|
 |
MichaelScarn Senior
|
Posted: 26.07.2024 11:16 Post subject: |
|
|
Neppe sannsynlig at Blessings signerer for Ranheim; de tok nettopp inn Solvoll (21) fra Tiller som ny andrekeeper.
Jamnes utfordring er vel at RBK enda ikke har gjort det klart om de skal ha tre keepere i a-stallen neste år. Da må han jo åpne for andre klubber hvis han skal spille fotball etter nyttår. Jeg tror ikke det dreier seg om at Jamne ikke er god nok til tredjekeeperrollen; den har han jo i praksis allerede i dag ettersom han er med a-laget hele tiden unntatt kampdag. Derimot er det et økonomisk spørsmål, rett og slett. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.10.2024 11:47 Post subject: |
|
|
Han har ennå ikke fylt 15 år, Leo Brennskag-Dorsin. Det gjør han først i desember.
Det betyr at han heller ikke kan signere noen proffkontrakt med Rosenborg ennå.
Men allerede nå har Brennskag-Dorsin utmerket seg så mye, at han for noen uker tilbake ble invitert til treningsopphold i nederlandske Ajax. I løpet av de neste ukene skal han også til engelske Arsenal, for et treningsopphold med et av de aldersbestemte lagene der.
Les mer: Stortalentet Dorsin: Besøker storklubber i Europa |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
m1chael Senior

|
Posted: 21.11.2024 12:23 Post subject: |
|
|
Jonas har vært i skorpa en stund han ja så det er flott at han kommer inn fra nyttår. Begynner å bli noen gamle RBK'ere som har sine arvinger inn i salmar nå
Jonas var for øvrig tatt ut på Landslagsskolens nasjonale talentleir for gutter i Porsgrunn i sommer sammen med flere fra G15 RBK
Aleksander Borgersen - RBK
Henry Brekke Troset - RBK
Leo Brennskag-Dorsin - RBK
Ulrik Hald-Hernes - RBK
Patrik Tørset Johnsen - RBK _________________ Turn up the good, turn down the suck |
|
Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 21.11.2024 13:52 Post subject: |
|
|
Flott. Det må satses på rekruttering, vi skal ha topptalentene rundt om i trøndelag. Gjerne rundt om i Norge. _________________ 4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.12.2024 18:13 Post subject: |
|
|
Odin Bach fra Orkanger blir fra nyttår en del av akademiet i Rosenborg.
Les mer: Odin (14) blir RBK-spiller |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 23.12.2024 21:20 Post subject: |
|
|
Håkon Venås Toresen (14) fra Levanger blir Rosenborg-spiller
Sønn av Trond Viggo. |