English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Forlengelse av kontrakter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Skal Bosman-spillere plasseres på benken?
Ja!
63%
 63%  [ 142 ]
Nei!
36%
 36%  [ 81 ]
Total Votes : 223

Author Message
Raem
Senior

PostPosted: 16.03.2007 13:24    Post subject: Reply with quote

Hei Thomas, bare et raskt spm: Har du snakket med Rune og spurt han direkte selv ang disse forhandlingene? At de er i "god" dialog med de nevnte spillerene i artikkelen?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 16.03.2007 13:34    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg har nok en mistanke om at f.eks. Dorsin er litt "tveksam", jf. tidligere uttalelser. Dette var mest ment som en statusrapport fra Bratseth. Får heller komme med en oppfølger når det lir på.

Diskusjoner rundt forhandlingene med de tre nevnte bør kanskje foregå i den enkelte spillertråden heretter?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SoZo
Rutinert

PostPosted: 12.04.2007 07:57    Post subject: Reply with quote

"RBK risikerer å miste mange"

Jeg vet ikke om det er planen til Bratseth å fase ut en del spillere, men Miika har uansett et poeng. Hvis RBK ønsker å forlenge med en spiller, så bør det ha blitt gjort lenge før serien starter. Det kan fort bli mange spillere å erstatte på kort tid. Basma, Koppinen , Dorsin og Strand er jo alle spillere som er inne på laget. Det vil si at hvis det ikke blir enighet om forlengelse av kontrakter, så må vi inn med to midtstoppere og en venstreback i løpet av to overgangsvindu.

http://www.dagbladet.no/s...97519.html
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 21.05.2007 21:58    Post subject: Reply with quote

Hva tror du ang. våre kjøre forsvarere 2mas? Er det bare spill for galleriet, eller vil vi miste Miika og Micke etter sesongen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 21.05.2007 22:08    Post subject: Reply with quote

Som jeg vel sa i en annen tråd, tror jeg at sjansen er størst for at Dorsin forsvinner, da han allerede i fjor snakket om å dra tilbake til kontinentet.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 22.05.2007 02:23    Post subject: Reply with quote

Ja, det er usikkerhet rundt flere av forsvarsspillerne våre. koppinen tror jeg blir(under tvil), mere usikker rundt Dorsin. Er så drita lei av at ordinære spillere i RBK kan leke "gjemsel" med Bratseth, hvor de fleste som ikke holder mål, får det som de vil. Det neste er vel at Bjørn Tore Kvarme blir tilbudt ny kontrakt, (ny Berg- skandale?) for lang og tro tjeneste. Isåfall vitner det om fortsatt
stor inkompetanse på "brakka" og ett dårlig håndtverk på nytt. Skjønner at Bratseth trekker seg, han er rett og slett for svak, og har i sin Sportsdirektørjobb i rbk, bare lagt den ene skandalen etter den andre bak seg Mad Naive og lite fremtidsrettede leder i klubben har vi sett før , men det finnes da grenser Tommel'n ned

Last edited by skjæringen on 22.05.2007 02:47; edited 2 times in total
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2007 02:29    Post subject: Reply with quote

Jeg håper Dorsin får tilfredstilt Europa lysten sin i CL i høst. Eller at han kjører samme regla som Strand, og velger det tryggeste. Han har jo nettopp starta familie...
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 22.05.2007 02:44    Post subject: Reply with quote

Ja, du har ikke de store ambisjonene på vegne av RBK de neste årene, skjønner jeg Embarassed

Last edited by skjæringen on 22.05.2007 03:28; edited 1 time in total
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2007 02:50    Post subject: Reply with quote

Javel? Så det er ikke positivt å beholde en av våre beste spillere?
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 22.05.2007 03:11    Post subject: Reply with quote

Jo, men blir han, og holder han CL-nivå til høsten?. Er nok den beste i så henseende Wink
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2007 03:46    Post subject: Reply with quote

Skjønner fremdeles ikke hva du mente med at jeg neppe kan ha store ambisjoner på vegne av RBK.
Om han blir? Vanskelig å si, argumenter både for og imot. Men får han tilbud som overgår RBK sitt så tror jeg han drar. Dessuten tror jeg ikke det vil være problemer med tilbud hvis han holder samme klasse i CL som han gjorde i fjor høst.
Holder han CL-nivå? Han er en av kanskje 5 på RBK som holder det nivået på sitt beste.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.06.2007 18:34    Post subject: Reply with quote

– Bør ordne opp med Bosman-spillerne
– Så lenge disse spillerne er kontraktsbundet til Rosenborg ut denne sesongen, så har jo klubben kontroll. Samtidig er det viktig RBK så fort som mulig kommer til enighet med spillerne klubben ønsker å satse på videre. På samme måte bør de som ikke vil få et nytt kontraktstilbud, få tidlig beskjed om det, mener Riseth.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 30.06.2007 19:24    Post subject: Reply with quote

En annen ting er jo at så lenge det er så mange bosmann-spillere, kan hver enkelt selge seg dyrere, pga av domino-effekt om folk begynner å forsvinne.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 18.10.2007 07:20    Post subject: Reply with quote

Tørum kritiserer kontraktsommel
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
blackwater
Proff

PostPosted: 18.10.2007 08:33    Post subject: Reply with quote

Her skal jeg støtte Tørum. Er jo helt håpløst av de ansvarlige. De har jo gitt all makt til spillerne. Kuka som mener han selv skal bestemme. Hvis vi ikke finner en ny klubb innen 14 dager, så må jeg vel bli her...... Det er jo fullstendig galt. Her må sportsdirektørene slå igjennom. Hiv dem ut av klubben!
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 18.10.2007 09:25    Post subject: Reply with quote

Ja, det er enda et godt eksempel på at vår tidligere sportsdirektør må ta "hovedæren" for at klubben til stadighet kommer på etterskudd med det meste. Rot, sommel og likegyldighet er vel dekkende. Stakkars KTE som nå for all "skiten" rett i fanget. At RB fortsatt går og lusker i gangene på brakka i en udefinert stilling er urovekkende.

Last edited by skjæringen on 21.10.2007 01:57; edited 1 time in total
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 18.10.2007 13:05    Post subject: Reply with quote

Spesielt med tanke på det urovekkende lønnsninvået til tross for dårlig prestasjoner i organisasjonen. Dette nærmer seg gutteklubben grei så til de grader.

Hoftun
Eggen
Jamtfall
Strand
Henriksen
Bratseth

m.m
Back to top
aalen
Proff

PostPosted: 18.10.2007 13:34    Post subject: Reply with quote

strand er vel ikke ansatt som noe enda?...eller finnes det flere strand?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 18.10.2007 13:38    Post subject: Reply with quote

Han blir ansatt som ett eller annet. Garantert. Han beholder vell lønna på 3mill også....
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.10.2007 15:31    Post subject: Reply with quote

Berettiget kritikk fra Tørum, men heldigvis ser det ut til å bli bedring på akkurat dette punktet. Eggen har allerede begynt å prate med 2008-gjengen, og det er et lite halvår tidligere enn hva Bratseth har brukt å gjøre.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 18.10.2007 16:27    Post subject: Reply with quote

Synes fremdeles at 2008-gjengen burde vært avklart for et halvår siden, men greit nok, det er klar forbedring i forhold til Bratseth.

Det er kun én mann jeg vil gi lov til å bruke tid på å bestemme seg for hva han vil gjøre neste sesong, og det er Roar Strand. Ellers burde alle de andre blitt kastet på tribunen for lenge siden. Særlig gjelder det Koppinen, som den ene dagen sier han ikke ønsker å fornye, før han neste dag sier at han ikke har bestemt seg ennå.

Jeg synes Tørum har et ansvar for å gi de spillerne som aldri greier å bestemme seg en plass på tribunen, eller benken. Samtidig som han selvfølgelig skal få lov å klage på Bratseths kontraktspraksis.
skjæringen
Veteran

PostPosted: 19.10.2007 21:57    Post subject: Reply with quote

Er klar over at styret til syvende og sist har det avgjørende ord vedrørende spillerkontrakter, men spør allikevel: Er det "tilfeldig" at hverken Koppinen eller Dorsin fikk sine krav innfridd med KTE i sjefsstolen? Kan i farten ikke huske sist at spiller(e) som var sterkt ønsket for fremtiden ikke har blitt med videre fordi det strandet på det økonomiske. Har et klar oppfatning av at RB var en meget svak forhandlingsleder der motparten fikk det stort sett som de ville. Dette har ikke bare kostet klubben dyrt, det har også forsinket generasjonsskiftet kraftig, da spillere som er klart på hell har fått urimelige gode kontrakter.
Var det direktørskiftet som felte svensken og finnen? jeg bare spør...
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 20.10.2007 00:28    Post subject: Reply with quote

Det virker som KTE vet "bedre" hvor mye spillerne er verd, i forhold til det RB spekulerte med.

Quote:
Kan i farten ikke huske sist at spiller(e) som var sterkt ønsket for fremtiden ikke har blitt med videre fordi det strandet på det økonomiske.

Jeg tror nok KTE og for så vidt hele ledelsen ved Brakka overdriver når de sier at "spillerne er sterkt ønsket", og dette med at de var ved smertegrensen også. For meg virker det mer som at KTE & co endelig ser at spillerne ikke er verd det de selv mener. Så derfor sa nok KTE klart ifra at her er tilbudet, si ja eller nei, men så vet jo selvsagt ikke jeg noe med sikkerhet da. Men når Eggen jr nok en gang sier på Tv-intervju at de lurte på om spillerne ville forhandle igjen. Så tror jeg det gikk mer ut på om spillerne ville godta de forrige kontrakt-tilbudene eller ikke, enn at det var en forhandlings-sak.

Quote:
Var det direktørskiftet som felte svensken og finnen?

For meg er svaret et klart, Ja.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 20.10.2007 01:02    Post subject: Reply with quote

Situasjonen vi har nå viser den totale inkompetansen til vår tidligere sportslige ledelse.

En panikkleting etter klassestopper i sommer, og en haug med kontrakter som går ut uten at ledelsen griper inn og selger eller forlenger langt tidligere.

NÃ¥ er det stort sett bare en over-the-top Basma og svake Stoor igjen.

Makan til søvngjengere. Etterlater seg en fin arv denne Bratseth.
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 20.10.2007 11:38    Post subject: Reply with quote

skjæringen wrote:
Ja, det er enda et godt eksempel på at vår tidligere sportsdirektør må ta hovedæren for at klubben til stadighet kommer på etterskudd med det meste. Rot, sommel og likegyldighet er vel dekkende. Stakkars KTE som nå for all "skiten" rett i fanget. At RB fortsatt går og lusker i gangene på brakka i en udefinert stilling er urovekkende.

Amen!

For å se framover er det nå viktig med boen signaler alle kan oppfatte som positive: Dvs, vi bør snarest få vite om gode spillere på vei INN.

For øyeblikket vet jeg ikke om mitt sesongkort neste år kommer til å medføre mitt oppmøte på junior kamper eller ei...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Next
Page 7 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb