View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Sobchak Proff
|
Posted: 27.05.2024 20:25 Post subject: |
|
|
Jo Sondre Aas har vel ikke spilt i Eliteserien siden han forlot RBK i 2008. Og jeg vil si at han fant nivået sitt i førstedivisjon. |
|
Back to top |
|
|
Batigoll Junior
|
Posted: 27.05.2024 20:48 Post subject: |
|
|
Røsten var hjemme for å forberede seg til eksamen. Tror Røsten er vurdert bak Skuseth og Slørdahl på stopperplass. |
|
Back to top |
|
|
Thulian Veteran
|
Posted: 27.05.2024 21:17 Post subject: |
|
|
Er vel noe tidlig å avskrive Røsten all den tid man ikke kjenner hans situasjon i Ranheim.
At han er et talent er det ingen tvil om, hvor stort kan diskuteres.
KI har vel ikke akkurat fått sving på Ranheim, og kan fort være at Røsten da blir ofret for mer trygge valg (i KI's øyne).
Om det er så at han er helt ute i kulden der, og skadefri, så bør jo RBK terminere lånet og heller sende ham til KBK... fin klubb for å utvikle talenter der.
Evt annet steds selvsagt. |
|
Back to top |
|
|
josinho Veteran
|
Posted: 27.05.2024 21:24 Post subject: |
|
|
KBK eller AaFK bør kunne være ok alternativ. LFK har vel nok stoppere. Noen av disse laga spiller i i andre formasjoner enn 433, men det gjør ikke noe, viktigst med spilletid nå. |
|
Back to top |
|
|
katalogen Senior
|
Posted: 27.05.2024 21:44 Post subject: |
|
|
Strindheim har vel problemer på stopperplass med bauta Sivert Risan ute med skade, så kanskje det er en fin løsning for Røsten. |
|
Back to top |
|
|
waterfalls Veteran
|
Posted: 27.05.2024 23:01 Post subject: |
|
|
Strindheim blir nok for lavt nivå for Røsten synes jeg, må finnes klubber i OBOS hvor han kan få fast spilletid vil jeg tro. |
|
Back to top |
|
|
fatslick Rutinert
|
Posted: 28.05.2024 10:41 Post subject: |
|
|
Sobchak wrote: | Jo Sondre Aas har vel ikke spilt i Eliteserien siden han forlot RBK i 2008. Og jeg vil si at han fant nivået sitt i førstedivisjon. |
Han var på låneopphold i Moss, dernest var han senere i sandefjord
Men han ble senere en killer i obosligaen.
Før han trappet ned en divisjon og var bidragsyter med sin erfaring at laget rykker opp. Samtidig er han assistenttrener |
|
Back to top |
|
|
fatslick Rutinert
|
Posted: 28.05.2024 10:43 Post subject: |
|
|
Batigoll wrote: | Røsten var hjemme for å forberede seg til eksamen. |
Det er legitim og fornuftig grunn til fravær |
|
Back to top |
|
|
Sobchak Proff
|
Posted: 28.05.2024 12:29 Post subject: |
|
|
fatslick wrote: | Han var på låneopphold i Moss, dernest var han senere i sandefjord |
Helt riktig, det, men de var jo ikke i øverste divisjon på den tida han var der. |
|
Back to top |
|
|
fatslick Rutinert
|
Posted: 28.05.2024 18:33 Post subject: |
|
|
Thulian wrote: | Er vel noe tidlig å avskrive Røsten all den tid man ikke kjenner hans situasjon i Ranheim.
At han er et talent er det ingen tvil om, hvor stort kan diskuteres.
KI har vel ikke akkurat fått sving på Ranheim, og kan fort være at Røsten da blir ofret for mer trygge valg (i KI's øyne).
Om det er så at han er helt ute i kulden der, og skadefri, så bør jo RBK terminere lånet og heller sende ham til KBK... fin klubb for å utvikle talenter der.
Evt annet steds selvsagt. |
Ingebrigtsen gjenom sine valg, gir et klart signal. Når RBk lånte han ut til Ranheim, så la de rette for ypperlige muligheter. Men RBk forventet nok at Røsten tok muligheten og sikret seg spilletid.
Noe sier meg at RBK som seriøs klubb vil oppfylle de økonomiske forpliktelser til Røsten, men tipper han går på nytt utlån. Kanskje er løsningen for Røsten å gå ned enda en divisjon. Slik at han får spilletid og tillit og pådrar seg erfaring |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 01.06.2024 13:58 Post subject: |
|
|
– Jeg er glad for at jeg fikk spille i starten, og så er det synd at det ikke ble like mange kamper som jeg hadde lyst på, sier Håkon Røsten til Adresseavisen.
(...)
– Planen er å komme tilbake til RBK og trene bra, og se hva det holder til. Jeg tror fortsatt ikke at det er umulig å spille seg inn. Det er gode stoppere jeg konkurrerer mot, men ikke så gode at det er umulig for meg å spille meg inn. Slik ser jeg det i hvert fall selv. Om det skulle vise seg å ikke gå, så får jeg heller sette meg ned og se litt på alternativ. Og da kan jo dette være en mulighet - å være lenger her på Ranheim.
Les mer: RBK-Røsten om tiden i Ranheim: - Har vært noen mørke og kjedelige dager her også
– Etter EM skal jeg vise at jeg har blitt bedre og forhåpentligvis konkurrere meg inn til å starte kamper etter sommeren. Det er målet, sier Røsten.
Les mer: RBK-talentet og storebror erkjenner naboklager når det har gått en kule varmt: – De må tåle såpass |
|
Back to top |
|
|
Hodor Veteran
Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3616 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 01.06.2024 15:16 Post subject: |
|
|
Startet mot VIF nå |
|
Back to top |
|
|
Brødsmula Veteran
|
Posted: 01.06.2024 16:20 Post subject: |
|
|
posisjoneringen til røsten er ikke alltid tipp topp. |
|
Back to top |
|
|
Bonnien Senior
|
Posted: 01.06.2024 16:49 Post subject: |
|
|
Har alltid sagt at Røsten ikke er god nok. Posisjoneringen er dårlig, svak i duellspillet og en risiko med ballen i beina. Han har bra fart ellers er det ingenting som tilsier at Røsten er RBK-materiale per dags dato. Bør fortsette i Ranheim eller lånes ut til en annen klubb. |
|
Back to top |
|
|
fatslick Rutinert
|
Posted: 01.06.2024 17:43 Post subject: |
|
|
Han startet i midtforsvaret mot Enga. Var veldig oppfordrende ved en målsjanse til Enga. Men som sagt posisjoneringen er et svakhetstegn.
Registrerte at Skjelbreid gikk av etter ca 60 minutter også i denne kampen.
Klassescoring av Hou Sæter da |
|
Back to top |
|
|
EspN Veteran
|
Posted: 01.06.2024 22:18 Post subject: |
|
|
Det er toppidrett det drives med,Er lei av og høre at vi er for harde mot han.
Det er ingenting personlig,virker som en real kar.
Men han kan virkelig ingenting av forsvarspill.
Jeg trodde faktisk at han hadde potensiale,Men gikk for hardt ut.
Volden er framtiden,Er milevis bedre med ball. Mye bedre duellspiller også.
Så har han også mye og jobbe med for lære seg forsvarspill.
Synes det er helt sykt at talenter som kommer opp ikke kan en dritt om det å forsvare seg. |
|
Back to top |
|
|
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 6909 Location: South-west coast exile
|
Posted: 02.06.2024 07:21 Post subject: |
|
|
Gutten er 18 (atten) år. |
|
Back to top |
|
|
robbie Veteran
|
Posted: 02.06.2024 07:46 Post subject: |
|
|
Av det jeg har sett av han er han ganske rask og har brukbar ballkontroll. Det han mangler er muskler og elementær taktisk forståelse og posisjonering. Begge er ting som kommer med erfaring fra høyt nivå og trening. Han er overhodet ikke klar til å spille fast for oss per dags dato, men jeg tror likevel at han er en fremtidig klassespiller. |
|
Back to top |
|
|
dags Veteran
|
Posted: 02.06.2024 09:53 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Gutten er 18 (atten) år. |
Gutten er 19 (nitten) år, uten at det forringer poenget vesentlig. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
|
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 6909 Location: South-west coast exile
|
Posted: 02.06.2024 10:07 Post subject: |
|
|
For meg vil han alltid være 18. |
|
Back to top |
|
|
Brødsmula Veteran
|
Posted: 02.06.2024 14:20 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Det er toppidrett det drives med,Er lei av og høre at vi er for harde mot han.
Det er ingenting personlig,virker som en real kar.
Men han kan virkelig ingenting av forsvarspill.
Jeg trodde faktisk at han hadde potensiale,Men gikk for hardt ut.
Volden er framtiden,Er milevis bedre med ball. Mye bedre duellspiller også.
Så har han også mye og jobbe med for lære seg forsvarspill.
Synes det er helt sykt at talenter som kommer opp ikke kan en dritt om det å forsvare seg. |
problemet er når du gjentar deg daglig. vi alle har forstått at du ikke har tro på røsten nå. |
|
Back to top |
|
|
fatslick Rutinert
|
Posted: 02.06.2024 16:56 Post subject: |
|
|
Hensikten med låneopphold er å få spilletid og tillit og for unge spillere forhåpentligvis ta steg. Utfra KI's valg i Ranheim så har ikke Røsten spilt seg til fast plass.
Spillere kan være stort talent, men når det kommer til siste steget. Det skal sies at det er er litt av en uriaspost å være stoppertalent. For en ser gjerne ikke mange 18 åringer på a-lag. Ja hvis du ikke heter Volden da. Men han ikk en lekse i voksenfotballen. Grunnen til at det er jævlig for å si det folkelig at stoppere kommer egentlig ikke inn i prime når de er i slutten av 20 åra begynnelsen av 30-åra. For de som lurrer bare spør unge herr Nypan med Godsets Valsvik. Det var de som ropte på gult kort på Valsvik. Men i den brutale fotballverden så vet Valsvik når han skal holde og når han skal slippe
Det er gult for å stoppe en spiller med ulovlige midler som kan bidra til en sjanse. En erffaren spiller leser spillet når vedkommende kan felle en spiller som gir frispark, men hvor det ikke er klart at det kan bli en sjanse
Ikke alle forsvarere, spesielt ikke kategorien brasser, er smart nok til å slippe en trøye i rett tidspunkt slik at idiotien sto der omtrent å flagget med norske trøya på santhansaften |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 04.06.2024 19:35 Post subject: |
|
|
Observerer at ingen låneretur er meldt så langt. Men antar at han muligens har tatt ferie (etter krav fra RBK?) og ikke trener/spiller mer for Ranheim før dette er avgjort? |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 08.06.2024 23:32 Post subject: |
|
|
Antar han ikke blir med Ranheim i morra? |
|
Back to top |