English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Markus Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 137, 138, 139
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6710

PostPosted: 18.05.2024 08:07    Post subject: Reply with quote

Enkelte mener altså at Henriksen bør sitte på benken permanent sammen med Andersson, Sadiku, Tagseth, Ole Sæter, Nelson, Pereira, Reitan, Jesper, UYJ, Ceide og de varmer bare benken til de blir solgt/gitt bort fordi de er ubrukelige.

Den lista vokser hver dag og vi må snart slutte med 11'er og liste oss opp i Grendaserien Laughing

De har boller på 7 eleven, prøv dem Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2761

PostPosted: 20.05.2024 21:15    Post subject: Reply with quote

Ikke i nærheten i dag heller. Verken som midtstopper eller som kaptein.
Begynner å helle mot at et Rosenborg-lag som har Henriksen som lagets store bærebjelke aldri kommer til å hevde seg i toppen igjen. Tar gjerne feil da.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppkast
Proff


Joined: 20 Jul 2011
Posts: 391

PostPosted: 20.05.2024 21:21    Post subject: Reply with quote

Litt sånn Wayne Rooney-light over hele situasjonen. Klubbprofil, lønnsledende ledertype, kaptein og "ubenkbar" som alle ser er langt over middagshøyden. Flyttes rundt i laget fordi han -må- spille.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11763

PostPosted: 20.05.2024 21:53    Post subject: Reply with quote

Om han ikke hever seg så burde han gå samme skjebne i møte som Skjelbred i fjor. For Henriksen har bare kontrakt ut sesongen.

Som nevnt over her, man kan ikke bare ha en spiller inne på laget fordi han er profil og kaptein. Bidrar man ikke godt nok så skal man benkes. Og med den lønna han har så er han en for dyr spiller å ha på benken, så om han ikke er god nok så må han nok ut. Om han ikke tar et solid lønnskutt og finner seg i å være rotasjonsspiller..
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2040
Location: Bodø

PostPosted: 20.05.2024 21:55    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke forlenge med Henriksen. Han er en pest for laget av banen og en plage for alle som er glad i klubben på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10650

PostPosted: 20.05.2024 22:27    Post subject: Reply with quote

Ikke forleng kontrakten og gi kapteinsbindet til en med kapteinegenskaper.

Hvis Markus Henriksen mener han fortsatt har noe på dette nivået å gjøre så for all del, han må gjerne finne seg en ny klubb i sommer, så får vi frigjort lønnsmidler til en som muligens har like mange svakheter som Henriksen, men som i alle fall kan utvikles og har karrieren foran seg.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
otters
Rutinert


Joined: 27 Aug 2010
Posts: 716
Location: romerike

PostPosted: 20.05.2024 22:33    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per Alfred ser det alle ser og benker Henriksen, jeg beit det er vanskelig.
Men det er helt nødvendig, jo fortere vi innser dette, er bra. Eller blir det nedrykk….
_________________
vi banker Alltid LSK
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1174

PostPosted: 20.05.2024 22:49    Post subject: Reply with quote

Ble bytta ut med Ceide når vi jakta mål i dag. Stopper mot stopper når vi skal angripe. Det var vel et signal i seg selv fra benken, og bra er det.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18403
Location: Oslo

PostPosted: 21.05.2024 13:17    Post subject: Reply with quote

Sagt før og sier igjen: Han er ikke en særlig god stopper. Og han og Selnæs bør ikke spille samtidig på midten.

Trist å se på fallet, han bør dessverre benkes og kun være innbytter ut sesongen. Åpenbart ingen forlengelse av kontrakten.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1275
Location: Oslo

PostPosted: 21.05.2024 17:28    Post subject: Reply with quote

Ja, per nå bør han benkes. Så får det være opp til ham selv om han skal snu skuta og komme styrka tilbake. Det er tragisk at en spiller med en slik karriere og fortid kan synke så langt ned. Kanskje ligger det andre ting bak enn det sportslige og skadehistorikk? Da vi henta ham tilbake i sin beste alder, hadde jeg høye forventninger, så dette har blitt en gedigen skuffelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 979

PostPosted: 21.05.2024 18:11    Post subject: Reply with quote

Er en grunn til at en bør være skeptisk til å hente hjem spillere som er over toppen og vel så det. Svært sjelden de gamle heltene holder nivået. Det kan ha noe med fysisk forfatning, men også mangel på sult. Ofte er de skadeutsatte, samtidig som de gjerne er dyre i drift. At de i tillegg står i veien for utviklingen av yngre spillere, teller også mot dem. Nå har vi prøvd med Skjelbred, Henriksen, Tettey og Selnæs, og kun sistnevnte har levert noenlunde ok. Håper vi lærer, og dropper å hente Midtsjø og Svensson om et par år.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11763

PostPosted: 21.05.2024 19:41    Post subject: Reply with quote

Bør i hvert fall vurdere godt hva de kan bidra med om man henter hjem tidligere spillere. Men faktisk akkurat Svensson og Midtsjø tror jeg kunne gjort det bra ved en retur. Så sant det er snakk om i løpet av det kommende året. De har jo fart i beina og teknikk, og slike spillere føler jeg ikke faller like fort i nivå da de har flere strenger å spille på kontra andre som bare har en eller to solide kvaliteter og som ikke akkurat hadde mye tempo i spillet i ung alder heller. Skjelbred riktignok et unntak av de man har hentet, men der var det jo først og fremst skader som hemmet han etter returen til RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2695
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 21.05.2024 21:18    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Ble bytta ut med Ceide når vi jakta mål i dag. Stopper mot stopper når vi skal angripe. Det var vel et signal i seg selv fra benken, og bra er det.
Heh, jeg tolka det byttet akkurat likedan. Litt sånn; er dette alt du har å komme med, kan du heller være på benken.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1120

PostPosted: 21.05.2024 21:51    Post subject: Reply with quote

Det er jo åpenbart svært kjedelig at Henriksen ikke presterer noe i nærheten av det vi kan og bør forvente av en spiller med hans CV og ikke minst lønningspose.

Da han kom hjem føltes det ut som tidenes re-signering. 28-år, rykta til Porto og større ligaer, selv om hans spill etter Eresdivisie bar preg om en spiller på hell tidlig i karrieren.

Vi sitter på mange måter med fasiten nå - han er en byrde og et gnagsår slik hans nivå er akkurat nå, og vi burde kun forlenge kontrakten hvis han går med på et gigantisk lønnskutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59590
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.05.2024 22:38    Post subject: Reply with quote

Uansett som vi skulle greie å vinne serien og dermed sikre oss gruppespill neste år, så vil ikke Henriksen få tilbud om samme lønn som i dag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8318

PostPosted: 22.05.2024 23:39    Post subject: Reply with quote

Spørs hvor lurt det er å tilby Markus ny kontrakt da han neste år først og fremst vil fylle ut bredden i stallen og ikke være et naturlig valg for en toppet førsteellever. Per fikset dette bra i fjor da han hadde kommet i en slik situasjon, men det tror jeg ikke Markus gjør. Det er ikke bestandig selvbildet står i stil med prestasjonsnivået. Dessuten kan unggutta utvikles til å bli bedre, Markus og kanskje et par andre av de rutinerte har nok startet på nedturen. Skadene til Markus i 2021 og 2023 har nok også bidratt til hans nedadgående prestasjonskurve. Han fikk et tidlig gjennombrudd, var kun 17 år, og 15 år med profesjonell fotball sliter på kroppen og samtidig blir nivået stadig høyere i dette fotballsirkuset. Kanskje en karrierestopp som spiller i januar 2025 er det lureste for Markus.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6538
Location: Oslo

PostPosted: 23.05.2024 20:06    Post subject: Reply with quote

Som Eggen sa da Henriksen var 15 år. «Dere må jobbe hurtigheten hans eller så har han ikke en sjanse».

Er jo helt tydelig det som har skjedd nå. Alderen (tempomessig) har allerede innhentet Henriksen og han sakker akterut. Det er snart 15 år siden han tok Lerkendal med storm som indreløper og fotballen har ikke akkurat blitt noe mindre hurtig siden den gang - i takt med mer sirup i beina som følge av alder. Er vel ca like lenge siden han Horvath (?) på Plzen stod med hoftefeste i midtsirkelen og spilte ball i hatt med RBK - et nærmest utenkelig skue i dagens fotball og en parallell til at Henriksen ikke har mye å kompensere med. Trist å se en helt ekstremt bratt kurve ned på karrierestigen. Alderen tilsier jo at Henriksen skulle vært i sine beste år.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59590
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.05.2024 12:31    Post subject: Reply with quote

Kritikken som ofte har vært rettet mot Henriksen, handler om tempo. Men er han egentlig treg?

– Det er et fritt land, alle får lov til å mene det de vil. Jeg har tall på at jeg ikke er så treg, men jeg kan skjønne hva folk mener. Jeg ser litt seigere ut enn jeg er. Jeg har et klyv når jeg får flyttet beina, sier han, og legger til:

– Jeg er ingen Usain Bolt, men jeg vil ikke si jeg er treg.

Les mer: Vil fortsette som stopper: – Det kler meg godt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 515

PostPosted: 26.05.2024 19:04    Post subject: Reply with quote

Det et vel mer frekvens og evne til å bevege seg hurtig på små arealer som er problemet, ikke ren fart fra punkt A til Å. Selv om det også ser veldig seigt ut.

Hjelper ikke å være hurtig fra 16 til 16, som midtbanespiller, når man har vendingsradius som et tankskip.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2022

PostPosted: 26.05.2024 21:16    Post subject: Reply with quote

Viktigere å være hurtig i hodet, enn i bena. Sitat fra Erik Hoftun.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 26.05.2024 21:45    Post subject: Reply with quote

Du må ha høyere intensitet i bevegelsene i dag enn når Henriksen var på topp. Rommene er også mindre å løpe i.
Han flytter seg for tregt for dagens fotball. Godt mulig han er rask på 200m men det trenger du ikke være i dagens fotball.
Kjapp og hurtig på korte distanser pluss hurtig teknikk. Henriksen har treg og omstendelig teknikk.

Vi klarer oss fint uten ham i 2025
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 137, 138, 139
Page 139 of 139

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb