View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Henriksen |
|
2% |
[ 1 ] |
Jenssen |
|
2% |
[ 1 ] |
Pereira |
|
5% |
[ 2 ] |
Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
2% |
[ 1 ] |
Reitan-Sunde |
|
0% |
[ 0 ] |
Nypan |
|
76% |
[ 26 ] |
Broholm |
|
8% |
[ 3 ] |
Nemcik |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 34 |
|
Author |
Message |
Barney Veteran

|
Posted: 20.05.2024 21:29 Post subject: |
|
|
Det vil overraske meg dersom vi tangerer fjorårets plassering i ligaen. Både kampen mot KFUM og dagens kamp er svært svake, mot høyst overkommelig motstand. Det som skjedde i dag, mot et svært begrenset TIL-lag, skal egentlig ikke skje. _________________ Sesongkortholder. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 20.05.2024 21:30 Post subject: |
|
|
Den andreomgangen fortjener faktisk plass på 2.laget for flere av spillerne. De rutinerte gutta burde virkelig gå hjem og skamme seg _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 20.05.2024 21:31 Post subject: |
|
|
Har slakta reitan i flere år. Han burdet vært ut av RBK for lenge siden. |
|
Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 20.05.2024 21:33 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Orkdal1 wrote: | Pettergomes wrote: | Spillestilen inviterer kanskje til litt MER baklengs i starten mens vi lærer den godt nok..
Men dette er 100% på spillerne. Kanke trylle med bioavfall
La Alfie sitte i hvertfall 2Ã¥r. |
AJ er ikke problemet her, Spillermaterialet er, og den/de som er ansvarlige for dette er. |
Jeg vil våge å påstå at det finnes flere lag over oss på tabellen som har færre ressurser og svakere spillermateriell enn oss.
Tromsø, for eksempel, har både en svakere spillerstall og en svakere trener enn oss. Dette er grunnen til at de har tapt alle kampene sine frem til nå, med unntak av én.
Resultatene så langt i år er trenerens ansvar, enten vi snakker om TIL eller RBK. En god trener hadde fått ut mer av denne spillerstallen.
Samtidig må vi stå inne for valget vi har tatt og gi AJ tid. Han er faglig dyktig, men når det gjelder mentoring, coaching og ledelse, har han fortsatt mye å lære. Dette var vi klar over da vi ansatte ham.
Vi ansatte dermed ikke et ferdig produkt, men en som skal bli god. Jeg tror fremdeles at han vil kunne bli god, hvis vi gir han tiden han trenger. |
Jeg er enig med dere begge. AJ har mange svakheter men han har en veldig stor oppside.Her må vi være tålmodig.
Det kan virke som at vi trenger en ny defensiv trener i dette laget,men får man vekk oppsop og moraldrepere som Henriksen og D R så kan det hende at det løser seg uten for mange store inngrep.
Skikkelig blytungt,men vi er der vi er,en falmet storhet og vi må rett og slett stå opp av asken og da betinger det at alle jobber for hverandre og har ett mål om å bli bedre. |
|
Back to top |
|
 |
selleck Senior
|
Posted: 20.05.2024 21:35 Post subject: |
|
|
Det er ALTFOR mange feilvurderinger defensivt! Samme som mot KFUM. Ikke lært.
På 1-2. Väänänen mot Erlien. Rått parti i høyde, ihvertfall når kun en skjønner falsk-bevegelsen forut…
Henriksen er notorisk i feilvurderingsmodus. På 2-2 målet er målscorer rett foran han fra bevegelsen begynner til avslutning, uten en tanke om å plukke. For så å klage på andre!! En situasjon vi egentlig skal ha full kontroll på.
«Macho»-Reitan i samme modus. Hører til i en eller annen spark-og-spring liga.
Selnæs er god med ball (innimellom fantastisk), men ligger enten helt nedi eller for langt foran forsvaret, og bidrar til at avstandene og spillerommet blir for store. Han skal ligge som et skjold foran, og sørge for en festning (16m) som ingen slipper inn i!
… begynner jo å lure litt på veiledningen… |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 20.05.2024 21:36 Post subject: |
|
|
Jeg NEKTER å skylde på Alfred. Dette er på spillerne.
Det å slippe inn nøyaktig samme mål 2 minutter etter hverandre går bare ikke. |
|
Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 20.05.2024 21:39 Post subject: |
|
|
Den som tar kaka med glans når det gjelder svak er Dahl Reitan. Snakk om spiller som for få år siden var et stort talent, men som nå har stagnert. Posisjoneringens hans er feil, blir rundet, ikke opp i press, duellsvak og hardere mottak enn skudd
Når TIL setter inn sin tredje, så kommer ballen fra siden til Reitan. Men en må ærlig talt spørre hvor var midtforsvaret: Scoringen er en lekkerbisken, men han får jo omtrent en liten fellesferie for å sikte opp i krysset |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 20.05.2024 21:44 Post subject: |
|
|
pappabrun wrote: | Jeg NEKTER å skylde på Alfred. Dette er på spillerne.
Det å slippe inn nøyaktig samme mål 2 minutter etter hverandre går bare ikke. |
Enig i det. Men Alfred må jo lure på hva slags spillerstall han har overtatt. Forsto han hvor svak stallen og klubben er per nå? Det blir vanskelig for ham å skape et spillende lag når materiellet er så svakt. Så lenge vi unngår nedrykk må han få fortsette, og dessuten må stalles styrkes i sommer. |
|
Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 20.05.2024 21:44 Post subject: |
|
|
RBK bør signere keeper Haugaard som høyreback, for gud bedre hvor trygg han er med ball i beina. Vasker gulvet med Dahl Reitan |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 20.05.2024 22:04 Post subject: |
|
|
At media og enkelte på forumet forsøkte å bygge det opp til at dette laget var norges tredje beste stall.. selvsagt bare en måte å bygge opp urealistiske forventninger, for senere å slakte.
Dette er som forventet. Vi har solgt oss ned siden fjorårssesongen. Selvsagt sinnsykt skuffende å slippe inn to dumme dødballsmål, og gi bort 3 poeng, men dette laget er RÆL (og unge/uprøvde spillere).
Tid, ro, kontuinitet. Og sakte bygge opp kvaliteten. Heia Kjernen  |
|
Back to top |
|
 |
selleck Senior
|
Posted: 20.05.2024 22:06 Post subject: |
|
|
Men alt er ikke bekmørkt. Utspillingsfasen er på et helt annet nivå enn før… |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.05.2024 22:40 Post subject: |
|
|
Lei. Heldigvis er det bare to kamper igjen til sommerpausen. |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 20.05.2024 23:15 Post subject: |
|
|
Kai88 wrote: | At media og enkelte på forumet forsøkte å bygge det opp til at dette laget var norges tredje beste stall.. selvsagt bare en måte å bygge opp urealistiske forventninger, for senere å slakte.
Dette er som forventet. Vi har solgt oss ned siden fjorårssesongen. Selvsagt sinnsykt skuffende å slippe inn to dumme dødballsmål, og gi bort 3 poeng, men dette laget er RÆL (og unge/uprøvde spillere).
Tid, ro, kontuinitet. Og sakte bygge opp kvaliteten. Heia Kjernen  |
Selge oss ned har vi vitterligen holdt på med siden tampen av Kåre eraen. Det begynte i det små men de siste par årene har vært katastrofe. Det sykeste av alt er at vi har brent vanvittig mye penger på søppel. Mye av det må vi rett og slett gi vekk for å bli kvitt det. |
|
Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 20.05.2024 23:50 Post subject: |
|
|
Dr.Ible wrote: | Hey, slutt å svar sånne idiot-troll, det er en 2-3 av dem her, dessverre.
Har troa på revansj etter nedtur sist, har ståltro på Alfred, og deøvis tro på spillertruppen  |
Jeg håper inderlig at du ikke regner meg for å være et troll? Etter mange studieår i Trondheim og haugevis av kamper på Lerkendal, er RBK mitt lag nummer to i landet. Jeg følger interessert med og ønsker klubben alt godt. _________________ Deserve Victory! |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1051 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 20.05.2024 23:58 Post subject: |
|
|
Kjetil Rekdal var for Rosenborg hva David Moyes var for Man United.
Det tar tid det her, og vi må ha inn investorer. Noen spillere må ut og noen må inn. Imens må Alfred velge ut bedre lag. Han må ha sett nå at Henriksen og Dahl Reitan ikke fungerer _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 21.05.2024 00:04 Post subject: |
|
|
Jeg fatter ikke hvordan folk her inne kan så tvil rundt Atferd Johanssons prosjekt. Som jeg har sagt tidligere, er det å ansette ham noe av det smarteste og modigste RBK har gjort på lang, lang tid. Imidlertid spiller han med den stallen som andre har rasket sammen for ham. Gi det tid, og han vil snu dette. Det er jeg temmelig sikker på.
Dagens kamp var a match of two halves, der RBK-spillerne la de gode holdningene fra førsteomgangen igjen i garderoben. De møtte ikke opp til andre omgang i det hele tatt. Da blir man gjerne et lett bite for innbitte nordlendinger i snødrev, Det må jobbes med holdningene til samtlige spillere, slik at de er i stand til å gjennomføre 90 profesjonelle minutter sammenhengende. Jeg liker for eksempel ikke den negativiteten som Selnæs sprer etterhvert som ting butter imot. Som ledestjerne på midten skal han oppildne og motivere, ikke kjefte og komme med sure kommentarer. Løs det, og resultatene vil komme. _________________ Deserve Victory! |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 21.05.2024 00:08 Post subject: |
|
|
Juniorfeil sier Selnæs. Det er nettopp det det er, vi spiller jo med ett halvt juniorlag utpå der og med for mange spillere som er svake fysisk.
Med Reitan-Sunde, Broholm, Tagseth, Vänaanen og tildels Nypan så blir det for spedt i norsk eliteserie. Det går ikke så mye på talentet,men vi blir alt for avhengig av at vi får spillet i vårt mønster. i det øyeblikket motrstanderen begynner å spille mer direkte og kamp om andreballer og duellspill blir avgjørende så faller vi tvert igjennom mot alle lag.
Reseptyen mot slikt spill er å holde ball i laget og langs bakken for å skape overtall,men vi har ikke ferdigheter i laget til å spille av ett aggressivt og/eller direktespillende motstanderlag.
D
Jeg har tro på AJ's måte å spille fotball på, det er moderne og fremtidsrettet,men han vil ikke lykkes med den stallen vi har i dag.
Vi må forsterke og det med kvalitet og erfaring. Det nytter ikke å fylle stallen med uferdige talenter. |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

|
Posted: 21.05.2024 00:24 Post subject: |
|
|
Selnæs, broholm, Sæter, Frederiksen, Nemcik.
Dette er de eneste jeg med sikkerhet kan si er gode nok. Men Alfred kan gjøre noen endringer i laget som vil gjøre godt. Cornic eller Andersson inn på høyreback. Frederiksen og Nelson permanente ving-startere om man ikke bruker Broholm. Holm på spiss-plass så lenge Sæter er ute. Hold Henriksen og Dahl Reitan permanent ute av laget. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 21.05.2024 00:49 Post subject: |
|
|
tombur wrote: | Selnæs, broholm, Sæter, Frederiksen, Nemcik.
Dette er de eneste jeg med sikkerhet kan si er gode nok. Men Alfred kan gjøre noen endringer i laget som vil gjøre godt. Cornic eller Andersson inn på høyreback. Frederiksen og Nelson permanente ving-startere om man ikke bruker Broholm. Holm på spiss-plass så lenge Sæter er ute. Hold Henriksen og Dahl Reitan permanent ute av laget. |
eh.... Nypan? _________________ Deserve Victory! |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

|
Posted: 21.05.2024 00:50 Post subject: |
|
|
Sorry. Selvfølgelig også Nypan. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 21.05.2024 07:01 Post subject: |
|
|
Alfred kan ingenting for dagens situasjon.
De fleste her husker vel at vi slapp inn 3 mål borte mot KBK med rekdal som trener også.
Da hadde vi 5 mann bak,SÃ¥ dette er ikke noe nytt.
Husker målene rant inn før også.
Vi kommer til og tape fryktelig mye med spillere som bare lar motstanderen score i boks.
Det er faktisk amatør nivå på flere.
Fredrikstad viser at det går og rykke opp og kjempe i toppen.
Noe er funtamentalt feil i klubben.
NÃ¥ er det spillertroppen. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 21.05.2024 08:17 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Alfred kan ingenting for dagens situasjon.
. |
"Ingenting"? Treneren har ingenting med resultatene å gjøre?
Dette endret seg svært raskt etter de første kampene hvor AJ uttalte i et intervju at grunnen til at vi gjorde det så bra er at vi har en god trener. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 21.05.2024 10:51 Post subject: |
|
|
treneren kan ingenting for at Henriksen slipper markering gang etter gang nei.
Har han ikke lært det i han sin alder og markere,så lærer han det aldri.
Vi har ikke hatt suksess med og hente hjem gamle spillere.
Ser vi i europa også,Real madrid er flink til og fornye hele tiden,Derfor vinner de år etter år.
United henter gammelt skrot. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 21.05.2024 11:00 Post subject: |
|
|
tombur wrote: | Selnæs, broholm, Sæter, Frederiksen, Nemcik.
Dette er de eneste jeg med sikkerhet kan si er gode nok. Men Alfred kan gjøre noen endringer i laget som vil gjøre godt. Cornic eller Andersson inn på høyreback. Frederiksen og Nelson permanente ving-startere om man ikke bruker Broholm. Holm på spiss-plass så lenge Sæter er ute. Hold Henriksen og Dahl Reitan permanent ute av laget. |
Nysgjerrig på å høre hva Selnæs, Broholm og Frederiksen har vist som har overbevist deg om at med sikkerhet er gode nok? _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Frank1 Senior
|
Posted: 21.05.2024 13:52 Post subject: |
|
|
[quote="EspN"]treneren kan ingenting for at Henriksen slipper markering gang etter gang nei.
Har han ikke lært det i han sin alder og markere,så lærer han det aldri.
Du er tydeligvis uenig med AJ selv, som i intervjuet med TV2 sier at det ikke er individuelle feil, men organiseringen av kollektivet som svikter, og at de som lag håndtere dette veldig dårlig. Dette er trenerens ansvar å få på plass. Å si at treneren ikke kan noe for dagens situasjon er bare tull.
Og er det en ting AJ skal ha, er det at han ikke prøver å bortforklare egne feil og mangler, og da trenger ikke folk å gjøre det for han på forumet her heller. |
|
Back to top |
|
 |
|