View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kai88 Veteran
|
Posted: 10.05.2024 21:04 Post subject: |
|
|
Kunnskap kommer fra biblioteket... Også for universitetsstudenter.
Det sagt, så virker det for meg som om dere snakker om mer eller mindre samme ting, og det er ikke umulig jeg har misforstått. Jeg vil gjerne høre hva du mener fatslick tar feil om, bart1. Det ble uklart. |
|
Back to top |
|
 |
HupOranje Senior
|
Posted: 11.05.2024 00:00 Post subject: |
|
|
Bedreviteren wrote: | Det har garantert vært minimalt. Har du hørt de foregående trenerne og assistenttrenerne prate engelsk? Dagens 4-klassinger har større vokabular. Treningen foregikk på trøndersk og de utenlanske spillerne fikk stort sett beskjeder som «yes» og «no», etter at økta var ferdig. |
Javisst, at han insisterer på at treningene, kommunikasjon og formidling foregår på er språk som alle som er tilstede kan og forstår - engelsk. Dette er et veldig godt eksempel på inkludering i praksis. Og et veldig godt og konstruktivt tiltak. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 11.05.2024 09:40 Post subject: |
|
|
Kai88 wrote: | Kunnskap kommer fra biblioteket... Også for universitetsstudenter.
Det sagt, så virker det for meg som om dere snakker om mer eller mindre samme ting, og det er ikke umulig jeg har misforstått. Jeg vil gjerne høre hva du mener fatslick tar feil om, bart1. Det ble uklart. |
Jeg er enig i det han skriver om at han hentet inn spillere som "tettet hull i laget", når han startet. Men grunnen til at Klopp har suksess er ikke hans evne til dette. Det var heller ikke det jeg skrev om.
Jeg har primert kompetanse innen idrettspsykologi fremfor fotballteori. Kun en liten andel trenere blir blant de beste i verden, og nøkkelen ligger i å ha den rette personligheten for jobben. Det er mange trenere som er dyktige i fotballteori, men som ikke klarer å oppnå suksess med større lag.
Eksemplene på Klopp og Horneland illustrerer trenere hvis personligheter inspirerer spillerne til å yte ekstra på banen. Deres personlighetstrekk stemmer overens med anerkjente teorier i feltet. Hvis du tviler på at det å få spillerne til å yte mer - er viktigere enn fotballteori (som selvsagt også må være ekstremt bra), foreslår jeg at man ser Brann-kampen på nytt for å observere dette selv. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 16.05.2024 19:33 Post subject: |
|
|
Totalt uakseptalbelt. Krise. |
|
Back to top |
|
 |
spamannen Junior
|
Posted: 16.05.2024 20:02 Post subject: |
|
|
La han ta juniorlaget.
Han er for uerfaren. La han vente i 2 år. Litt for naiiv.
Ikke klar for EL. Ennå. |
|
Back to top |
|
 |
Frank1 Senior
|
Posted: 16.05.2024 20:07 Post subject: |
|
|
Kunne ikke vært mer enig, han er overhodet ikke kompetent til å lede dette laget. Får han sitte ut sesongen blir det OBOS liga på Lerkendal i 2025. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.05.2024 20:08 Post subject: |
|
|
Søkki. . .
Ta dåkk en pils i sola å slapp av å ro nervan litt.
Roma ble ikke bygd på en dag  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 16.05.2024 20:11 Post subject: |
|
|
Brenner under beina på han nå, for rørste gang. Blir spennende å se hva han er laget av. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 16.05.2024 20:15 Post subject: |
|
|
Frank1 wrote: | Kunne ikke vært mer enig, han er overhodet ikke kompetent til å lede dette laget. Får han sitte ut sesongen blir det OBOS liga på Lerkendal i 2025. |
🤣🤣🤣🤡 |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 16.05.2024 20:29 Post subject: |
|
|
Selv om det er en helt uakseptabel kamp i dag, så bør ikke AJ kastes undwr bussen ennå.
Han har de spillerne han har… har vel fått påvirket 1 signering som igjen ser ut til å være vår nye forsvarssjef.
Reitan, Henriksen og Selnæs derimot… |
|
Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 16.05.2024 20:30 Post subject: |
|
|
Er to langskudd fra å være i skikkelig krise. Dette angrepsspillet ligner ingen verdens ting. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 16.05.2024 20:37 Post subject: |
|
|
Det hjelper ikke at supporterne vil gi han tid hvis spillerne mister troen på prosjektet, slik det ser ut til nå.
Må si jeg er overrasket over en del valg som tas fra trenerteamet, som klippekort på Reitan-Sunde av hensyn til defensive ferdigheter, starte med Ceïde og Volden i midtforsvaret borte mot Brann, støttepasninger og slapp balltrilling i bakre firer +++++. Blir noe football manager over måten juniorer brukes på. Synes også presspillet vårt er like rævva som det alltid har vært, hvor det presses en og en uten en plan, og utviklingen i angrepsspillet går i feil retning.
Selvsagt mange andre som skal ha skylden (spesielt Dorsin), men det kan ikke bare være spillerstallen når et nyopprykket Obos-lag med driftsbudsjett på rundt 12MNOK vinner fortjent på Lerkendal.
En god prestasjon mot Tromsø borte blir essensielt, ellers mister nok jeg og troen på dette her. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 16.05.2024 20:39 Post subject: |
|
|
Er ikke alfred sin skyld at spillerne har for dårlig kvalitet og begynner og gjøre andre ting enn de får beskjed om. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 16.05.2024 20:41 Post subject: |
|
|
AJ sier mye rett i match interjvuet, spillerne som ikke klarer og holde seg til beskjeder fra trener, for mange egoer. Etter Sæter intervjuet må dem lær seg og fokusere på en kamp av gangen, ikke 5 år tilbake og historien til klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 16.05.2024 21:07 Post subject: |
|
|
Er det spillere som ikke forholder seg til hva han sier så må de opp på tribunen, uansett (!) hvem det er! |
|
Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 16.05.2024 22:17 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Er ikke alfred sin skyld at spillerne har for dårlig kvalitet og begynner og gjøre andre ting enn de får beskjed om. |
Absolutt ikke. Han spiller stort sett med den stallen som forghengerene hans har rasket sammen. Gi mannen (pluss Dorsin) muligheten til å vise at de kan hente lurt i sommervinduet. _________________ Deserve Victory! |
|
Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 16.05.2024 22:45 Post subject: |
|
|
En uavgjort og fire tap på de fem siste. Men det er jo ikke som om det er grunn til å tro at ny trener vil hjelpe noe særlig. |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 16.05.2024 22:56 Post subject: |
|
|
Det er pinlig hvor humørsyke RBK-supportere kan være. Pust med magan og lytt til Alfreds ord om utvikling. Det vil gå opp og ned, men det er verdt det i det lange løp, og det er nok også den eneste måten å gjenreise klubben på. I løpet av høsten vil vi antakelig se et lag som er mye mer stabilt og samspilt. Gi det tid. |
|
Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 16.05.2024 23:00 Post subject: |
|
|
100 % enig.
Enten må forumet være en magnet på bipolare personer eller så er det noe alvorlig galt med virkelighetsoppfatningen.
Det er ingenting med dagens spillerstall som tilsier at vi et et topplag - men gir vi treneren og spillerne tid og rom for å utvikle seg, så blir det bra.
Skal vi kappe av dem hodet hver gang de taper og/eller spiller dårlig, er det ikke rart at de ikke klarer å omstille seg etter baklengs.
Stikk fingeren i jorda. Vi er der vi er. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 16.05.2024 23:02 Post subject: |
|
|
Håper inderlig Alfred er rett mann for jobben, men han er nødt til å få mer ut av mannskapet han har til rådighet. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 16.05.2024 23:31 Post subject: |
|
|
Helt fair at det er ustabilt og det går litt opp og ned, men så langt ned som vi er nå er uansett ikke aksetabelt. Tror nok det er det de fleste reagerer på. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 16.05.2024 23:43 Post subject: |
|
|
Det er for all del lov å reagere. Jeg er megaskuffa selv. Men det er useriøst å kreve trenerens avgang, at nesten hele stallen blir solgt, Dorsin må gå osv., spesielt etter kampen mot Molde for fem dager siden, der de fleste av oss sikkert var høyt oppe etter en kamp vi hadde fortjent å vinne. Resultatet og prestasjonen i dag er på ingen måte akseptabel, men det er ingen grunn til å grave seg ned, snakke om nedrykk og kaste alt på båten. Vi må stå i det. Kampen i dag var et solid tilbakesteg. Så vil det kanskje være en bedre prestasjon og framgang i neste kamp. |
|
Back to top |
|
 |
angvik Proff

|
Posted: 17.05.2024 00:28 Post subject: |
|
|
Jeg kjenner på en snikende følelse at dette fort kan bli vår Rikard Norling…
Håper inderlig jeg tar feil, men hvis dette laget ikke løfter bunnivået betydelig før sommerferien, er jeg stygt redd vi må kjempe for å berge plassen. Da blir høstsesongen et enormt sjansespill hvis vi skal gi Johansson ubetinget tillit. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 17.05.2024 00:30 Post subject: |
|
|
Folk som begynner å skrike om trenerbytte nå er en del av problemet. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 17.05.2024 01:10 Post subject: |
|
|
Altså, det er jo GANG på GANG personlige feil som gjør at vi slipper inn mål. det er umulig for enhver trener å gjøre noe med det, når vi har så mange udugelige spillere på laget.
Pereira f.eks tror jo han er Prime Marcelo med noen av de tingene han prøver på. |
|
Back to top |
|
 |
|